Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Po przeszczepie zacisków i tarcz z Focusa mk2 ST do Mondeo pamiętajcie, aby po jakimś czasie sprawdzić dokręcenie śrub trzymających jarzma zacisków!

Ja ostatnio przekonałem się, że warto to zrobić.
Podczas bardzo mocnego hamowania usłyszałem głuche uderzenie. Początkowo myślałem, że to coś w samochodzie przesunęło się na skutek dużych sił wzdłużnych występujących przy ostrym hamowaniu. Albo coś w zawieszeniu mocno zadudniło na dziurze w drodze.

Ale ostatecznie okazało się (po podniesieniu samochodu), że to śruby mocujące jarzmo zacisków do zwrotnic były zbyt słabo dokręcone i przesuwały się w momencie występowania dużych sił.

Mechanik uwiesił się na kluczu i dał rady jeszcze z 1/4 obrotu każdej śruby dokręcić.

Dzięki temu, że pomalowałem sobie zaciski na czerwono, to trochę łatwiej można było dostrzec świeże przesunięcia na tych śrubach.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Odnośnie wcześniejszego wpisu, to ostatecznie okazało się, że co innego stukało i w rzeczywistości jarzma zacisków nie przesuwały się na tyle, żeby stukać.
Ale jednak trzeba pamiętać (a ja nie pamiętałem :) ), żeby oczyścić z farby miejsca połączenia jarzma ze zwrotnicą. Wtedy uniknie się takiego "wyciskania" farby, tak jak to widać na zdjęciach w poprzednim wpisie. "Wyciskanie" farby jest też potencjalnie niebezpieczne, bo powoduje luzowanie się śrub.




Mam pytanie - czy w Focusie ST mk3 są takie same zaciski przednie jak w Focusie ST mk2?
Chodzi mi też o wymiary montażowe.

Chciałbym sprawdzić czy różne zestawy hamulców (big brake kit) do FF ST mk3 mogłyby pasować do Mondeo mk3.
Jeżeli rozstawy otworów w jarzmach i tarcze są takie same, to musi też pasować do Mondeo.

Ewentualnie jeżeli ktoś potrafi porównać wydajność pompy hamulcowej w FF ST mk3 do takiej pompy w Mondeo mk3, to również proszę o informację (chodzi o to czy pompa obsłuży większe zaciski).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Glinek ma brembo i tarcze z focusa rs mk2 i daje rade ;)
Może pomyśl nad takim setupem.
Nie jest wcale drogi, jest droższy od tego z focusa o koszt adapterów... ;)

sseebbaa1

Znam modyfikację Glinka. Szukam po prostu jeszcze innego rozwiązania. Zaciski ma fajne, ale wielkością tarczy, to nie jest jakiś istotny postęp w porównaniu do ASBO.
Dla przypomnienia - do tej pory w zasadzie wszyscy rozważali tu albo zestaw z Focusa mk2 ST za ok. 1.500-2.000 zł (liczone na nowych częściach; w zależności od klocków i czy wymiana też przewodów), albo od razu nowe zestawy za około 10.000 zł.
Nie było rozwiązania pośredniego cenowo, a przynajmniej takiego tu nie podano.

Zwróciłem uwagę na zestaw znanej wszystkim amerykańskiej firmy Wilwood, która ma fajny zestaw do Focusa mk3 ST o symbolu 140-13019 z dużymi tarczami 355mm (14 cali).
Zadałem pytanie, bo jest duża szansa, że seryjnie w FF mk3 ST jest taki sam zestaw przednich hamowników, jak w poprzedniej generacji Foczki. A to jak wiemy oznaczałoby też kompatybilność z wszystkimi Mondeo mk3.

Może Heko, albo inne osoby posiadające najnowsze FF ST mogłyby porównać zaciski? Rozstawy śrub mocujących, wielkość tarczy itp.?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

WojtasS

focus mk3 st - zaciski są inne, tarcza prawdopodobnie 319,8mm czyli też inna...
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

sseebbaa1

Przy tarczy 2 mm różnicy na średnicy nie będą robiły różnicy raczej. Chyba, że wysokość tarczy jest inna (odsunięcie płaszczyzny przylegającej do piasty od płaszczyzny roboczej tarczy).
Zaciski z zewnątrz rzeczywiście wyglądają inaczej. Istotniejszy jest rozstaw otworów w zwrotnicy.
Warto to sprawdzić doświadczalnie jeżeli ktoś będzie miał taką możliwość.

Najprościej na początek będzie sprawdzić wymiary tarcz. To pokaże czy warto dalej drążyć temat.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

19.12.2014, 11:13 #456 Ostatnia edycja: 19.12.2014, 11:15 by sseebbaa1
Żeby zaciemnić dodatkowo :) obraz związany z hamulcami od FF mk3 ST (jako ewentualnymi dawcami dla Mondeo mk3) informuję, że znalazłem wzmiankę jakoby Focus mk3 ST miał dwa rodzaje hamulców. To informacja ze strony amerykańskiego forum.

Początkowo z tarczami 320 mm, a później - od końca 2014 roku - 330 mm.
Ciekawe.

I am thinking about upgrading my oem 12.6" rotors to the late 2014 oem 13" rotors.
www.focusst.org
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Taka ciekawostka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


coefficient of friction = współczynnik tarcia
operating temperature range = zakres temperatury roboczej



Zdaję sobie sprawę, że jest to zapewne informacja przygotowana przez samego producenta klocków hamulcowych (tu Hawk) i może być ona zbyt optymistyczna :)

Ale jednak wykres dosyć dobrze obrazuje różnicę pomiędzy standardowymi klockami, a takimi powiedzmy półsportowymi.
Ja mam obecnie Hawk HPS i porównanie do serii (OEM) pokazane na wykresie jest trafne.

HPS przy pierwszym hamowaniu "bierze" poniżej poziomu, do którego przyzwyczaiły nas klocki seryjne. Ale za to później, po nieznacznym już rozgrzaniu hamulców, jest WYRAŹNIE lepiej i skuteczność trwa dłużej pomimo powtarzających się hamowań (oznaczających wzrost temperatury roboczej).

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

21.12.2014, 11:37 #458 Ostatnia edycja: 21.12.2014, 11:40 by badger
To dla porównania dane EBC:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 21.12.2014, 11:40 »

Cytat: sseebbaa1 w 21.12.2014, 11:21HPS przy pierwszym hamowaniu "bierze" poniżej poziomu, do którego przyzwyczaiły nas klocki seryjne. Ale za to później, po nieznacznym już rozgrzaniu hamulców, jest WYRAŹNIE lepiej i skuteczność trwa dłużej pomimo powtarzających się hamowań (oznaczających wzrost temperatury roboczej).
Z tego wykresu wynika, że zdecydowanie lepiej byłoby wybrać HP+. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

No to wykres Hawk jest dokładniejszy, bo pokazuje jak zmienia się współczynnik tarcia w zależności od wzrostu temperatury.


A co do HP+ masz rację. Jeżeli wierzyć wykresowi, to pomimo większej od HPS odporności na wysokie temperatury, HP+ już od najniższych temperatur roboczych dobrze hamuje.

No to w przyszłym sezonie, jak skończę swoje HPS zamontuję HP+ (tylko nie sprawdziłem jeszcze czy są dostępne do zacisków z Foki :) ).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 21.12.2014, 11:59No to wykres Hawk jest dokładniejszy, bo pokazuje jak zmienia się współczynnik tarcia w zależności od wzrostu temperatury.
Oczywiście, ale tak mamy jakieś porównanie pomiędzy markami. Chociaż trudno powiedzieć, czy metoda pomiaru była jakkolwiek porównywalna...

Cytat: sseebbaa1 w 21.12.2014, 11:59A co do HP+ masz rację. Jeżeli wierzyć wykresowi, to pomimo większej od HPS odporności na wysokie temperatury, HP+ już od najniższych temperatur roboczych dobrze hamuje.
Trochę chyba podobnie, jak z Red vs Yellow w przypadku EBC. Chociaż na wykresie słupkowym tego nie widać, to wiele osób narzeka, że Redy są słabe na zimno.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Hawk HP Plus są dostępne do zacisków Focusa - symbol HB515N.760.

Obecnie cena HPS to 518 zł, a HP+ 663 zł.
Na oficjalnej stronie producenta to odpowiednio 128,15 $ i 163,99 $.

Moje następne przednie klocki na pewno będą właśnie HP+ :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

thomas198

Jak możesz podać stronke producenta ,to sprawdzę czy bedzie cos do moich zaciskow.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

sseebbaa1

Cytat: thomas198 w 21.12.2014, 16:29
Jak możesz podać stronke producenta,to sprawdzę czy bedzie cos do moich zaciskow.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.hawkperformance.com/parts-search

Z tym, że Ty masz, z tego co się zorientowałem, zaciski od Panamery 6-tłoczkowe i klocków do tych zacisków na stronie producenta nie ma.

Ale to jeszcze nic straconego, bo do Focusa mk2 ST też nie mają :)

W wyszukiwania trzeba dać np.:
--> 2004 --> Audi --> A6 --> BASE WITH 320 MM FRONT ROTORS
i dopiero wtedy wyskakują klocki hamulcowe do zacisków ASBO :D

Więc może jednak znajdziesz informacje pozwalające dopasować coś. Powodzenia.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

wild_weasel

22.12.2014, 11:35 #464 Ostatnia edycja: 22.12.2014, 11:48 by wild_weasel
Szukając podobnych wykresów dla Ferodo natrafiłem na takie porównanie:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.trackfocusdirect.com/communities/9/004/011/804/159/images/4607821212.png

Nie wiem czy w wykresie dla Hawków nie ma błędu w jednostce miary - czy aby na pewno skala powinna być w stopniach Fahrenheita. Hawki HPS i HP+ wyraźnie tracą skuteczność przy ok 700'F, czyli <400'C (choć mają lepsze parametry niż DS2500). Natomiast Ferodo DS2500, mimo że najsłabsze z porównania tego producenta, zachowują wciąż przyzwoitą skuteczność przy 500'C (czyli ok. 900-950'F, gdzie HPSy są już usmażone), a wyraźny spadek jest przy >600'C (czyli >1100'F, gdzie nawet HP+ już nie wyrabiają).
Podobnie wykres EBC też wskazuje, że najsłabsze zielone klocki żyją jeszcze przy 600'C czyli >1100'F, gdzie HPSów już dawno nie ma.
To chyba oczywisty błąd w skali wykresu Hawków, a nie różnica w jakości klocków, prawda?
Przy okazji - czy komuś udało się znaleźć wykres skuteczności obejmujący Ferodo DS Performance?

« Dodane: 22.12.2014, 11:48 »

Dobra, znalazłem dla DS Performance:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.compfriction.com.au/_images/Ferodo-DS-Graph.gif
W zupełnie innej formie i z bardzo optymistycznymi wynikami :)