Rozwiązanie problemu z panewkami w Mondeo ST220?

sseebbaa1, 11.06.2016, 22:47 « poprzedni - następny »

T

04.08.2017, 03:36 #45 Ostatnia edycja: 04.08.2017, 18:03 by Rijndael
Trzeba jednak pamiętać, że panewki obracały się także w autach z kolektorami owiniętymi taśmą termoizolacyjną. Niewątpliwie decat i taśma pomogą (także poprawią osiągi), ale nie jest to jedyna, ani nawet — moim zdaniem — główna przyczyna problemów z panewkami. W wielu autach konstrukcja jest podobna, a z panewkami nic się nie dzieje.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

lancer340

To by musiała być mierzona temperatura w komorze silnika przed decatem i po montażu...

SlyPlayer

Witam. Skorzystam z tematu remontu silnika ST220.
Niestety też mnie dopadła awaria panewek. Niestety czopy panewek korbowodowych wygladają fatalnie jak i 2 korbowody.
Tak się sklada ze mam silnik 3.0 z Jaguara X type który był w automacie. Czy wał korbowy jest taki sam i korbowody jak w Mondeo?
Bo góra silnika sie rózni o czym było juz wiele razy wspominane na forum.
Z góry dziękuje za odpowiedz.

T

Dół powinien być taki sam, ale przekładanie elementów z jednego używanego silnika do drugiego to raczej słaby pomysł. Jeśli masz sprawny dół z X-type, to sugeruję go użyć, wymieniając uprzednio panewki oraz pierścienie. Dodatkowo warto sprawdzić głowice i wymienić przynajmniej uszczelniacze. UPG należy koniecznie kupić dobre, bo te tanie do niczego się nie nadają. To tak w skrócie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

SlyPlayer

Nowy komplet panewek jak korbowodowych tak głownych to oczywistosc. Pierscienie przy takiej robocie też wymienie.
Głowice już pojechały do zakładu który zrobi ich przegląd oraz jak trzeba bedzie to remont.
UPG tzn uszczelki glowic?
Już rozebrałem silnik z Jaga. Wał jest taki sam. Nawet logo Forda jest. Natomiast tłoki są nieco mniejsze.

T

15.10.2017, 19:48 #50 Ostatnia edycja: 15.10.2017, 19:50 by Rijndael
UPG -- uszczelka pod głowicą.

Tłoki powinny być takie same. Co jest w nich mniejsze? Średnica? Może to nie jest w takim razie 3.0? W Jagu ten silnik występował także w wersjach 2,5 oraz 2,1 litra.

« Dodane: 15.10.2017, 19:50 »

Aha, gdybyś potrzebował części do remontu, to zostało mi sporo ze starego silnika, a konkretnie: wał nadający się na 1 szlif (już sprawdzony, zabielony), 5 korbowodów, 5 tłoków (w zasadzie ten 6 też ujdzie).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

15.10.2017, 21:45 #51 Ostatnia edycja: 15.10.2017, 22:33 by sseebbaa1
Cytat: SlyPlayer w 15.10.2017, 20:25Natomiast tłoki są nieco mniejsze.
Cytat: Tomasz w 15.10.2017, 20:48Tłoki powinny być takie same. Co jest w nich mniejsze?
Z tego co pamiętam, to tłoki się różniły.
Ustaliłem to w momencie poszukiwania pierścieni do ST220. Wtedy okazało się, że najniższy pierścień, tzw. olejowy, był grubszy w Jagu - 3,0 mm zamiast 2,5 mm.


