[Mondeo] Mondeo ST-220 full black

st-power, 04.07.2014, 19:42 « poprzedni - następny »

bishop

Miejsce ułożenia katów to jakaś masakra. A tak z ciekawości. Trzeba dawać kata w tym samym miejscu? Nie można wyjść z kolektora niżej i postawić go poziomo jeżeli jest miejsce?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Super st-power!
Z przyjemnością poczekam na Twój opis zarówno co do odczuć z jazdy, wrażeń dźwiękowych, jak i zestawienia kosztów przeróbki (oraz ewentualnych trudności).

Mój standardowy wydech już ze dwa razy musiałem uszczelniać w warsztacie kilkoma niewielkimi spawami i gdzieś tam po głowie chodzi mi wymiana całego wydechu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Cytat: bishop w 14.07.2015, 21:01
Miejsce ułożenia katów to jakaś masakra. A tak z ciekawości. Trzeba dawać kata w tym samym miejscu? Nie można wyjść z kolektora niżej i postawić go poziomo jeżeli jest miejsce?

można.
i tak ja bym robił jeśli bym się zdecydował ,że dalej je chce/musze mieć :P
Kleber robił Favoritesowi to wymierzył to i katy były w miejscach środkowych tłumików ;)
dla mnie kompletnie bez sensu jest dawanie kata w ori umiejscowieniu u ST.
Tylko narażają silnik niepotrzebnie na temp ;)

st-power

Cytat: bishop w 14.07.2015, 21:01Nie można wyjść z kolektora niżej i postawić go poziomo jeżeli jest miejsce?
Generalnie zależało mi by mocowanie katalizatorów było na flanszę do kolektorów,tak jak jest oryginalnie. Gdyż jeśli zajdzie kiedyś potrzeba demontażu choćby kolektorów zrobi mi to  mechanik bez potrzeby uruchamiania spawarki, której do spawania nierdzewki i tak mało kto ma.
Nowe katy są ułożone pod innym kątem niż oryginalne oraz dorobione do tego połączenia rurowe oraz nowe gniazda na sondy.

Mój zamysł był taki,że ma to spełniać normę Euro 4, dobrze współpracować z sondami oraz mieć większą przepustowość i materiał nierdzewny - kombinowanie a gdzie by tu przesunąć katy by uzyskać 1 czy 2KM więcej dla mnie mija się z celem, podobnie jak kombinacje alpejskie z układami wydechowymi. Można coś troszkę poprawić,ale nigdy nie zdecydowałbym się na całkowitą zmianę myśli inżynierskiej,bo więcej bym zepsuł niż zyskał :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

bishop

Cytat: st-power w 14.07.2015, 21:35Generalnie zależało mi by mocowanie katalizatorów było na flanszę do kolektorów,tak jak jest oryginalnie. Gdyż jeśli zajdzie kiedyś potrzeba demontażu choćby kolektorów zrobi mi to  mechanik bez potrzeby uruchamiania spawarki, której do spawania nierdzewki i tak mało kto ma.
Rozumiem Cię i wiem jaki masz plan ale tak myślę że można zrobi przedłużkę z flanszami i nie trzeba nic ciąć i spawać. Ja raczej pójdę w tą stronę. Czekam na efekt końcowy Twojego montażu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

ethernal

15.07.2015, 14:35 #170 Ostatnia edycja: 15.07.2015, 16:40 by ethernal
del

T

Ethernal, przecież weksla ma własny temat o aucie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Autko odebrane :D Jedno co jest pewne, to dźwięk się zmienił, jest troszkę głośniej i przede wszystkim bardziej rasowo - jak to określił JAM , bardziej soczysto :)
Jeśli chodzi o odczucia mocy, tu ciężko mi się wypowiedzieć,gdyż przejechałem nim zaledwie 15km i głównie po mieście,ale mam wrażenie,że zaczął lubić bardziej wysokie obroty.

A tu coś specjalnie dla Seby....wydziałeś kiedyś taki zasięg???

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Sam jestem w szoku,że po resecie kompa i zatankowaniu do pełna pokazał taki zasięg  :D Do tej pory jak pokazał 500km,to już byłem zadowolony,a tu tak komputerek zgłupiał,ciekawe czemu...
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

TAM

Nie tyle zgłupiał, co po resecie brak mu danych (nie ma żadnej historii), więc korzysta z jakichś wartości domyślnych, które są na bieżąco modyfikowane na podstawie chwilowego spalania. Uspokoi się po przejechaniu w normalny sposób kilkudziesięciu km.

yayko

Porównamy  we wtorek :) spot się  ogarnie  plus POM :)

yayko

byłem widziałem słuchałem :)
i powiem teraz jest idealnie :D
śmiem twierdzić że to najlepiej brzmiące ST220 w PL :D

st-power

Też mi się bardzo podoba :D Ale czekam teraz na efekt Twojego wydechu ;)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

ethernal

@st-power jak możesz to nagraj dźwięk wydechu na zewnątrz i wewnątrz w czasie jazdy i wrzuć na yt :D

st-power

Wczoraj shamowalem swojego STejka i gdyby nie żar lejący się z nieba myślę,że wynik byłby lepszy choć i tak nie jest źle.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zrobiłem to głównie aby potwierdzić moje wrażenia z jazdy, gdzie wspominałem,że po wymianie katów na metaliczne osłabił się dół ,ale za to bardzo mocno wzrosła góra. Jak widać z pomiaru max moc i moment jest osiągany znacznie wyżej (fabrycznie 226 KM przy 6250 obr/min, 270 Nm przy 4900 obr/min) co powoduje,że równomiernie mogę znacznie dłużej kręcić auto bez strat mocy.
Generalnie mamy przyrost mocy,ale spadek Nm.

Dla swojej ciekawości shamuję go jeszcze jak temperatury spadną o połowę.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Bardzo dobry wynik. Jak widać modyfikacja wydechu sporo dała. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club