[Mondeo] ST220 '03 FL HB b/g

caqerr, 21.09.2013, 09:02 « poprzedni - następny »

T

Cytat: sseebbaa1 w 15.09.2015, 22:37Być może to caqerr odczuwasz jako większą, jak to nazwałeś, "narwistość".
Też myślę, że o to chodzi. Jest jeszcze jedna wada dystansów wynikająca z dłuższej dźwigni — przy ugięciu zawieszenia koło może stykać się pod większym kątem z nawierzchnią (ale to bardzo zależy od konstrukcji zawieszenia i trudno mi powiedzieć, na ile jest wyczuwalne). Można też przypuszczać, że z dystansami zwiększa się nieco promień skrętu (który i tak jest słabym parametrem w przypadku Mondeo).

Cytat: sseebbaa1 w 15.09.2015, 22:37To trochę dziwne odczucie z tą nagłą utratą przyczepności.
Z dystansami nie jeździłem, natomiast taki efekt (nie wiem na ile subiektywny, a na ile obiektywny) ewidentnie występował po zmianie z 16" (6,5") na 18" (7,5").
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

17.09.2015, 14:22 #196 Ostatnia edycja: 17.09.2015, 14:38 by sseebbaa1
Cytat: Tomasz w 17.09.2015, 13:59Z dystansami nie jeździłem, natomiast taki efekt (nie wiem na ile subiektywny, a na ile obiektywny) ewidentnie występował po zmianie z 16" (6,5") na 18" (7,5").
Całkowita zgoda.
Tu akurat największe znaczenie dla takiego zachowania ma profil opony (choć szerokość opony i felgi też).
16" - 55
18" - 40
Na szesnastkach opona kładzie się w zakrętach, co powoduje utratę równoległości bieżnika do asfaltu. Przekłada się to z jednej strony słabsze ogólne trzymanie, ale z drugiej sprawia wrażenie właśnie płynnego tracenia przyczepności.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Dawno nic nie pisałem... :D
Na razie STejk jeździ, w przyszłym sezonie będzie trochę wydatków ale to na spokojnie... :D
Zima się zbliża a zimówki już były dość leciwe...(2011 rok) zatem czas było zmienić na nowe... :D
Wybór padł na Michelin Pilot Alpin 4 :D Ciekawe jak się spiszą... ;) Oczywiście rozmiar 225/40/18... :D

yayko

A jakie wydatki :)?

caqerr

Maglownica, lakier chciałbym ogarnąć, zrobić w końcu ten nieszczęsny dolot(przepustnica czeka już z 8 miesięcy :D ), sprężyny(zastanawiam się nad czymś niższym niż eibach ale gwintu nie chcę :D) + jeszcze jakieś pierdółki ;)

sseebbaa1

Cytat: caqerr w 24.11.2015, 10:56
Maglownica

Szukałem kiedyś zestawu do maglownicy, który zmniejszyłby ilość obrotów kierownicy pomiędzy skrajnymi położeniami. Niestety nie znalazłem takiego gotowego zestawu do ST220.
Sam z siebie takiego modu pewnie bym nie zrobił, ale w sytuacji gdy i tak wymagane są jakieś ingerencje w maglownicę (a więc i odkładasz kasę na to), to warto zainteresować się tematem.

Według moich obserwacji pomiędzy skrajnymi położeniami seryjnie jest 2 i 3/4 obrotu.
Mogłoby być trochę mniej  8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Szczerze wątpię ,że będę się bawił z maglownicą ;) :D
Zimówki już na aucie, ciche są... :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


sseebbaa1

Auto żyje? :evil:
Pochwal się nowym brzmieniem wydechu!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

04.05.2017, 20:46 #203 Ostatnia edycja: 04.05.2017, 20:48 by caqerr
Teraz dopiero zauważyłem post :P
W sumie nie takie nowe brzmienie, trochę już z tym jeżdżę :P
Do tego Stpower nie będzie zadowolony bo na filmiku ST wchodzi powyżej 5k rpm  :evil: :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=J3TRBWAHfDg

bishop

Dobrze brzmi. Co Ty masz w końcu?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Brzmi naprawdę fajnie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

05.05.2017, 22:00 #206 Ostatnia edycja: 05.05.2017, 22:06 by caqerr
Krótko mówiąc wróciłem do serii... :)
Pozostał tylko decat ;)
Irytowało mnie buczenie ultera...

