Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

T

Cytat: NeroN w 16.05.2012, 21:26
Jak się nie uda, to mam przepustnicę z Mustanga  i powrócę do koncepcji przekładania mechanizmu linek :)
Jak już się upierasz przy przerabianiu seryjnej to znajdź kogoś, kto Ci rozwierci i dorobi większy motylek. Wtedy jest jakaś szansa, że będzie to działać. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i zamówiłem katalizatory. Oby ich montaż wyciszył rezonans na niskich obrotach... ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

fala

hmm, żeby wyciszyć rezonans na niskich chcę pokombinować z zamknięciem jednego tłumika, jakaś klapka która otwiera się razem z IMRC

montując katalizator liczę, że zniweluje on charakterystyczne metaliczne ryczenie na wysokich

T

Cytat: fala w 26.05.2012, 23:54hmm, żeby wyciszyć rezonans na niskich chcę pokombinować z zamknięciem jednego tłumika, jakaś klapka która otwiera się razem z IMRC
Mi się wydaje, że ten rezonans jest związany z dolotem i overlapem wałków ST200. Ale może się mylę. Zrobienie przepustnicy w wydechu jest dość kłopotliwe, jeśli ma to działać niezawodnie, chociaż tego typu rozwiązania są oczywiście stosowane fabrycznie przez niektóre firmy.

Cytat: fala w 26.05.2012, 23:54montując katalizator liczę, że zniweluje on charakterystyczne metaliczne ryczenie na wysokich
Ja mam nadzieję, że ogólnie wyciszy to wydech. Niedługo zamontuje i się okaże.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

fala

tylko chodzi o to, że Greku nie ma takiego 'pierdzenia', u niego brzęczy ale jest cicho... jak we 2 jeździliśmy po torze to tylko mnie było słychać ;)

dalsze modyfikacje będę wykonywał we wrześniu, może do tej pory uda mi się coś stworzyć do wydechu albo wyrwać supersprinta

T

Cytat: fala w 06.06.2012, 09:38wyrwać supersprinta
Tłumiki Supersprinta rzeczywiście uchodzą za ciche, ale bardzo ciężko je dostać w dobrej cenie. Greku miał szczęście. ;)

Mój nowy nabytek:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



MSDS z ceramiką. ;)

A tu dla porównania Racebits (zdjęcie z netu):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

fiu fiu :)

Z Jebaja ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Z Polski. ;)

Po wstępnych pomiarach i badaniach organoleptycznych stwierdzam, że Racebits są lepiej wykonane (i z lepszych materiałów), natomiast MSDS mają trochę lepszą konstrukcję (i jako nowe są 2x droższe). Teraz pozostaje je ogarnąć, zamontować i zobaczymy, które okażą się lepsze w praktyce. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

fala

no panie, wydechy się robi a sprzęgło kto ogarnie :D

T

Spokojnie, na 99% będzie docisk ST200 i tarcza spiekowa. Pewnie wyślę do zrobienia w przyszłym tygodniu. :) A oprócz sprzęgła i wydechu do poprawki został jeszcze dolot. Ale to najmniej pilne, bo ten co jest daje radę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Ostatnio naszła mnie idea usunięcia IMRC z mojego silnika. Dlaczego? Pole powierzchni szczeliny pod zaworami wydechowymi przy maksymalnym otwarciu to u mnie ok. 1850 mm^2. UIM, w najgorszym razie, ma w najwęższym punkcie pole przekroju obu kanałów prawdopodobnie na poziomie ok. 1800 mm^2. Z kolei LIM ma tylko 1500 mm^2 + turbulencje powodowane przez ośkę i motylek. Po wymontowaniu całego mechanizmu będzie własnie ok. 1850 mm^2. Czyli taka modyfikacja powinna w moim silniku bardzo ładnie poprawić osiągi już od 3000 rpm. W zakresie 1500-3000 rpm spodziewam się pewnego spadku momentu, ale nie sądzę, żeby był jakiś monumentalny (oczywiście po strojeniu).

Pozostaje problem przygotowania odpowiedniego IMRC. Chciałbym przerobić taki moduł w ten sposób, żeby cały czas wysyłał do ECU sygnał o otwartym IMRC i nic poza tym nie robił (pojawi się wtedy błąd "IMRC stuck open" czy coś w tym stylu, ale to nie przeszkadza, wręcz o to mi chodzi). Macie pomysł jak to najłatwiej zrobić?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

fala

Wywal linkę, silniczek i miedzianą blaszkę rozwieraną przez mechanizm linki a pudełko zamontuj gdzieś dyskretnie z normalnie wpiętą wtyczką ;)

NeroN

A nie wystarczy zrobić zwarcia na wtyczce ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

fala

na płytce jest mały układ scalony, nie wiem jaką pełni funkcję ale wariant ze zwarciem może się skończyć różnie

NeroN

Ale do IMRC jest wtyczka która po np, oporze pokazuje stan uchylenia IMRC, albo jak jest w pełni otwarte to jest zamknięty obwód (otwarty) nie wiem jak to tam wygląda.
Wystarczy wsadzic opornik ( jak w AIR BAGach), albo zwarcie odpowiednich obowdów i wsio).
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]