Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

T

Cytat: sseebbaa1 w 20.11.2014, 15:28No proszę! Zaraz będzie normalnie licytacja pomiędzy zainteresowanymi hehe!
A sam Tomasz zostanie wręcz producentem dolotów do Durateców 3.0
W sumie gdybym wiedział, gdzie zamówić coś takiego według mojego projektu to czemu nie. To całkiem niezły biznes, bo w Polsce nikt właściwie nie robi taki dolotów pnp, a zagraniczne są absurdalnie drogie, jak na wykorzystane elementy.

Cytat: yayko w 20.11.2014, 15:36mnie w sumie zastanawia czy nie będzie problemów z włożeniem do st220 przecież tam jest pod kontem dolot
Ale to zastępuje tylko airbox (wraz z obudową przepływomierza), reszta zostaje tak jak była.

--

A tak przy okazji, to chodzi mi po głowie prosty pomysł, który może mi pozwolić skalibrować ten nieszczęsny przepływomierz. Otóż czytając opis urządzenia, o którym jest tu mowa, doszedłem do wniosku, że w moim przypadku prawdopodobnie wystarczyłoby zastosowanie prostego układu z liniowym potencjometrem. Dlaczego? Bo liniowa zmiana napięcia sygnału przepływomierza nie wpływa liniowo na odczyt przez ECU, generalnie im większy przepływ, tym większy wpływ takiej zmiany. Poza tym potrzebuję tylko korekty w dół, więc wystarczy zastosować pasywne elementy, co sprawia, że układ byłby dla mnie wykonalny. ;) Summa summarum, prawdopodobnie, mógłbym w ten sposób skorygować kształt krzywej charakterystyki przepływomierza, a całość kosztowałaby z 10 zł. Chyba warto spróbować. Mam odpowiednie narzędzia diagnostyczne, żeby to potem wyregulować i upewnić się, czy mieszanka jest ok. Amerykanie proponują taki układzik:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

Ile za ten dolot !!! :)

bishop

No właśnie, Tomasz dawaj cenę!
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Tyle co koszt części, czyli jakieś 500 zł. Tutaj stożek jest wyraźnie droższy niż ten w zestawie Seby.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Mogę zarezerwować do wieczora? Wtedy dam znać na 100%. Jak nie ja to Yayko weźmie. ok?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

Ale ja na razie jeszcze nie wiem, czy będę sprzedawał. Pytałem tak kontrolnie, czy ktoś jest zainteresowany. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

pff :pig: :pig: To przerabiaj jak najszybciej. Ja jestem zainteresowany.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

TAM

Tomasz, jeśli chcesz, to zaprogramuję Ci taką charakterystykę przepływomierza, jaką mi podasz. Układzik na mikroprocesorze załatwi sprawę. Muszę tylko znać wymaganą charakterystykę Uout=f(Vair). Im więcej punktów, tym oczywiście lepiej, ale bez przesady, bo w razie potrzeby wartości pomiędzy znanymi punktami będą aproksymowane.

T

Jasne, byłoby super. :)

Zastanawiam się tylko czy dałoby się to zrobić w ten sposób, żeby układ brał jeszcze pod uwagę położenie TPS. Wydaje mi się, że to zwiększyłoby znacznie dokładność korekcji, ale nie wiem na ile skomplikowałoby cały układ.

Bez problemu mogę wygenerować wykres korekcji dawek paliwa w skali napięcia przepływomierza albo dodatkowo w skali napięcia TPS, czy w zasadzie cokolwiek innego, co jestem w stanie odczytać ScanXL-em.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Może być z TPSem, sensorów może być nawet więcej, ale oczywiście musiałbyś dokładnie opisać wpływ wszystkich danych wejściowych na wyjście.

T

23.11.2014, 10:35 #1255 Ostatnia edycja: 23.11.2014, 16:31 by badger
Świetnie, bo to pozwoli zróżnicować korekcję dla idle/POT/WOT co jest w tym przypadku dość istotne. O innych sensorach jeszcze pomyślę, ale to chyba byłaby zbyt duża komplikacja i obawiam się, że dokładność mojego pomiaru byłaby już mniejsza niż dokładność korekcji, więc efekt mógłby być nawet gorszy.

