Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

weksla

Seba nie wiem ile waży dokładnie ale w rękach zaciski brembo są sporo lżejsze od ASBO.  Te brembo mogę zważyć przy okazji jak mlody bedzie zakladał
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

plc10

Witam

jako że już się przywitałem pora zapytać  o hamulce ..prześledziłem temat..obecnie śledzę allegro aby zakupić odpowiednie zacisk ( .. niestety jest to problematyczne w przystępnej cenie :)

jestem też na etapie składania zamówienia na pozostałe podzespoły i tu moje pytania o Waszą opinie :

wybrałem zestaw :

610.3709.52 -  (Tarcza nawiercana Zimmermann SPORT) - 333 PLN/Sztuka
ATE Ceramic Pad - 285 PLN/ KPL
przewody Black Diamond DHK317 320 PLN/KPL
zaciski 600 PLN oba

co sądzicie o tych elementach ? może macie inne propozycje sprawdzone oczywiście na sobie :) ?

i mam też pytanie o ori felgi 16 " - czy po wymianie zacisku felga nie będzie tarła ( 16'' mam na zimę )  ?

pozdrawiam





sseebbaa1

Tarcze weź zwykłe, nie nawiercane. Udowodnione, że nawiercane dużo szybciej pękają w miejscach otworków.

Zresztą czy na pewno chcesz nawiercane skoro planujesz klocki o słabszej wydajności?
(ATE Ceramic podobno mniej pylą, lecz zawsze jest to kosztem czegoś)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

plc10

hmmm.. gość od tarcz napisał mi ze nie ma sensu brać 610.3709.20 bo to zwykła tarcza i dobrał  powyższą oraz to co poniżej :

Brembo Max - 250zł/szt, tarcza nacinana wysoko nawęglana.
Oraz ATE Power Disc - 241zł/szt

ATE - klocek z domieszka ceramicki, bardzo cichy, nie pylący, żywotność 30% dłuższa od tradycyjnego, podwyższona skuteczność hamowania przy wyższych temperaturach gazów względem tradycyjnego klocka - tak został zareklamowany :)

klocki tylko Ferodo DS2500 (FDS1706) - 500 PLN :)

czyli Wg Was jaki zestaw wybrać ? i co z przewodami ?


sseebbaa1

A jesteś pewny, że tarcze ATE występują w wersji PowerDisc w rozmiarze Focusowym (320mm)?
Kiedyś takich nie było. Wiem, bo chciałem nacinane PowerDisc do zacisków ASBO, a były dostępne tylko gładkie.
Może gość wycenił Ci tarcze 300 mm?


A jeżeli przeczytałeś trochę wiecej niż tylko ostatnią stronę tego tematu, to na pewno zauważyłeś, że dobre oceny zbierają tu gładkie tarcze Zimmermann lub ATE połączone z klockami Ferodo DS2500 lub Hawk HPS :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

plc10

właśnie sprawdzam czy są ATE 320 mm :) .. jesli to bład to bedą gładkie Zimmermann

kolocki HAWK HPS - tu jest już decyzja .

kwestia przewodów i tego czy ori felga 16" nie bedzie ocierać o nowy zacisk ? tutaj możecie się wypoweidzieć?




sseebbaa1

Cytat: plc10 w 22.04.2016, 08:07właśnie sprawdzam czy są ATE 320 mm
ATE produkuje tarcze 320 mm do tych zacisków, ale są to gładkie tarcze. Ty natomiast wskazałeś PowerDisc jako konkretny model tarczy. A PowerDisc oznacza nacinaną tarczę w taki charakterystyczny wzór zaokrąglonej gwiazdy (czyli nie jest to gładka tarcza).

Czyli możesz wybrać pomiędzy gładkimi lub nawiercanymi Zimmermannami, a gładkimi ATE :)

Nacięcia PowerDisc możesz zobaczyć chociażby w poście #559 (tam na zdjęciu są tarcze 300 mm, standardowe w Mondeo).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: plc10 w 22.04.2016, 08:07czy ori felga 16" nie bedzie ocierać o nowy zacisk? tutaj możecie się wypoweidzieć?
Nie będą ocierać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

plc10

czyli sprawa wyglada tak :
PowerDisc 320 mm brak - powieliłem błąd sprzedawcy

wybrana opcja :

gładkie Zimmermann  + klocki Ferodo DS2500 (te mają w wybranym przezemnie sklepie ) + przewody DHK317 .

dam znać jak to wszystko zamówie, założe i sprawdze:)

teraz pozostaje nadal szukać zacisków...


sseebbaa1

22.04.2016, 10:16 #579 Ostatnia edycja: 22.04.2016, 10:19 by sseebbaa1
bishop - tylko jedna sprawa - nie pamiętam czy tą dojazdówkę zakładałem kiedy miałem dystanse. To może zmieniać ustalenia odnośnie obcierania o zacisk.
Wcześniej o tym nie pomyślałem.
Dojazdówka jest strasznie płaska, z bardzo niskim ET i te 2 cm dystansu odsuwają ją mocno od zacisku, a sama felga wówczas przez swoją płaskość obraca się tak jakby poza płaszczyzną hamulców.

Dla zwykłych felg istotniejszym jest wewnętrzny wymiar felgi gdzie wulkanizator przykleja odważniki. Czyli wewnętrzna średnica tej obręczy. Wiem, że koledzy ustalali, że niektóre felgi 16" obcierają o zacisk ASBO, a niektóre nie.

Zatem kolego plc10, aby mieć pewność, że dana felga 16" nie będzie obcierać musiałbyś tu pokazać jej wzór i ktoś musiałby potwierdzić, że taką miał zamontowaną łącznie z hamulcami od Focusa ST.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

plc10

a wiec tak :

ori 16 to dokładnie ta sama jak w linku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://imged.pl/felg-felgi-ford-mondeo-mk3-r-16-5x108-tanio-14156021.html

dodatkowo mam załozone dystane po 22mm na strone o których zapomniałem napsiać a widzę ze wspominacie o nich :)

olaf6500

u mnie taki zestaw jeżdzi na stalowych 16" i nic nie obciera a miejsce jest na kartke papieru.
Co do zacisków to poszukaj od mazdy.... zestaw od Mazdy 3 MPS do których musiałem kupić inne śruby mocujące zaciski 450zł plus śruby 10zł w metalowym.

plc10

 Panowie

trafiłem zaciski ATE 975/976 w dobrej cenie ale prawy jest bez jarzma - czy jarzmo można dokupić? szukam na allegro ale niestety nie znalazłem nic co by pasowało - znacie moze nr OEM takiego jarzma?

pozdrawiam

plc10

Witam

spływają pierwsze części zestawu...dzis pierwszy zacisk :) brać w nim śrub trzymających jarzmo oraz sprężyn dociskających klocki ?? teram dwa pytania :
1. czy to jest ta sprężyna ATE - 11.8116-0345.2  ? rozumiem ze do obu zacisków wchodzi ta sama?
2. czy potrzeba jakieś specjalne śruby do jarzma? tzn żeby dokręcić je do zacisku ? czy wystarczą ze starego zacisku 300 mm ?

pozdrawiam

sseebbaa1

Śruby mocujące jarzma do zwrotnic są te same. Kiedy montowałem większe zaciski nie musiał dokupować nowych.

A jeżeli chodzi o sprężynki w zaciskach, to nie zastanawiałem się nad tym wcześniej, bo miałem je w komplecie. Ale z tego co pamiętam (i sprawdziłem teraz w internecie), to są one symetryczne, wiec na pewno zamienne dla lewego i prawego zacisku.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy