Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

17.12.2014, 19:14 #540 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:13 by sseebbaa1
DZIENNIK

Auto dzisiaj przy przebiegu 92.007 km trafiło do warsztatu na generalny przegląd.
Mechanicy mieli sprawdzić wszystko, ale na kilka rzeczy kazałem im zwrócić szczególną uwagę.


Jedną z nich było przednie zawieszenie, bo niedawno zaliczyłem niezłe łupnięcie przy wjechaniu w wyfrezowany asfalt. To znaczy nie tyle wjazd w to obniżone miejsce był problemem, co wyjazd :) - bo oczywiście był tam wyraźny próg wysokości niewielkiego krawężnika. A że było to przy około 120 km/h, to sami rozumiecie...

Mimo wszystko i tak uważam oryginalne felgi ST220 za wyjątkowo twarde, bo cała sytuacja skończyła się tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na pewno w uratowaniu zawieszenia pomogła moja reakcja - dodanie gazu, gdy widziałem, że już nie wyhamuję przed najechaniem na próg. To spowodowało odciążenie przedniej osi.



Kolejną rzeczą były słyszalne nieszczelności układu wydechowego i jego stukanie o elementy podwozia.
Po podniesieniu auta okazało się, że rzeczywiście dobrze słyszałem, bo w aż 5 miejscach trzeba było coś tam pospawać (czy to dziurki, czy ułamane mocowania).



Następna sprawa - i tu dobre wiadomości - układ hamulcowy.
Przednie klocki mają jeszcze co najmniej połowę grubości i tarcze też ładnie wyglądają (wystarczą na kolejny zestaw klocków). Muszę później sprawdzić w notatkach ile dokładnie kilometrów zrobiłem na nich. Ale na pewno zestaw ASBO ma sporo większą żywotność od standardowych opóźniaczy :P Na przedniej osi mam gładkie Zimmermanny i klocki Hawk Performance HPS.

W tylnych hamulcach zostały jeszcze z 3 minimetry klocków i ład Nmkie tarcze (też wystarczą na kolejny zestaw klocków). Jeszcze nie wymieniam klocków, bo nie ma sensu. Na wiosnę może. Na tylnej osi mam tarcze i klocki ATE (zwykłe, nie Ceramic).



Na jutro zostały zostawione dwie sprawy:
-założenie zimowych opon (Bridgestone LM-32"S")
-zainstalowanie nowego włącznika przy dźwigni zmiany biegów (odpowiedzialnego za włączanie świateł cofania i czujników parkowania).

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

też ostatnio miałem prostowanie jednej felgi ale troszkę mniejsze :)

MAG

Hehe, a znacie kogoś kto jeżdżąc w Polsce na 225/40/18 nie musiał prostować ani razu felg?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: sseebbaa1 w 17.12.2014, 19:14Kolejną rzeczą były słyszalne nieszczelności układu wydechowego i jego stukanie o elementy podwozia.
Po podniesieniu auta okazało się, że rzeczywiście dobrze słyszałem, bo w aż 5 miejscach trzeba było coś tam pospawać (czy to dziurki, czy ułamane mocowania).
To co, może teraz jakiś fajny wydech? ;)

Cytat: sseebbaa1 w 17.12.2014, 19:14Przednie klocki mają jeszcze co najmniej połowę grubości i tarcze też ładnie wyglądają (wystarczą na kolejny zestaw klocków). Muszę później sprawdzić w notatkach ile dokładnie kilometrów zrobiłem na nich. Ale na pewno zestaw ASBO ma sporo większą żywotność od standardowych opóźniaczy Tongue Na przedniej osi mam gładkie Zimmermanny i klocki Hawk Performance HPS.
Czyli u Ciebie też tył zużywa się znacznie szybciej niż przód. Tylne klocki, poza grubością, są ok? Nie są "zeszklone", nie kruszą się?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: yayko w 17.12.2014, 19:30
też ostatnio miałem prostowanie jednej felgi ale troszkę mniejsze :)
Cytat: MAG w 17.12.2014, 19:31
Hehe, a znacie kogoś kto jeżdżąc w Polsce na 225/40/18 nie musiał prostować ani razu felg?
A to Polska właśnie :)


Cytat: Tomasz w 17.12.2014, 20:20To co, może teraz jakiś fajny wydech?
Na razie tylko "reanimacja". Bardzo bym chciał, żeby dotrwał do ewentualnych przyszłych modyfikacji silnika, które chodzą mi po głowie. Wtedy bym dopasował wydech do potrzeb :)


Cytat: Tomasz w 17.12.2014, 20:20Tylne klocki, poza grubością, są ok? Nie są "zeszklone", nie kruszą się?
Mechanicy nie demontowali klocków, bo ich grubość widać przez zaciski po zdjęciu kół. Raczej nie będę sprawdzał tego dokładniej, bo z zewnątrz wygląda wszystko OK. Żadnych pęknięć na bokach klocków czy zmiany struktury nie zauważyłem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

18.12.2014, 23:54 #545 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:14 by sseebbaa1
Auto spędziło noc w stanie kompletnego uniesienia  :stupid: :stupid: :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Mechanicy dzisiaj dokończyli robotę.

Ustalili, że łącznie dwie felgi były do prostowania.
Zimówki już założone na poprostowane felgi, ale tej najmocniej uszkodzonej jeszcze nie naprawiałem (miałem po prostu dwie dodatkowe oryginalne felgi).

Opony Bridgestone Blizzak LM-32"S" w tamtym sezonie zrobiły zaledwie 222 km, więc opony to nówki.
Jechałem dzisiaj przy temperaturze około 7 st.C na wilgotnym asfalcie i w szybko pokonywanych zakrętach piszczały!
A więc kleją dobrze :)

Wymieniono też na nowy włącznik przy dźwigni zmiany biegów - czyli tak jak sugerował T. Nawet nie sprawdzałem czy da się go naprawić, bo normalna cena takiego włącznika to około 70 zł. Ja zapłaciłem jeszcze mniej, bo to zaprzyjaźniony warsztat :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

Ładne dystanse :) i jak na 2.0  ładnie wygląda :)
Ciekawe jak by wrzucić 19 od RS' a ;)

sseebbaa1

19.12.2014, 09:06 #547 Ostatnia edycja: 19.12.2014, 16:21 by sseebbaa1
Cytat: yayko w 19.12.2014, 00:25Ładne dystanse  i jak na 2.0  ładnie wygląda
Oceniając po hamulcach, to można pomylić nawet z wersją 1.8 110KM.
One przecież też mają dokładnie takie same hamulce jak wersja 2x mocniejsza :)
Swoją drogą na tym zdjęciu przednie hamulce od Foki nie wyglądają jakoś imponująco.


Cytat: yayko w 19.12.2014, 00:25Ciekawe jak by wrzucić 19 od RS' a
Jest to rzecz, która chodzi mi po głowie, ale nie dlatego że chciałbym na nich jeździć.
Chciałbym po prostu sprawdzić, jakie najszersze opony można zamontować do ST220, a zamontowanie kół z bardzo wysokim ET (tak jak te od RS-a) pozwoli sprawdzić czy od wewnętrznej płaszczyzny koła coś obciera. Ewentualnie ile brakuje żeby nie obcierało.
To pozwoli dokonać później obliczeń dla maksymalnego rozmiaru kół.

« Dodane: 19.12.2014, 16:21 »

Teraz tak pomyślałem sobie, że nie jestem pewny czy pisząc "2.0" chodziło Ci o silnik, czy może miałeś na myśli wielkość dystansów...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Silnik :p
Podobno w srebrnych tylko 2.0 montowali  :pig: :stupid:

bishop

2.0 przy Sebie pewnie po miesiącu by wyzionęło ducha.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

yayko

Dlatego ma jeszcze 15 silników w zapasie ;)

WojtasS

Cytat: sseebbaa1 w 19.12.2014, 09:06Chciałbym po prostu sprawdzić, jakie najszersze opony można zamontować do ST220, a zamontowanie kół z bardzo wysokim ET (tak jak te od RS-a) pozwoli sprawdzić czy od wewnętrznej płaszczyzny koła coś obciera

wiadomo że przy 19 rs trzeba dystanse... myślę że przód 245 wejdą, z tyłem może być gorzej, tylko po co? ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

sseebbaa1

Cytat: caqerr w 19.12.2014, 17:36
Podobno w srebrnych tylko 2.0 montowali :pig: :stupid:
Te cwaniak! Mój srebrny dokopie Twojemu czarnuchowi na kresce i będzie trzymał go na dystans  ;) :D :D


Cytat: yayko w 19.12.2014, 18:27
Dlatego ma jeszcze 15 silników w zapasie ;)
Tak serio to chciałbym mieć jeden silnik do ST220 w zapasie.
Szukam obecnie takiego - najlepiej nawet uszkodzonego, żeby był jak najtańszy (jak ktoś ma namiary, to proszę o wiadomość).
Chciałbym pobawić się w wymienienie bebechów. Nie chcę robić tego na swoim silniku, bo po pierwsze jest w dosyć dobrej kondycji, a po drugie przyblokowałbym samochód na długi czas.
Silnik do dłubania w garażu przydałby się.


Cytat: bishop w 19.12.2014, 17:58
2.0 przy Sebie pewnie po miesiącu by wyzionęło ducha.
Miałem 2.0 w Mondeo mk2 i jakoś przeżył.
Miałem też 2.0 w mk3, ale diesel, więc to się nie liczy :stupid:


Cytat: WojtasS w 20.12.2014, 01:01wiadomo że przy 19 rs trzeba dystanse...
No właśnie, ale jakiej grubości dystanse przy tych felgach z RS-a? Masz taką wiedzę?


Cytat: WojtasS w 20.12.2014, 01:01myślę że przód 245 wejdą, z tyłem może być gorzej, tylko po co?
Na razie to teoretyczne rozważania, bo przy seryjnej mocy 220 KM nie ma sensu takich kapci zakładać.
Ale gdyby kiedyś udało mi się zrealizować mój pomysł z kompresorem w ST220, to już miałoby to sens :)
Byłaby to wtedy wręcz konieczność.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

WojtasS

Cytat: sseebbaa1 w 20.12.2014, 11:52WojtasS:
wiadomo że przy 19 rs trzeba dystanse...
No właśnie, ale jakiej grubości dystanse przy tych felgach z RS-a? Masz taką wiedzę?


szerokość masz 8.5 cali et60... wolfy mam et40 więc dystans 20mm musi być przy rs żeby weszły i nie ocierały ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

arkadius73

20.12.2014, 15:36 #554 Ostatnia edycja: 20.12.2014, 15:40 by arkadius73
Cytat: sseebbaa1 w 20.12.2014, 11:52Tak serio to chciałbym mieć jeden silnik do ST220 w zapasie.
a pomyślałeś by wstawić od fusiona a-spec i cena dobra  i graty?

« Dodane: 20.12.2014, 15:40 »

do tego ecu ogarnięte na flasch
albo grubo albo wcale