2.5T - mało mocy

BlueLabel, 19.06.2017, 12:57 « poprzedni - następny »

BlueLabel

Cześć,

Kupiłem mondeo jakiś czas temu z turbiną do wymiany/regeneracji.
Po regeneracji i wymianie zaczął jeździć lepiej niż przed ale postanowiłem sprawdzić go na hamowni. Przypuszczenia że nie jedzie jeszcze tak jak powinien okazały się słuszne.
Mondek na gazie i na benzynie ma ~180 KM i 280 NM
Tutaj wykresik : Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google.com/file/d/0B-geFr9S8Yj-NUYwMk5XdlFxRkk/view?usp=sharing
Pan z Vtechu kujawy zasugerował żeby szukać problemu w dolocie, w ciśnieniu turbo itp... Mówił że może to być źle ustaiwone cięgło/grzybek na turbinie i dmucha za słabo. Być może przy montażu ktoś to źle złożył...

Pytanie do was, gdzie szukać, jak szukać i co to może być ?
Mam interfejs do kompa (viaken) więc posprawdzam sobie jakieś parametry w czasie jazdy, tylko na co konkretnie zwrócic uwagę ?
Ciśnienie turbo sprawdzę na czujnikach, czy trzeba do jakiegoś mechanika jechać i mierzyć na manometrach ?

Przy okazji, jakiś ogarnięty człowiek/mechanik z Bydgoszczy lub okolic który będzie w stanie zdiagnozować i/lub rozwiązać problem ?


weksla

Trzeba sprawdzić manometrem przy jakim ciśnieniu otwiera się na max aktuator czyli regulacja cięgna. Zasadniczo powinno to być koło 0.5 przy mondeo chyba. Dodatkowo czy ktoś nie pochrzanił wężykow selenoida.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

BlueLabel

20.06.2017, 07:12 #2 Ostatnia edycja: 20.06.2017, 07:15 by BlueLabel

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tak to powinno być podłączone?

Rozumiem że trójnik i manometr przy wężyku który to otwiera?

weksla

Tak powinno być podłączone. A jeśli chodzi o cięgno otwarcia aktuatora to jest ten pręt z widocznym pokrętłem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

BlueLabel

Będe musiał posprawdzać wszystko.
Jak sprawdzić czy aktuator otwiera i zamyka w całym zakresie swojej pracy ?

bzyq

Podłącze się pod wątek z pytaniem. Ile w ogóle powinno wynosić max doładowanie w serii dla 2,5T? Ma może ktoś, albo czy może zrobić loga sprawnej serii z ciśnienia doładowania przy bucie w całym zakresie obrotów?
:)

BlueLabel

Fajnie by było bo ja ciągle szukam rozwiązania. Zauważyłem że węże od turbo robią się twarde przy około 4,5-5 tys obrotów.
Wydaje mi się że tu coś nie tak ?

Pawel19934

Komp nie pokazuje żadnych błędów ?

BlueLabel

nic..
Oddałem ostatnio do mechanika specjalisty od fordów to skończył na wymianie świec bo nie miał czasu sprawdzić wszystkiego... Eh Ci dzisiejsi wymieniacze części ...

wodzmistrz

to może trzeba dać do specjalistów od tego konkretnego silnika? :) @FSV albo jakiś zakład który dobrze zna silniki pochodzące z volvo
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

ScorpioPL

10.08.2017, 13:51 #10 Ostatnia edycja: 10.08.2017, 13:52 by ScorpioPL
Cytat: bzyq w 09.08.2017, 18:25
Podłącze się pod wątek z pytaniem. Ile w ogóle powinno wynosić max doładowanie w serii dla 2,5T? Ma może ktoś, albo czy może zrobić loga sprawnej serii z ciśnienia doładowania przy bucie w całym zakresie obrotów?
Kuga 2.5t cisnienie turbo w serii 0.5 w piku i spada do 0.3 przy max obrotach ale to ma tylko 200km i320Nm
Programowanie Ford & BMW ElmConfig INPA NCS

BlueLabel

a przy jakich obrotach powinno zaczynać rosnąć ? Da się sprawdzić forscanem ?

ScorpioPL

Sprawdzisz nawet komórką programem torque, trzeba tylko elm327 bluetooth mieć.
Programowanie Ford & BMW ElmConfig INPA NCS

BlueLabel

mam viakena, będę szukał i sprawdzał.

bzyq

Podłączyłem wskaźnik doładowania.  Podróbka Defi z ali. Testowany razem z przemysłowym manometr i wskazania się zgadzają.  W peeku dochodzi do ok 0.65 i spada do 0,4-0,5. Na 1 i 2 biegu jest cięcie w ecu i peek wynosi 0.3-0,4.  S-max 220km

Wysłane z Tapatalk
:)