Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

20.12.2014, 16:07 #555 Ostatnia edycja: 20.12.2014, 16:11 by sseebbaa1
Cytat: arkadius73 w 20.12.2014, 15:36a pomyślałeś by wstawić od fusiona a-spec
Ale o którym silniku myślisz?

Kiedyś zastanawiałem się nad 3.5 EcoBoost lub 2.7 EcoBoost, ale one nie były montowane w amerykańskim Fusionie, więc nie wiem jaki silnik sugerujesz.

« Dodane: 20.12.2014, 16:11 »

No chyba, że chodziło Ci o zwykłego Durateca 3.0, ale to raczej ze względu na koszty przesyłki nie opłacałoby się...
Nie liczyłem tego, ale tak myślę.

Jak już w to się bawić, to lepiej ściągać z USA silnik od razu przygotowany pod doładowanie (wspomniane EcoBoost).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Cytat: arkadius73 w 20.12.2014, 15:36
a pomyślałeś by wstawić od fusiona a-spec i cena dobra  i graty?

do tego ecu ogarnięte na flasch

Doczytałem trochę zwłaszcza o flash i rzeczywiście silnik 3.0 z amerykańskiego Fusiona byłby ciekawą alternatywą - odpadałaby przy okazji konieczność instalowania piggybacka.
Ale tu rodzi się pytanie - czy taki ECU flash ogarnąłby też dodatkowo sterowanie zaworem bypass w kompresorze wyporowym? (silnik w końcu jest w standardzie wolnossący)

Z tego co się orientuję, to w piggyback jest taka opcja.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

No dobra, a teraz to mi przetłumacz :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Nie jestem znawcą elektroniki i oprogramowania, a więc najlepiej żeby wypowiedzieli się w tej kwestii starzy wyjadacze :)

Z tego co ja zrozumiałem to, aby "dopasować" parametry komputera silnika (jednostka sterująca silnikiem; Engine Control Unit = ECU) do istotnie zmienionych fizycznie parametrów silnika nie wystarcza zwykła adaptacja ECU. To znaczy, że jeżeli za dużo pozmieniasz w silniku, to zwykły komputer samochodu już tego nie ogarnie, bo nie będzie potrafił dostosować się (adaptować) do tych zmian.
Wtedy trzeba dołożyć do samochodu urządzenie, które zmieni niektóre parametry (a w zasadzie to raczej sygnały płynące z czujników) do takich bardziej zrozumiałych dla ECU. Takie dołożone urządzenie nazywa się zwyczajowo "piggyback" (tłumacząc na Polski: "na barana" :) - chodzi o to, że urządzenie dokłada się, a nie zastępuje nim inne urządzenie).
Piggyback jest swoistym pośrednikiem w przesyłaniu sygnałów, tak aby ECU "myślało", że steruje praktycznie seryjnym silnikiem - piggyback oszukuje ECU :D

W opozycji do "piggyback" są urządzenie typu "standalone", czyli takie całkowicie zastępujące ECU i przejmujące jego wszystkie funkcje. Nie ma tu potrzeby oszukiwania ECU, bo ECU już nie ma :) a jest niezależne urządzenie (czyli w tłumaczeniu właśnie standalone).

Ale wracając do porównania piggyback vs flash tuning. W amerykańskim Fusionie sterowanie silnikiem oparte jest na oprogramowaniu typu flash i dzięki temu może być od razu do komputera wgrany całkowicie inny soft. Możemy go zatem napisać pod swoje potrzeby i nie jest to "oszukiwanie" ECU, gdyż po zmianie flash'a mamy inny, zmieniony ECU, który już sam radzi sobie ze zmienionymi parametrami silnika.
No i zakup takiego silnika z flash'em eliminuje konieczność wydatku na piggyback - może mieć to wpływ na ostateczną decyzję finansową o ściąganiu silnika ze Stanów.

Tak ja rozumiem te pojęcia i ich wzajemne relacje. Jeżeli coś źle pojmuję, albo niewystarczająco dokładnie przedstawiłem, to proszę o poprawienie/uzupełnienie.


No ale pytałem o możliwość sterowania przez taki komputer z Fusiona 3.0 zaworem bypass w kompresorze Eaton'a.
Bypass jest to zawór pozwalający puszczać doładowywane powietrze bokiem :) wtedy gdy akurat nie jest potrzebne doładowanie (bo kompresor podłączony paskiem cały czas pompuje). Komputer musi sterować tym zaworem i go zamykać, wtedy gdy powietrze ma być wtłaczane do cylindrów (a nie iść bokiem w zamkniętym obiegu).
ECU z flashem daje duże pole do popisu, ale zwyczajnie nie wiem czy taki sterownik ma funkcję (nieczynną oczywiście przy wolnossaku), którą można byłoby uruchomić do obsługiwania zaworu bypass.
Jeżeli nie to ściąganie silnika z USA nie ma dla mnie akurat sensu, gdyż zabawę z drugim silnikiem chcę zacząć tylko w kierunku projektu: ST220 supercharged. Inny projekt mnie na razie nie interesuje. Taka moja fanaberia :)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

19.01.2015, 22:16 #559 Ostatnia edycja: 26.09.2019, 23:20 by sseebbaa1
Z moim autkiem nic ostatnio nie robiłem, więc pochwalę się czym innym.
Myślę, że na to też chętnie zerkniecie - dystanse do S-Maxa, a więc mojego drugiego samochodu.

Nawet do takiego rodzinnego autka przyda się troszeczkę lepszy wygląd :)

Dystanse zakupione z Dystomu. Grubość 20 mm. Wyglądają solidnie.
Są to takie same dystanse jak do Mondeo czy Focusa, tyle że te mają szpilki M14, a nie M12.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

A gdzie Twój temat o S-Maksie? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 19.01.2015, 23:39
A gdzie Twój temat o S-Maksie? ;)
Daj spokój... to rodzinne wolne autko :) Dieselek 130 KM z paskudnie wolnym automatem hydrokinetycznym (mimo że 6-biegowy).
Do zadań specjalnych jest to wręcz idealne auto, ale oprócz założenia ładnych kółeczek i może właśnie tych dystansów, to nie warto nic tam robić.

Jest plan, aby następny S-Max (już poliftowy) był zdecydowanie bardziej przyjazny kierowcy :S :) :D :evil:
Wtedy na pewno pojawi się temat. Auto z myślą o żonie, więc też będzie automat, lecz jak wiemy poliftowy już dużo, dużo lepszy, bo szybszy.
Jest cień szansy, że zmiana mogłaby nastąpić już w tym roku.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Cytat: sseebbaa1 w 20.01.2015, 08:04
...
Jest plan, aby następny S-Max (już poliftowy) był zdecydowanie bardziej przyjazny kierowcy :S :) :D :evil:
...
Jest cień szansy, że zmiana mogłaby nastąpić już w tym roku.
Planujesz EcoBoost'a 2,0 czy raczej diesel'a 2,2?
Z drugiej strony, jesli Heko wyciaga okolice 180-200KM z 2,0TDCI ... ;-)

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Po wynikach Heko, tak jak mówisz, nie ma raczej sensu brać mało popularnego 2.2 TDCi.
Rozsądnym wyborem jest 2.0 TDCi z opcją na zwariowanego wirusa.
Ale jeszcze chętniej widziałbym benzyniaka i jego podkręcić!
Tylko będę jeszcze analizował jak to wpływa na trwałość automatów, bo taka skrzynia jest pozycją obowiązkową w planowanym zakupie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Poszukasz tego 203KM i albo za parę groszy wgrasz mu program z 240, albo pojedziesz do Heko i moze troszke wiecej się uda ugrać.
Ta sama skrzynia jest w 2,0TDCI które ma wiekszy moment, więc bym sie akurat tego nie obawiał, bo nawet po chipsie nie przekroczysz raczej 400Nm w EcoBooście ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Powiedzcie mi proszę, czy jeżeli chciałbym pogrzebać coś na wyjętym silniku, to lepiej to zrobić przy użyciu takiego stojaka na kółkach do którego przykręca się silnik, czy lepiej po prostu robić to na jakimś stole.
Pytanie może brzmieć śmiesznie, ale kiedy byłem przekonany o słuszności takiego stojaka, to jeden warsztat powiedział mi, że oni mieli taki stojak, lecz szybko pozbyli się go, bo łatwiej im było naprawiać silniki na zwykłym stole, ewentualnie wtedy kiedy wisiał na łańcuchu po wyciągnięciu z auta.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

jak chcesz grzebać w "bebechach" to lepiej taki stojak przykręcany :)

sseebbaa1

Też mi się tak wydaje/wydawało, ale zwątpiłem po tych twierdzeniach właściciela jednego z warsztatów.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Nie bardzo wiem jaki miałby być problem z grzebaniem "na stole". Chyba tylko taki, że nie każdy będzie miał siłę, żeby blok na ten stół postawić. No i nie każdy stół to wytrzyma. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Od początku lutego jeździłem tylko S-Maxem, bo zerwałem więzadło w lewym kolanie i mogłem jeździć tylko automatem.
Wczoraj zacząłem jednak jeździć już swoim manualem i stwierdziłem, że aż szkoda ujeżdżać teraz opony zimówki. Są takie temperatury, że czuć aż jak zżera opony, nie mówiąc już o pływaniu całej budy na zakrętach.
Jakieś przecieki odnośnie pogody? :D Kiedy zmieniać? Już chętnie bym to zrobił...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy