[Focus] Problem z silnikiem ST 2.5t - ubytek płynu chłodniczego, para z wydechu

wilhelm, 17.12.2015, 04:30 « poprzedni - następny »

wilhelm

W drodze z katowice do krakowa coś stało się mojemu ST, po dojechaniu na miejsce zaczął wypadać zapłon na wolnych obrotach. Po zaglądnięciu pod maskę okazało się, że zbiorniczek płynu chłodniczego jest pusty (było pełno jak wyjeżdzałem z kato) a z wydechu leci biały dym (para) w ilościach większych niż normalnie.

przebieg 120 tys, zmodzony na 280KM 460NM od 3 lat

Dodam, że do krakowa jechałem dość szybko, parę razy rozpedzilem sie do 230-240 ale temp oleju nie przekroczyla nawet połowy skali.

Co obstawiacie? Uszczelka pod głowicą? Blok (tuleje cylindra)? Czy coś innego? :(


weksla

Nie dowiesz się bez rozebrania silnika. Można gdybać...
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

januszjg

Zacznij od turbo, które chłodzone jest "wodą". Miałem takie objawy. Okazało się, że turbo brało "wodę" przez pęknięty korpus. Po zakręceniu dopływu "wody" turbo przestało kopcić.

T

Ja też stawiam na turbo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Tomasz w tym silniku również bardzo prawdopodobne są tuleje lub blok. Ale to wiadomo czarny scenariusz. Sam go doświadczyłem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Boxik


T

Cytat: weksla w 19.12.2015, 06:29bardzo prawdopodobne są tuleje
Przy pękniętej tulei straciłby kompresje na tym cylindrze i w efekcie spora ilość niespalonego paliwa dostawałaby się do wydechu i tam dopalała, czyli raczej dałoby to dymienie na ciemno.

A co do pękniętego bloku, to oczywiście różnie może być...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

thomas198

Eeee to jest tak male pękniecie tulei ze nie traci tak bardzo na kompresji . Ale może być tez turbo , trzeba sprawdzić , zapraszamy do Pszczyny .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

steveno

Zacznij od diagnozy przewody lekko przetarte lub mała dziuro i gotowe ,potem sprawdz chłodnice jakiś 2 razy wymieniałem jakieś kiepskie są a potem dopiero uszczelk pod głowica czy coś a para leci w zimę ;)
Do przodu!!!

wilhelm

pęknięta tuleja ;)

MAG

Dopytam sie tutaj. Mam delikatny wyciek plynu chlodzacego, ale test na zwartosc spalin w plynie wyszedl negatywny na szczęście ;-)
Natomiast mechanik podejrzewa okolice turbiny, bo mu w tamtym rejonie troche plynem smierdzialo - co moze byc powodem? Uszczelka jakas czy cos powazniejszego?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Boxik

Wyciek czy ubytek? Wymieniałeś rozrząd? U mnie miałem nieszczelność przy pompie wody.

MAG

Źle sie wyraziłem - ubywa płynu, ale nie mozemy zlokalizować miejsca gdzie może uciekać - uszczelka pod głowica czy tez pęknięta tuleja to nie jest, bo nie ma CO2 w płynie. Nie widać też nigdzie sladów wycieku, ale tak jak napisałem, mechanik podejrzewa okolice turbiny bo mu w tamtym rejonie pachniało płynem chociaż śladów wycieku nie widać.
Rozrząd zmieniany niedawno, pompa wody wymieniona, sladów wycieku w pobliżu nie stwierdzono ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

Jest to jaknajbardziej prawdopodobne. Turbo jest chłodzone płynem injest tam obieg płynu przez taki meetalowy przewód na którego końcach są miedziane podkładki/uszczelki. Może gdzieś tam...
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Mozna te uszczelki/podkladki jakos luzem kupic?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0