Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

kantor

14.02.2017, 13:00 #1290 Ostatnia edycja: 14.02.2017, 13:01 by kantor
Kupując ta rurkę zakrzywiona gdzie ja wpinam bo rozumie że zakrzywieniem do pompy. Gdzie zrobić połączenie z "wylotem" tego wymiennika? Patrzę na telefonie i średnio to widać. Jak skończę remont w domu to na spokojnie przy tym usiade.
Jakie elementy są potrzebne do tej przeróbki?
1. Podstawa filtra
2. Krótszy krociec do wkrecenia filtra
3. Widoki chłodnica
4. Stelaż do chłodnicy
5. Przewody z podstawy do chłodnicy
6. Przewód/przewody do obejścia "starego" wymiennika - gdzie je połączyć żeby to było estetczne i miało ręce i nogi?


Coś jeszcze?

Pytam bo chciałbym poświęcić na to jedno całe popołudnie i wyjechać autem z garażu
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

kantor

A tak sobie jeszcze myślę - nie można dac tej chłodnicy oleju w pionie wtedy przy wymianie  oleju nie będzie problemu
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

sseebbaa1

15.02.2017, 23:01 #1292 Ostatnia edycja: 15.02.2017, 23:14 by sseebbaa1
Cytat: kantor w 14.02.2017, 13:00Pytam bo chciałbym poświęcić na to jedno całe popołudnie i wyjechać autem z garażu
Boję się, że to może się nie udać, bo nie jest to gotowy opracowany zestaw, który wystarczy przykręcić.
Gotowych zestawów do ST220 nie znalazłem.
Niestety ja również nie potrafię podać ostatecznego i ustalonego rozwiązania. Jedyne co mogłem zrobić, to pokazać sposób w jaki ustalałem (ja oraz mój mechanik) drogę poprowadzenia przewodów, ich długość, sposób przymocowania chłodnicy itp.
Wiele zależy np. od rodzaju kolanek na przewodach olejowych, jakie zastosujesz przy odejściu od podstawki, bo może to wpływać na długość przewodów.


Cytat: kantor w 14.02.2017, 13:00Kupując ta rurkę zakrzywiona gdzie ja wpinam bo rozumie że zakrzywieniem do pompy.
Tak. Tak jak widać na zdjęciach w poście #1057.


Cytat: kantor w 14.02.2017, 13:00Gdzie zrobić połączenie z "wylotem" tego wymiennika?
Nie ma już wymiennika, więc i nie ma żadnego wylotu z wymiennika. Ta wcześniej opisywana rura z mocnym zagięciem jest właśnie po to żeby ominąć usuwany wymiennik.
Zwróć uwagę, że w poście #1057 czerwone strzałki na obu zdjęciach są praktycznie w identycznym układzie (wskazują identyczne kierunki).


To co wymieniłeś w punktach jest właśnie potrzebne do tej przeróbki.
Chociaż nie wiem co ma oznaczać:
Cytat: kantor w 14.02.2017, 13:003. Widoki chłodnica
:o

Twoje pytanie o kwestię estetyki podłączenia moim zdaniem może odnosić się tylko do ułożenia przewodów olejowych idących od podstawki filtra do chłodnicy. Dlatego pokazałem sposób ze zwykłymi (tanimi) wężami, które możemy dowolnie upychać i przycinać, aby ustalić ich przebieg nie kolidujący z gorącymi oraz ruchomymi częściami.
Natomiast rury wodne w zasadzie możesz ułożyć tylko w jeden sposób - zagięta rura wodna pod pompą wymusza ułożenie reszty przewodów, tak jak to mają wszystkie zwykłe V6.


Cytat: kantor w 15.02.2017, 15:00
A tak sobie jeszcze myślę - nie można dac tej chłodnicy oleju w pionie wtedy przy wymianie oleju nie będzie problemu
Czytałem w jakimś artykule, że pionowa instalacja chłodnicy oleju jest najkorzystniejsza. Nie było tam uzasadnienia takiej oceny instalacji. Przypuszczam jednak, że wynikało to właśnie z możliwości łatwiejszego serwisowania i spuszczania oleju także z samej chłodnicy bez konieczności jej odkręcania.
Była to zresztą kwestia nad którą długo się zastanawiałem. Ostatecznie jednak musiałem zamontować chłodnicę oleju poziomo, gdyż belka zderzaka (metalowe wzmocnienie zderzaka) wymusza taki układ. Pionowa chłodnica byłaby za bardzo zasłaniana, a pozioma w pełni korzysta z powietrza wlatującego przez dolny (poziomy przecież) grill.
Teoretycznie mogę sobie wyobrazić chłodnicę w układzie poziomym, która jednak ma jedną złączkę na górze i jedną na dole. Ale takich chłodnic nie ma jako standardowych i przypuszczam, że byłaby wielokrotnie droższa.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

Muszę sobie w przyszłym tygodniu iu wejść pod auto i zobaczyć jak to tam wszytsko wygląda i sobie jakoś to wyobrazić:)
Na allegro podstawka którą pokazałeś z aliexpress kosztuje 240 zł - ale zdzierstwo! Są jakieś tańsze za 139zł ale po samych zdjęciach wg mnie. Ie przekonują...

