Treść artykułu i wnioski z niego płynące są już nieaktualne. Usunąłem.
Kolejna prawda. Z poprawnie założonym i odgrodzonym od ciepłego powietrza silnika moja v-ka wypluła w v-tech 154 konie także żadnej rewelacji prócz pięknego dźwięku niema.
No panowie, chyba jednak dobry stożek w V-ce nie jest taki zły :). Poza bardzo fajnym dźwiękiem jest również +6 KM i +2 Nm w stosunku do seryjnego dolotu. Nie chodzi tylko o przyrosty maksymalnych wartości KM i Nm, ale jest również wyraźna poprawa jeśli chodzi o przebieg momentu powyżej 4000 rpm. Pomiary na tej samej hamowni w odstępie tygodnia.
Boro, w czym?
2,5 V6, czy 3.0 V6 w ST220?
W tym mniejszym...
boro czyżby stożek od GaBBa? Ile teraz masz w sumie tych kuni.
Cytat: eng w 07.07.2010, 18:23
boro czyżby stożek od GaBBa? Ile teraz masz w sumie tych kuni.
Tu jest cała dyskusja:
http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=79122 (http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=79122)
a czy prawdą jest że przy stożku spalanie spada ?
Cytat: eng w 07.07.2010, 18:23
boro czyżby stożek od GaBBa? Ile teraz masz w sumie tych kuni.
Tak, od GaBB'a. Według ostatniego pomiaru 170 KM.
Cytat: nokitel w 08.07.2010, 21:03
a czy prawdą jest że przy stożku spalanie spada ?
Jak na razie wręcz przeciwnie, bo dźwięk ze stożka prowokuje do mocniejszego wciskania pedału gazu :)
boro mógłbyś zrobić zdjęcie tego kompletu jak to prezentuje się pod maską?
Na razie tak:
(http://img717.imageshack.us/img717/8579/dsc00834lv.th.jpg) (http://img717.imageshack.us/i/dsc00834lv.jpg/)
Miałem dokładnie to samo "na oko" i u mnie zabierało to kilka koni. Także nie wiem o co chodzi.
Może właśnie różnica jest w tym "na oko"? ;)
Może stożek inny, może długość rury inna?
Pojedź w przyszła sobotę jak będziemy się hamować (tak planujemy przynajmniej), to się przełoży dolot do Twojego auta i zobaczymy co z tego wyjdzie... Sam jestem ciekaw...
W sobotę będę jeszcze nad morzem. Na oko mówię gdyż pod maską po prostu nie ma miejsca na inny układ niż ten co masz Ty lub ten co miałem ja. Przepływkę miałem praktycznie tak jak u Ciebie a długość rury była taka jak do gumy dodatkowo miałem dolot zimnego powietrza i obudwaną puchę i mimo to nic to nie dało. Być może kwestia to stożek który kupiłem za ok 50 zł. Może zbyt tani?
polecam pipercross gąbka :) ja mam taki ale zwykły i jeżeli będę przerabiał na stożek to właśnie gąbkę
A to ciekawostka. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem jak stożek z gąbki. Tylko trochę przesadzają z ceną.
Zastanawia mnie jak taka gąbka zachowuje się w zimie i czy nie chłonie wilgoci. Z drugiej strony nawet jak tak, to po kilku sekundach jest już solidnie przedmuchana.
mam op października i nie narzekam. Pipercross jest jedną z tańszych firm tzn za K&N do mondziaka trzeba dać 200zł a za gąbkę 100zł. Gorzej już z dostaniem np. stożka ale wydaje mi się że jeśli ten do standardowego airboxa spisuje się ok to gąbka w stożku też będzie chodzić ładnie tak też warto poszukać. Co do mojego zapytania o zużycie to spotkałem kolesia ( u spawacza od którego odbierałem przerabianą przepustnicę ) posiadającego właśnie taki filtr ( stożek - gąbka ) który twierdzi że po założeniu odczuwa że auto prócz ładnego dźwięku otrzymało prezent w postaci mniejszego spalania 1L do 1 1/2L. Co do mocy mówi że nie odczuwa żadnej różnicy (auto BMW 320)
Cytat: eng w 12.07.2010, 10:03
Być może kwestia to stożek który kupiłem za ok 50 zł. Może zbyt tani?
Może...
A może ten wzrost u mnie na stożku jest spowodowany niejako programem V-techu? Leje mi więcej paliwa po programie, a teraz do tego dostał więcej powietrza i stąd ten wzrost? Ja laik jestem w tych sprawach więc nie mam pojęcia... :)
Przymierzyć dolot zawsze możesz jak będziesz chciał - ani ja go nie demontuję, ani heko hamowni nie zamyka więc przy okazji jakiegoś spocika nie widzę problemu... ;)
Wrzuć Boro fotki dolotu teraz, skończonego :) i "trąbki" bo trąbka wymiata :D
Wrzucę, ale jak będzie już tak na amen skończone. Bo jednak spróbuję jeszcze tą osłonę szerszą założyć skoro jest miejsce. I trytytki muszę zmienić...
A trąbka jest podobno z Poloneza :D
nie wiem czy jest sens wkładać szerszą, jedynie po to żeby mocowanie stożka ładnie wchodziło w osłonę i wejścia kabli były jeszcze bardziej estetycznie :) ten bok przy akumulatorze w sumie moznaby jednak osłonić jeszcze bardziej...Może masz rację./
Cała osłona będzie sztywniejsza. Nowa szuflada już kupiona. Spróbować nie zaszkodzi, zwłaszcza, że najgorszą robotę ze spasowaniem zrobiłeś Ty ;). Ja już mam z górki, najwyżej otwory odpowiednio przesunę.
Przede wszystkim zdaniem takiej osłony nie jest tylko odgrodzenie od ciepłego powietrza, ale także (a może przede wszystkim) "wyłapanie" chłodnego powietrza. Sprawia to pewną trudność, bo przecież nie wiemy jak przepływa powietrze w komorze silnika naszych aut, możemy się tylko tego domyślać. Ja zrobiłem osłonę na wzór tej z FIPK. Co jak co, ale osłona działała świetnie, dlatego Wam też polecam takie rozwiązanie.
Tu macie loga z jazdy ze stożkiem i tą osłoną (http://tomasz.warszawa.pl/pub/cone.html). Temperatura na zewnątrz była ok. -1. Jak widzicie podczas nawet wolnej jazdy temperatura w dolocie była zbliżona do tej na zewnątrz. Na początek nie patrzcie, bo tam najpierw auto stało kilka minut przed bramą, a potem toczyło się kilkaset metrów po drodze gruntowej (a i tak max temperatura wyszła +20 w stosunku do tej na zewnątrz mimo długiego postoju).
Ale i tak w standardowym dolocie temperatura rośnie dużo wolniej po zatrzymaniu. :)
..a oto pomiary Schemowego ST200 przed i po założeniu dolotu (stożka) SVT...bez podłączenia obudowy stożka do rury doprowadzającej świeże pow...i z ZAMKNIĘTĄ maską
..ten "lepszy" ze stożkiem..
(http://img689.imageshack.us/img689/7820/mondeost200.jpg) (http://img689.imageshack.us/i/mondeost200.jpg/)
Cytat: G-CS w 16.07.2010, 17:01
..a oto pomiary Schemowego ST200 przed i po założeniu dolotu (stożka) SVT...bez podłączenia obudowy stożka do rury doprowadzającej świeże pow...i z ZAMKNIĘTĄ maską
..ten "lepszy" ze stożkiem..
Całkiem ładny wynik, może nominalna różnica nie jest powalająca, ale występuje od najniższych obrotów, wykres jest bardziej płaski no i przede wszystkim rozwiązanie z SVT to tak naprawdę airbox, ale ze stożkiem, czyli jest pozbawiony głównej wady stożka luzem pod maską. No i takie rozwiązanie jest dużo tańsze niż aftermarketowe "stożki w obudowach", np. BMC. Bardzo jestem ciekaw wyniku po dorobieniu dolotu z błotnika. Widziałem ostatnio dedykowany "stożek" K&N do tego airboksa, może to by jeszcze coś dało?
ja w sierpniu się przejadę do GaBB-a na montaż stożka :) myślę, że 190 kuniów zobaczę na hamowni...dużo nie brakuje :hmm:
Jak będziesz miał już wybrany konkretny termin to daj znać. Może i mi wtedy pasować będzie jazda do Krakowa. Więc jakby co, daj znać na GG jak już będziesz miał konkrety.
Cytat: GrekuPL w 17.07.2010, 00:45
ja w sierpniu się przejadę do GaBB-a na montaż stożka :)
Coś takiego jak u boro?
(http://img717.imageshack.us/img717/8579/dsc00834lv.th.jpg) (http://img717.imageshack.us/i/dsc00834lv.jpg/)
To na oko będzie:
DOUBLE SIMOTA 130x151x122 - 49 zł
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=391&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1 (http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=391&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1)
ŁĄCZNIK 76mm NIEBIESKI - 13 zł
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=300&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=1 (http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=300&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=1)
Rura dolotowa 77mm aluminium dolot - 10cm (numer 1099784170) - 26 zł
http://moto.allegro.pl/item1099784170_rura_dolotowa_77mm_aluminium_dolot_10cm.html (http://moto.allegro.pl/item1099784170_rura_dolotowa_77mm_aluminium_dolot_10cm.html)
Obejma zaciskowa opaska ślimakowa dolot - NORMA (numer 1099786857) - 3 zł (x4)
http://moto.allegro.pl/item1099786857_obejma_zaciskowa_opaska_slimakowa_dolot_norma.html (http://moto.allegro.pl/item1099786857_obejma_zaciskowa_opaska_slimakowa_dolot_norma.html)
Razem 100 zł (+ przesyłka i browarek dla GaBBa za montaż)
Mam nadzieję, że nie pomyliłem żadnego elementu. ;)
Chłopaki kiedy kolejny spocik pod M1? Chętnie oblukałbym te wasze stożki 8)
Cytat: Tomasz w 18.07.2010, 09:15
Mam nadzieję, że nie pomyliłem żadnego elementu. ;)
No nie wiem... :)
IMO filtr Simoty to jednak chyba nie jest, a przynajmniej nie taki. Zwróć uwagę na dolną pokrywę filtra, tę szerszą - u mnie jest ona zdaje się stalowa/chromowana, coś jak tutaj http://moto.allegro.pl/item1099783626_filtr_stozkowy_77mm_stozek_do_360km_dolot.html (http://moto.allegro.pl/item1099783626_filtr_stozkowy_77mm_stozek_do_360km_dolot.html), a w Simocie jest ona czarna.
Pasowałoby jeszcze mieć coś takiego http://moto.allegro.pl/item1099784138_uchwyt_montazowy_do_filtra_stozkowego_stozek.html (http://moto.allegro.pl/item1099784138_uchwyt_montazowy_do_filtra_stozkowego_stozek.html) doliczyć lub jakiś zwykły płaskownik...
Ty jednak Tomasz jesteś dziwny...
Stożek to jest niedostepna w sprzedazy simota z dolotow carbon charger....odpowiednik RR-280 k&n...popatrz sobie na ceny...jak je masz po 50 zł to ja kupie 10 z marszu :D
reszta się prawie zgadza poza dlugościa rury itp :) więc lacznie sie zblizamy do kwoy 300 zł za która cały dolot robie :)
Cytat: GaBB w 18.07.2010, 18:20
Stożek to jest niedostepna w sprzedazy simota z dolotow carbon charger....
Z którego konkretnie "carbon chargera"?
Cytat: GaBB w 18.07.2010, 18:20
odpowiednik RR-280 k&n...popatrz sobie na ceny...
K&N w to nie mieszaj bo to zupełnie inna klasa cenowa niż Simota, a RR-280 jest dodatkowo jednym z droższych bo występuje w trzech wersjach kolorystycznych.
Cytat: GaBB w 18.07.2010, 18:20
reszta się prawie zgadza poza dlugościa rury itp :)
Za przycięcie rurki może być drugi browarek. ;)
Filtry w carbon chargerach sa robione przez ta sama fabryke i w tej samej technologii co rr-280 :) SA ich niemal idealna kopia przez co nie moga byc sprzedawane jako oddzielny produkt :) Dlatego sa ladowane do carbonow :P
..w temacie (prawie):
..wczoraj był u mnie Misiek swoja Carolcią TS...przyjechał z dolotem KN (dedykowany KN za ponad 1000zł)..zrobiliśmy pomiary przed i po..wynik: 167/178 KM...ale przyrosty były zauważalne dopiero po miedzy 6300...a 8200obr...po załączeniu LIFT-u...tu widać było wydajność stożka
Co to był za zestaw? FIPK?
...K&N Typhoon http://store.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=69-8751TP
A robiliście może pomiar otwarta maska vs zamknięta maska?
..tak...z nadmuchem nie ma różnicy..z resztą sprawdziliśmy to już u Boro..
Cytat: GaBB w 20.07.2010, 08:32
Filtry w carbon chargerach sa robione przez ta sama fabryke i w tej samej technologii co rr-280 :) SA ich niemal idealna kopia przez co nie moga byc sprzedawane jako oddzielny produkt :) Dlatego sa ladowane do carbonow :P
Czyli kupujesz podróbki K&N z logo Simoty w cenie K&N? Bo mniej więcej tyle z tego zrozumiałem...
Z którego konkretnie "carbon chargera" pochodzą te filtry?
No to jak zwykle zrozumiałeś po swojemu :) Jakbym kupował w cenie k&n to stożek 290 zł by kosztował :)
Wiesz, nie wiem z jakiego dokładnie i którego konkretnie zestawu carbon charger sa owe filtry.
a czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi jaką muszę kupić obudowę przepływomierza by zgadzała się średnica rury i pasował oryginalny przepływomierz ?
Cytat: nokitel w 04.08.2010, 19:30
a czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi jaką muszę kupić obudowę przepływomierza by zgadzała się średnica rury i pasował oryginalny przepływomierz ?
Możesz z seryjnej zrobić. Trochę dłubania ale efekt bardzo fajny.
W skrócie:
- Kupujesz ten adapter (http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=382&category_id=19&option=com_virtuemart&Itemid=1) i cztery śrubki
- Wycinasz obudowę przepływomierza z górnej części seryjnego airboksa
- Skręcasz jedno z drugim
I gotowe. ;)
no ok ale czy jest możliwość zakupienia np od 2L TDCI czy średnica jest nie taka? bo wiem że te starszego typy z V6 nie podejdą bo są zupełnie inaczej skonstruowane (wejścia przepustnicy)
Cytat: nokitel w 06.08.2010, 22:53
no ok ale czy jest możliwość zakupienia np od 2L TDCI czy średnica jest nie taka? bo wiem że te starszego typy z V6 nie podejdą bo są zupełnie inaczej skonstruowane (wejścia przepustnicy)
Ale po co z TDCI jak te z mk3 V6 się do tego doskonale nadają? W TDCI wejście do airboksa jest pod kątem i trudniej to przerobić.
Mój "produkt" wygląda tak:
(http://tomasz.warszawa.pl/pub/maf.jpg)
źle zrozumiałem sorki :) już teraz naocznie zrozumiałem jak to zrobić hehe pozdrawiam i raz jeszcze dzięki.
Tylko robiąc ten uchwyt w ten sposób niszczysz już obudowe filtra. A do v ki jest ona dosyć droga.
a jakieś inne rozwiązanie ?
Pozwólcie że odgrzeję kotleta, bo biję się z myślami. W ST220, jeżeli mam wydech w planie to :
1. Czy lepszy będzie duży stożek, całkiem obudowany i oddzielony od silnika ?
2. Czy lepsza będzie wkładka K&N zamiast papierowego ?
Lepszy mam na myśli wynik na hamowni, nic poza tym, bez patrzenia na dźwięk czy spalanie.
Za niedługo planuję u siebie również zmienić dolot, myślę o tym:
http://fr-rtuning-shop.co.uk/index.php?_a=product&product_id=2333
razem z podatkiem wychodzi ok 103 funty, teraz tylko kombinacja z wysyłką do PL, moi koledzy z UK jakoś ucichli jak ich o to prosiłem. Czyli licząc koszty można się zamknąć w okolicach 650zł mając "pewność i zaufanie" do inżynierów z K&N, że wszystko ma pasować i nie zabrać mocy, dźwięk napewno będzie konkretny. Co do osiągów, napewno trzeba odseparować stożek od silnika (patent Tomasza sprawdzony, tani i prosty w wykonaniu) no i pewnie przydałaby się większa przepustnica (przerobiona na thin-blade), wtedy najprawdopodobniej coś idzie zyskać. Zastanawia mnie jeszcze doprowadzenie powietrza do stożka, mam kilka swoich przemyśleń, chciałbym zobaczyć na zdjęciach jak to wygląda przy zastosowaniu takiej przeróbki z nadkola bo to chyba najrozsądniejsze, jeśli nie chcemy zassać wody. Ponoć te zestawy były sprawdzone na hamowni i dawały 1-4 KM przy montażu polecanym przez producenta (w skrócie: dolot powietrza doprowadzony dołączoną rurą z grilla), można wierzyć lub nie. Ja uwierzę jak zobaczę, nie doszukałem się wykresu z hamowni przed i po.
U siebie mam wkładkę K&N, mogę powiedzieć że dźwięk jest troszkę lepszy, wydaje się że silnik troszkę lepiej wkręca się na obroty, nic więcej, dla mnie to mało. Na dniach planuję wyrzucenie katalizatorów i małą przeróbkę wydechu, sądzę że wszystko razem z dolotem pozwoli uzyskać parę KM i Nm.
Druga sprawa jest taka: czy nie lepiej jest kupić używany airbox od ST220, wyciąć z niego co trzeba i przerobić jak Tomasz dokładając dobry stożek. Cena będzie niższa, efekt pewnie podobny, sam już nie wiem...
Jeśli bez puszki to odradzam filtry stożkowe materiałowe (łącznie z K&N). Najlepsza opcja, jeśli ma być już goły stożek to gąbkowy ITG. I koniecznie flansza od silnika + spiro, a nawet dwa z nawiewem.
Cytat: TowerST w 25.01.2015, 16:19
Jeśli bez puszki to odradzam filtry stożkowe materiałowe (łącznie z K&N). Najlepsza opcja, jeśli ma być już goły stożek to gąbkowy ITG. I koniecznie flansza od silnika + spiro, a nawet dwa z nawiewem.
Masz może jakieś zdjęcie/schemat/link jak to ma wyglądać? Co ewentualnie innego mogłbyś zasugerować jeśli nie stożek?
niestety nie mam. Strona ITG http://www.itgairfilters.com/
masz 2 różne stożki obydwa bardzo dobre
https://www.motointegrator.pl/produkty/1216189-uklad-dolotowy-pipercross-ford-mondeo-30-st220-pk306
oraz
http://www.inter-rally.pl/product-pol-6483-K-N-57i-Ford-Mondeo-III-2000-2007-2-0-57-0577.html
A ja będę stał przy swoim. Jeśli bez puchy to tylko gąbka.
Cytat: TowerST w 25.01.2015, 16:19Jeśli bez puszki to odradzam filtry stożkowe materiałowe (łącznie z K&N). Najlepsza opcja, jeśli ma być już goły stożek to gąbkowy ITG.
Dlaczego? Jeśli chodzi o jakość filtracji, to nie ma takiej zależności.
« Dodane: 27.01.2015, 21:14 »Cytat: zajc w 25.01.2015, 14:04Czyli licząc koszty można się zamknąć w okolicach 650zł mając "pewność i zaufanie" do inżynierów z K&N, że wszystko ma pasować i nie zabrać mocy, dźwięk napewno będzie konkretny. Co do osiągów, napewno trzeba odseparować stożek od silnika (patent Tomasza sprawdzony, tani i prosty w wykonaniu) no i pewnie przydałaby się większa przepustnica (przerobiona na thin-blade), wtedy najprawdopodobniej coś idzie zyskać.
Moim zdaniem albo kup sobie K&N i nic z nim nie rób, na zasadzie: jest pnp, będzie fajny dźwięk, mocy raczej nie zabierze albo zrób sam, podobnie jak ja. Jak już zamierzasz robić osłonę, to nie ma sensu kupować małego stożka i kawałka rurki za 650 zł, bo możesz to samo mieć za 200.
« Dodane: 27.01.2015, 21:15 »Cytat: SAGAL w 27.01.2015, 17:56masz 2 różne stożki obydwa bardzo dobre
Z tego to zdecydowanie Pipercross, ma bardzo sensowną cenę.
Cytat: Tomasz w 27.01.2015, 21:13
Dlaczego? Jeśli chodzi o jakość filtracji, to nie ma takiej zależności.
Jest zależność w filtracji i wykresie. Na stronie hothatch.org jest fajny test. Klasyczny stożek ujdzie jeszcze jak jest za nim MAF - bo to on wyłapie większe paprochy, bez MAFu tylko gąbka.
MAF łapie paprochy? Przepraszam, ale nie potrafię sobie tego wyobrazić. :)
A ogólnie, co do jakości filtracji, to -- tak jak napisałem -- nie ma takiej zależności, że filtry gąbkowe filtrują lepiej niż np. te z gazy bawełnianej. Są różne filtry, np. gąbkowe HKS są jednymi z najgorszych pod względem filtracji, a z drugiej strony jest dużo tradycyjnych, które filtrują doskonale. Statystycznie najlepiej filtrują chyba suche filtry z uretanu (gaza syntetyczna).
Co do testu na hothatch.org, to podaj dokładny link. Ale nawet bez patrzenia jestem pewien, że nie przetestowano tam wszystkich dostępnych filtrów, tylko najwyżej kilka wybranych.
przez filtr gazowy jest większa szansa penetracji (przepchanie się) większych ciał obcych, przez gąbkę zdecydowanie mniejsza. Jak MAF może zatrzymać większe ciało obce wystarczy zerknąć choćby na to zdjęcie i sitko http://i.ebayimg.com/00/s/MzI5WDM5NA==/z/KB4AAOSw~1FUXSoR/$_20.JPG
Zgodzę się, że część MAFów ma większe oczka więc trochę zgeneralizowałem. A link do fajnego testu filtrów proszę bardzo:
http://www.hothatch.org/index.php?option=com_content&task=view&id=136&Itemid=51
Cytat: TowerST w 28.01.2015, 07:52przez filtr gazowy jest większa szansa penetracji (przepchanie się) większych ciał obcych, przez gąbkę zdecydowanie mniejsza. Jak MAF może zatrzymać większe ciało obce wystarczy zerknąć choćby na to zdjęcie i sitko http://i.ebayimg.com/00/s/MzI5WDM5NA==/z/KB4AAOSw~1FUXSoR/$_20.JPG
Przez żaden sensowny nie ma takiej szansy, używałem filtrów K&N, Simota, Fujita, Pippercoss, BMC i jeszcze jakiegoś noname i w żadnym wypadku w dolocie nie dało się znaleźć najmniejszego nawet pyłu. Co do obrazka, to ten gość chyba jeździł bez żadnego filtra po stepie... :) Jeśli tyle brudu miał na "kratce" to pewnie pierścieni w ogóle już nie miał.
Co do testu, to nie ma tam nic zaskakującego. Aftermarketowe doloty wypadły nieco lepiej niż seryjny, przy czym wszystkie wypadły właściwie tak samo (różnice na poziomie błędu pomiaru).
« Dodane: 28.01.2015, 11:49 »Jeszcze a propos medium filtrującego:
(http://www.gtrheritage.com/uploads/monthly_02_2013/post-35-0-74411700-1361498810.jpg)
I tak to mniej więcej wygląda w większości testów, choć gąbkowe potrafią wypadać znacznie lepiej niż tutaj, bo tu zdaje się był testowany najgorszy filtr gąbkowy wszech czasów (pod względem filtracji) czyli grzybek HKS w starej wersji.
Cytat: SAGAL w 27.01.2015, 17:56
masz 2 różne stożki obydwa bardzo dobre
https://www.motointegrator.pl/produkty/1216189-uklad-dolotowy-pipercross-ford-mondeo-30-st220-pk306
Na ebayu taki zestaw kosztuje coś podobnego do K&N 57i, więc jak tylko zobaczyłem tą cenę to złapałem za telefon. Dowiedziałem się, że towar jest niedostępny i nie wiadomo kiedy będzie dotępny, zamówienie indywidualne nie wiedzieć czemu też odpada. Od razu wiedziałem, że znając moje szczęście, coś będzie nie tak ;)
Cytat: Tomasz w 27.01.2015, 21:13
Moim zdaniem albo kup sobie K&N i nic z nim nie rób, na zasadzie: jest pnp, będzie fajny dźwięk, mocy raczej nie zabierze albo zrób sam, podobnie jak ja. Jak już zamierzasz robić osłonę, to nie ma sensu kupować małego stożka i kawałka rurki za 650 zł, bo możesz to samo mieć za 200.
No jasne, że cena się dla mnie liczy, chciałem coś pnp ze względu na brak czasu na kombinowanie z montażem. Pracuję w trybie zmianowym, często nie mogę się ogarnąć, ale za 200zł zamiast ponad 600 to biorę urlop na żądanie ;)
Jeśli to nie problem dla Ciebie Tomasz, to czy mogłbyś mi napisać czego będę potrzebował do zbudowania dobrego zestawu? Jaki stożek, redukcje, rury? Może jakieś linki dla ułatwienia? Z góry dzięki!
W podesłanym przeze mnie teście najlepsze wyniki są właśnie na gąbkowym ITG. Ale moja rekomendacje tego typu filtrów absolutnie nie opiera się tylko na tym teście. Sam przerobiłem już chyba wszystko. Czyściłem nie jeden filtr, przepustnice, MAF. Dodatkowo mam bardzo dobre fachowe źródło informacj (tunera). Oczywiście alfą i omegą nie jestem.
A co do sensu kupowania filtra w kicie z rurkami, opaskami i płaceniem z to kilku stów więcej to głupota. Pomierz sobie średnice przepustnicy, kup kolanko, opaski i po temacie. Przestrzegam przed wsadzaniem filtra w nadkole i W OGÓLE w miejsca syfogenne. No i dobrze byłoby wsadzić kawałek blachy, aby zrobić osłonę termiczną od silnika.
Jest też kwestia wielkości filtra. Im większa powierzchnia filtra, tym mniejsze opory.
Ja w 3.0 V6 mam samoróbkę :) Tomasza.
No i w tym zestawie filtr Simoty ma długość ponad 22 cm. Średnica w szerszej części ma ponad 14 cm - stożek jest olbrzymi!
A jak jest w innych? Ten K&N wydaje się mniejszy, ale nie sprawdzałem wymiarów.
(http://i92.photobucket.com/albums/l8/sseebbaa11/20150128_193057_zps1433c93e.jpg) (http://s92.photobucket.com/user/sseebbaa11/media/20150128_193057_zps1433c93e.jpg.html)
Cytat: TowerST w 28.01.2015, 16:42W podesłanym przeze mnie teście najlepsze wyniki są właśnie na gąbkowym ITG
Nie wiem, czy oglądamy ten sam test. W tym, który ja widzę, różnice są pomijalne, w dodatku nie jest to test filtrów tylko test dolotów. Poza tym ja nie piszę, że filtry ITG są złe, bo z nimi akurat nie miałem kontaktu, tylko, że nie można powiedzieć, że każdy filtr gąbkowy filtruje lepiej niż inne, bo np. HKS jest pod tym względem beznadziejny. Istnieją zarówno dobre jak i słabe filtry gąbkowe, bawełniane i uretanowe, wszystko zależy od producenta.
Cytat: TowerST w 28.01.2015, 16:42Przestrzegam przed wsadzaniem filtra w nadkole i W OGÓLE w miejsca syfogenne.
Tu pełna zgoda.
Cytat: TowerST w 28.01.2015, 16:42No i dobrze byłoby wsadzić kawałek blachy, aby zrobić osłonę termiczną od silnika.
Prosta blacha nic nie da, filtr i tak się ogrzeje od silnika, bo jest z nim połączony. Trzeba zrobić coś, co będzie "chwytało" w okolicy filtra zimne powietrze napływające od przodu.
« Dodane: 29.01.2015, 15:02 »Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2015, 22:38Jest też kwestia wielkości filtra. Im większa powierzchnia filtra, tym mniejsze opory.
W zasadzie to -- o ile powierzchnia nie jest ewidentnie za mała -- to nie ma to już większego znaczenia. W testach gdzie badany jest przepływ różnych filtrów odpowiednimi przyrządami różnice są praktycznie żadne.
Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2015, 22:38No i w tym zestawie filtr Simoty ma długość ponad 22 cm. Średnica w szerszej części ma ponad 14 cm - stożek jest olbrzymi!
Myślę, że to jest bardzo dobry rozmiar do tego silnika. Zwróć uwagę, że Mondeo mk3 filtr powietrza ma identyczny rozmiar zarówno w 1.8 110 KM jak i w 3.0 226 KM. Przypuszczam, że obliczyli go raczej do największego silnika, ale zapewne na styk, a może i więcej niż na styk. W innych autach o znacznie mniejszej pojemności i mocy można spotkać większe filtry niż w ST220.
Cytat: Tomasz w 29.01.2015, 14:59Myślę, że to jest bardzo dobry rozmiar do tego silnika.
No ba!
Mój zestaw zaprojektował w końcu niezły wyjadacz! :D :D :D