[Focus] Focus ST MK3 FL 2.0 TDCi

MaciekKRK, 24.07.2019, 22:27 « poprzedni - następny »

MaciekKRK

Mała aktualizacja: prace idą pełna parą w całym, opisanym wcześniej zakresie.

Mam pytanie czy przy wymianie IC na wydajniejszy (dedykowany Mountune) demontować aktywną żaluzję IC, która standardowo montowana jest w Focusach ST TDCI? Czy lepiej zostawić?

MaciekKRK

04.10.2019, 22:08 #16 Ostatnia edycja: 04.10.2019, 22:13 by MaciekKRK
W dniu dzisiejszym odebrałem nareszcie samochód po modyfikacjach, więc pokrótce podzielę się tym, co wydarzyło się przez ostatnie 2 tygodnie.

Zakres modyfikacji:
- IC Mountune (Fordy mają problem z chłodzeniem, szczególnie w lecie)
- zestaw rur wraz z "hard pipe" od Mountune (Samco)
- szpera Quaifa również z Mountune (fabryczna wersja "wirtualnej" szpery opartej o układ hamulcowy nie zdawała egzaminu)
- program silnika (moc i moment dostępny w bardzo wąskim zakresie)

Wszystko robiłem w TuneForce w Poznaniu, mimo że mieszkam w Krakowie. Wiele użytkowników Fordów z grupy Focus ST/RS na Facebook'u polecało ten zakład.

Samochód oddałem w poniedziałek 23.09 z planem jego odbioru w piątek tego samego tygodnia. Niestety wszystkie prace przedłużyły się o kolejny (obecny) tydzień, gdzie samochód odebrałem w dniu dzisiejszym. Przyczyną były mocno skorodowane elementy zawieszenia i mocowań, choć o dziwo samochód wyjechał z polskiego salonu w grudniu 2016r., a w moje ręce trafił w kwietniu tego roku.

Próby na hamowni pokazały następujące parametry
- seria: 197 KM / 449 NM (wedle katalogu Forda powinno być 185/400)
- po modyfikacji: 224 KM / 501 NM

Mam jednak pewne przypuszczenia odnośnie pomiaru seryjnego, że mocy i momentu mogło przybyć dzięki nowemu IC i rurom dolotowym, poza wyjątkowo zdrowym egzemplarzem.

Najważniejszą jednak różnicą, jaką zauważyłem, o której pisał Seba w tym i innych wątkach to szpera, która pomimo negatywnej rekomendacji Mountune (nie zalecali montażu) pasowała jak ulał, a skrzynia biegów w wersji Focusa ST PB i ON jest tego samego typoszerego (MMT6). Auto jest zupełnie inne - efekt wirowania kół przy ruszaniu został drastycznie zredukowany to minimum - samochód nawet jeśli chwilowo ma problem z trakcją (zmiana biegu na 2 i 3 przy mocnym ruszaniu i śliskiej nawierzchni) to koła sprawiają wrażenie "połączonych" i pod pełną kontrolą. Tak, jak wcześniej i innych wątkach pisał już Seba, przy dobrze przyłożonym gazie w zakręcie samochód jest niesamowicie stabilny i "wciągany" do środka zakrętu. Jedyny i drobny minus to potrzeba większej kontroli na kierownicą w zakręcie i może minimalnie większe opory skrzyni biegów podczas zmieniania ich.

Dochodzę do wniosku, że jakiekolwiek "pakiety mocy" i ingerencja w jej wartości w samochodach FWD powinna być obligatoryjnie poprzedzona montażem szpery, gdyż sam ten zabieg pozwala zdecydowanie poprawić osiągi samochodu - na jednym z filmów na YouTube według pomiaru przy tej samej mocy przyśpieszenie 0-100 km/h zostało skrócone o ok. 0,3s po założeniu szpery Quaife w tym przypadku. Auto jest bardzo pewne i stabilne, zarówno przy jeździe na wprost, jak i w zakrętach. To jest przedsionek świata samochodów z napędem AWD. Nie mogę się doczekać weryfikacji napędu przy ulewnym deszczu oraz w warunkach zimowych.

Na chwilę obecną zauważyłem jeden minus całego zabiegu - dość znaczy wzrost zużycia paliwa - zostałem jednak uspokojony, że może to wynikać z procedury wypalania filtra DPF. Inny kolega po programie w Octavii 2.0 TDI RS miał podobną przypadłość wzrostu spalania, jednak po przejechaniu 2 pełnych baków spalanie wróciło do norm przed zabiegiem.

Zakończone prace wymusiły na mnie kolejne zabiegi, na które już się umówiłem:
- kompleksowa regeneracja (piaskowanie + malowanie proszkowe) wszystkich elementów zawieszenia + wymiana tulei na poliuretanowe
- zabezpieczenie antykorozyjne podwozia + profili zamkniętych - tutaj pewnie wybiorę Waxoyl
- korekta i zabezpieczenie ceramiką lakieru (czarny jest wyjątkowo miękki)

W przyszłości jest jeszcze tylko 1 element, który muszę poprawić tak aby ST TDCi było takie, jak powinno być od początku. Planuję zakupić, jeśli pozwolą środki, kompletny zestaw Brembo przód + tył z Focus RS MK3.
Teraz będzie to idealne auto służbowe na długie trasy po Polsce  8)

Pozdrawiam i szerokości na drodze!

MAG

05.10.2019, 10:41 #17 Ostatnia edycja: 05.10.2019, 10:48 by MAG
Bardzo fajne i sensownie zrobione mody.
Sam biore pod uwagę jako nastepce Smokusa Fokę ST Mk3 w dieslu, ale to dopiero za 2 lata najszybciej.
Z tym, że u mnie tylko kombi wchodzi w rachubę, no chyba że kupimy Mondeo Mk5 w kombi a ST w habecie pojawi sie jako następca STraszydła  :D



btw - Co do Brembo z RS Mk3 - ceny w końcu zaczynają spadać i zestaw zacisków na przód można zdobyć za sensowne wg mnie niewiele ponad 1.000zł
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MaciekKRK

05.10.2019, 20:28 #18 Ostatnia edycja: 05.10.2019, 21:02 by MaciekKRK
Cytat: MAG w 05.10.2019, 10:41
Bardzo fajne i sensownie zrobione mody.
Sam biore pod uwagę jako nastepce Smokusa Fokę ST Mk3 w dieslu, ale to dopiero za 2 lata najszybciej.
Z tym, że u mnie tylko kombi wchodzi w rachubę, no chyba że kupimy Mondeo Mk5 w kombi a ST w habecie pojawi sie jako następca STraszydła  :D



btw - Co do Brembo z RS Mk3 - ceny w końcu zaczynają spadać i zestaw zacisków na przód można zdobyć za sensowne wg mnie niewiele ponad 1.000zł


Hej,

Dziękuję za miły komentarz :)

Silnik TDCi mimo, że uznawany za bardzo trwały i niezawodny, to jednak nie nadaje się na duże modyfikacje, a przyrosty mocy nie każdego zadowolą :), zatem postanowiłem w nim poprawić drobne mankamenty fabryki. Gorące lato pokazało, że seryjny IC nie radzi sobie zupełnie i auto nieraz miało połowę mocy odczuwalnie, koła wirowały w miejscu, a na zakrętach wykazywał dużą podsterowność - wynik otwartego dyferencjału, dużego momentu no i dość ciężkiego silnika.

Trochę mnie dziwi, że nadworny tuner Forda czyli Mountune nie rekomendował szpery to ST diesla. Co prawda masa samochodu jest większa jeśli pamiętam dobrze o 27kg, ale na tle całej masy pojazdu nie jest znacząca, a szpera faktycznie sprawdza się (dzisiaj dzień w Krakowie jest deszczowny i moje wnioski to takie, że auto ma lepszą trakcję na zakręcie niż jazda na wprost), powiem więcej - pasuje jak ulał :)

W każdym razie polecam każdemu, kto ma FWD - szperę jako pierwszą modyfikację. A jaka by moc nie była, to i tak przy FWD nigdy nie będzie w najwydajniejszy sposób przenoszona na asfalt. Miałem ostatnio okazję pojeździć Focusem RS MK3 oraz Kią Stinger GT - łamią wszelkie prawa fizyki na zakrętach :)



« Dodane: 05.10.2019, 21:02 »

Cytat: MAG w 05.10.2019, 10:41
Bardzo fajne i sensownie zrobione mody.
Sam biore pod uwagę jako nastepce Smokusa Fokę ST Mk3 w dieslu, ale to dopiero za 2 lata najszybciej.
Z tym, że u mnie tylko kombi wchodzi w rachubę, no chyba że kupimy Mondeo Mk5 w kombi a ST w habecie pojawi sie jako następca STraszydła  :D



btw - Co do Brembo z RS Mk3 - ceny w końcu zaczynają spadać i zestaw zacisków na przód można zdobyć za sensowne wg mnie niewiele ponad 1.000zł

Ad. Mondeo MK5 - jeździłem takim, ale wersją 1.6 EB 160 koni do momentu, aż mi jej nie zwinęli spod domu...
Wszystko zależy od tego, czego oczekuje od samochodu - Mondeo faktycznie było duże, wygodne, ciche, komfortowe, skutecznie oddzielało kierowcę od świata zewnętrznego - można było się poczuć jak w wygodnym pokoju na kołach, z którego obserwuje się świat zewnętrzny - brakowało mu jednego tego zwarcia i precyzji układu kierowniczego i zawieszenia, co fokom - bez względu na to, czy mówimy o wersji 1.6 100 koni MK3 przed liftem (takim też jeździłem) czy wersji ST. Mondeo nie jest oczywiście złe, do momentu kradzieży je baaaardzo lubiłem i też sprawiało bardzo dużo przyjemności z jazdy :)

MAG

Co do zmiany auta mam duży dylemat, albo raczej będe miał - całe szczęście nie pali mi się ...  ;-)

Z różnych względów podjeliśmy z żoną decyzję żeby jeszcze przez 2 lata "przemęczyć się" z naszym S-Maxem 2,5T i do tego mam jako zabawkę ST Mk2.

W zależności od rozwoju sytuacji możemy potrzebować różnego rodzaju auta, bo może być tak, że będziemy potrzebował dużego i wygodnego diesla do robienia kilkudziesięciu km dziennie, albo dla odmiany czegoś małego tylko do miasta ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MaciekKRK

Cytat: MAG w 12.10.2019, 16:09
Co do zmiany auta mam duży dylemat, albo raczej będe miał - całe szczęście nie pali mi się....  ;)

Z różnych względów podjeliśmy z żoną decyzję żeby jeszcze przez 2 lata "przemęczyć się" z naszym S-Maxem 2,5T i do tego mam jako zabawkę ST Mk2.

W zależności od rozwoju sytuacji możemy potrzebować różnego rodzaju auta, bo może być tak, że będziemy potrzebował dużego i wygodnego diesla do robienia kilkudziesięciu km dziennie, albo dla odmiany czegoś małego tylko do miasta....


S-Max to świetny samochód - pojemny jak bus, a wygląda jak wyścigówka :)
ST Mk2 to chyba warto trzymać kolekcjonersko dla pięknego brzmienia silnika w kontekście coraz wyśrubowanych norm emisji spalin w Europie. Ostatni przy testach nowych samochodów sportowych zauważyłem, że kolejne normy emisji wymogły na producentach (najnowsze Audi RS6) blokadę obrotów na postoju / biegu jałowym - czyli już nie będzie można robić popularnych przygazówek i strzelać z wydechu :( - oczywiście Ci, którzy mają samochody o takich możliwościach.

MaciekKRK

Kolejne planowane prace zbliżają się do realizacji.

Tym razem będę dokonywał kompletnej regeneracji zawieszenia (piaskowanie, malowanie proszkowe, wymiany tulei na poliuretanowe). Sporo szukałem zakładów w okolicy Krakowa, finalnie postawiłem na firmę FSV Performance, jako że już kilka razy takie prace wykonali w Focusach ST / RS (i jest to jedyna firma podejmująca się tego typu prac, jaką znalazłem). To, czego żałuję to fakt, że nie robią zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia (np. WaxOyl), gdyż chętnie bym tego dokonał przed złożeniem zawieszenia po jego regeneracji.

Pewnie możecie zastanawiać po co ten głupek się na to decyduje :)?
Podczas wcześniejszego etapu prac (montaż szpery, IC z przewodami i strojenia) Panowie z TuneForce mieli sporo problemów z demontażem przedniego zawieszenia przez korozję. Tym bardziej byli zdziwieni, gdyż auto zostało odebrane przez pierwszego właściciela w grudnia 2016r., a przeze mnie zakupione w kwietniu 2019r. (z przebiegiem raptem 19 000km) , zatem przeszło jedynie 2 zimy - widocznie musiało stać często w miejscu o dużej wilgotności, a dodając do tego słabe zabezpieczenie antykorozyjne wyszło jak wyszło. Wolę więc auto doprowadzić o porządku niż pozostawić na pożarcie zimy i soli, a dość dużo podróżuję. 

Po zakończeniu tego etapu auto jeszcze w listopadzie trafi na pełne zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, nadwozia i profili zamkniętych metodą WaxOyl, a na końcu trafi na pełną regenerację lakieru oraz jego zabezpieczenie wraz z wnętrzem. Niestety czarny lakier jest bardzo miękki, a kierowcy na parkingach mało uważni przy otwieraniu swoich drzwi (tzw. parkingówki).

Już zazdroszczę ewentualnemu przyszłemu właścicielowi auta (kiedyś) - raz, że kupi auto w pedantycznym stanie, to jeszcze z Polski z pełną historią serwisową i fakturami na każde pracy jako ich potwierdzenie :)

Rozważam jeszcze 2 najwyżej zmiany w przyszłości, ale tutaj liczę na Waszą wiedzę i doświadczenie:

PS. Czy ktoś z Was wymieniał już żarówki na LED w swoich Fokach? To jest strasznie irytujące, że przednie i tylne lampy to mix odpowiednio bixenon/led/zwykła żarówka oraz led/zwykła żarówka, jakby Ford nie mógł być spójny w swojej wizji oświetlenia :)
Chciałbym wymienić komplet tj.
- żarówki kierunkowskazów - przód, tył, lusterka
- żarówki świateł postojowych przód
- światła stop oraz cofania - tył
- oświetlenie przestrzeni wzdłuż auta - żarówki umieszczone w osłonach lusterek bocznych
- oświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera, przestrzeni bagażowej

PS 2 - czy ktoś może wyceniał już z ASO kompletny zestaw hamulców przód + tył z Focusa RS MK3 jako SWAP fo ST?

kbk

Cześć,

Ja do swojego ST 2.0 250 my2017 kupiłem kompletny zestaw Brembo RS w ASO Forda ( zaciski, przewody, klocki, tarcze) ale na przód. Wyszło nie całe 6000zł bez rabatu - różnica diametralna ( mam go od nowości).
Tylne kosztują około 2500-3000zł ale ja póki co nie wymieniam - nie wiem czy jest sens ( pompa hamulcowa w RS jest trochę większa).

P.S Fajne modyfikacje. Zazdroszczę LSD. Pomyślę czy nie wymienić u siebie.

Pozdro.

sanczo

Tył możecie sobie odpuścić
można to zrobić na 302mm tarcze ale drogo wychodzi musimy wymienić jarzmo zacisku
koszt nowych coś koło 150$
Niedawno przechodziłem przez to szkoda było mi oddawać tarcz  do tyłu bo kosztowały ponad 1500zł (DBA)
wiec zainwestowałem w nowe jarzma

powiem w czym jest problem
zaciski tył ST i RS są takie same ale zwrotnica tylna w RS jest Inna niż w ST i nie pasuje tarcza
Jest opcja wymienić jarzma
Pasują od mazdy 5 (rocznik 2005 do 2010) ale wersja Japońska (kupiłem z europy i nie pasują zamówiłem z japonii)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



no i farba
FOLIATEC 2188 LAKIER DO ZACISKÓW HAMULCOWYCH - GT BLUE


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.unique spanish boy names 2016

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.upload image online and share link

Tak wygląda przód po zmianie
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Przewody  wstalowym oplocie

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



T16user

Nie wiem skad taka cena za ten przedni zestaw skoro on kosztuje kolo 1000 euro. Czyzby ceny poszly w gore?


Cytat: kbk w 28.12.2019, 11:35Cześć,

Ja do swojego ST 2.0 250 my2017 kupiłem kompletny zestaw Brembo RS w ASO Forda ( zaciski, przewody, klocki, tarcze) ale na przód. Wyszło nie całe 6000zł bez rabatu - różnica diametralna ( mam go od nowości).
Tylne kosztują około 2500-3000zł ale ja póki co nie wymieniam - nie wiem czy jest sens ( pompa hamulcowa w RS jest trochę większa).

P.S Fajne modyfikacje. Zazdroszczę LSD. Pomyślę czy nie wymienić u siebie.

Pozdro.

T16user

Mamy bardzo podobne mody z tym ze heko mi bardziej konserwatywnie wystroil auto na 207/459. Mi ten sam intercooler pekl ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.garaget.org/?car=391727

sanczo

Cytat: kbk w 28.12.2019, 11:35Cześć,

Ja do swojego ST 2.0 250 my2017 kupiłem kompletny zestaw Brembo RS w ASO Forda ( zaciski, przewody, klocki, tarcze) ale na przód. Wyszło nie całe 6000zł bez rabatu - różnica diametralna ( mam go od nowości).
Tylne kosztują około 2500-3000zł ale ja póki co nie wymieniam - nie wiem czy jest sens ( pompa hamulcowa w RS jest trochę większa).

P.S Fajne modyfikacje. Zazdroszczę LSD. Pomyślę czy nie wymienić u siebie.

Pozdro.

skąd wiesz że jest większa?
sprawdzałem  wnecie po numerach i raczej są takie same
mowa o pompie hamulcowej i serwie

nawet spotkałem się z opisami w necie że pasuje i do RS i ST mowa o aukcjach internetowych

sseebbaa1

12.01.2020, 23:53 #27 Ostatnia edycja: 13.01.2020, 18:20 by sseebbaa1
Tłoczki w przednich zaciskach Focusa RS mk3 mają mniejszą łączną powierzchnię, niż tłoczki w przednich zaciskach Focusa ST mk3, czy też w ST mk2, bo mają one identyczne średnice (patrz jednak uwaga na końcu tekstu).
Zatem pompa Focusa ST na pewno obsłuży zaciski RS-a mk3 :) bo tłoczki RS-a wymagają mniejszej objętości płynu hamulcowego aby je wypchnąć.

Focus ST mk3 ma jednotłoczkowe zaciski o średnicy tłoczka 57 mm.
Focus RS mk3 ma 4-tłoczkowe zaciski, każdy tłoczek o średnicy 38 mm.
Jak to policzyć, to okaże się, że zaciski RS-a mają mniejszą powierzchnię, a więc są i słabsze o 11,11% od zacisków ST.

Ogólnie hamulce RS są słabsze jeżeli chodzi o generowaną siłę, bo w końcowym rozrachunku większa tarcza RS-a nie rekompensuje w pełni jego mniejszych tłoczków.
Tarcza RS-a (350mm) jest większa od tarczy ST (320mm) o 9,37%.

Oczywiście hamulce RS-a będą bardziej odporne na przegrzanie, bo większa średnica tarczy oraz aluminiowe i 4-tłoczkowe zaciski lepiej i szybciej rozpraszają ciepło.
Ale jeżeli chodzi o siłę generowaną przez sam hamulec, to można się zdziwić, bo hamulce RS-a będę nawet minimalnie słabiej hamowały. Taka ciekawostka.


PS
Jedyną trudnością w połapaniu się w obliczeniach jest to, że dla zacisku jednostronnego uzyskany wynika trzeba pomnożyć przez 2.
Dopiero taki wynik możemy porównywać do wyniku zacisku, który ma tłoczki po obu stronach tarczy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sanczo

Trochę to skomlikowane żeby to dobrze obliczyć

ale musimy liczyć to tak 1 tłok to jeden nie możemy tego mnożyć x 2 w ST (bo mamy tylko jeden)

czyli wychodzi tak

ST
Powierzchnia cylindra zacisku przód 25,52 cm2  x 1

RS
Powierzchnia cylindra zacisku przód 11,34 cm2 x 4

Czym większa tarcza hamulcowa tym mniejszą siłe potrzebujemy w zacisku


najlepiej by było zadzwonić do działu technicznego Forda jak oni to obliczyli

bishop

Taki mały OT: Sanczo, To Ty zakuwasz silnik 2.0 na FCP?
Jeżeli tak: to dawaj tutaj zakładaj temat;]
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html