Cytat: SlyPlayer w 15.10.2017, 20:25Pierscienie przy takiej robocie też wymienie.
A jak jesteśmy przy pierścieniach, to radzę Ci z dużym wyprzedzeniem sprawdzić dostępność.
Ja się zdziwiłem kiedy się okazało, że pierścienie tłokowe do ST220 musiałem ściągać z USA...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 15.10.2017, 21:45Z tego co pamiętam, to tłoki się różniły.
Ustaliłem to w momencie poszukiwania pierścieni do ST220. Wtedy okazało się, że najniższy pierścień, tzw. olejowy, był grubszy w Jagu - 3,0 mm zamiast 2,5 mm.
A to bardzo ciekawe. To by potwierdzało moją teorię, że jednak te bloki się detalami różniły (chociaż były zamienne). Musze pomierzyć "uzbrojenie" mojego. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Bloki Duratec 30 miały swoje generacje. My w ST220 mamy pierwszą generację tego silnika (to oczywiście moja teoria na podstawie moich tam poszukiwań).

A w moim St mam zrobione decaty, katalizatory są bliżej środkowej części, dodana chłodnica oleju, panewki KING założone, cała przednia część wydechu obandażowana - myślicie, że to nie rozwiąże problemu tylko odroczy go w czasie?

Objawy mam teraz takie, że gdy otwieram maskę to jest "normalna" temperatura w komorze, dużo niższa niż wcześniej, natomiast wyczuwam znaczny wzrost temperatury w środkowej części wydechu, która jest odczuwalna na postoju gdy się uklęknie przy przednich drzwiach.

Zapomniałeś dodać Seb, że Noble ma natrysk oleju na denka, a my nie mamy - może to...

sseebbaa1

Cytat: Tigerbart w 16.10.2017, 00:48Zapomniałeś dodać Seb, że Noble ma natrysk oleju na denka, a my nie mamy - może to...
Zgadza się, Noble ma natrysk oleju na denka tłoków. Ale to ma znaczenie przy doładowaniu silnika, bo wtedy wzrasta temperatura w komorach spalania i przegrzane tłoki zaczynają puchnąć, co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.
Przy wolnossącym Duratecu 3.0 nie ma co się tym przejmować i natrysk nie jest potrzebny.

Temperaturę pod maską generowały dwa seryjne katalizatory i to one tak naprawdę "pięknie" dogrzewały olej w tym silniku :)

Skoro po przeniesieniu katalizatorów na dalszy odcinek wydechu, wyczuwasz temperaturę pod autem (a przecież katalizatory są tam praktycznie na otwartym powietrzu), to łatwo sobie wyobrazić jak niszcząco to wpływało na silnik, gdy katalizatory wisiały kilka centymetrów obok silnika... :D

To seryjne katalizatory zabijają panewki. Na pierwszy rzut oka ciężko dostrzec ten związek, ale to prawda.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

SlyPlayer

Hmm... Musze sie rozejrzeć juz za pierścieniami skoro taka dostępność jest...
A jednak okazalo sie ze silnik z Jaga to 2.5...
Choć wał korbowy jest identyczny zastanawiam sie czy moge go zastosować. Nie powinno sie nic stać.. Jak myślicie?

T

Wał powinien być taki sam, ja natomiast obawiam się składania jednego używanego silnika z kilku. Czasem to wyjdzie lepiej, czasem gorzej, czasem wcale. Gdybys sie na to zdecydował to koniecznie pomierz dokładnie te wszystkie elementy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: SlyPlayer w 16.10.2017, 12:30Hmm... Musze sie rozejrzeć juz za pierścieniami skoro taka dostępność jest...
W ASO ich nie dostaniesz :)
A przynajmniej nie jako osobną część - z tego pamiętam, to w salonie moźesz kupić pierścienie z całym układem korbowo-tłokowym :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

SlyPlayer

Cytat: sseebbaa1 w 16.10.2017, 21:59
W ASO ich nie dostaniesz :)
A przynajmniej nie jako osobną część - z tego pamiętam, to w salonie moźesz kupić pierścienie z całym układem korbowo-tłokowym :D

Wiem już się orientowałem. Faktycznie kupno pierścieni jest problemem jak i panewek głównych.
Jutro jeszcze pojade do "władcy pierscieni" z Katowic i zobaczymy co on poradzi

torbert

Znajomy kiedyś dorabial pierścienie do nissana primery "w jakiejś firmie robiacej pierścienie do motosportu" bo też nie mógł dokupić

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka