[Mondeo][MK3] Wybieramy intercooler

bd77, 20.05.2010, 02:53 « poprzedni - następny »

bd77

przy pracach pionierskich bez ściągania zderzaka pewnie się nie obędzie, ale zestaw P&P byłby najlepszy taki,w którym zderzaka ściągać nie trzeba:)

weksla

jasne P&P byłoby piękną rzeczą ale raczej pozostaje tylko w sferze marzeń:)
Dla dodania mocy warto zderzak ściągnąć, ja mam już to do perfekcji obcykane:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Polarny

A dlaczego plug&play pozostaje w sferze marzeń?

Ja postawiłem na produkcję własną IC. Mam zarys projektu nowego IC. Wg założeń będzie on w pełni pasował bez przeróbek. Wkręcać się go będzie w obecne miejsce i nawet oryginalne rury będą pasowały. Problem w tym, że walczę z kosztami. Póki co usłyszałem cenę około 1100 zł. Szukam czy gdzieś taniej nie uda mi się tego zrobić.

weksla

No dla mnie w sferze marzeń, bo na własną produkcję niestety nie mam czasu, a cena 1100 mnie też przeraża, ale może opatentujesz gotowy i wszyscy skorzystamy:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

heko

...nawet jak taki wysoki zmieści tak się pod belkę...to bez wycięcia jej części nie będzie miejsca na swobodny przepływ powietrza...tak myślę...ale cóż...bosch...i weg z nią :P
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Polarny

Heko - jakbym projektował IC i nie uwzględnił belki, to bym sobie strzelił sam w kolano. Belki z definicji nie ruszam, bo ona nas wszystkich chroni. Jak więc pisałem - mój projekt zakłada obecność większego IC w oryginalnym miejscu i bez ruszania praktycznie niczego i na dodatek z oryginalnymi wężami. Krótko mówiąc ściągasz stary IC i montujesz w to miejsce nowy i gotowe.

Weksla - no szukam właśnie sposobu na to, by wyprodukować to jakoś taniej. Moim marzeniem jest cena około 600 zł (sądzę, że niżej nie ma szans zejścia, ale chętnie przekonam się, że jest inaczej d-: ). Jak znajdę firmę, która za jedną sztukę krzyknie mi coś bliżej tej kwoty, to wtedy będę szukał chętnych na taki IC, bo przy jakiejś większej ilości cena na pewno stopnieje.

T

Moim zdaniem jeśli już coś zmieniać to porządnie, czyli zamontować nowy FMIC w taki sposób, by nie był niczym przesłonięty, a oryginalne orurowanie najlepiej wymienić na lepsze. Zupełnie nie rozumiem dlaczego upieracie się by to wszystko pasowało w oryginalne miejsce, przecież przeróbka uchwytów czy rurek to żaden problem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

01.06.2010, 08:49 #37 Ostatnia edycja: 01.06.2010, 08:52 by badger
A co Ci da przeróbka uchwytów i rur? Zyskasz coś na tym? Bo jeżeli nie, to sens przerabiania jest niepotrzebny. Lepiej wtedy kasę włożyć w lepszy IC niż bzdurne rury. Wymienianie rur ot tak dla sportu to marny pomysł, a koszt rur jest zawsze niemały.

T

Chodzi o to żeby FMIC był zamontowany w taki sposób, by go nic nie zasłaniało. Co to da, chyba nie muszę mówić...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Polarny

Nie wiem czy dokładnie czytałeś moje wypowiedzi, ale projekt mojego IC jest taki właśnie, że nic go nie zasłania, przy użyciu oryginalnych rur i uchwytów. Tam naprawdę jest dużo miejsca - wystarczy tylko dobrze pokombinować.

bd77

trzeba włożyć dość wysoki egzemplarz IC, silnik raczej problemów z chłodzeniem nie ma, więc można przysłonić chłodnicę silnika bez negatywnych konsekwencji, co prawda i tak chłodzące powietrze będzie tylko z dołu (tak jak w orig), ale jakaś cyrkulacja powietrza jest też w przysłoniętej części

co do użycia orig zaczepów: bardzo to ogranicza wybór IC do zamontowania, ja bym szedł tropem produktu wyspiarzy,którzy powiesili większy IC i oparli go od tyłu na skróconych zaczepach orig IC, które nieco przycięli zostawiając (teoretycznie) miejsce na ponowne założenie orig IC

tu jest nieco więcej do poczytania
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.stdrivers.co.uk/forum/showtopic.php?tid/10033/

GaBB

Jak mówiłem - tak się dzieje :) Dzis skończone pierwsze próby montażowe dużego IC w mondeo :)
Pasuje - chłodnicy nie zasłania dużo więcej niż belka :)
Zdjęcia jak do mnie dotrą to wrzucę. Moje mk3 robi za eksperymentalny egzemplarz :)

IC będzie pasował P&P - seryjnie wspawane mocowania będą pasować w przemyślane mocowania w samochodzie. IC będzie mocowany dwoma mocowaniami na dole i dwoma na dole.

Zderzakowi nie przeszkadza, normalnie da się założyć. W celu osłony IC przed kamyczkami, będzie we wlot w zderzaku założona siatka z drobnym oczkiem.

Na razie to tyle - będą dalsze opisy z montażu :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

weksla

Oj Marcin będzie będzie:)
czuję że nam to wyjdzie:)
i będziemy Pionierami.
krótkie pytanie do zaznajomionych z tematem. Ile podniesie osiągi dużo większy IC?? chodzi o moment i moc?
Jeśli dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu w weekend, będą pokazane wstępne efekty:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

GaBB

06.06.2010, 09:49 #43 Ostatnia edycja: 06.06.2010, 09:53 by GaBB
Obiecane zdjęcia tego w jakim miejscu będzie i ile miejsca zajmował będzie IC. Model IC wykonany w skali 1:1 łącznie z mocowaniami przewodów dla maksymalnej dokładności przymiarki :D

IC będzie mocowany "pod kątem" żeby nie ruszać belki a żeby był na niego odpowiedni nadmuch powietrza z pod zderzaka.
Dodatkowo belka będzie miejscem umieszczenia natrysku wodu na IC.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


-----
Pozdrawiam,
Marcin

T

Jaki ma sens ta część FMIC zakryta belką?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club