Mondeo Mk3 2.0 TDDi by spinacz ; )

spinacz212, 12.06.2010, 11:15 « poprzedni - następny »

weksla

tak jak napisał Tomasz, już kilka milimetrów różnicy i będzie dostawał złe informacje
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

spinacz212

Średnica w środku jest taka sama. Przewod wydaje sie optycznie dużo większy, ale to za sprawa grubej ścianki.
Mondeo MK3 2.0 TDDi

spinacz212

05.08.2010, 21:29 #32 Ostatnia edycja: 06.08.2010, 15:51 by spinacz212
Kolejne małe modyfikacje:
- wyleciał katalizator
- zderzak (już pomalowany, czeka na zamontowanie)
- Końcówki ulter wspawane w tłumik końcowy

W katalizatorze miałem problemy z dopatrzeniem sie jakiegokolwiek prześwitu. Pojawił sie dopiero po przedmuchaniu sprężarką (spooooro sadzy wyleciało).

Fotki:

Pomalowany wydech:(farba Motip High Temp 800 st C)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Końcówki wydechu:(ULTER N1-06)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Mondeo MK3 2.0 TDDi

auchim

Cytat: spinacz212 w 05.08.2010, 21:29

Jutro wrzucę jakieś fotki i opisze wrażania z jazdy po usunięciu katalizatora.

będzie większe pssss z turbo i pojawi się turbodziura... już tak jest jak coś chcesz poprawić to za tym ustawia sie kilka kolejnych rzeczy w kolejce żeby było tak jak trzeba :/

wilhelm

ja po wywaleniu kata zauwazylem zmniejszenie laga  :P

spinacz212

Nie powinno być tak źle. Zobaczymy ; ) Wkrótce do auta trafią wskaźnik Boost i zawór Manual Boost Controller. Zwiększę odrobinę ciśnienie i zobaczy jak bedzie wtedy chodził.

Jak bedzie gorzej to wtedy będę mysłał co by tu dalej zmienić, aby było lepiej ; )
Mondeo MK3 2.0 TDDi

GaBB

z ciekawości, gdzie będziesz się wpinał ze wskaźnikiem doładowania? Bo ja myślę nad wejściem w kolektor...jakoś na środku...masz jakiś ciekawy pomysł? Bo zdaje się, że budowa tddi i tdci w tym temacie podobna :)
-----
Pozdrawiam,
Marcin

spinacz212

06.08.2010, 10:04 #37 Ostatnia edycja: 06.08.2010, 16:02 by spinacz212
Planowałem wskażnik doładowania podpiąć w vacc-line, jak najbliżej kolektora. W zestawie ze wskaźnikiem jest rozgałęźnik w kształcie T. Wpinasz to w vacc-line i podłączasz wskaźnik.
MBC planuję wpiąć jak najbliżej turbo, przed WGA.

PS. Jakieś filmiki, które obrazują instalacje wskaźnika:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=Pd7BPQiChhY

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=HgO8nzf1caY

« Dodane: 06.08.2010, 16:02 »

Wrażenia z jazdy po wywaleniu katalizatora:
-auto ożyło, wyraźnie szybciej wkręca się na obroty, jest elastyczniejsze (na 1,2 biegu z gazem do dechy gubi trakcję)
-dół wyraźnie lepiej, góra bez większych zmian
-mniejszy turbo lag
-nie zauważyłem żeby było głośniej w aucie, jak i na zewnątrz (może dlatego, że słychać turbo i stożek)
-minimalnie mocniej grzejący sie tłumik końcowy (po 80km trasie były cieplejsze niż zwykle, ale może tylko mi sie wydawało)
-auto także nie kopci bardziej (jedynie mały dymek przy odpalaniu zimnego silnika po nocy, ale to raczej normalne)
-nie było w okolicach katalizatora sondy, więc raczej nie powinno też wywalić błędu Check Engine

Zobaczymy jak to będzie sprawowało się na dłuższą metę ; )

@auchim:  Mógłbyś napisać co powinno się jesze ustawiać po wywaleniu kata?

@GaBB:  Ktoś z octavia club`u robił coś takiego.
Zobacz link:  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://forum.octaviaclub.pl/printview.php?t=528&start=0&sid=98a78d6bcb3039b8f626ab53b5bec68b
Mondeo MK3 2.0 TDDi

T

Ja bym ten wydech dał trochę wyżej, tak, żeby wychodził częściowo z tej nielakierowanej blendy zderzaka. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

z tym "turbo lagiem" to trochę źle ująłem, zrobił mi się po prostu dołek po wywaleniu kata ale to wzasadzie tylko na wykresie z hamowni widać w normalnej jezdzie jest w miarę ok. spinacz możesz odłączyć jeszcze egr w TDDi nie ma z tym problemu :D a jak będziesz wstawiać wskaźnik ciśnienia to obcykaj i zrób jakieś how to  :)

wilhelm

Cytat: Tomasz w 06.08.2010, 18:44
Ja bym ten wydech dał trochę wyżej, tak, żeby wychodził częściowo z tej nielakierowanej blendy zderzaka. ;)

Jak u mnie?  8)

GaBB

Cytat: spinacz212 w 06.08.2010, 10:04
Planowałem wskażnik doładowania podpiąć w vacc-line, jak najbliżej kolektora. W zestawie ze wskaźnikiem jest rozgałęźnik w kształcie T. Wpinasz to w vacc-line i podłączasz wskaźnik.
MBC planuję wpiąć jak najbliżej turbo, przed WGA.

Jest też pomysł żeby wsadzić takiego cosia gdzie można podpiać węzyk od wskaźnika w kolektor, możliwie na środku...nie wiem, czy w mondeo jakby wsadzac go pomiędzy ic a egr czyli tylko w plastikowy lacznik to może być za daleko i może być przkłamanie we wskazaniach, czy się myle? bo nie wiem :)

Jeśli to "obojętne" czy w kolektor czy w rure pomiedzy ic a egr to a ten lacznik byloby najprościej...i jakby cos to najmniejszy koszt przy pomyłce :P
-----
Pozdrawiam,
Marcin

spinacz212

Z tym wydechem niezły pomysł. Muszę coś pokombinować.
EGR`a niedawno czyściłem i przy okazji zapomniałem go podpiąć ;p , takżę EGR nie stanowi już problemu.
A co domontażu wskaźnika boost to myśle, że przy odległym montażu nie byłoby przekłamań we wskazaniu, a jedynie jego opóźnienie. Jak długie, tego nie wiem. Będę miał w łapkach boost gauge i będe go montował to będę wtedy kombinować.
Wszystko wyjdzie w praniu; )

A jak będzie wskaźnik boost na pokładzie to będzie można pokombinować coś z MBC. Z ciekawości wie ktoś jakie jest maksymalne ciśnie jeakie dmucha turbina w tddi/tdci przy pełnym gazie w aucie bez modyfikacji (turbina, nie skręcona sprężyna w WGA), bo jakoś nigdzie nie trafiłem na takie dane, a jest to interesujące ; )
Mondeo MK3 2.0 TDDi

spinacz212

Mały update:

Doszła lotka na klapę (na wzór st) [na chwile obecną pomalowana na czarno, ale zastanawiam się czy nie pomalować jej w kolor nadwozia]
Fotka:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zderzak pomalowany podkładem, doszlifowany, czeka na pomalowanie bazą i klarem [najprawdopodobniej w najbliższy weekend go pomaluję].
Fotki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wymieniłem także dźwignię hamulca ręcznego z nieszczęsnej wersji z układem samoregulującym na dźwignię z ręczną regulacją. Nareszcie pojawił się hamulec ręczny ; ] Wcześniej raz był, a raz praktycznie nie było. Za dźwignię nową w sklepie krzyknęli mi 280 zł! Uznałem że to trochę dużo jak za kawałek blachy i plastiku. Zakupiłem dźwignie z anglika za 40 zł i postanowiłem że ją przerobie . Dźwignia z anglika jest wyprofilowana w inna stronę. Rozstaw śrub i mocowania jest taki sam jak w europejskiej wersji, ale niestety nie ma możliwości założenie plastiku tunelu (ze względu na wyprofilowanie). Najprawdopodobniej zakładając także tunel od anglika nie trzeba przerabiać dźwigni. Po prostu będzie bardziej na prawo, bliżej siedzenia pasażera. Niestety nie posiadam tunelu z anglika, tylko samą dźwignię.  Po kilku godzinach grzebania w garażu, rozwiercania nitów, piłowania, toczenia z 2 dźwigni (anglik i euro) zrobiłem hybrydę. Blacha mocowania do budy z anglika, rączka dźwigni z euro, mechanizm i linka z anglika, mechanizm ząbków z euro, dotoczone i nagwintowane bolce do skręcenia (nity już się nie nadawały, a nie miałem pod ręką takich dużych, nowych nitów, pozatym wydaje mi się, że śruby lepiej będą trzymały). Ogólnie sporo roboty, ale było warto ; ] Teraz po zaciągnięciu ręcznego blokuje koła, nawet podczas jazdy, co wcześniej było niewykonalne (można było jechać z zaciągniętym ręcznym, nie robiło to dużej różnicy).
Fotki: 

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Mondeo MK3 2.0 TDDi

T

Niezły patent z tym ręcznym. Wiesz może od którego rocznika występował ręczny bez samoregulatora lub jak go rozpoznać na zdjęciach?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club