[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

Póki co siedzi soft na którym zmierzone było 250KM, ale planuję docelowo zmienić pompe paliwa żeby startować powyżej 300.

Z tym, że muszę jeszcze rozkminić kwestię co może powodować duże korekty wtrysków (wyszło to w trakcie ostatniej próby strojenia), bo stan wewnętrzny silnika w żaden sposób nie sugeruje jakichkolwiek problemów mechanicznych.
Będę robił diagnostykę najpierw na seryjnym programie, a potem na tym sofcie 250KM i rónocześnie trzeba będzie przetestować jak zachowuje sie ciśnienie paliwa przy dużym obciążeniu silnika, tak żeby ewentualnie potwierdzić moje przypuszczenia, że to ona jest powodem problemów z wystrojeniem auta powyżej tych marnych 250-ciu kucy...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

Cytat: cliner w 26.02.2020, 18:14Tak czytam...ten mój na zwykłej pompie poszedł na 305,ale bez zamknięcia lub blaszek.Jakiś dobry się trafił.

A gdzie stroiłeś i mierzyłeś?

1donrafaello

Jak pompa by nie dawala rady to na kompie nie wyjdzie ze mieszanka za bogata i powinien byc zmulony a nie szarpac, a swoja droga nie mozna sprawdzic wydajnosci pompy jakos manualnie ile przez minute przepompuje paliwa bo ponoc seryjna powinna wydac na 300km 

1donrafaello

Ja w swoim montuje lpg bedzie do odbioru pod koniec tygodnia to bede widzial czy na lpg tez dalej szarpie jesli tak to pompe  benzyny mozna bedzie  wykluczyc

MAG

Cytat: snafu w 05.03.2020, 09:03A gdzie stroiłeś i mierzyłeś?

Tomek "cliner" siedzi w Anglii i tam było to robione.
Przed zmianą wirników w turbinie było coś w okolicy 270-280KM i to strojenie było robione najpierw u TuneForce, a potem u Heko po zmianie setupu mechanicznego.
Przynajmniej tak to zapamietałem jak z Tomkiem rozmawiałem.

Jego S-Maxem jeździ teraz jego syn i to on dokończył mody i on stroił na te 305 kuni
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Cytat: 1donrafaello w 05.03.2020, 09:16Jak pompa by nie dawala rady to na kompie nie wyjdzie ze mieszanka za bogata

Chyba raczej za uboga, co powoduje wzrost temperatury spalin, co z kolei powoduje obcinanie mocy przez soft - przymyka przepustnicę.
U mnie tak było, że jak tylko temperatura spalin wyskakiwała powyżej pewnej granicy, to od razu następowało mocne zamkniecie przepustnicy.



Cytat: 1donrafaello w 05.03.2020, 09:16... ponoc seryjna powinna wydac na 300km 

Słyszałem o takich mających sporo ponad 300 na seryjnej pompie.

W sofcie sa jakieś limitery które ciężko ominąć - może są rózne wersje tych softów i jak spada cisnienie na pompie pod dużym obciążeniem, to nastepuje przymykanie przepustnicy albo jakies inne cuda z obcinaniem mocy.

Tylko jeszcze cholera ta kwestia bardzo dużych korekt czasów wtrysków - skąd ona się bierze? Co może być jej powodem? No i czy może to być właśnie za mała ilość paliwa?

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

>> W sofcie sa jakieś limitery które ciężko ominąć

Tu właśnie wydaje mi się leży problem. Tylko dlaczego to by miało się różnić od Mondeo.

1donrafaello

Za malo paliwa w stosunku do powietrza to mieszanka za bogata chyba, bo chodzi o bogatosc w powietrze poprawcie mnie jesli gadam glupoty

MAG

Snafu - No właśnie - to jest te podstawowe pytanie. Ale z Mondeo też nie wszystkie sie łatwo poddają.
Monti tak miał, że jego tez nie chciał sie poddać i dopiero potem, z mocniejsza pompą poszedł pod 300.

Wczoraj z Nim gadałem to przypomniał mi właśnie o tym co mówił Darek z VTR, który ma juz na koncie sporo Mondków z mocami grubo powyżej 300KM i on też nie potrafił wytłumaczyc dlaczego mój sie nie poddaje i skąd się biorą tak duże korekty wtrysków.
Sugerował wręcz że mój silnik jest "dobity", ale przy okazji obecnych działań, po ściągnięciu głowicy i miski olejowej nic nie wskazuje żeby w moim silniku cokolwiek mechanicznie nie było ok - zdecydowanie wnętrze silnika wyglada bardzo okej ...


btw - na próbe postanowiłem póki co kupić inna standardową pompe paliwa i moja podmienić. Wykorzystam okazję, że robiąc konserwację nieiwiele dokłądając, do robocizny będę miał ściagniety równiez i bak, więc pompa będzie na wierzchu ...
No i w razie gdyby rzeczywiście zmiana pompy była absolutnie niezbędna, to będę mógł wysłać swoją do przeróbki, żeby ograniczyć czas wyłaczenia auta z ruchu.

Poza tym intryguje też mnie kwestja, czy miałaby sens podmianka ECU z innego 2,5T i wtedy spróbować ograć go mocniejszym softem - ciekawe czy to miałoby szanse powodzenia...




1donrafaello - wg mnie uboga mieszanka oznacza proporcjonalnie za mało paliwa w stosunku do ilości powietrza. Uboga mieszanka oznacza niższe spalanie, ale niekorzystnie wpływa na temperaturę spalin - znacznie ja podwyższa, co jest generalnie mało zdrowe dla silnika.

Pamiętam jeszcze czasy aut gaźnikowych, gdzie jazda na ssaniu była jazda na bogatej mieszance (mniej powietrza dostawało sie do komory spalania), a jedną z opcji w tuningu było wymienianie dyszy w gaźniku na takie o większej średnicy, żeby móc doprowadzić więcej paliwa. Teraz wymienia sie wtryskiwacze ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

Stad moze i te korekty czasu wtryskow wydluza czas wtrysku zeby wprowadzic wiecej paliwa bo przy danym cisnienie jest go za malo. A moze przytkany filtr paliwa sprawdzales?

snafu

>>Poza tym intryguje też mnie kwestja, czy miałaby sens podmianka ECU z innego 2,5T i wtedy spróbować ograć go mocniejszym softem - ciekawe czy to miałoby szanse powodzenia...

Tego tak łatwo nie zrobisz jeśli masz zegary z wyświetlaczem. Sporo rzeczy w nich siedzi.

Ta konserwacja. Jaki koszt. Czy zawias jest całkowicie ściągany do tego procesu? Czy nie jest ruszany?

MAG

Nie mam C+ a to było i tak takie bardziej kombinowanie niz rzeczywisty plan...

Konserwa wyjdzie ok. tysiąca max, ale robia mi ją tylko po znajomości i dlatego, że akurat póki jeszcze zimno to nie są zawaleni inna robotą.
Zawieche nie wiem czy ściągają (być może cały tylny wózek) - na pewno nadkola i wydech, bo to pamiętam że mówili.

Na olx znalazłem jakiegoś człeka który zrobiłby S-Max'a za ca. 5 stówek, ale nie dopytywałem co do zakresu "rozbierania" auta - sądząc po zdjęciach, to ma na podwórku najazdy i na nich prywatnie to robi ...

W firmie specjalizującej sie w tego typu usługach powiedzieli mi że wyjdzie na poziomie 1300-1500 minimum, ale najpierw muszą obejrzeć, żeby dokładnie wycenić.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Monti

Cytat: 1donrafaello w 05.03.2020, 11:28A moze przytkany filtr paliwa sprawdzales?
Filtr jest w koszyku pompy, wiec jak MAG będzie robił podmiankę to filtr również ulegnie podmianie
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

MAG

Trochę sobie pogrzebałem i wychodzi na to, że jednym z powodów spalania stukowego jak najbardziej może być zbyt uboga mieszanka, a to by sugerowało, że remedium w moim przypadku rzeczywiście może być wymiana pompy na mocniejszą.

Oczywiście przed wydawaniem kasy na mocniejszą pompę będę jeszcze starał sie zorganizować jak najbardziej dokładną diagnostykę komputerową pod obciążeniem w trakcie jazdy, albo nawet umówie się na takie zabawy na hamowni.
Zresztą zrobienie tego na hamowni miałoby tez przy okazji sens ze wzgledu na moja ciekawość, jaką mocą będzie się legitymował silnik po delikatnym poprawieniu głowicy...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

Cytat: 1donrafaello w 05.03.2020, 09:16Jak pompa by nie dawala rady to na kompie nie wyjdzie ze mieszanka za bogata i powinien byc zmulony a nie szarpac, a swoja droga nie mozna sprawdzic wydajnosci pompy jakos manualnie ile przez minute przepompuje paliwa bo ponoc seryjna powinna wydac na 300km 

Można wystarczy że podepniesz torqua i sprawdzisz wydajnośc pod obciążeniem
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps