Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


V6 vs TDCI

weksla, 19.07.2010, 22:55 « poprzedni - następny »

eng

Tłumaczyłem już to raz. Diesel ma tylko wrażenie przyspieszenia a faktycznie tego przyspieszenia nie ma. Marcin jednak musimy stanąć na tą ćwiartkę żebyś poczuł te plecki. Masz standardową 115. Ścigałem się z takim kilka razy jak byłem pierwszy raz na zlocie w Krzywej. Nie było absolutnie mowy o przegranej bo odległość była po prostu zbyt duża.  Przyznam, że jadąc dieslem 1.9 (audi a3) miałem wrażenie, że jest mocniejszy od v6. Jednak patrząc na dane okazało się, że ma ok sekundę gorsze przyspieszenie do setki. Skąd zatem biorą się te dane? Jeżeli porównujemy co jest lepsze ok. Diesel ma mniejsze spalanie i być może elastyczność. Także wygrywa. Ale na ćwiarę nie ma szans, a ST DRIVERS nie patrzą na spalanie itd. Liczy się dobry start :D:D:D  <- to tak na rozluźnienie.

weksla

chodź na autostradkę:) od 100 w górę:)
A przyspieszenie wcale nie jest fikcyjne Darku
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Cinkciarz

ponoc heko dobrze dieslem jezdzi to ja Darek powierze mu swojego klekota i z nim pojedziesz :D ale nie powiem myslałem Darku o małej swiartce znajdz dobra drogę w "chrzanie" i się zmierzymy jak bede w PL nastepnym razem zaleje shell V-power i powymiatamy ;)
Było Mondeo Mk3 2.0 TDCi ST  ...   a jest   ...   Pontiac Trans Am 5.7 GTA   ...    Vw Caddy 1.4  ...   Suzuki GSX-R K7 600

KLUSEK

Cytat: weksla w 20.07.2010, 23:56
chodź na autostradkę:) od 100 w górę:)
A przyspieszenie wcale nie jest fikcyjne Darku


Zapomniales ze diesel standardowo ledwo te 200 przekroczy, gdzie Vka jedzie dalej, az do ogranicznika :)

weksla

dziwne że ja swoim zamknąłem licznik a wg gps miałem 234km/h
Pojedz tyle swoją "V"
poza tym mi nie chodzi o Vmax tylko o przyspieszenie od 100km w górę
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Panowie tę rozmowę zakończmy danymi producenta, które jak wiecie często są zaniżone ale zaniżone nie dla konkretnego modelu ale dla każdego auta i silnika.

Niech każdy odnajdzie swoje auto i zoabczy jakie ma przyspieszenie itd. Nie polemizujcie z danymi producenta. A jeżeli uważacie, że są zaniżone podwyżcie je ale dla każdego modelu.  

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fordclubpolska.org/ford_mondeo3.php?action=2

KLUSEK

Cytat: weksla w 21.07.2010, 00:43
dziwne że ja swoim zamknąłem licznik a wg gps miałem 234km/h
Pojedz tyle swoją "V"
poza tym mi nie chodzi o Vmax tylko o przyspieszenie od 100km w górę

Jezdze takze TDCI 130 (skrzynia MX75) i 200 to jest maks, tak jak podaje producent. Nie chodzi o to, ze samochod zepsuty i nie ma mocy jechac dalej. Poprostu juz brakuje obrotow dostepnych. A zadnych chiptuningiem przelozenia skrzyni nie zmienisz przeciez :)

A Vka swoje teoretyczne 225 osiaga bez problemu. Przy 225 jest ogranicznik elektroniczny, tylko ST200 go nie posiada i osiaga 235km/h

weksla

to jak wytłumaczysz fakt że ja swojego zamykam hmmm??
co moze mam coś popsute heheheh albo prędkościomierz 40km/h przekłamuje???
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KLUSEK

Moze lepiej Ty wytlumacz dlaczego producentowi sie ta sztuka co Tobie nie udala ? :P

weksla

A dlaczego producenci V-ek podają Vmax 215 a a ty piszesz ze idzie do końca?
ja mam po chipie 165ps być może to daje mi zamknąć budzik, ale twierdze że przy nominalnej mocy tez da sie
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

KLUSEK

no to Paaaaaaaanie, jak możesz porównywać swojego chipsa do wolnossącego, niedłubanego silnika :)

Prawda jest taka i już ustalona. Start od zera i dieselek zostaje za Vka, pozniej powyzej 100 odrobisz troche straty pewnie dzięki turbawce, ale później znowu zostajesz z tyłu :)

Zreszta Mondeo to nie jest samochod wyscigowy, tylko limuzyna. Charakterystyka jazdy Vka jest przyjemniejsza niz mocnym dieslem, ktory maksymalny moment i moc ma w bardzo krótkim zakresie obrotow. Natomiast Vką jedziesz praktycznie od 1k do 7k obrotów.

T

Cytat: KLUSEK w 21.07.2010, 14:50
Moze lepiej Ty wytlumacz dlaczego producentowi sie ta sztuka co Tobie nie udala ? :P
Producent testuje vmax na dość krótkim odcinku, a nie na 50 km autostrady z wiatrem i z górki. Chyba każde auto ze sprawnym silnikiem da się rozpędzić do nieco większej prędkości niż deklarowana, ale to potrwaaaaaaaaaa...

No, a po za tym weksla ma chipa. ;)

« Dodane: 21.07.2010, 15:51 »

Cytat: Cinkciarz w 20.07.2010, 23:20
Mozę ja coś dodam od siebie :D ostatnio miałem okazję jechać "bratem blizniekiem mojego mondeo" a tam pod machą jest ryczaca "V-ka" no i trochę się rozczarowałem przynajmniej przy ruszaniu silnik pieknie chodzi no ale nic na plecach nie czułem żadnego ucisku :D
Im gorszy (bardziej pofalowany) przebieg momentu tym bardziej subiektywnie "ciśnie w plecy". V-ka ma ok. 200 Nm od niecałych 2 tys. niemal do 7 tys. więc nie ma efektu typowego dla diesli czyli "nie jedzie-AAA!!!-znów nie jedzie".

« Dodane: 21.07.2010, 15:54 »

Cytat: weksla w 20.07.2010, 23:03
Boner i właśnie takich ludzi szanuję, którzy umieją przyznać rację. Brała Cię Kupra 1.9 tdi i nie kryjesz tego, ale wszystkim wlaścicielom "V"-ek jak coś takiego powiesz to sie na ciebie poobrażają jak dzieci heheh.
A kto twierdzi, że żaden diesel nie będzie lepszy od V-ki? Rozmawiamy o 2.0 TDCI.

Cytat: weksla w 20.07.2010, 23:03
Ale zmiezmy się na autostradzie, załóżmy od 100km/h i głowę daję że mój 2.0 tdci będzie szybszy, prędkości od 120km/h do 180-200 tez szybciej zrobie, sprawdzane na autostradzie z "V" mitsubishi galant 170ps. Z mondeo będzie efekt podobny albo jeszcze lepszy.
Chyba jak właściciel V-ki będzie zmieniał biegi przy 4000 rpm jak Ty w dieslu. ;)

Cytat: weksla w 20.07.2010, 23:03
Elastyczność tdci (400Nm) jest w ogóle nie do porównywania z momentem 220Nm "V" a co za tym idzie bezpieczeństwo i przyjemność wyprzedzania.
I co Ci z tych 400 Nm skoro masz je przy 2000 rpm, a jak wciśniesz gaz to czekasz pół sekundy żeby turbina zbudowała ciśnienie i spokojnie zdążyłbyś w tym czasie zredukować w V-ce i odjechać? A testy "elastyczności" na tym samym biegu podsumuję następująco: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=tt06N8EjVfU
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

kiedys jadac golfem 3 1.6 jechalem wg gps (po autostradzie) ok 190km/h a producent podaje ze max predkosc dla tego auta to 160km ;)

"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

weksla

sądzę że potem cię dogonię i później też z tył nie zostanę, ja mam średni moment obrotowy w całym zakresie obrotów od 1000 do 4500 313Nm więc nie przez krótką chwile. Nie gadaj pierdół klusek. A poza tym czy wasze "V" nie sa dłubane??? SVT Lite, TB 65, K&N to nie dłubanie. Skończmy już ta bezsensowną dyskusję, ja i tak pozostanę przy swoim, kolejnym moim samochodem tez będzie diesel, a dla was lepsza będzie V i niech tak zostanie. pozdro
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Polarny

A ja chciałem przy okazji poruszyć "wciskania w fotel". Tego nie rozumiem.
Jakbym jako pasażer zamknął oczy i miał porównać odczucie które auto przyspiesza, to wiadomo, że każdy wskaże diesla. Ogólnie jak wykonamy to tak, że oba auta będą przyspieszać identycznie, to i tak odczucie z dieslu jest większe.

Jak to sensownie wytłumaczyć - najlepiej podpierając się fizyką.