Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

bishop

Do srebrnego? hm..ciekaw jestem efektu.
Ps. zmierz wymiary na przód i na tył.

weksla

Też mam takie jutro z poczty "odbierte":D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

sseebbaa1

Z tą różnicą, że Ty będziesz miał białe tło i czarne litery. Jeżeli dobrze kojarzę to też masz srebrne nadwozie. Ciekawe jak Twoja wersja będzie wyglądała.

« Dodane: 28.10.2013, 22:57 »

Moje emblematy (na zdjęciu) to - okrągłe na felgi 18 cali, a owale wymieniając od najmniejszego do największego: kluczyk, kierownica, grill, tylna klapa.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Myślę, że to może bardzo fajnie wyglądać. Chociaż ja miałem kiedyś inny pomysł, jeśli chodzi o srebrne auto -- zrobić "inwersję", czyli srebrne tło i niebieskie logo.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

Cytat: bishop w 28.10.2013, 16:36Do srebrnego? hm..ciekaw jestem efektu.

Chciałem tylko delikatnie podkreślić indywidualność auta. Nie chciałem mieć całego owalu np. w czerwieni albo w bieli, bo to z daleka byłoby widać, że coś zmieniono. A tak ten sam napis w innym kolorze to będzie widać dopiero przy dokładniejszym przyglądnięciu się.
Nie będzie waliło po oczach.
Czerwony napis będzie pasował do przeszyć we wnętrzu, do nowych dywaników, do napisu ST220 i do zacisków hamulcowych  :)

Kiedy zamawiałem te emblematy, to chciałem połączyć ich montaż z podniesieniem mocy. Wtedy znaczki byłyby takim sygnałem o wyjątkowości auta.  Ale jak na razie niestety nie udało mi się zrobić upgrade'u mocy...
Nautilus Performance Group zaprzestał już niestety produkcji do ST220 zestawu z kompresorem, bo nie było chętnych. A szkoda, bo bardzo podoba mi się ich rozwiązanie.


Cytat: Rijndael w 29.10.2013, 16:38Myślę, że to może bardzo fajnie wyglądać.

Dzięki. Zobaczymy jak to wyjdzie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

przemtol

Cytat: sseebbaa1 w 29.10.2013, 18:01
Chciałem tylko delikatnie podkreślić indywidualność auta. Nie chciałem mieć całego owalu np. w czerwieni albo w bieli, bo to z daleka byłoby widać, że coś zmieniono. A tak ten sam napis w innym kolorze to będzie widać dopiero przy dokładniejszym przyglądnięciu się.
Nie będzie waliło po oczach.
Czerwony napis będzie pasował do przeszyć we wnętrzu, do nowych dywaników, do napisu ST220 i do zacisków hamulcowych  :)

Kiedy zamawiałem te emblematy, to chciałem połączyć ich montaż z podniesieniem mocy. Wtedy znaczki byłyby takim sygnałem o wyjątkowości auta. Ale jak na razie niestety nie udało mi się zrobić upgrade'u mocy...
Nautilus Performance Group zaprzestał już niestety produkcji do ST220 zestawu z kompresorem, bo nie było chętnych. A szkoda, bo bardzo podoba mi się ich rozwiązanie.


Dzięki. Zobaczymy jak to wyjdzie.


http://www.car-tuning-hahm.de/tuning/tuningkits/ford/mondeoST220

sseebbaa1

Cytat: przemtol w 29.10.2013, 17:44http://www.car-tuning-hahm.de/tuning/tuningkits/ford/mondeoST220


Nie znałem tej strony internetowej, ale rozwiązanie z tym turbo już widziałem w sieci.
To też jest jakaś myśl.
Jednak wolę rozwiązanie z kompresorem, bo :
1. bardziej (moim zdaniem) pasuje do takiego codziennego wozu,
2. szybsza reakcja na gaz przy (kompresorze),
3. przy dobrej instalacji wydaje się, że mniej awaryjny,
4. no i chyba najważniejsze - zestaw z kompresorem wyporowym Eaton/Magnuson jest dużo tańszy od zestawu turbo.