« Dodane: 05.05.2017, 22:06 »


Jestem ciekaw jak wydech się zachowa po dołożeniu sport katów, co mam kiedyś tam w planie jeśli zostanie na dłużej ST...
Ewentualnie co zamiast środkowych 2 katy i tyle ;)

Jeszcze dwa filmiki mam, na postoju bez obciążenia troszkę słychać metaliczne dźwięki ale dramatu nie ma :D Jest i tak o wiele lepiej jak było ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=XKSkSoDImuk
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=9OqSvUpfT94

st-power

05.05.2017, 22:47 #207 Ostatnia edycja: 05.05.2017, 22:52 by st-power
Decat niestety nie jest dobrym rozwiązaniem (pomijając fakt,ze czuć spaliny i mogą być problemy z Policją/przeglądami) gdyż jest to pierwszy za silnikiem "tłumik" czyli usunięcie go przepuszcza najbardziej metaliczne dźwięki. Dlatego moim zdaniem jeśli chce się uzyskać ładny dźwięk, trzeba modyfikować najdalsze części układu czyli tłumiki końcowe. Montaż katów sportowych to dobry pomysł zwłaszcza jeśli ktoś jeździ jeszcze na fabrycznych, które są już przy pchane lub lada moment skończą swój żywot.

Tak czy inaczej brzmi lepiej niż poprzednio ;) Ale brakuje mi tu bulgotu Vki :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

Decat w ST220 jest jednym z najważniejszych ruchów w kierunku ochrony panewek.
Standardowe dwa duże katalizatory wiszące po obu stronach silnika w odległości kilku centymetrów od bloku i miski olejowej są odpowiedzialne za zbyt wysokie temperatury oleju w tym silniku! A przegrzewanie oleju to krok w kierunku stopniowego zacierania panewek...
Jest to moim zdaniem błąd konstrukcyjny Forda w tym silniku, który nigdy nie został rozwiązany.

Chłodnica oleju częściowo rozwiązuje problem, ale jednak to oryginalne katalizatory są pierwotną przyczyną problemu!
W każdym innym aucie katalizatory są zamontowane już poza komorą silnika, a przynajmniej w większej odległości od bloku.

Więc zamontowanie w ST220 katalizatorów w miejscu środkowych tłumików może mieć sens!
Choć oczywiście trudno przewidzieć jak to dokładnie wpłynie na dźwięk - dlatego kibicuję caqerrowi w jego planach zamontowania katalizatorów w miejscu środkowych tłumików :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

06.05.2017, 02:18 #209 Ostatnia edycja: 06.05.2017, 02:21 by Rijndael
Kataliatory są zamontowane blisko głowicy, bo wtedy działają najskuteczniej. Prawdopodobnie inaczej silnik nie spełniłby norm spalin (dla nowych aut). Niemniej nasze normy "przeglądowe" powinien spokojnie spełnić z katalizatorami zamontowanymi dalej.

« Dodane: 06.05.2017, 02:21 »

Cytat: caqerr w 05.05.2017, 22:00Jestem ciekaw jak wydech się zachowa po dołożeniu sport katów, co mam kiedyś tam w planie jeśli zostanie na dłużej ST...
Ewentualnie co zamiast środkowych 2 katy i tyle
Brzmieniowo to nie będzie raczej zmiana w dobrym kierunku. Spodziewałbym się sporo metalicznych dźwięków. Szczególnie, gdy tłumiki końcowe kasują Ci większość niskich tonów.

U mnie przy konfiguracji ze sportowymi katalizatorami, bez środkowych tłumików i z końcowymi tłumikami kasującymi większość basu dźwięk był bardzo zły.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club