Focus RS -- mk2 vs mk3

carlosc, 07.02.2015, 18:46 « poprzedni - następny »

skoti79

Cytat: MAG w 07.02.2015, 21:46
Napisze to co napisałem już na innym forum

Skoro nie ma nadwozia 3D w obecnej generacji Focusa, to jakim cudem oczekiwaliście takiej budy w RS?
Po co Ford miałby kłaść kupe kasy w opracowanie nadwozia 3D, skoro jest ono najgorzej sprzedajacym sie rodzajem nadwozia? No ok, jeszcze na cabrio jest mniej chetnych ;)

Dodatkowo do Europy wchodzi oficjalnie Mustang, więc po co Ford miałby sobie sobie zawracać głowe Foką 3D?

Poza tym, moge się zalożyć, że dużo więcej osób zrezygnowałoby z zakupu tego auta gdyby było dostepne tylko w wersji 3D aniżeli zrezygnuje z powodu nadwozia 5D.

I sorki, ale Ford (i nie tylko) ma głeboko w czterech literach o czym śnią zauroczeni klienci używek których stać na auta 5-6 letnie (albo i starsze) - oni patrza na kasę jaka mogą zarobić sprzedając auto nówkę.

Żeby nie było że sie zaraz ktoś obrazi - piszę równiez o sobie ;)

W pełni popieram.  Czy ktoś kto ma dzieci wolałby wersję 3d niż 5d? Bo z tego co widzę to 3d chcą tylko bezdzietni :D.
Dajcie też trochę przyjemności rodzinom. Ja RSa nie wziął em tylko dlatego, że miał właśnie za mało furtek. Teraz żałuję,  jakoś bym się męczył z wsadzaniem dzieciaków do tyłu,  ale wtedy myślałem inaczej. Ale jak wyjdzie nowy RS w przyzwoitej cenie to nie pogardzę.

steveno

Skoti prawdę Ci powie:) To ford więc będzie w dobrej cenie z super osiągami:)
Do przodu!!!

TAM

Ale niech sobie będą i 5-drzwiowe. TEŻ, a nie TYLKO. Tak jak ST mk2.

skoti79

Cytat: TAM w 09.02.2015, 19:05
Ale niech sobie będą i 5-drzwiowe. TEŻ, a nie TYLKO. Tak jak ST mk2.
Właśnie tak powinno być,  wtedy mieliby i tatusiów i tych co chca 3 furtki :D

Kris1976

Też lubię przede wszystkim 3D ale ...nie wiedzę problemu w RS mk3 5D (technika i napęd na 4 łapy dużo rekompensują ) . Najwięksi rywale są tylko 4d lub 5d (sti , evo, golf R, czy nawet RS3 ) i nikt z tego nie robi problemu,  dlaczego Focus miałby być tylko 3D ? poza tym Ford zmienił strategię. Nowy RS nie jest limitowanym Focusem ale globalnym produktem dla amerykanina, europejczyka, chińczyka, australijczyka - stąd zachowawczy i stonowany wygląd. Ma się podobać wszędzie.  Liczy się teraz to czego poprzednio nie było a co malkontenci krytykowali. Napęd !! Mi bardziej niż kozackiego wyglądu będzie brakowało brzmienia 5 cylindrów. Tego się nie da niczym zastąpić .
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

KrisSz

Nowy RS to dla mnie wizualne i częściowo funkcjonalne rozczarowanie. Za 1,5 roku zobaczymy jak jeździ i to może osłodzi trochę gorycz i pozwoli ocenić to auto w pełni. Pewno nie będzie to złe auto ale nie będzie tak wyjątkowe jak Mk2 i ja raczej zmieniając auto szukałbym wtedy A45 AMG albo Mustanga V8. I wcale mnie ten RS nie oczarował.
Pozdrawiam

K

skoti79

A45 AMG to pewnie minumum 50 tysi więcej,  Mustang V8 raczej też.

TAM

A45 AMG w salonie to ok. 200000 zł. Jak na taką cenę, ma raczej takie sobie osiągi, spalanie w mieście kiepściutkie, jako że to ciężkie bydlę (dane producenta o spalaniu są z księżyca), no i jak to mercedes - często się psuje, byle co kosztuje majątek.
Mustang V8 to kultowe auto, ale to przecież zupełnie coś innego niż hot-hatch; najlepiej jeździć nim na wprost.
Mnie jakoś też ten nowy Focus RS jak na razie nie oczarowal, a jeśli ma być tak jak pisze Kris1976 (produkt globalny, uniwersalny, dla każdego), to stanie się czymś tak banalnym jak Audi czy inna Skoda, których widuje się mnóstwo.

KrisSz

To Golfa R-kę kupię .....
Pozdrawiam

K

vtec

Cytat: TAM w 10.02.2015, 03:31
to stanie się czymś tak banalnym jak Audi czy inna Skoda, których widuje się mnóstwo.
o to właśnie chodzi, tzw. szara rzeczywistość, no ale fajnie jezdzi, ale czasami równie dobrze jest ukoić wzrok, itd.

skoti79

Ja myślę,  że nowy RS w realu będzie wyglądał zacnie :D

MAG

Jak dla Was np Audi RS6 jest banalnym autem ...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Nie mówimy tu akurat o RS6, samochodzie za ponad pół miliona złotych! Ale nawet gdyby, to sorry, jak na 5-litrowe V10 biturbo to parametry ma raczej mizerne. Już lepiej wypada pod tym względem nowsze 4-litrowe, ale nadal szału nie ma, tym bardziej że waży to ponad 2 tony! Za TAKĄ cenę można wymagać czegoś naprawdę dużo, dużo lepszego!

T

10.02.2015, 20:02 #28 Ostatnia edycja: 10.02.2015, 20:15 by badger
Cytat: TAM w 08.02.2015, 18:07Poza tym zarobek na nich jest bardzo konkretny - trudno raczej sobie wyobrazić, że producentowi nie zależy na sprzedaży ponad 10000 sztuk wcale nie najtańszego modelu!
Wcale nie jest trudno — nie wiemy, tak naprawdę, ile producent na nim zarabia, a nie przypuszczam, żeby to było dużo. A produkt generujący zysk niewielką marżą może łatwo zmienić się w produkt generujący straty. Wystarczy lekka dekoniunktura.

Cytat: TAM w 08.02.2015, 18:07Statystyki mówią, że niemal 4/5, więc ogromnie dużo. Czasem wystarczy, że samochód nie ma koloru, jaki życzylby sobie potencjalny nabywca, a co dopiero tak istotna rzecz jak nadwozie. Z tego co wyczytałem, nie robili takich badań, bo nie były potrzebne (ich wyniki nie mialyby wpływu na decyzję), jako że w tamtym momencie liczyło się tylko i wyłącznie krótkowzroczne obcięcie wszelkich możliwych wydatków.
No zaraz, to jakie statystyki, skoro nie robili takich badań? Jakieś ogólne?

Generalnie myślę, że w tej kwestii nie ma jednej recepty. Gdyby tworzenie maksymalnej ilości modeli gwarantowało najlepsze zyski, to wszyscy by tak robili. I na odwrót — gdyby taką receptą był jeden model skierowany do maksymalnej liczby klientów, to też każda firma starałaby się działać w taki sposób. Tak się jednak nie dzieje, bo wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Ford zdecydował tak, a nie inaczej. Czy miał rację? Trudno powiedzieć bez dostępu do szczegółowych danych finansowych.

« Dodane: 10.02.2015, 20:14 »

Cytat: TAM w 10.02.2015, 03:31Mnie jakoś też ten nowy Focus RS jak na razie nie oczarowal, a jeśli ma być tak jak pisze Kris1976 (produkt globalny, uniwersalny, dla każdego)
Myślę, że to kwestia indywidualnych gustów. Mi się akurat podoba. Wygląda fajnie, a przy tym jest praktyczny. Dla mnie różnica wizualna pomiędzy 5-, a 3-drzwiowym hatchbackiem nie jest tak duża, żeby rezygnować z funkcjonalności wersji 5-drzwiowej. Wizualnie, każdemu hatchbackowi, jest i tak do coupe daleko. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

O jakiej "dekoniunkturze" mówisz, skoro błyskawicznie sprzedano wszystkie egzemplarze? Nie trzeba wiedzieć ile producent zarabia, ale skoro zwykłe Focusy generują w Europie największy przychód, to ponad 2 razy droższy RS raczej nie przynosi koncernowi 1000$ z egzemplarza :-)
Statystyki konsumenckie. Słusznie zauważyłeś, że skrajne rozwiązania nigdy nie są korzystne. Ale zrobienie 2 wersji (a nie np. 11) trudno uznać za ekstrawagancję. Mniej to już tylko... Ford T.
Wersja 3 a 5-drzwiowa to nie tylko kwestia wyglądu. Technologie idą wciąż do przodu, ale 3 drzwiowa buda zawsze jest sztywniejsza niź 5 drzwiowa. Zawsze będzie jeździć lepiej, chociaż dzisiaj te różnice nie są już wielkie.
Moim zdaniem potraktowanie RS-a jako samochodu rodzinnego to nietrafiony pomysł. Takim samochodem prędzej może być S-max, a jak ktoś chce dla rodziny RS-a, to można ewentualnie zrobić jego 5-dzwiową wersję. Dla mnie 5 drzwi to duża wada. Tak jak wcześniej napisalem, 5-drzwiowe budy to tylko wynik kryzysu i chyba nie ma co dorabiać do tego jakiejś głębszej filozofii - nie ma obecnie żadego Focusa 3-drzwiowego, więc nie ma też takiego RS-a. W następnej generacji pojawią się 3 dzwiowe, to i RS-y takie będą. Niestety trzeba na to "trochę" poczekać. A może doczekamy się wreszcie fajnego coupe? :-)