Zestaw z turbo proponowany przez Niemców, to jakieś masakryczne 10tyś. Euro!
A zestaw z kompresorem to coś około 5tyś. dolarów. Też dużo, ale już bardziej do przełknięcia. Bo jakby ktoś zamiast ST220 chciał np. przesiąść się na ponad 300 koni do innego samochodu, to nie wystarczyłoby mu w podobnym roczniku i klasie dołożenie 15tyś. złotych do ceny ST220. Tak myślę.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

przemtol

turbo? chyba szwabskiego nie rozumiem bo tłumaczę to na kompresor bardziej... :D

cena wygląda blado przy tym secie:
http://www.fastfordmag.co.uk/files/2010/04/FAF266.modifyst220.pdf

sseebbaa1

29.10.2013, 19:28 #113 Ostatnia edycja: 30.10.2013, 18:34 by sseebbaa1
Cytat: przemtol w 29.10.2013, 18:16turbo? chyba szwabskiego nie rozumiem bo tłumaczę to na kompresor bardziej...

Masz rację!
Jakieś zaćmienie miałem  :P
No oczywiście, że kompresor tylko nie wyporowy a odśrodkowy.

Ale i tak wolę taki wyporowy. Podoba mi się jego instalacja pomiędzy rzędami cylindrów, na silniku.


« Dodane: 30.10.2013, 18:34 »

Cytat: przemtol w 29.10.2013, 18:16cena wygląda blado przy tym secie:
http://www.fastfordmag.co.uk/files/2010/04/FAF266.modifyst220.pdf


przemtol - zapytałem właśnie firmę 3lduratec.com czy mają jeszcze w swojej ofercie zestaw z kompresorem do Mondeo ST220 (Duratec 3.0).

Oto co mi odpisali:

Sebastian, we no longer carry the supercharger kit. Vortech stopped producing the head units we used so we do not work with the kit any longer.
Sorry we cannot help.


Szkoda, że nie mają już tego w ofercie, bo cena ok.1600-1700 dolarów była ciekawa. Nawet jeżeli koszty wysyłki byłyby na poziomie 400-500 dolarów, to i tak warte było zainteresowania.

W sieci ciągle można znaleźć sporo zdjęć z zainstalowanym kompresorem odśrodkowym Vortecha i podpatrzeć całą konstrukcję.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Cytat: sseebbaa1 w 29.10.2013, 18:12A zestaw z kompresorem to coś około 5tyś. dolarów. Też dużo, ale już bardziej do przełknięcia. Bo jakby ktoś zamiast ST220 chciał np. przesiąść się na ponad 300 koni do innego samochodu, to nie wystarczyłoby mu w podobnym roczniku i klasie dołożenie 15tyś. złotych do ceny ST220. Tak myślę.

Źle myślisz. :) Zacznijmy od tego, że nie zrobisz bezawaryjnych 300 KM (nie mówiąc już o czymś ponad to) w ST220 za 15 tys. zł, chyba, że robociznę masz za darmo. Żeby mieć bezawaryjne 300 KM musiałbyś przynajmniej mocniejsze panewki i wyważyć układ korbowy. Panewki w tym silniku potrafią padać nawet po 150 tys. km w seryjnych egzemplarzach, a co dopiero, gdy dowalisz momentu kompresorem. Pytanie też ile wytrzymałaby UPG, także niezbyt solidna.

Z kolei wyjście ponad 300 KM to już konieczność odprężenia silnika (musiałbyś założyć inne tłoki, czyli zrobić totalny remont silnika), a także -- żeby miało to jakiś sens -- montażu szpery, jeszcze większych hamulców, lepszego zawieszenia...
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

04.11.2013, 00:25 #115 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 07:18 by sseebbaa1
OK. Kwestia porównania wydatków do efektów jest na pewno ważna, jeżeli nie najważniejsza. Dzięki za Twoje przemyślenia.
Jestem na etapie akademickich rozważań co do sensu przeróbek czy ich zakresu, więc jeszcze nie utopiłem żadnych pieniędzy.

Ale gdyby już tak czysto teoretycznie (!) rozważać poważniejsze modyfikacje silnika w ST220 pod doładowanie, to jak obliczyć jakie tłoki obniżające ciśnienie brać do jakiego ciśnienia doładowania?

Do Durateca 3.0 dotępne są tłoki 8,5:1 oraz 9,2:1 (standardowe tłoki zapewniają kompresję 10,0:1 jeżeli się nie mylę).
Ja nigdy nie przeprowadzałem takich obliczeń.
Oczywiście poziom odprężenia zależy od wydajności sprężarki i dlatego powiedzmy, że sprężarką byłby dość duży Eaton/Magnuson MP90, czyli taki jak w projekcie Nautilus Performance.

Może znacie jakieś linki do stron, gdzie wyjaśniają jak to policzyć?




A tak na marginesie - tak wyglądają obecnie moje zaciski hamulcowe od Focusa II ST. Są one delikatnie wypiaskowane.
Mają powkręcane śruby, aby zabezpieczyć gwinty zarówno przed piaskowaniem, jak i (co ważniejsze) przed lakierowaniem. Na zdjęciu widać nie zabezpieczone tylko gwinty w jarzmie, gdzie będą prowadnice (te gwinty też były zabezpieczone przed piaskowaniem i zostaną zabezpieczone do malowania).
Lakierowanie jutro lub pojutrze.
Farba to Teknoheat 500, kolor czerwony. Ma ona wytrzymywać do 400 stopni C ciągłego ogrzewania, a chwilowe nagrzewanie nawet do 500 stopni.
Zobaczymy jak to wyjdzie...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




PS. malowanie będzie pistoletem, bo są problemy ze znalezieniem odpowiednio odpornej na temperaturę czerwonej farby do malowania proszkowego.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

05.11.2013, 22:22 #116 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 07:20 by sseebbaa1
Dzisiaj odebrałem komplet przewodów hamulcowych w oplocie firmy HEL.

Przy zakupie tych przewodów jest możliwość wyboru bez dopłaty koloru zewnętrznej "koszulki", więc wybrałem czerwony, żeby pasował do zacisków  :)

No i czerwony na pewno będzie hamował lepiej   :stupid: :stupid: :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Czerwony może być nieprzezroczysty lub przezroczysty - ja wybrałem transparentny, bo będzie widać później w jakim stanie jest ten oplot.
Zbliżenie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A jeżeli chodzi o zaciski hamulcowe, to będą najprawdopodobniej malowane jutro.

Zatem jutro lub pojutrze całe hamulce będą montowane do eSTeka.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Cytat: sseebbaa1 w 03.11.2013, 23:25Ale gdyby już tak czysto teoretycznie (!) rozważać poważniejsze modyfikacje silnika w ST220 pod doładowanie, to jak obliczyć jakie tłoki obniżające ciśnienie brać do jakiego ciśnienia doładowania?

Maksymalny stopień sprężenia zależy głównie od ciśnienia doładowania, które chcesz tam mieć i od konstrukcji samego silnika. Poczytaj na CEG czy NECO jak to wygląda w tych konkretnych silnikach.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

09.11.2013, 18:13 #118 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 07:21 by sseebbaa1
Wstawiam jedno zdjęcie, ale nie wiem czy to nie nadaje się bardziej na wstawienie do off-topicowego tematu z humorem
:) :) :)



Kto zgadnie co to jest?
:stupid: :stupid: :stupid:


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




8)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Rijndael

Wypiekasz ASBO brakes? ;)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.