Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

T

Może zrobię im wspólną sesję. Mogłoby fajnie wyjść, bo Mondeo jest srebrne, a Octavia to czarna perła, więc taki trochę negatyw. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



No i ostatni element mechaniczny zawitał w aucie. Tak jak wspominałem, jest to UIM ST200, w dość ciekawej wersji, bo z numery wynika, że jest to najprawdopodobniej wersja "refurbished". Potwierdza to badanie organoleptyczne -- w środku wygląda, jakby przeszedł dwukrotnie proces wygładzania, jest praktycznie idealnie gładki. Ze swojej strony umyłem go dokładnie od środka, rozwierciłem wyloty, żeby pasowały do LIM, zrobiłem progi pozycjonujące do uszczelki (żeby kanały pasowały do tych w LIM), zaślepiłem EGR oraz zbędny, w mk3, kanał podciśnienia. Na koniec położyłem trzy warstwy lakieru z połyskiem. Myślę, że efekt końcowy jest całkiem fajny. Nie wiem co to dało, ale na wysokich obrotach auto pracuje wyraźnie ciszej, czyli turbulencje się zmniejszyły.

Teraz pora wybrać się na hamownię z AFR i zdecydować, czy warto to auto stroić. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Super sie komora prezentuje.

No i teraz wszyscy czekają z niecierpliwością na wyczekiwane od kilku lat kreski z hamowni ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: MAG w 31.07.2014, 08:55No i teraz wszyscy czekają z niecierpliwością na wyczekiwane od kilku lat kreski z hamowni
:D

Ech, wypadałoby to auto wystroić tak czy siak, ale trochę straciłem serce do niego. Za długo już je mam. Chociaż jazda nim nadal sprawia mi dużą przyjemność, prowadzi się, przyspiesza i hamuje naprawdę fajnie. Na parkingu też robi fajne wrażenie. Szczególnie, w towarzystwie przeciętnych kompaktów czy aut klasy średniej -- wszystko ma jakby w trochę większej skali. W sumie muszę mu w końcu zrobić porządne zdjęcia, bo nigdy chyba takich nie pokazałem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

02.08.2014, 00:37 #1129 Ostatnia edycja: 02.08.2014, 00:38 by badger
Dzisiaj założyłem w końcu CSC5 i muszę powiedzieć, że te opony trochę mnie zaskoczyły. Pod względem przyczepności na suchym i mokrym (akurat mocno padało) spełniają moje oczekiwania, a dodatkowo dają bonus w postaci zadziwiająco dużego komfortu, pomimo ciśnienia 2,6. Moim zdaniem są też bardzo ciche, trochę wbrew temu, co można przeczytać w testach. Zakup wydaje mi się więc bardzo trafiony. Jedyna rzecz, która nie do końca mi się podoba, to wygląd boku opony w wersji z rantem zabezpieczającym — ale coś za coś, takie opony zawsze są brzydsze.

Potestowałem też nowy dolot i chociaż mam gdzieś jakąś drobną nieszczelność (na wolnych obrotach korekcje na głowicach rozjeżdżają się o ok. 10%), to pomiary z przepływomierza są bardzo obiecujące. Pomimo upału i dość niskiego ciśnienia są wyraźnie lepsze niż na starym dolocie późną zimą. Oczywiście zmiana nie jest spektakularna, ale jednak coś to dało.

Natomiast uszczelka pod przepustnicę z PTFE moim zdaniem nie daje (prawie) nic. Nie robiłem dokładnych pomiarów, ale tak samo ciężko dotknąć kolektora jak i przepustnicy, chociaż to dość grube PTFE (2 mm). Nie widzę więc sensu robienia takich uszczelek, jeśli seryjne pasują. U mnie nie pasowała, więc nie żałuję, że ją zrobiłem, ale cieszę się, że nie pokusiłem się o wycinanie z PTFE uszczelek pod UIM i LIM.

To tak w skrócie. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Aktualne foto:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Ja nie jestem jakimś tam maniakiem upiększania auta, ale dystansów to tu ewidentnie brakuje.
Takie 20 mm na stronę, to aż się prosi!

Masywne koła będą wyglądały na jeszcze większe i nadkola będą optycznie lepiej wypełnione.

Zwłaszcza z tego ujęcia widać, że tył schowany jak w Nysce :)

Reszta super.
Masz rację, że ten model felg pasuje do kombi. Zresztą pakiet RS, moim zdaniem, robi wrażenie nawet "cięższe" niż pakiet ST i dlatego te felgi tak ładnie się komponują.


PS. No i pamiętaj, że dystans poprawi prowadzenie przy wyższych prędkościach, więc wszystko będzie na plus.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

04.08.2014, 23:43 #1132 Ostatnia edycja: 05.08.2014, 20:12 by badger
Cytat: sseebbaa1 w 04.08.2014, 23:21Ja nie jestem jakimś tam maniakiem upiększania auta, ale dystansów to tu ewidentnie brakuje.
Takie 20 mm na stronę, to aż się prosi!
Mnie w sumie nie razi osadzenie kół w tym aucie, na tym zdjęciu wyszło to jakoś wyjątkowo słabo. Tak czy owak dystansów po prostu nie da się założyć, z przodu jest bardzo nisko, a poza tym mam przecież zwykłe błotniki, które są węższe niż ST. Na 100% by ocierało. A wyłącznie z tyłu nie będę zakładał, ze względu na prowadzenie.

« Dodane: 04.08.2014, 23:50 »

Aha, jeszcze jedno — ja mam ustawiony z przodu i z tyłu minimalny negatyw, co minimalnie zwiększa odległość górnej krawędzi koła od błotnika, szczególnie optycznie, przy takim ujęciu. Za to na żywo daje bardzo fajny efekt, nie mówiąc o prowadzeniu.

« Dodane: 05.08.2014, 20:12 »

Żeby nie być gołosłownym, wrzucam foto z trochę innego kąta i z większej odległości:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Oczywiście to kwestia gustu, ale jak dla mnie osadzenie kół jest ok. W zasadzie koło na 2/3 wysokości wystaje poza obrys nadwozia.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Moj brat bliźniak, z ciut innym zderzakiem:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 06.08.2014, 14:49Moj brat bliźniak, z ciut innym zderzakiem:D
No różni je tylko kilka detali. :) Fajnie by wyglądały na wspólnej sesji.

« Dodane: 06.08.2014, 15:42 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Cytat: Tomasz w 06.08.2014, 15:42
No różni je tylko kilka detali. :) Fajnie by wyglądały na wspólnej sesji.

« Dodane: 06.08.2014, 15:42 »



Brak traktora pod maską  :D :D :D :evil:

T

Dzisiaj kupiłem porządny klucz dynamometryczny (5-25 Nm) i jutro zamierzam rozprawić się z niewielką ilością lewego powietrza w dolocie. W zasadzie nie jestem na 100% pewien, czy je mam, bo różnica pomiędzy STFT na wolnych obrotach jest tylko kilka %, ale na wyższych nie ma żadnej więc chcę, przed strojeniem, mieć 100% pewności, że wszystko jest idealnie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Cytat: caqerr w 06.08.2014, 17:04
Brak traktora pod maską  :D :D :D :evil:


Widzisz, co kto lubi, ten napewno zostanie, a kolejne auto (może koniec roku/początek przyszłego) tez bedzie z traktorem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Jako, że ogarnąłem auto z zewnątrz i mechanicznie, odświeżyłem też wnętrze:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na pokład wjechała także zmieniarka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



No to zostało jeszcze tylko strojenie...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Doczekamy sie tego roku??
A dlaczego w schowku zmieniarka?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps