Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


[Focus] Zabawka

JonesB, 23.09.2015, 19:42 « poprzedni - następny »

steveno

kto bogatemu zabroni:)
Do przodu!!!

JonesB

25.09.2015, 19:32 #31 Ostatnia edycja: 25.09.2015, 19:44 by JonesB
No to się wątek  rozwinął...fiu..fiu :)

Odnośnie kolektora...ile takie cudo kosztuje? Zgaduję że tanio nie będzie :) Jak poczekam na "Teraz Polska" to za?

Odnośnie wytrzymałości...ile w serii wytrzyma silnik, skrzynia, szpera, przeguby w RS-e.Pytam o bezpieczne wartości a nie skrajne typu...powinno wytrzymać :)   

steveno, thomas198... pojedynki ST vs RS przypominają mi z forum subaru debaty  WRX vs STI. Widzę że podobne klimaty tu są.  Nie wiem jakie różnice są pomiędzy Fokami, ale w przypadku Subaru to przepaść. Można zrobić potwora z WRX-a ale na samym silniku się nie jeździ chyba że mówimy o 1/4 mili a i nawet do tego skrzynie mieliło więc z STI zakładali. Wkład RA wytrzymyał do ok 500KM ale za to obudowa mówiła pa pa.

Zresztą w Subarowym silniku zrobić 400KM to worek pieniędzy a 500 to już abstrakcja. Na bloku WRX-a przy 300KM korby idą bokiem a skrzynie seryjną mieli przy pierwszym sprincie. To już EVO ma dużo większy zapas na silniku. O dyfrach nie wspomnę bo zapasu nie mają. Większość podkręconych do ok 400KM zmienia na pasywne bo wiadomo wszem i wobec że i tak zmieli i tak :)

« Dodane: 25.09.2015, 19:44 »

Cytat: steveno w 25.09.2015, 17:08Przejrzyj mój wątek jak coś może cos Ci się spodoba i też założych u siebie i koniecznie wątek KRISSA
Cytat: thomas198 w 25.09.2015, 18:21Kriss ok, ale jak chcecie naprawde zobaczyć jak wyglada budowa focusa i co mozna z nim zrobić to polecam mój wątek
Cytat: thomas198 w 25.09.2015, 18:25co mam wiecej niz nie jeden rs w pl lub europie.
Cytat: steveno w 25.09.2015, 18:29opadającej odudowy na tylnej szybie,przegrzewających się obudów od hamulcy spowodowany  brakiem osłony, przecierającego się węza od IC i coś by się tam jeszcze znalazło:)


Wy się chyba za bardzo nie lubicie :-) :-) :-)

vtec

Cytat: thomas198 w 25.09.2015, 18:21
A co do kolektorów alu jak poczekasz to będą tańsze lepiej dopracowane polskiej produkcji, juz nad tym pracujemy, i myślę że warto wspierać rodzimych producentów.
pytanie kiedy?

steveno

Temat rzeka po przesiadce z St na Rs przepaść i tyle nie ujmując potworom jak Tama czy Thomasa kolektor 2 k kosztuje plus przesyłka wybuchają rożnie ponoć kwesti materiału jednym przy 370 drugim przy serii ja wymieniłem profilaktycznie bo nie chce czekać aż walnie i malować maski itp

« Dodane: 26.09.2015, 00:40 »

A te Thomas kiedy i za ile i jak robicie formę na jakieś podstawie są wyliczenia przepływu itp bo to ważne

« Dodane: 26.09.2015, 00:41 »

Ps.Thomasa nie znam ale z miła chęcią poznam nie mam w nawyku nie lubienia ludzie kto mnie zna potwierdzi a to tylko kwestia wymiany poglądów ;)
Do przodu!!!

weksla

O kolektorem sam jetem zainteresowany
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

bmarcin

Cytat: steveno w 26.09.2015, 00:39
Temat rzeka po przesiadce z St na Rs przepaść
Ale to chyba jasne jest, dokładnie jak JonesB wspomniał ST to dla mnie taki WRX czyli szybszy du.. wóz, gdzie RS to liga STI. Można robić z WRX czy ST modele wyżej, ale kosztuje to worek $$ . Jak ktoś lubi to czemu nie :).

JonesB

26.09.2015, 18:27 #36 Ostatnia edycja: 26.09.2015, 19:44 by JonesB
Cytat: bmarcin w 26.09.2015, 13:46Można robić z WRX czy ST modele wyżej, ale kosztuje to worek $$. Jak ktoś lubi to czemu nie

Dużo tanie j wyjdzie kupić od razu STI czy RS-a...sprawdzone w przypadku subaru przez kilku chłopaków z forum.


« Dodane: 26.09.2015, 19:29 »

W sierpniu jako współorganizator 1 Rajdu Bielawa jechałem jak "zerówka". Bez pomiaru czasu ale jak już jechać to ile się da ( czyt. na ile potrafię :) Można było się legalnie powściekać po mieście i innych odcinkach bez obawy o utratę prawka. Pierwszy raz jechałem tym autem ( i jak na razie jedyny :) ) Nigdy wcześnie też nie jeździłem po suchym. Jak już to tylko zimą w nocy po górach.

Brak klatki, AC, pełno znajomych na drodze...stres jak cholera,. Ale jaka adrenalina! :)

Na co dzień jeżdżę jaki pilot i myślałem że to jest nie wiadomo co, ale jazda na lewym rozwala wszystko.

No...trochę się usprawiedliwiłem przed oglądaniem :)


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=IKJl2Bi5wuY


Nie wiem jak zrobić żeby wyświetlał się od razy film  a nie sam link  :/

« Dodane: 26.09.2015, 19:44 »

A tutaj relacja w skrócie najciekawszych momentów

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=8bChsKqOBJA

bmarcin

Cytat: JonesB w 26.09.2015, 18:27
Dużo tanie j wyjdzie kupić od razu STI czy RS-a...sprawdzone w przypadku subaru przez kilku chłopaków z forum.
Do tego zmierzam.
Na forum subaru pod tym samym nickeim jestes?

JonesB

Tak :-)

« Dodane: 26.09.2015, 20:40 »

Na kresce. na kropkę nie wchodzę bo SIP wszystko kontroluje :-)

steveno

Ładnie ładni nawet awaryjne dla publiki były:)  A na końcu masa widzę zrobiłą swoje czy pilot żle podyktował:)? Bardzo fajny filmik.

« Dodane: 26.09.2015, 23:07 »

Poldolot najlepszy....
Do przodu!!!

bmarcin

Cytat: JonesB w 26.09.2015, 20:39
Tak :)

« Dodane: 26.09.2015, 20:40 »

Na kresce. na kropkę nie wchodzę bo SIP wszystko kontroluje :)
Ja na kropce bywam, kreska jakoś do mnie nie przemawia. Anyway koniec offtopa i wracamy do Forda :)

JonesB

Cytat: steveno w 26.09.2015, 22:59A na końcu masa widzę zrobiłą swoje czy pilot żle podyktował:)

Tego miejsca nie mieliśmy opisanego :-) Wpadłem z siodła na szczyt przy ok 140 i głupi zamiast przez taśmę jechać to chciałem to jakoś ominąć. Dobrze że ta droga do lasu tam była :-)

thomas198

Cytat: steveno w 26.09.2015, 00:39
Temat rzeka po przesiadce z St na Rs przepaść i tyle nie ujmując potworom jak Tama czy Thomasa kolektor 2 k kosztuje plus przesyłka wybuchają rożnie ponoć kwesti materiału jednym przy 370 drugim przy serii ja wymieniłem profilaktycznie bo nie chce czekać aż walnie i malować maski itp

« Dodane: 26.09.2015, 00:40 »

A te Thomas kiedy i za ile i jak robicie formę na jakieś podstawie są wyliczenia przepływu itp bo to ważne

« Dodane: 26.09.2015, 00:41 »

Ps.Thomasa nie znam ale z miła chęcią poznam nie mam w nawyku nie lubienia ludzie kto mnie zna potwierdzi a to tylko kwestia wymiany poglądów ;)
Co do kolektora to jest to poprawiona kopia pumaspeed czyli ten co ja mam , ale bedzie poprawiony w srodku (przepływy powietrza) i bedzie skrecany jak anebo , co do ceny na pewno nie bedzie droższy od angielskich
A co do nie lubienia się to nie mam za co , a na forum wydaje mi sie ze jest wskazane wymienianie swoich poglądów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

KrisSz

Ja chętnie zobaczę jak ten nowy kolektor wyglądą i działa. Gdyby ktoś jeszcze pokusił się o zrobienie porównania co daje jeden kolektor vs drugi to byłoby ciekawe. Dla mnie główną funkcją kolektora alu jest "niewybuchalność" ;). Jeżeli różnice w uzysku są pomijalne to wymiana jednego alu na drugi aly imho nie bardzo ma sens. Po mojmu poza bezwzględną wartością mocy i momentu ważna jest charakterystyka przebiegu. Po wymianie turbiny na hybrydę momentu mam mniej ale zmieniłą się charakterystyka i rusza się lepiej chociaż jak się postaram to trakcji do 3-ki nie można znaleść :).

Może w końcu ktoś zrobi jakiś zlot RSów i STków na Ułężu i na standardowej trasie uda się ustalić czy są szybkie auta czy szybcy kierowcy ;). Na poprzednim setupie (360KM/580 Nm) na Ułężu jestem bodajże na 82 miejscu na 200+ kierowców - czas koło 3:10. I sporo do urwania - ale ja nie umiem jeździć (chociaż lubię) no i auto seryjne, niewyprute, bez klatki, z kierowcą koło 130 kg plus pasażer.

Ogarnięty kierowca z pewnością objedzie takiego lamusa jak ja :-D
Pozdrawiam

K

thomas198

Co do ori kolektorów to sa dwa problemy , pierwszy wszystkim wiadomy wybuchają , drugi bardziej poważny na 1,2 cylindrze jest uboga mieszanka widzialem to po otwarciu silnika , idąc w strone 5 cylindra mieszanka robi sie bogatsza . A temu sa winne kolektory z bocznym wejsciem i pustym środkiem bez przegród czy kanałów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/