[Focus] Turbo od RS dla Focus ST mk2

Dybek_87, 09.02.2016, 21:13 « poprzedni - następny »

ST

27.04.2016, 22:02 #45 Ostatnia edycja: 27.04.2016, 22:07 by ST
U mnie jak parę dni temu wymieniali to turbiny nie wyciągali. Mechanik dobrał się od spodu i trochę się nagimnastykował bo akurat podnośnik mieli zajęty i częściowo robił to z kanału na lekko podniesionym przodzie auta od strony pasażera. I coś dobre dwie godzinki zeszło... Ale jak zobaczyłem jak marnie i niepewnie wygląda ten oryginalny, to jednak warto było wymienić na Forge.

weksla

przy turbo ST mi montaż DV zajmował około 30min bez wyciągania półosi. Tylko zdemontować koło.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Dybek_87

Dzieki za wskazówki :)

michalsp

Cytat: thomas198 w 09.02.2016, 23:08
Powiem tak, jak nie przygotujcie bloku to po wyżej 300 lepiej nie iść, bo wcześniej czy później tuleja cylindra pęknie i to jest potwierdzone na mojej skórze i jeszcze kilku innych osób.
Na czym polega takie przygotowanie bloku jeśli można wiedzieć ??

KrisSz

Imho z przerobionej turbiny od St nie będzie 420 km. Może im się st z rs pomylił (np kopiowali opis z regeneracji turbo do rs). Żeby osiągnąć 400+ w st musiałbyś poza turbiną z RZ (nie ST) dołożyć jeszcze parę fantów typu modyfikacja bloku, zakucie silnika, wtryski, etc
Pozdrawiam

K

Thombike

ktos wyjaśni laikowi co to jest to DV i Forge...bo mi poprzedni właściciel mówił, ze cos wymieniał (po niemiecku) i nie jestem pewien, czy go dobrze zrozumiałem. Za niemieckojęzyczne terminy tychze byłbym również wdzieczny.

ST

24.08.2016, 20:04 #51 Ostatnia edycja: 24.08.2016, 20:14 by ST
Zawór EGR  (recyrkulacyjny) jest w ST firmy DV (plastikowy), Forge jest aluminiowy i praktycznie niezawodny.
Tak wyglądał mój Forge tuż przed zamontowaniem:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


A poniżej jego umiejscowienie zaznaczone czerwoną strzałką.:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Dybek_87

24.08.2016, 20:06 #52 Ostatnia edycja: 24.08.2016, 20:09 by Dybek_87
Schubumluftventil - SV- z Niemieckiego :)

« Dodane: 24.08.2016, 20:09 »

Tu możesz sobie zerknąć; )

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.de/itm/111083021164

Thombike

24.08.2016, 22:29 #53 Ostatnia edycja: 24.08.2016, 22:30 by Thombike
Oki, dziękówa...to raczej tego nie wymieniał. Aaaa...po zerknięciu na aukcję...wymieniał - Blow off ventil :D Więc nawet nie bawił sie w uzycie niemieckiej terminologii. Nie wiem dlaczego, ale czasem tez nazywa sie to "sound composer"...ok...Tak czy inaczej wychodzi, że mnie problem raczej nie dotyczy.

KrisSz

Imho mylisz 3 różne rzeczy.

Zawór recyrkulacyjny w obudowie turbiny wymienia się na aluminiowe odpowieniki np forgea lub innego chińczyka bo fabryczny jest do kitu i poza tym że czasami nie trzyma doładowania i popuszcza to jeszcze specyficznie hałasuje.

Sound symposer albo jak wolisz rezonator, to puszka z membraną podłączona w okolicach przepustnicy i jest odpowiedzialna za przekazywanie dźwięku silnika do kabiny.

Bloww off - to zawór upustowy montowany z albo bez zaślepienia zaworu recyrkulacyjnego i poza efektami dźwiękowymi nie poprawia raczej osiągów a wręcz przeciwnie.

Oczywiście mogę się mylić....
Pozdrawiam

K

Thombike

To co pokazał w linku Dybek, jest bardzo czesto sprzedawana pod nazwą Blow off lub Sound Composer...niczego nie mylę, nie ja tak tą część opisuję...
Interesuje mnie jednak cos zupełnie innego - jaki to jest specyficzny hałas tegoż zaworu gdy przestaje trzymać? Bo może to co u mnie sie pojawia to wcale nie to co wszyscy myślą :) CHociaż...odczuwalny by był tez chyba spadek mocy...Rozjaśnisz?

Dybek_87

Opisz dokładnie problem jaki masz? Tzn mówisz że coś się u Ciebie pojawia?
Z tego co wiem jedna z obiaw uszkodzonego-nieszczęsnego DV jest skaczący wskaźnik doładowania turbiny....po tym widać że nie trzyma cisnienia.

Thombike

No to nie to a problem już opisalem w 2 tematach i echo jak dotąd. Wychodzi że tak jak wszyscy podejzewaja - łozysko oporowe kwiczy. Pytanie czy to norma i można jeździć czy raczej nie.

KrisSz

Nie wiem jak to nazywają na aukcjach ale oryginalny zawór recyrkulacyjny poza nietrzymaniem ciśnienia oferuje efekty akustyczne podobne do dzwięku męczonej myszy np na niskich obrotach albo przy puszczaniu gazu. Najtańszą metodą diagnostyki jest jego wymiana na forge albo innego chińczyka tK jak na zdjęciach powyżej. Brak "męczonej myszy" po wymianie od razu pozwala stwierdzić czy to ten problem. Nagraj może jakiś film z dźwiękiem i powiedz w której sekundzie słychać to co cię niepokoi bo bez tego będziemy zgadywać 30 lat.
Pozdrawiam

K