Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

TAM

Cytat: Tomasz w 21.10.2015, 21:03A np. wzbogacanie mieszanki przy WOT w każdym aucie benzynowym nie jest oszustwem?
Oczywiście że nie jest, to standardowa procedura, o której wszyscy wiedzą i wszyscy się do niej stosują. Żadna norma tego z oczywistych względów nie zabrania.


« Dodane: 22.10.2015, 00:49 »

Cytat: Tomasz w 21.10.2015, 21:03Polemizowałbym. Najlepszym dowodem na to, że to nie jest w praktyce takie proste jest fakt, że zostało wykryte.
Trochę mylisz pojęcia - napisanie UCZCIWEGO softu nie jest trudne. Dużo trudniejsze jest napisanie oszukańczego softu, tzn. takiego, który wykrywa kiedy samochód jest poddawany testom na spełnianie określonych norm emisji spalin i dostosowuje pracę silnika tak, aby te normy spełnić (tylko na potrzeby testu, podczas jego trwania). Bardzo trudne jest natomiast napisanie oszukańczego softu, który będzie trudno wykryć. A to, jak widać na przykladzie ,,ekologicznych VW", się niekoniecznie udaje :)

yayko

a ja mam takie pytanie jakie masz sprężyny z przodu i z tyłu?
bo mi dupa siedzi niżej niż przód :) a u Ciebie tego nie ma

T

Eibach Pro-kit, z tym, że to taka sama wersja jak do 2.0, a nie jak do TDCI bo po pierwsze tak wyszło z FINIS (do 2,5 V6 kombi), a po drugie MAG wcześniej zamontował sobie w ST220 sprężyny z TDCI i był właśnie trochę efekt "osiadającego tyłu".
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

czyli jak teraz zaloze eibacha od 2.0 pb to przod bedzie nizej niz tyl?

« Dodane: 27.10.2015, 18:32 »

tak jak u Ciebie?

« Dodane: 27.10.2015, 18:32 »

tak jak u Ciebie?

T

Ja mam dokładnie te sprężyny, zamawiane niegdyś przez Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ford.sklep.pl:

1132334
Eibach, Od: 07-08-2000 Do: 19-03-2007 Sedan,  Silniki beznynowe
4-cylindrowe,  Przekładnia mechaniczna

1132335
Eibach, Od: 07-08-2000 Do: 19-03-2007 Sedan,  Z Silnikami Diesla,
Przekładnie automatyczne,  (-)'ST220'

1132336
Eibach, Od: 07-08-2000 Do: 19-03-2007 Kombi,  Silniki beznynowe
4-cylindrowe,  Przekładnia mechaniczna,  (-)'ST220' | Od: 07-08-2000 Do:
19-03-2007 Kombi,  Wszystkie silniki 6 cylind. gazowe,  Przekładnia
mechaniczna,  (-)'ST220'


1132337
Eibach, Od: 07-08-2000 Do: 19-03-2007 Kombi,  Z Silnikami Diesla,
Przekładnia mechaniczna


To "-ST220" jest pewnie dlatego, że w ST220 kombi było seryjnie nivo, ale po zmianie amortyzatorów na normalne, nie ma to oczywiście znaczenia.

« Dodane: 28.10.2015, 12:45 »

Czyli mówiąc krótko — one były opisane jako sprężyny do 1.8/2.0 oraz 2.5 V6. Do TDCI, wg Forda, były inne. Nie kupowałem bezpośrednio od Eibacha, więc nie wiem dokładnie jakiemu symbolowi Eibacha odpowiadają sprężyny o danym FINIS Forda.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Miałem już nic nie zmieniać, ale nie mogłem się powstrzymać i w aucie pojawił się jeden drobiazg:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Chodzi oczywiście o chromowaną listwę na dolnym grillu. Zawsze mi tego brakowało. W zwykłych Mondeo, jak i w ST, takie listwy się pojawiły w późniejszych rocznikach, a w RS nie.

To już chyba naprawdę ostatnia modyfikacja. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Maly

Pasuje mu ;]

weksla

Ori?
Pewnie że brakowalo.
Jej mankament jest taki że szybko śniedzieje intraci polysk. Wiem bo mam.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Oryginalne listwy niestety nie pasują. Musiałem dorobić. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i przyszła pora na małą poprawkę. Przy montażu przepływomierza z S-type 4,0 V8 zostałem, swego czasu, zmuszony, do przeniesienia czujnika IAT z dolotu gdzieś na zewnątrz. Niestety przepływomierz z Jaga po prostu czujnika temperatury nie zawiera. Zastosowałem więc czujnik IAT z Mondeo mk2, podpiąłem do wiązki i umieściłem koło filtra powietrza.

Wydawałoby się, że to optymalne rozwiązanie, ale jednak nie. Tak umieszczony czujnik IAT bardzo zawyżał odczyty temperatury. Działo się tak dlatego, że w normalnej sytuacji czujnik ten jest chłodzony cały czas przez przepływające w dolocie powietrze, a już szczególnie po dodaniu gazu. Po zamontowaniu "na zewnątrz", przepływ wokół niego był bardzo mały, a dodatkowo jego tylna część, znajdująca się za osłoną termiczną, bardzo mocno się nagrzewała, co jeszcze pogarszało sprawę. W efekcie, czujnik pokazywał prawie zawsze +20 stopni w stosunku do tego, co powinien (czyli co pokazywał seryjny czujnik w dolocie). Wyjątkiem była sytuacja, kiedy jechało się dłuższy czas z większą prędkością.

Zrobiłem więc prostą modyfikację:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Czujnik teraz znajduje się przed chłodnicą, tuż za grillem. Wskazywać powinien w końcu dobrze, jednak obawiam się trochę o jego trwałość. Mam nadzieję, że ten filterek powietrza wystarczy. Umieściłem go też tak, żeby był minimalnie narażony na wilgoć (od góry zakrywa go górna część grilla, a z przodu obudowa filtra).

« Dodane: 06.12.2015, 16:05 »

PS To jest dość ważne, bo ECU na podstawie odczytów IAT opóźnia zapłon. Myślę, że teraz doszło kilka KM. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Dzisiejsze testy drogowe potwierdziły, że wszystko działa jak należy.
Przy okazji auto zostało umyte i nawoskowane:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



:)

« Dodane: 07.12.2015, 19:41 »

PS Czujnik trochę prześwituje, ale chyba tak zostawię, nawet mi się to podoba. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Powiedz jakie są różnice po zamontowaniu innej przepływki - czy osiągnąłeś zamierzony cel i jaki to cel ;)

T

Właściwie, to nie wiem, bo nie hamowałem auta na seryjnej przepływce. Celem oczywiście było trochę więcej mocy, ale przy okazji okazało się, że na tej przepływce z 4,0 V8 silnik się niemal idealnie adaptuje i nie ma potrzeby go stroić. Dlatego ta została. Na seryjnej było ubogo na wysokich obrotach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tej zimy będzie to chyba najczystsze auto w mieście. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=GKIiKphC7xw

Przygazówki na zamkniętym parkingu. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club