"Widoki chłodnica" = wiadomo chłodnica - słownik w telefonie daje o sobie znać:)

Napisz mi tylko jak ta podstawka jest montowana do bloku jak nie w niej imbusow tj w wymienniku - tylko ta śruba centralna? Nie wiem czy to opisywales więc zapytam - jaki tam jest gwint do bloku? Może uda mi się ten stary długi z wymiennika na tokarni przetoczyc?
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

kantor

Oooo moja kolejna złota myśl! Skoro ten wymiennik ciepła jest tak czy siak do D. może nie ma sensu go wywalac tylko bezpośrednio do niego założyć ta podstawkę?
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

sseebbaa1

17.02.2017, 23:29 #1295 Ostatnia edycja: 08.01.2020, 22:47 by sseebbaa1
Dobrze, że kombinujesz. Ale już ktoś wpadł na ten pomysł. Kolega Bobson tak właśnie zamontował podstawkę w swoim ST220
---> Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3822.msg60131.html#msg60131

Może jest to jakaś myśl, ale moim zdaniem nie do końca złota. To znaczy zamontowanie podstawki na wymiennik będzie i tak lepszym termicznie rozwiązaniem dla oleju, niż jest to seryjnie (tylko wymiennik).
Ale wymiennik jest niepotrzebną dodatkową przeszkodą na drodze oleju. Podobno dosyć istotną przeszkodą (może rozkręcę swój wymiennik, żeby zobaczyć jego budowę?).
Bobson wskazywał, że dzięki wymiennikowi w takim układzie olej będzie się szybciej nagrzewał do temperatury roboczej. Ja jednak uważam, że katalizatory po obu bokach bloku silnika już wystarczająco szybko nagrzewają cały silnik, w tym też olej.



« Dodane: 18.02.2017, 10:06 »

Cytat: kantor w 16.02.2017, 06:00Na allegro podstawka którą pokazałeś z aliexpress kosztuje 240 zł - ale zdzierstwo! Są jakieś tańsze za 139zł ale po samych zdjęciach wg mnie. Ie przekonują...
To nie ja pokazywałem podstawkę za 240 zł, ale właśnie za 139zł. Dlatego musiałem "taniochę" sprawdzić w teście, gotując ja w garnku :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

Noo jak byś zobaczył co w nim jest to może można było by po prostu z niego przelot zrobić
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

sseebbaa1

19.02.2017, 22:01 #1297 Ostatnia edycja: 08.01.2020, 22:49 by sseebbaa1
Wracając do tych rur wodnych potrzebnych do wyrzucenia wymiennika ciepła...


Cytat: sseebbaa1 w 14.02.2017, 09:28Ta z charakterystycznym mocnym zakrętem (na zdjęciu po prawej), którą na pewno będziesz potrzebował to
1S71-18D359-CE

Natomiast ta druga rurka, co do której nie jestem pewien czy jest potrzebna (po lewej) to
1S71-18K582-LF

Dzięki tym numerom nie będziesz musiał polegać na zdjęciach z aukcji, a będziesz mógł zapytać sprzedawcę wprost o numery części.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Sprawdziłem, że będziesz potrzebował tylko tej jednej zakręconej rury o numerze 1S71-18D359-CE (na zdjęciu po prawej).

Pod maską znalazłem bowiem numer dalszej części rury i ma ona numer 3S71-18C266-AC, a to oznacza, że z tych dwóch, które do mnie przyjechały mechanik użył tylko jednej.


Cytat: kantor w 18.02.2017, 10:55Noo jak byś zobaczył co w nim jest to może można było by po prostu z niego przelot zrobić

Nie ma sensu takie druciarstwo. Do całkowitego wyrzucenia wymiennika potrzebujesz tylko dwóch części: krótkiego adaptera filtra (kupiłem za 30zł) oraz tej zagiętej rury (też coś ok. 20-30 zł chyba płaciłem).
A zresztą jeżeli będziesz chciał dołożyć później jeszcze jedną podstawkę z wyjściem na czujniki, to już nie zmieści się (kiedy łącznie będzie gruby wymiennik i jeszcze dwie podstawki).