Jeszcze to przeanalizuję, pomierzę, zobaczę co z tego wyjdzie i dam znać. :)

« Dodane: 23.11.2014, 15:56 »

Porównałem wymiary przepływomierzy z S-type 3.0 V6 (mam go obecnie) i z wersji 4.0 V8 i wyszło tak:

3.0 V6: 84, 73, 77 mm i 3583 mm^2
4.0 V8: 92, 80, 84 mm i 4424 mm^2

Mowa oczywiście o średnicy (wlot, sensor, wylot) i efektywnym polu powierzchni przekroju w miejscu sensora. Jak widać różnica jest duża, ale nie na tyle, żeby był sens stosowania 4" filtra stożkowego, bo wtedy musiałbym zrobić dodatkową redukcję. W tej chwili rura idąca od stożka ma średnicę wewn. 84 mm, czyli taką, jak przepływomierz z V8 ma ok. 1 cm wgłąb od strony wlotu. Wystarczy więc odciąć flanszę nieco dalej i wszystko będzie pasować. Redukcja będzie potrzebna tylko za nim, ale teraz też jest i to taka trochę dziwna, bo o 4 mm, więc możliwe, że większą da się zrobić bardziej płynnie. Podsumowując, jestem w stanie zamontować ten przepływomierz "inwestując" jedynie w dwa gumowe łączniki (silikonowe się nie nadają, bo muszą być idealnie dobrane do danej średnicy, trudno je naciągnąć nawet o 1 mm).

Czy to coś da? Nie wiem. Faktem jest, że w seryjnym ST220 przepustnica ma tylko ok. 62% efektywnego pola powierzchni przepływomierza. W 2,5 V6 jest to jeszcze mniej. U mnie obecnie jest to aż 84%, a po zmianie na przepływomierz V8 byłoby nadal 68%, czyli więcej niż we wszystkich seryjnych V-kach. Wydaje się więc, ze być może da to jeszcze jakiś przyrost, więc żal tego nie zrobić, skoro przepływomierz już mam.

A kto wie, może ten większy przepływomierz lepiej zgra się z charakterystyką silnika i kalibracja będzie łatwiejsza, ale to się okaże... :)

« Dodane: 23.11.2014, 16:31 »

Jeszcze jedno. W tej chwili najwęższy punkt dolotu do przepustnicy ma 4299 mm^2. Oznacza to, że wąskim gardłem jest właśnie przepływomierz. Hm, całkiem prawdopodobne, że to coś da. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

arkadius73

23.11.2014, 19:25 #1256 Ostatnia edycja: 23.11.2014, 19:47 by arkadius73
Tak się zapytam czy ma sz elektronczną czy mech. tb bo jak elektroniczną to mogę pomóc sam dłubię w elektronicznych tb a to nie lada wyzwanie bo z uwagi na aktuator który mierzy wagę motylka to już jest kosmos

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



co do maf to ja mam zbudowany taki układ + program do korekty

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


 
max rozwiert

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



bebechy ale bez moda tps

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



thrue wot który w serii nie istnieje, można to zrobić tak

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


albo grubo albo wcale

T

Cytat: arkadius73 w 23.11.2014, 19:25Tak się zapytam czy ma sz elektronczną czy mech. tb
Na szczęście mechaniczną. :)

Cytat: arkadius73 w 23.11.2014, 19:25co do maf to ja mam zbudowany taki układ + program do korekty
Jak to u Ciebie dokładnie działa?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

27.11.2014, 18:15 #1258 Ostatnia edycja: 27.11.2014, 18:20 by badger
Zamontowałem na próbę przepływomierz z S-type 4,0 V8 i... jest o niebo lepiej. Nie ma błędów bogatej mieszanki, nie ma checka, LTFT są na poziomie -15 przy POT i -25 przy idle, przy WOT sondy pokazują to co trzeba (na tyle, na ile da się to sprawdzić za pomocą narrow-band), a auto jeździ subiektywnie znacznie lepiej. Pomiary na drodze to potwierdzają. Poskładam to wszystko porządnie (muszę skrócić rurę dolotową o jakiś 1 cm i idealnie dopasować poszczególne elementy), pojadę na hamownie z AFR i — jeśli pozytywne wrażenia się potwierdzą — pozostanie tylko "podstrojenie" modułem od TAM-a.

« Dodane: 27.11.2014, 18:17 »

A, jeszcze jedno — czujnik IAT wskazywał mi cały czas 30-35 stopni, chociaż na dworze jest ok. 0. Myślałem, ze jest popsuty, ale okazało się, że... winien był plastik z ST220, który ostatnio z powrotem zamontowałem z prawej strony komory silnika. Po demontażu temperatura wróciła do normy, czyli nieznacznie wyższych wartości niż temperatura zewnętrzna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Ja mogę potwierdzić,że autko zbiera się rewelacyjnie-miałem okazję przejechać się na fotelu pasażera :)
A taki niepozorny kombiaczek-miny zdziwionych kierowców zapewne są bezcenne :D
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi