Focus ST 08' / pomarańcza Krisa

Kris1976, 28.05.2012, 00:10 « poprzedni - następny »

Wukanio

Toczenie albo zakup nowych, ja swoje toczyłem bo też biło mi w kierownice jak cholera i to przy 50 km/h w górę a po przetoczeniu teraz niewielkie wibracje powyżej 120 km/h jak chce przyhamować leciutko. Sugestie teraz z doświadczenie proponuje kupić nowe ja wydałem 180 zł na toczenie... Wczoraj rozmawiałem z kolegą który ma Leona FR z 2007 kupował tarcze i jego mechanik mu odradzał zimmermany, ate bo twierdził że są marnej jakości rozgrzana tarcza +kałuża = wymiana. Kupił brembo wydał razem z klockami 700 zł.

Kumpel brał z tej strony :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.brakes.pl/index.php/25-20052009-st-c-43608_43609_45467_45563_45564_45565

Kris1976

Cytat: Wukanio w 25.06.2012, 09:12
Toczenie albo zakup nowych, ja swoje toczyłem bo też biło mi w kierownice jak cholera i to przy 50 km/h w górę a po przetoczeniu teraz niewielkie wibracje powyżej 120 km/h jak chce przyhamować leciutko. Sugestie teraz z doświadczenie proponuje kupić nowe ja wydałem 180 zł na toczenie... Wczoraj rozmawiałem z kolegą który ma Leona FR z 2007 kupował tarcze i jego mechanik mu odradzał zimmermany, ate bo twierdził że są marnej jakości rozgrzana tarcza +kałuża = wymiana. Kupił brembo wydał razem z klockami 700 zł.

Kumpel brał z tej strony :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.brakes.pl/index.php/25-20052009-st-c-43608_43609_45467_45563_45564_45565
Dzięki za linka chociaż tu brembo nie widzę...
Pytanko nr  2 jak zmieniać to przód/ tył raczej od razu, co ? Bo jak się okaże że lepsza tarcza + lepszy klocek na przód hamuje powiedzmy 20-30% lepiej od ori to przy pozostawieniu ori tarcz/klocków z tyłu może się okazać że auto raz że nurkuje a dwa że się może nie przewidywalnie zachowywać...?!
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Nie ma sensu toczyć, jak bicie pojawia się po rozgrzaniu, zazwyczaj nic to wtedy nie da, bo przyczyną takiego bicia jest zwykle defekt odlewu wewnątrz tarczy. Dobre klocki zawsze warto dać. Polecam Ferodo DS Performance. Nawiercane/nacinane tarcze bym sobie darował, różnica niewielka, a zużywają się 2-3 razy szybciej (pojawiają się mikropęknięcia). Jakieś markowe gładkie tarcze będą ok. A jak nadal będą za słabe, to trzeba by pomyśleć o swapie jakiegoś kompletu z większą tarczą.

« Dodane: 25.06.2012, 17:15 »

Cytat: Kris1976 w 25.06.2012, 17:07Bo jak się okaże że lepsza tarcza + lepszy klocek na przód hamuje powiedzmy 20-30% lepiej od ori to przy pozostawieniu ori tarcz/klocków z tyłu może się okazać że auto raz że nurkuje a dwa że się może nie przewidywalnie zachowywać...?!
To nie są aż takie różnice. :) Lepszy klocek daje głównie to, że więcej razy zahamujesz zanim pojawi się fading.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Dzięki :) ambicji torowych nie mam,  czyli reasumując skupiam się na na początek na gładkich brembo na przód  + ferodo DS
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Ja bym dał raczej Zimmermanny, znajomi jeżdżący w KJS-ach itp. je chwalą, sam też nie mam uwag.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Nie wiem czy to tylko moje odczucie, ale nawiercane i nacinane tarcze dużo lepiej hamują w wodzie. Np. mając gładkie tarcze po myciu samochodu na myjce, pierwsze hamowanie zawsze miałem jakby opóźnione. Jakby woda dostawała się między klocek a tarczę. Po zamontowaniu tarcz nawiercanych i nacinanych ten efekt zniknął. Jakby woda uciekała szczelinami. Takie same wrażenia miałem po jeździe na kałużach albo podczas większego deszczu. Na minus jest to że są głośniejsze niż gładkie...
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Wukanio

Kierownica mi latała bez względu na to czy były zimne czy ciepłe i to były oryginalne tarcze. 180 zł za toczenie to jest jednak mniejszy wydatek niż 700 zł za EBC z allegro.

Cytat: Tomasz w 25.06.2012, 17:58
Ja bym dał raczej Zimmermanny, znajomi jeżdżący w KJS-ach itp. je chwalą, sam też nie mam uwag.

Polecasz Zimmermany, jakiś konkretny model ??? Ty u siebie w mąndku masz 320 mm, ewentualnie ile mogą kosztować?? Bo też powoli się będę przymierzał do wymiany....  

T

Cytat: Wukanio w 25.06.2012, 18:18Kierownica mi latała bez względu na to czy były zimne czy ciepłe i to były oryginalne tarcze.
To wtedy toczenie mogło pomóc. Jak tarcza nie bije na zimno to znaczy, że na zimno jest prosta, więc toczenie nie pomoże...

Cytat: Wukanio w 25.06.2012, 18:18180 zł za toczenie to jest jednak mniejszy wydatek niż 700 zł za EBC z allegro.
Bardzo dobry Zimmermann kosztuje 200 zł za sztukę. :)

Cytat: Wukanio w 25.06.2012, 18:18Polecasz Zimmermany, jakiś konkretny model?
Zwykłe, gładkie. Te wiercone pękają dość szybko przy otworach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

A co można większego od 320mm wsadzić ? Chyba już nic nie ma...

180zł za toczenie/szlifowanie to strasnie drogo :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 25.06.2012, 20:22A co można większego od 320mm wsadzić? Chyba już nic nie ma...
Chociażby w Volvo XC90 jest bodaj 330 mm na ten rozstaw (aczkolwiek nie wiem czy w 100% pnp, pewnie nie). No, a poza tym może z RS-a pasują?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Cytat: Tomasz w 25.06.2012, 20:32No, a poza tym może z RS-a pasują?
nie jestem pewny czy pasują chociaż na pewno też mają 320mm
Cytat: Tomasz w 25.06.2012, 17:58Ja bym dał raczej Zimmermanny,
... wyczytałem że są średnie, podobnie jak ATE. A co sądzicie o  tarczach bosch, delphi czy ferodo ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Gdzie to wyczytałeś? Znany mi jest tylko jeden przypadek pokrzywienia Zimmermannów, zrobił to wilhelm wjeżdżając w śnieg. :) ATE też do kiepskich nie należą. Za to Bosch i tanie Brembo potrafią się szybko pokrzywić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

...zaryzykuje z nacinaną ;)
ostatecznie będzie ferodo ds performance+ EBC ultimax. na razie przód, zobaczymy jak to zagra z ori/tyłem.
ponoć taki zestaw daje radę!
Mam niestety kolejny problemik do rozwiązania
Auto po strojeniu lata pięknie... ale nie jest idealnie, mam przy delikatnym nacisku na gaz i ok. 2,5 tys. obr. na 3 lub 4 biegu takie małe szarpnięcia/ zadławienia.  nieszczelność jakaś czy mieszanka za ubogą ? korektę programu trza zrobić !?

Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

EBC Ultimax są ok (bo nie są przewiercane na wylot), ale ich koszt jest taki, że w tej cenie byś sobie pewnie zrobił swap na większe tarcze, więc niespecjalnie się to opłaca. ;) Większa tarcza zawsze daje wyraźnie lepsze hamowanie, bo zwiększasz w ten sposób dźwignie (no i pojemność cieplna także jest trochę większa).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

No ale jednak nacięcia odprowadzają ciepło wiec w teorii heble nie będą tak puchły.  A co do większych tarcz to czy w komplecie nie trzeba by też było  założyć większych zacisków o większej ilości tłoczków żeby ten swap miał sens ? Czy nie zachwiało by to  proporcją hamowania przód/tył ? mam w planie tylko przód , nie komplet.

...a z tym szarpaniem jakieś pomysły ? myślałem o świecach ale aktualne mają jakieś 10 tys przebiegu...
Była pomarańcza ST...czas na RSa !