Letnie opony

yoseph, 11.03.2011, 17:15 « poprzedni - następny »

alibizi

Jeżeli chodzi o opony letnie chciałbym napisać kilka słów o Vredestain Ultrac Sessanta jeżdżących teraz na moim ST220.

Opony zdają egzamin zawsze wtedy, gdy jedziemy w miarę zachowawczo lub trochę ostrzej. W mojej opinii jednak całkowicie przestają sobie radzić przy ostrej jeździe - przykład z dzisiaj i to nie pierwszy: zjazd z autostrady do mnie do domu jest bardzo ciekawy, osoby z Warszawy mogą znać - zjazd z obwodnicy na Aleje Jerozolimskie - na łuku przy 120 km/h mam wrażenie, że za chwilę straci przyczepność choć do jej utraty jeszcze trochę brakuje. Jednak wrażenie jest takie, jakby auto miało za chwilę wylecieć na tych oponach. Dzisiaj na ogonie usiadła mi Octavia, nie wiem na jakich oponach ale na tym łuku wglądała znacznie pewniej.
Kolejne miejsce gdzie sprawdzam opony to następny zjazd - dość ostry ślimak - Vredestainy uślizgują się przy mniej więcej 90 km/h na nich i pokonują tego ślimaka z piskiem opon. Ostatnio jechało przede mną Volvo S60 i pokonał tego ślimaka z taką samą prędkością jednak stabilnie i bez pisku.

Generalnie opony na suchym asfalcie przy nawet dość wysokiej temperaturze łatwo sprowokować do utraty przyczepności. Nie kleją tak, jak bym tego chciał. Co zastanawiające na mokrym asfalcie według mnie radzą sobie ponad przeciętnie i czuję się pewnie na tych oponach. Nie podoba mi się fakt, że przy dobrych warunkach pogodowych nie pozwalają na wiele. Według mnie bardzo fajne opony do samochodu tylnonapędowego, gdzie można bardzo łatwo wyczuć próg utraty przyczepności i ładnie poprowadzić samochód w kontrolowanych poślizgu. Jednak do szybkiego, płynnego i bezpiecznego pokonywania zakrętów opony według mnie się nie nadają.

ST

23.07.2016, 08:32 #196 Ostatnia edycja: 23.07.2016, 09:22 by sseebbaa1

Cytat: sseebbaa1 w 23.03.2016, 18:35Wcześniejszy model ("5") był w ścisłej czołówce wszystkich testów, więc i następca powinien być super
Niestety, ale tu conti sport 5 wypadły blado: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.rezulteo-opony.pl/testy-badania-opon/klasyfikacja-koncowa-24252

sseebbaa1

To był test WYŁĄCZNIE na suchej nawierzchni. Trudno więc porównywać CSC5 do opon nastawionych na suchy tor.
Ale w porównaniu do bezpośredniego konkurenta czyli Goodyeara, to wyniki Conti są rzeczywiście sporo gorsze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ST

23.07.2016, 11:06 #198 Ostatnia edycja: 23.07.2016, 11:33 by ST
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.oponylux.pl/skapiec/opony-osobowe/opony-letnie-yokohama-advan-sport-v105-225-40-r-18-92y-f5894.html?utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral
Porównując to do conti 5 jakość/cena - to yokohama wydaje się być sporo lepszym wyborem,przyczepność na mokrej nawierzchni: klasa A
Co do conti 6, to jak na razie są dostępne od 19" w górę...i cena od 7 stówek wzwyż...

sseebbaa1

Pod warunkiem, że jeździsz tylko po suchym. Do zabaweczki w suche dni - zgoda. Ale w deszczu te Yokohamy będą chciały Cię wyrzucić z drogi. Więc zależy od sposobu użytkowania.
Ja osobiscie mogę się tylko cieszyć z mojego wyboru, gdyż GY jest jedną z najlepszych opon deszczowych, a jednocześnie niewiele ustępuje na suchym oponom nastawionym na suche ostre traktowanie (oczywiscie nie mówię o semi-slickach).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ST

23.07.2016, 11:28 #200 Ostatnia edycja: 23.07.2016, 12:43 by ST
No yokohama ma A klasę przyczepności na mokrej nawierzchni, czyli najwyższą. To czemu będą chciały mnie wyrzucić z drogi? Contisport 5 - ma klasę B. Na mokrej nawierzchni ja po prostu jadę wolniej, obojętnie jakie cudowne opony bym nie miał na aucie :)
Znalazłem też w sieci ciekawe opinie użytkowników cytuję:
Najlepsze opony w tej klasie. Polecam na sucha i mokra nawierzchnię. Samochód jeździ jak po sznurku trudno go wytrącić z równowagi nawet przy większych prędkościach (na mokrym także). Polecam te oponki jak również markę Yokohama (inne opony) naprawdę super produkt w Polsce niedoceniany (opony montowane na pierwszy montaż do szybkich furek). Bija na konkurencję a cena w miarę przystępna jak za ten rozmiar. Osobiście jeździłem na Continental Goodyear czy Dunlop i porównywalne modele tych firm przy tej to porażka.

I jeszcze jedna:
Jeszcze mało zrobiłem na nich kilometrów, więc co do zużycia się nie wypowiem. Hamowanie, przyśpieszanie, szybkie pokonywanie zakrętów, miodzio :) Na mokrym również bardzo dobra, jeszcze nie trafił mi się poślizg przy hamowaniu, nawet przy ostrym hamowaniu podczas dużej ulewy.
I następny zadowolony użytkownik:
Opona idealna do jazdy po mokrej nawierzchni. Przy 300-konnym samochodzie nie udało mi się jeszcze stracić przyczepności przy wyłączonej trakcji. Bardzo cicha. Jako dodatkowy plus można zaliczyć świetny wygląd, ale to już kwestia gustu.

sseebbaa1

23.07.2016, 12:52 #201 Ostatnia edycja: 23.07.2016, 12:57 by sseebbaa1
OK. Też czasami czytam takie opinie, ale jednak nie są one wyznacznikiem.
Nie wiadomo czy dany kierowca w ogóle zbliżył się do granicy przyczepności i czy zrobił to w takich samych warunkach na tej samej drodze. Bardziej polegam na bezpośrednim porównaniu w warunkach testowych, gdzie auta jadą na granicy możliwości opon i nawet celowo tę granice przekraczając.

Tu masz Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.test letnich opon ADAC 2016 w rozmiarze 225/45R17
W teście zabrakło GY, ale masz wspomniane Conti i Yokohamę. Po kliknięciu w daną oponę wyświetlą się bardziej szczegółowe oceny. Zobacz kategorię nass oznaczającą jazdę po mokrym. Porównaj wyniki obu opon, a potem jeszcze raz wróć do cytowanych przez Ciebie opinii, że Yokohama niby tak dobrze hamuje w deszczu (Bremsen).

Żeby było jasne - dla pewnego sposobu użytkowania auta Yokohamy mogą być super wyborem zwłaszcza, że mają atrakcyjną cenę. Ale jeżeli będziesz je zakładał do auta, którym zamierzasz szybko jeździć w każdych warunkach, to możesz być rozczarowany, że ktoś inny w deszczu (czy nawet w zimne suche dni) objeżdża Cię :)
Ja na Goodyearach F1 Eagle Asymmetric 2 nie muszę jechać w deszczu duuużo wolniej niż normalnie.

Najważniejsze na mokrym jest hamowanie i zakręty/trzymanie boczne, bo to te zdolności opony w niebezpiecznych sytuacjach w warunkach deszczowych ratują blachę samochodu (porównaj obie opony w kategoriach Kreis/Seitenführung oraz bremsen).
Dla mnie przynajmniej są to wyznaczniki przydatności na co dzień :)

A na tor - najlepiej na jakimś naszym zlocie - wolałbym Yokohamy :D


« Dodane: 23.07.2016, 12:57 »

PS.
Na kategorię przyczepności podawaną przez producenta nigdy nie patrzę. Tak naprawdę nie jest to bowiem kontrolowane przez żadne instytucje.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ST

Niech moc będzie z nami i przyczepność też :)

bdaras

Ja od kilku miesięcy używam Yokohamy Advance Sport v 105. Autko mam dość mocne. Zanim zmieniłem felgi na większe miałem Pirelli P Zero Rosso więc mogę trochę opisać moje wrażenia z jazdy na suchym i mokrym na tych oponach.
Testy testami, co test to inna opona wygrywa. Chyba nie muszę pisać dlaczego. Jak niewiadomo dlaczego to wiadomo, że chodzi o...;-) Ja jak czytałem niektóre testy opon Pirelli P zero rosso (przed zakupem Yokohamy) to się za głowę łapałem. Jedyne opinie użytkowników w większości się pokrywały w większości z moimi wrażeniami.
Ja w skrócie opiszę porównanie tych dwóch opon testowanych na moim bolidzie.

1. Prowadzenie na suchej nawierzchni:

Szybkie wchodzenie w zakręty:
Mały + dla Yokohama, są minimalnie bardziej odporne na podsterowność
Hamowanie: kolejny mały + dla Yokohamy

2. Prowadzenie na mokrej nawierzchni:
Szybkie wchodzenie w zakręty:
Mały + dla Pirelli,
Hamowanie: kolejny mały + dla Pirelli

Ogólnie podsumowując:
Zarówno Yokohama i P Zero Rosso, są to bardzo dobre opony do szybkiej jazdy na suchym jak i na mokrym asfalcie. Na mokrym delikatną przewagę mają P zero Rosso, które w deszczu są naprawdę genialne. Ja przynajmniej nie jeździłem na oponach lepiej zachowujących się w deszczu ale Yokohama naprawdę niewiele brakuje do poziomu Pirelli. Yokohama v105 nadrabiają natomiast mniejszą wrażliwością na podsterowność, wolniejszym zużyciem (Pirelli znikają w oczach) oraz niższą ceną. Zaznaczam, że różnice pomiędzy nimi są minimalne i dla wielu zwykłych wyjadaczy nie zauważalne.
Nie zgadzam się zupełnie z opinią, że na Yokohama v105 w deszczu inni będą cię wyprzedzać. u mnie jest raczej odwrotnie ;-)
AIRTEC GEN3, Oil cooler RS, Bosch 550, Miltek Sport 3", K&N, Eibach B12 Pro Kit, Ford Racing, Quaife, Helix 1, Dreamscience block mod,Brembo + DS UNO, Yokohama Advan Sport v105 19/235/35

ST

Dzięki za podzielenie się spostrzeżeniami, na pewno przydadzą się potencjalnym kupującym zastanawiającym się nad zmianą opon.

ethernal

19.10.2016, 23:37 #205 Ostatnia edycja: 19.10.2016, 23:41 by ethernal
Opona  ESA+ TECAR SPIRIT UHP jest produkowana w DE przez GY. Bazuje GY EAGLE F1 ASYMMETRIC 2, przynajmniej wg. opisu na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tej aukcji:
Cytat235/40R18 ESA+ TECAR SPIRIT UHP 95Y XL TYRE (MADE IN GERMANY BY GOODYEAR)
THIS IS BASICALLY AN EAGLE F1 ASYMMETRIC 2 WITH A DIFFERENT NAME ON THE SIDEWALL

MANUFACTURED BY GOODYEAR IN GERMANY FOR A PRIVATE BRAND

HIGH WET GRIP!
Pewnie dlatego tak dobrze wypadła we wcześniej zamieszczanym Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link. teście letnich opon ADAC 2016 w rozmiarze 225/45R17

Btw, w Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.teście Automotorsport opon letnich 235/40 R18 wygrywa Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

ST

Witam Kolegów.
Kupował ktoś może w tej firmie: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://logistykaopon.pl/p/17773-continental-conti-sport-contact-5-22540-r18-92-y-xl-e-b-2-72db

sseebbaa1

Nie kupowałem w tym sklepie, bo nawet nie miałem wcześniej namiarów na ten adres :)

Ale zerknąłem i oferta wygląda interesująco. Ceny nawet lepsze, niż na Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.polskihurtopon.pl.
Zerknąłem do Regulaminu sklepu i z niego wynika, że Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.logistykaopon.pl proponuje także szybszą dostawę, niż Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.polskihurtopon.pl (w ciągu 10 dni roboczych, a nie kosmicznie długich 28 dni roboczych).

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

04.12.2016, 17:59 #208 Ostatnia edycja: 04.12.2016, 19:11 by Rijndael
Mało znany sklep, bardzo niskie ceny, brak opcji wysyłki za pobraniem. Ja bym uważał.

Właściciel platformy Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.logistykaopon.pl nie realizuje wysyłek pobraniowych ze względu na coraz częstsze nierozliczanie się kurierów z pieniędzy otrzymanych od klientów.

Mojego zaufania to nie wzbudza. :)

« Dodane: 04.12.2016, 19:11 »

...chociaż sprawdziłem opinie i tam nic podejrzanego nie widać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

ST

05.12.2016, 07:00 #209 Ostatnia edycja: 05.12.2016, 18:59 by ST
Też mnie ten " wirtualny sklep" dziwny się wydaje, brak jakiegokolwiek kontaktu telefonicznego...
A jak maila napisałem, że mają infolinię bez telefonu, to mi odpisano, że wystarczy droga pisemna...

« Dodane: 05.12.2016, 18:58 »



« Dodane: 05.12.2016, 18:59 »

No to sobie odpuściłem ten niby sklep...