Ford Mondeo MK3 ST220 2005 Performance Blue

Darekptr, 12.01.2022, 15:00 « poprzedni - następny »

Darekptr

12.01.2022, 15:00 Ostatnia edycja: 13.01.2022, 20:54 by Darekptr
Dzień dobry

Konto wisi już długo, samochód mam jeszcze dłużej niż to konto, a mimo chęci sprzedaży nie udało się przez 1,5 roku.
Więc niech będzie, przedstawię go.

Mondeo ST220, to każdy widzi i wie. Rok 2005 po drugim liftingu. Od 04.01.2020 jest mój, a oryginalnie jeździł w Szwecji do 2017 roku. Przebieg dobił 286 tysięcy. Auto w sferze mechanicznej jest wciąż w 100% seryjne. W sferze bajerów nastąpiło trochę zmian względem oryginalnego VINu, czyli:
- Sony CD MP3 wymienione na Sony 6CD
- Dodany przycisk otwarcia bagażnika z kabiny...który okazał się bezsensowny, ale nie lubię pustych dziur
- Dodane składane elektrycznie lusterka, bez "instalacji" składania z pilota.
- Dołożony oryginalny zestaw BT/VC z obsługą języka angielskiego
- Dołożone gniazdko 12v w bagażniku(OEM)
- Ryglowanie pod ruszeniu, po ponownym ruszeniu i spalanie chwilowe przy pomocy Forscana.

Z rzeczy naprawionych/uzupełnionych:
- Spryskiwacze reflektorów
- Pokrywa akumulatora i pokrywy kielichów
- Mata grzewcza fotela kierowcy
- Wymieniona maglownica, pompa wspomagania
- Stałe kolanko pompy wody
- Uszczelki, uszczelki i uszczelki w silniku, przynajmniej nie leje się z niego
- Gumy w obu zawieszeniach + cztery wahacze z tyłu
- Nowe opony 225/40/R18, wielosezonowe

Co w planie? Jeśli dalej nikt go nie kupi i będę się z nim uparcie bujał mimo iż go nie lubię to:
- Wydech od kolektorów do końca, ma być lepiej, nie głośniej, końcówki seryjne, katy Magnaflow
- Hamulce z ST225
- Ogarnięcie blachy i podłogi póki jest w całości i nie straszy fachowców
- Elektryka świateł, złożenie OEM DRL z przełącznikiem AUTO, a wcześniej pozbycie się świateł skandynawskich
- Naprawić ubytki w skórze foteli i zająć się kierownicą/gałką/ręcznym(zostawiając ją w odnowionym oryginale)
- Wałki ST200
- Dywaniki gumowe OEM, bo wygląd ElToro zaczyna mnie denerwować
- Ogarniecie dolotu na większy, ale nie do przesady, prawdopodobnie z tego pomysłu zostanie tylko wkładka K&N
- Dystanse 22mm bo to wciąż samochód użytkowy i problemów z obciążeniem tyłu nie chcę + prowadzenie zawsze spoko dlatego w ogóle o nich myślę, nie dla wyglądu
- Short shifter od naszego forumowego kolegi, to chyba najszybciej wskoczy

Większość to pierdoły, druga część to grube sprawy które nie powinny mieć miejsca chcąc go sprzedać. A trzecia wyjdzie w którejś kolejnej wizycie u mechanika.

Może pojawią się jakiej aktualizację jak ogarnę światła czy inne mechaniczne robótki. Na razie wiem, że jest to jedne z najbardziej nudnych ST220 jakie można tutaj spotkać, gdyż moje podejście do "tuningu" jest chyba jednym z najbardziej zachowawczych.

Pozdrawiam
Darek
Ewentualnie Fan LEGO.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.


T

Miałem okazję obejrzeć na żywo. Masz chyba najładniejszą wersję kolorystyczną. Performance Blue i dwukolorowe wnętrze ze skórą i alcantarą. Zdjęć wnętrza ewidentnie tu brakuje. :)

PS Oby dolot dobrze służył.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Darekptr

I jest pierwszy mod. Jednak nie doczekałem się ShortShiftera, ale jak wspomniał Tomasz, mam dolot od niego. Pierwsza część zamontowana, czyli krótka rura dolotowa. Różnicy nie poczułem...raczej nie powinienem bo to tylko rura, a usłyszeć...za rzadko nim jeżdżę z pedałem w podłodze by teraz coś usłyszeć, tym bardziej, że dwa tygodnie stał przez moje L4. Zdjęcia wnętrza postaram się kiedyś zrobić, te co mam są średnie.

A no i autko jest na sprzedaż(nie podchodzi mi rozmiarem). A plany są rozpisane, bo wiem jak słabo się one sprzedają...prędzej będzie pełna konserwacja podłogi niż ktoś się nim poważnie zainteresuje. Obecna sytuacja na świecie nie pomaga.

Darekptr

Z okazji Łódzkiego zlotu postanowiłem zamontować wkład K&N. Faktycznie zmienił się lekko dźwięk, głównie w okolicy 2,5-3,5 tysiąca, jest troszkę głębszy, basowy, fajna zmiana biorąc pod uwagę wciąż seryjny wydech.

Druga fotka to ostatni Łódzki zlot.

Darekptr

I doszło do wymiany zacisków. Mocy wciąż tyle samo, ale skoro Focus o masie 100kg lżejszej może mieć lepsze hamulce, to co zatrzymało Forda w 2002 roku? Bo wątpię, że księgowi, oni pojawili się później :)

Kolor żółty bo...tak. Czerwone ma każdy*, chociaż po dłuższej analizie to więcej w tym aucie czerwonych akcentów niż żółtych(choćby na logach ST i niciach w środku), ale chciałem coś innego. Może innym razem. I tak zostałem na to ponad 2 klocki.

No i fotka fotela jak prosili.

*może nie każdy, ale to pierwszy wybór zwykle.

JacekST220

Zmiana na duzy + :) Jakiej farby uzyles do zaciskow?

Darekptr

Padło na produkt K2 do zacisków. Dorzucam jeszcze fotkę jak się prezentuję z felgą. I tak jest brudny.

Wgl to myślałem o niebieskich, ale w ich ofercie niebieski bliżej ma do Focusa RS i Nitrous Blue niż obecnego na Mondeo Performance Blue.

Darekptr

Nie sądziłem, że odmalowanie plastików kierownicy tak bardzo wyjdzie na plus. Różnicę na żywo widać gołym okiem. Żałuję, że nie ogarnąłem od razu całej kierownicy, bo ponowne zdemontowanie plastików może się źle dla nich skończyć.

Gdyby ktoś się pytał o kolor...to nie wiem :)
Mój lakiernik machnął to kolorem jakiego użył do odmalowania swojego zderzaka w samochodzie(nie Fordzie), idealnie wstrzelił się w lekko brokatową strukturę tła diagramu na gałce zmiany biegów drugiego lifta.

Darekptr

Jest kolejna zmiana, a raczej naprawa. Oddałem gałkę i mieszek do uszycia nowych. Zrobiły 300 tysięcy. Ile mieszek jeszcze mógłbym poużytkować(była tylko jedna niewidoczna dziurka i przetarty w okolicy szczytu) tak gałka zaliczyła momentalny zjazd w okolicach 250-260 tysięcy przebiegu i było coraz brzydziej. Kierownicy nie ruszyłem, skóra ma się dobrze mimo 300k na szafie, a ręczny zbyt długo się rozbiera i wygląda najlepiej.

Czekam teraz do soboty, zarezerwowałem sobie short-shifter ;) Postaram się nagrać video wszystkich ustawień i wrzucić dla potomności.

Miha_u

A że tak się zapytam- skąd ogarnąłeś short shiftera? Szukam do siebie, a też mam skrzynię mmt6

Ps. Najładniejszy kolor dla st220 :)

Darekptr

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=OZ6ylC7FNWo&ab_channel=FanLEGO
Obiecywałem ograć dla potomnych.

Shorta kupiłem od Tun-Moda, ma najnowszą partię, ale nie ma czasu biedny pochwalić się nimi na całą Polskę, bo by go zjedli prawdopodobnie :D
Ustawiłem -15%, chociaż kusiło zrobić -25%, ale to może jakby MMT6 dało się mieć z 4x4 i 250KM w N/A :D

Darekptr

Kupiłem sobie dywaniki OEM, a finalnie wysypał się wysprzęglik. Auto ma cztero-tygodniowy urlop póki nie będzie miejsca u mechanika.

To prawda, że mogę brać sprzęgło od Jaguara X-Type, nieważne, czy 4x4 czy kombi, byle od 3.0 i z wysprzęglikiem od MMT6?

JacekST220

Miałeś jakieś objawy, czy sprzęgło wpadło i koniec?  :D

Darekptr

W sumie to on wciąż działa.
Łożysko hałasuje, czasem pedał wpadnie w podłogę i trzeba go wyciągnąć i spróbować raz jeszcze. Początkowy objaw był taki, że pedał zaczął "chrupać", później było słychać łożysko, aż obecnie czasem wpadnie, większość czasu nie. Od pierwszego dnia jak tylko wpadło samochód stoi i czeka. Czasem wcisnę pedał i wgl nic się nie dzieje, to znaczy jakby nic nie było uszkodzone. Jak w końcu zwalę skrzynię to się pochwalę.

T

Te objawy wskazują na wysprzęglik. Jest pewna szansa, że będzie pasował z X-type, ale pewności nie ma (no chyba, że ktoś to już zweryfikował). Potencjalnie może też pasować od zwykłej poliftowej V-ki ze skrzynią MMT6, względnie od diesla, ale to też wymaga weryfikacji (szczególnie kwestia diesla).

Po demontażu warto zweryfikować stan wszystkich elementów (łącznie z DMZ), gdyby nie budził zastrzeżeń, to można wymienić sam wysprzęglik, a w tarczy zmienić okładziny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club