Przy najbliższej wymianie oleju będę właśnie zakładał dodatkową podstawkę na czujniki, to zobaczysz o co chodzi.

« Dodane: 19.02.2017, 23:51 »

Zastosowane gwinty w wymienniku, podstawce i filtrze to M22x1.5
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

ok juz kumam. wlasnie sobie ogladałem silnik 2.5 a raczej chciałem sobie uswiadomić gdzie idzie ta zagięta rurka
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/silnik-2-5-v6-24v-ford-mondeo-mk3-1a831aa-wroclaw-i6470064742.html
kurcze nie moge jedynie nigdzie znaleźć tego krótkiego adaptera który wkręca się do bloku z tymi dwoma gwintami - nie orietnuejsz sie jaki ta czesc ma numer? moze w aso bym zapytał o cene
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

sseebbaa1

DZIENNIK

21.02.2017
przebieg 102.352 km
- wymiana oleju Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
- filtr oleju Mann W920/45
- dodatek do oleju Liqui Moly CERATEC
- zainstalowanie magnetycznego korka spustowego oleju z mocniejszym magnesem
- zainstalowanie drugiej podstawki pod filtr oleju z wyjściami na czujniki


Docieranie silnika uważam za zakończone.
Po remoncie silnika pierwsze 242 km zrobiłem na specjalistycznym oleju mineralnym Millers CRO 10W40 Competition Mineral Running-In Oil. Procedura ostrego docierania była pokazywana we wcześniejszych postach.
Olej na docieranie został spuszczony przy przebiegu 101.092 km.

Kolejne 1.260 km auto przejechało na wspomnianym pełnym syntetyku Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, lecz bez żadnych dodatków redukujących tarcie. Na tym etapie auto było ostro kręcone do wysokich obrotów, a pilnowałem jedynie, aby nie męczyć auta zanim olej nie zostanie rozgrzany do prawidłowej temperatury.

Dzisiaj zalałem ten sam olej syntetyczny, lecz tym razem łącznie z dodatkiem Liqui Moly CERATEC - ma on na celu zredukowanie wewnętrznego tarcia w silniku, a więc ograniczenie zużywania się części zwłaszcza w trakcie tzw. zimnych startów. Dodatek chroni także silnik przed skutkami ewentualnego przerwania filmu olejowego (cie Nmkiej warstewki oleju pomiędzy trącymi częściami). Sytuacja wzajemnego tarcia metalowych części może nastąpić, gdy olej nie został jeszcze prawidłowo rozgrzany oraz w sytuacji wręcz przeciwnej czyli przy przegrzaniu oleju (ja mam obecnie chłodnice oleju, więc to dla mnie mniej groźne).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

jak sie tam spisuje chłodnica oleju? ja PRÓBUJE kompletować części ale jak NA RAZIE znalazłem gościa ktory chce za ten mały króciec 70zł z wysyłka...
ten zagięty wąż o ktorym pisalismy na pw musi być z tym plastikowym króćcem czy sotanie mi on na aucie po usunieciu wymiennika ciepła?
mógłbyś podać długości przewodów które dorabiałeś?
ile oleju musiałeś dolać jak chłodniczka zassała swoje?
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

sseebbaa1

23.02.2017, 12:44 #1301 Ostatnia edycja: 08.01.2020, 22:54 by sseebbaa1
Sprawdzałem czy można dostać ten króciec pod filtr oleju w ASO. Niestety nie występuje to jako osobna część. Co więcej system komputerowy Forda dla wszystkich silników V6 pokazuje, że miały one wymienniki ciepła takie jak w ST220, a to nie jest prawda.

Pojechałem też do serwisu Mazdy, bo ten producent również montował silniki V6 3.0 i V6 2.5 od Forda. Niestety również tutaj jest podobna sytuacja, że po pierwsze nie występuje to jako osobna część, a po drugie schemat pokazuje, że wszystkie silniki miały wymiennik ciepła.

Nie wiem czy na pewno plastikowy króciec rury wody jest taki sam, ale jestem przekonany, że tak. Mechanik nie meldował mi o braku części, a nie sądzę aby je miał na miejscu. Musiał więc wykorzystać to co było.

Co do długości węży to nie zapamiętałem ich dokładnych wymiarów. Wydaje mi się, że były to długości 80cm i 110cm lub 90cm i 120 cm. Różnica pomiędzy nimi była ok.30 cm. Nie starałem się tego zapamiętać, bo jednak całkowita długość uzależniona jest także od zastosowanych kolanek, ilości tych kolanek oraz głębokości metalowej zakuwki trzymającej gumowy wąż.
Nie potrafię Ci podać lepszego sposobu na instalację, niż ten który przedstawiłem ze zwykłym wężem np. ogrodowym i ustalaniem długości na tej podstawie.

Cytat: kantor w 21.02.2017, 23:22ile oleju musiałeś dolać jak chłodniczka zassała swoje?
#1287

---
Kilka dni temu pedał gazu wpadł mi w podłogę przy przyśpieszaniu!
Auto zostało na obrotach jałowych w trakcie jazdy.
Po zjechaniu na pobocze zobaczyłem, że linka gazu spadła z zaczepu na przepustnicy (z małego sworznia kulowego).
Zabezpieczenie linki gazu gdzieś spadło i oddaliło się w nieznanym kierunku :D

Zatem przystąpiłem do profesjonalnej naprawy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tutaj oczywiście podstawa wszelkich napraw polowych - opaska zaciskowa :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Kombinowałem gdzie na szrocie mógłbym znaleźć takie zabezpieczenie, bo byłem przekonany, że jest to komplet z linką.
Ale okazało się, że warto czasami odwiedzić ASO. Zabezpieczenie było dostępne osobno i kosztowało całe 6 złotych :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




No i wszystko na swoim miejscu - metalowe zabezpieczenie nasuwa się plastikowe zakończenie linki gazu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

Jutro będę mial chłodnice i podstawkę - będę kombinowal po wypłacie:). Wpierw sobie to zamontuje a później będą pomiary węży.
P.s krociec zamówiony - 60zł trudno jakoś to przeżyje:)
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

kantor

Panie! Jaką masz średnicę wewnętrzną węży do chłodnicy? masz założone odporne na wys temp? Chłop chciał mi zakuc normalne olejoodporne, ale jak mu wytlumaczylem że temp pracy będzie w okolicach 85~100 stopni i jak zobaczę że się pocą to przyjdę do niego i zwróci mi wszystkie koszty to zwatpil. Temp pracy normalnych węży to max 60 stopni.
Czekam na wycenę gratow potrzebnych do zakucia bo co sklep to inna cena i "komponenty" w jednym sklepie 330 w drugim to samo 226 a w trzecim na normalnych wężach 140 co mnie wcale nie urządza.
P.s w podstawie rozwiercilem te otwory do węży na 12mm bo seryjnie było w największym miejscu 9.5mm co uznałem za bezsensowne "wąskie gardło"
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

sseebbaa1

09.03.2017, 17:24 #1304 Ostatnia edycja: 10.03.2017, 09:59 by sseebbaa1
Cytat: kantor w 09.03.2017, 09:30masz założone odporne na wys temp?
Na tym moim wężu jest napisane:
EXITFLEX EF253 1/2" ISO 1436 | EN 853 1SN DN 12 - SAE 100 R1AT -08  MAX WP 160 BAR (2320 PSI)

Sprawdziłem po symbolach na wężu, że roboczy zakres temperaturowy to od -40°C do 100°C. Dopuszczalna temperatura chwilowa do 120°C.
Czyli wychodziłoby, że jest na styk, albo nawet temperatura oleju wychodzi poza ten przedział.
Ale po pierwsze podstawka z termostatem stara się utrzymać temperaturę w okolicach 100°C, po drugie wytrzymałość węża na ciśnienie to 160 barów (a tu będzie pracowało na max 7-8 barach, co może też wpływać na temperaturę?), a po trzecie powiedziałem zakładowi do czego będzie używany ten wąż i nie mieli obaw, aby go właśnie polecić.

A! I po czwarte – zobaczyłem, że na aukcjach internetowych proponowane gotowe zestawy chłodzenia oleju mają też takie węże (gdzie ich odporność temperaturowa kończy się na 120°C). Przy czym węże z zestawów mają wytrzymałość na ciśnienie do 250 lub 400 PSI, a ten mój jest do 2320 PSI :)
Jest zatem szansa, że wystarczy.


Cytat: kantor w 09.03.2017, 09:30P.s w podstawie rozwiercilem te otwory do węży na 12mm bo seryjnie było w największym miejscu 9.5mm co uznałem za bezsensowne "wąskie gardło"
Generalnie warto likwidować niepotrzebne progi na drodze przepływu. Ale na pewno końcówki nie będą wąskim gardłem w tym układzie. Takim przewężeniem moim zdaniem jest sam termostat w podstawce. Wszystkie inne przekroje przepływu są już większe.
Ale jeżeli Twoje rozwiercenie nie osłabi mechanicznie części, to na pewno nie zaszkodzi przepływowi oleju.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy