Mondeo Mk3 2.0 TDDi by spinacz ; )

spinacz212, 12.06.2010, 11:15 « poprzedni - następny »

spinacz212


Wygląd dźwigni z samo regulatorem: (sorki za jakość foto, ale nie mogłem znaleźć innego)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Wygląd dźwigni z ręczną regulacją:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dźwignia z samo regulatorem ma dołożony mechanizm sprężynowy z boku tej blachy i nie posiada linki ze śrubą regulacyjną na końcu.
Dźwignia z ręczną regulacją występowała od około 2002 roku. Na zdjęciach z alledrogo nie zawsze widać. Sprzedający są cfani i robią zdjęcia z drugiej strony, tak żeby nie było widać sprężyny mechanizmu samoregulacji. Trzeba uważać. Najlepiej patrzeć czy na końcu linki idącej od dźwigni jest gwint od ręcznej regulacji.

A teraz z drugiej beczki:
Ma ktoś jakiś sposób na blokujące się zaciski przedliftowe z tyłu?
Ostatnio się przeraziłem jak po zatrzymaniu na parkingu zobaczyłem dym lecący z mojego tylnego koła. Zacisk nie odbił a ja tego nie wyczułem. Minimalnie klocek obcierał o tarcze i się konkretnie nagrzał.
Całe zaciski rozbierał i czyściłem dość niedawno (około 2-3 miesiące temu).
Myślałem ze to może coś ręczny za mocno podciągnąłem, ale po wjechaniu na kanał i uderzeniu w zacisk, usłyszałem puknięcie – klocki odbiły.
Czy ktoś ma jakiś patent na to, czy jedynym wyjściem jest wymiana zacisków na poliftowe ?
Mondeo MK3 2.0 TDDi

wilhelm

Miałem ostatnio coś podobnego, przy niskich prędkościach nic nie czuć. po przekroczeniu 120-130 coś zaczęło wyć z tyłu, zatrzymałem się i w lewym tylnym kole wprawdzie dymu nie zauważyłem, ale było czuć spalenizną i mocno się nagrzało... obszedłem auto, inne koła w porządku  ??? rozpędziłem się, zahamowałem kilka razy i od tego czasu nic podobnego się nie działo. Auto mam z okresu kiedy robili 1 lift, niby po-lift ale zawsze mogli wsadzić coś sprzed :D

wojoo

tez mam problem z zaciskami .. czasem slysze walniecie a czasem nie i teraz po dluzszej trasie zauwazylem ze znowu mi piszcza tylne hamulce... niby auto poliftowe a zaciski jeszcze stare :/
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

spinacz212

Z tymi zaciskami to istna masakra. Przy ruszaniu czułem, że zacisk trzyma. Dopiero po kilku ostrych hamowaniach przy jeździe do tyłu oraz do przodu dopiero odbiły. W poniedziałek muszę znowu wybebeszyć cały zacisk i jeszcze raz poczyścić/nasmarować. Inaczej będzie ciężko jeździć, bo po pewnym czasie braknie mi klocków na tyle ; /
Mondeo MK3 2.0 TDDi

wojoo

ja chyba sobie zmienie, bo juz mam dosyc - jedyny minus to taki ze klocki nie pasuja do tych nowszych :/ ale chociaz tarcze sa takie same :)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

spinacz212

Ja zobacze w poniedziałek może jeszcze raz przeczyścić te zaciski. Jak sie nie uda pozostanie niestety wymiana.
Musze też poszukać gdzieś na necie symboli części, żeby nie kupić złych zacisków (wstępnie wiem że najlepiej szukać w modelach po 2004 roku).
Ciekawe jaki były koszt takiej przekładki - zaciski + komplet klocków.
Mondeo MK3 2.0 TDDi

wojoo

Cytat: spinacz212 w 22.08.2010, 13:52
Ja zobacze w poniedziałek może jeszcze raz przeczyścić te zaciski. Jak sie nie uda pozostanie niestety wymiana.
Musze też poszukać gdzieś na necie symboli części, żeby nie kupić złych zacisków (wstępnie wiem że najlepiej szukać w modelach po 2004 roku).
Ciekawe jaki były koszt takiej przekładki - zaciski + komplet klocków.

tylne zaciski moge zalatwic i to sporo (oczywiscie te nowsze), chyba po 150zl ale nie jestem pewien ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

spinacz212

Chwilowo nie mam czasu, ani kasy żeby wymieniać zaciski. Zakupiłem tylko zestawy regeneracyjne i odnowiłem moje stare zaciski. Przejechałem, po regeneracji zacisków, około 400km i NA RAZIE jest ok. Zobaczymy jak dalej będzie.
Wymieniłem także klocki hamulcowe. Stare z lewej strony niestety się spaliły ; / Zakupiłem klocki BRECK. Mam nadzieje że jakoś to się będzie sprawować. Przez zime powinno wytrzymać, a na wiosne się pomyśli o poliftowych zaciskach.
Mondeo MK3 2.0 TDDi

spinacz212

Mały update:
Dorzuciłem wskaźnik Boost firmy Autogauge w kurnik tej samej firmy i podczepiłem w boczny słupek.

Miejsce wpięcia rurki ciśnieniowej do zegara: (w metalowym łączniku przed kolektorem, żeby nie dewastować kolektora. Wrazie czego można wkęcić śrubę zamiast wyjścia na rurkę i otwór zatkany, a kolektor cały ; ] ) [dodatkowa na cienką rurkę idącą do wskaźnika naciągnąłem gruby przewód olejoodporny, żeby się nie przecierała i nie rozkurczała od ciepła w komorze silnika]
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Widok z wnętrza samochodu:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Musze teraz dokupić jeszcze jakiś zawór MBC. Pojeżdżę po Wrocku to może coś kupię (a może ktoś wie gdzie we Wrocławiu coś takiego zakupić?), a jak nie to z allegro się coś zamówi.
Mondeo MK3 2.0 TDDi

auchim

nagraj filmik jak działa ten wskaźnik jak możesz bo on chyba ze starszej serii bez stepper motora tak?

spinacz212

Tak. Jest to zegar z serii bez stepper motor'a. Filmik nagram przy najbliższej okazji (najprawdopodobniej jutro).
Mondeo MK3 2.0 TDDi

spinacz212

Filmik: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://w115.wrzuta.pl/film/0DiD7TJaQdH/mov00761
Mondeo MK3 2.0 TDDi

T

Działa bardzo fajnie, ale może byś tą śrubę jakoś zamaskował. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

spinacz212

Będzie zamaskowane, spokojnie ; ] Chwilowo było na szybko zrobione przed moim wyjazdem na studia ; p (kubek do zamocowania zegarów przyszedł 3 dni po ustalonym terminie, bo niestety zawędrował gdzieś indziej) W przyszły weekend jak wrócę do Bełchatowa i będę miał pod ręką warsztat i narzędzia to zmienię śrubę na czarną i pomyślę nad jakimś kapselkiem / czymś w podobie do zamaskowania śruby. Myślałem też nad wpuszczeniem kubka w słypek (wycięcie dziury i wsunięcie zegara pod odpowiednim kątem w słupek - ale trochę szkoda mi masakrować słupka. Może jak kupie jakiś drugi słupek to coś więcej nad tym pomyślę).
Mondeo MK3 2.0 TDDi

Ry2y

Cytat: spinacz212 w 30.09.2010, 19:09
Filmik: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://w115.wrzuta.pl/film/0DiD7TJaQdH/mov00761

Ładna robota :) Widzę, że drga ci wskazówka na wolnych obrotach. Mi też tak drgała w starych wskaźnikach dopóki nie założyłem tego białego trójnika z zestawu. Ma on w sobie taką zwężkę, która zniwelowała te drgania.

Kurde, ja u siebie tego metalowego łącznika przed kolektorem nie kojarzę... jak wyjdę z roboty, to sprawdzę.