[Mondeo] MK4 Titanium S 2.5 Turbo

Monti, 15.09.2016, 19:10 « poprzedni - następny »

Monti

Kupowałem jakieś tloczki do peugota bo byly takie same a o polowe tańsze.  Wiem ze chyba mniejsze tloczki byly stalowe a te większe aluminiowe o powłoce teflonowej.
Tylko jak zakładasz zaciski do forda to musisz je założyć do góry nogami nie tak jak ja :). Bo w przeciwnym razie będą piszczeć choć też jest na to sposób ale nie taki który całkowicie wyeliminuje pisk.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

sseebbaa1

Ja kupiłem zestaw Frenkit, który zawiera lekkie tłoczki aluminiowe z powłoką. Czyli identycznie jak w oryginale BMW. Nie chciałem stalowych, bo po pierwsze są cięższe, a po drugie chyba jednak powłoka daje lepszy poślizg tłoczkom, niż goła stal.

Kiedy się dowiedziałeś, że niewłaściwie zainstalowano zaciski? Czy sam podjąłeś taką decyzję?
Oprócz piszczenia hamulców zauważyłeś może nierówne ścinanie klocków (bo tego też bym się obawiał przy odwrotnym zamontowaniu takich "kierunkowych" zacisków)?

A co do odpowiedniego - kierunkowego montażu - wszystko wiem i Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tak właśnie będę montował :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Przepustnice sterowane tylko podciśnieniem, czy masz możliwość ich całkowitego zamknięcia?

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Monti

14.11.2018, 08:58 #33 Ostatnia edycja: 14.11.2018, 09:37 by Monti
Cytat: sseebbaa1 w 13.11.2018, 23:55
Ja kupiłem zestaw Frenkit, który zawiera lekkie tłoczki aluminiowe z powłoką. Czyli identycznie jak w oryginale BMW. Nie chciałem stalowych, bo po pierwsze są cięższe, a po drugie chyba jednak powłoka daje lepszy poślizg tłoczkom, niż goła stal.

Kiedy się dowiedziałeś, że niewłaściwie zainstalowano zaciski? Czy sam podjąłeś taką decyzję?
Oprócz piszczenia hamulców zauważyłeś może nierówne ścinanie klocków (bo tego też bym się obawiał przy odwrotnym zamontowaniu takich "kierunkowych" zacisków)?

A co do odpowiedniego - kierunkowego montażu - wszystko wiem i Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tak właśnie będę montował :)

Klocki ścierają się rów Nmko. Problem jest w tym ze w BMW te zaciski sa od strony kabiny a w mondeo od strony zderzaka i jak je zakładasz bez obracania to sa do góry nogami. W zacisku są po dwa tłoczki na stronę z czego jeden ten dolny jest większy oraz dodatkowo jest sprężynka rozpychająca (trzymająca klocki). I jak to dasz do góry nogami to sprężynka (blaszka stalowa) źle rozpycha bo nie jest symetryczna i zamiast u góry to rozpycha u dołu. Przez to górna część tłoczka lata luźno (mikro wibruje). Ja na razie zrobiłem tak za dołożyłem dodatkowa sprężynkę i jest dyzo ciszej a czasami nawet nic nie piszczy :)


Cytat: MAG w 14.11.2018, 08:03
Przepustnice sterowane tylko podciśnieniem, czy masz możliwość ich całkowitego zamknięcia?

Mam sterowane z przycisku ale wszystko na podciśnieniu, elektryczne zawory padają szybko. Pierwotnie miało być z pilota i przycisku ale moduł był jakiś wadliwy i pilot nie działał poprawnie.
Tak więc mam da tryby cichszy i głośniejszy.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

sseebbaa1

To jak Ty masz zamontowane te zaciski, bo nie do końca rozumiem? Pokaż jakieś zdjęcie od drugiej strony koła, gdzie widać zwrotnicę i zacisk.
Który tłoczek jest teraz w Mondeo na górze - większy czy mniejszy?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Monti

Mam normalnie przykręcone ale bez obracania, czyli u mnie przewód hamulcowy idzie do góry a Ty będziesz miał skierowany w dół.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,5042.msg60658.html#msg60658
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

MAG

Cytat: Monti w 14.11.2018, 08:58...
Mam sterowane z przycisku ale wszystko na podciśnieniu, elektryczne zawory padają szybko. Pierwotnie miało być z pilota i przycisku ale moduł był jakiś wadliwy i pilot nie działał poprawnie.
Tak więc mam da tryby cichszy i głośniejszy.
Takie cus też mnie interesuje - jak jest to rozwiązane ze zmianą z cichego na głośny?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Monti, ja niestety nadal mam problem ze zrozumieniem tego co jest odpowiedzialne za piszczenie hamulców w Twoim samochodzie :D

Napisałeś:
Cytat: Monti w 13.11.2018, 23:30Tylko jak zakładasz zaciski do forda to musisz je założyć do góry nogami nie tak jak ja . Bo w przeciwnym razie będą piszczeć
czyli wskazałeś, że Ty nie obróciłeś do góry nogami, co jest prawidłowym stwierdzeniem.
W Twoim przypadku bowiem zamieniłeś zaciski stronami - ten który był prawym w BMW jest teraz lewym w Mondeo. W Mondeo wyjście na przewody jest do góry, tak jak i w BMW, więc zaciski nie są do góry nogami.


Ale potem napisałeś, że za piszczenie hamulców obwiniasz to, że zaciski są do góry nogami (i tym samym sprężynki też do góry nogami):
Cytat: Monti w 14.11.2018, 08:58I jak to dasz do góry nogami to sprężynka (blaszka stalowa) źle rozpycha bo nie jest symetryczna i zamiast u góry to rozpycha u dołu. Przez to górna część tłoczka lata luźno (mikro wibruje). Ja na razie zrobiłem tak za dołożyłem dodatkowa sprężynkę i jest dyzo ciszej a czasami nawet nic nie piszczy

Więc już nie wiem o co chodzi i co obwiniasz za piszczenie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Nichu

Siemka jak rozwiązałeś założenie stożka przy przepływce ?

Monti

Cytat: sseebbaa1 w 14.11.2018, 20:27Monti, ja niestety nadal mam problem ze zrozumieniem tego co jest odpowiedzialne za piszczenie hamulców w Twoim samochodzie :D

Napisałeś:czyli wskazałeś, że Ty nie obróciłeś do góry nogami, co jest prawidłowym stwierdzeniem.
W Twoim przypadku bowiem zamieniłeś zaciski stronami - ten który był prawym w BMW jest teraz lewym w Mondeo. W Mondeo wyjście na przewody jest do góry, tak jak i w BMW, więc zaciski nie są do góry nogami.


Ale potem napisałeś, że za piszczenie hamulców obwiniasz to, że zaciski są do góry nogami (i tym samym sprężynki też do góry nogami):
Więc już nie wiem o co chodzi i co obwiniasz za piszczenie.



Moze to zagmatwane ale patrząc z punktu położenia klocka hamulcowego to on był do góry nogami niż to zaplanowali inżynierowie. Przez co sprężynka rozpychająca klocki była w dolnej części klocka a nie górnej :). Rozwiązaniem było dołożenie customowej sprężynki :)
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

sseebbaa1

Łooo! Temat ożył po 5 latach :)
Fajnie, że nie wypisałeś się z forum mimo zmiany samochodu na beemkę (poznaję to po podpisie). Mam nadzieję, że nasze techniczne dyskusje przydadzą się też w bawarce 8)

A od czasu naszych ostatnich wiadomości moja wiedza o hamulcach poszła trochę do przodu. Adaptery przednich zacisków z e38 robiłem już nie tylko dla siebie, ale nawet dla innych posiadaczy Mondeo mk3 i Focusów mk2. Tylko z tarczami 350 mm.
Faktycznie zaciski kierunkowe są dobrym wynalazkiem, ale koniecznie muszą być zamontowane zgodnie z zaprojektowanym kierunkiem obrotu tarcz.

Nie chcę wyjść na czepialskiego :P, ale coś z tą sprężynką mi nie pasuje w Twoim opisie. Mówiłeś bowiem o tym, że zacisk był nieprawidłowo zamontowany w Mondeo, ale jednocześnie takie zamontowanie było przecież identycznym położeniem jak w BMW. Czyli góra zacisku była tak jak w BMW i tym samym ciężar klocków był skierowany w taką samą stronę, jak przed wymontowaniem ich z BMW. Czyli pod względem grawitacyjnym sprężynka zapobiegała ewentualnym drganiom klocka tak samo jak wcześniej (bo właściwości amortyzujące sprężynki mają raczej znaczenie tylko gdy zacisk nie pracuje; bo jak naciśniemy hamulec to siły są tak wielkie, że żadna sprężynka tego nie pokona i nie wyciszy ewentualnych wibracji).

Mondeo mk4 już nie masz, więc dyskusja traci trochę na znaczeniu, ale tak jakoś chciałem to zrozumieć. Bo trochę zastanawia mnie co tak naprawdę tam piszczało, że dołożenie dodatkowej sprężynki w Twoim odczuciu eliminowało te dźwięki. Może to miało wpływ, a może to tylko przypadek, bo klocki już się jakoś przytarły. Trudno wyczuć.

Pozdrawiam!

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy