[Mondeo] Jaki tuning w Mondeo ST220 dla podniesienia mocy?

slavko, 20.06.2016, 21:52 « poprzedni - następny »

slavko

Hej,

   Jak w tytule:
*  Jaki tuning polecacie w Mondeo ST220 3.0 V6, aby nie zbankrutować, a podnieść moc i moment?
*  Ile da mniej więcej zrobienie wydechu z przepływką zamiast kata?

Pozdrawiam

st-power

Cytat: slavko w 20.06.2016, 21:52*  Jaki tuning polecacie w Mondeo ST220 3.0 V6, aby nie zbankrutować, a podnieść moc i moment?
*  Ile da mniej więcej zrobienie wydechu z przepływką zamiast kata?

Ad.1 Jak to w życiu tanio nic nie da się zrobić. Jeśli satysfakcjonujące będzie dla Ciebie +5KM-+10KM (których raczej nie odczujesz) to zamkniesz się w kwocie +-2-3tys.zł, jeśli marzy Ci się znaczny przyrost mocy, to należałoby tą jednostkę uturbić, a to już znaczne kwoty z pięcioma cyframi  :)
Ad. 2 Nie polecam wycinania katalizatorów, stracisz sporo momentu obrotowego, będzie waliło spalinami za autem, narazisz się na problemy z przeglądem i Policją. Możesz wstawić sportowe katalizatory (koszt. 1000zł/szt.)
Polecana na tym forum to modyfikacja tylnej części układu wydechowego - która kosztuje powiedzmy 1500-2500zł.

Ogólnie musisz pamiętać,że to silnik wolnossący,który niestety nie jest podatny na tuning,a wszelkie próby tanich modyfikacji (stożki, przepustnice, tłumiki basowe ala allegro itp itd) kończą się utratą mocy i momentu oraz często psują efekt pięknie brzmiącej seryjnej V-ki.

Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

matosu

Soooo true, końcowy wydech i tyle.
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

slavko

Końcowy z pewnością bo seryjny prawy tłumik koroduje, a tak nie może być... :)
Jeśli chodzi o uturbienie, to z tego co się dowiedziałem od jednej z firm, żeby to miało większy sens niż doładowanie 0,5 bara, to trzeba wyłożyć ok. 20 tysiaczków.. a tu już trochę przy dużo... czyli wychodzi na to, że po taniości, ale z mizernym przyrostem, wydech można poprawić faktycznie.

weksla

A dlaczego przy wywaleniu katów ma stracić moment obrotowy?
Zapach spalin to najmniejszy problem hehe.  Mi tak w foce pachnie
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

slavko

Ale tak realnie po zrobieniu tłumika z kwasówki z przelotką zamiast kata, wrośnie coś mocy? chociaż 15Km i 20Nm? czy Nm faktycznie spadają? może jak dobra robota to poza spalinami polepszy się? Znacie może Green Wood garage? Ponoć dobry warsztat

MAG

Wydechem 15 kucy? Nie zartujmy...

Takie przyrosty bez strojenia albo przynajmniej kilku innych modow mechanicznych nie ma szansy.

U mnie po delikatnym odetkaniu wydechu, zmianie przepustnicy i indywidualnym strojeniu przybylo 13KM i 19Nm
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tigerbart

Cytat: MAG w 21.06.2016, 20:23
Wydechem 15 kucy? Nie zartujmy...

Takie przyrosty bez strojenia albo przynajmniej kilku innych modow mechanicznych nie ma szansy.

U mnie po delikatnym odetkaniu wydechu, zmianie przepustnicy i indywidualnym strojeniu przybylo 13KM i 19Nm

Jak nie ma szans jak są;)

alibizi

Co nie zmienia faktu, że inwestycja sporych pieniędzy w wydech ze względu na chęć przyrostu mocy według mnie mija się z celem (co innego dźwięk).
Generalnie ST220 nie jest dobrą bazą do tuningu - taką bazę dadzą tylko silniki uturbione gdzie samym programem można sobie podnieść ciśnienie.

sseebbaa1

Cytat: alibizi w 23.06.2016, 21:31Generalnie ST220 nie jest dobrą bazą do tuningu
Jest minimalna szansa, że zmienię ten pogląd :D
work in progress...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart


sseebbaa1

Są firmy, co potrafią przygotować silnik ST220 na standardowe moce rzędu 350-450 KM, tylko niestety nie za bardzo chcą się dzielić swoją wiedzą.
Mowa o firmach Noble (modele M12 GTO-3R i M400) oraz Rossion Q1. Był też Farbio GTS (Farbound GTS Turbo).
Znawcy tuningu uzyskują z tego silnika 700 KM :)
Tylko własnie brak wiedzy powoduje, że przeróbki są kosztowne, bo obarczone ryzykiem :/
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Chcesz to moge sprzedac przepustnice z mustanga :D

lmnh

Co ta przepustnica z mustanga daje? Ona jest większa, tak? Czy nadaje się do zrobienia thinblade, czy wtedy jest to juz nie potrzebne?
Może bym wzial od Ciebie :-)

sseebbaa1

Pierwszy!
Już ją kupiłem od caqerra :D

Thin blade co do zasady poprawia przepływ w każdej przepustnicy, niezależnie od jej wymiarów. Pomijając bowiem pole przekroju, to usunięcie ok.1/3 ośki powoduje, że powietrze lepiej prześlizguje się po płaszczyźnie motylka.
Zatem przez thin blade likwidujemy ewentualne turbulencje i to w najważniejszej centralnej części przepustnicy (pozbywamy się garba na motylku, który próbuje odrywać strumień powietrza od płaszczyzny motylka).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy