Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
51
Silniki benzynowe turbo / Fmk2 ST nie odpala
Ostatnia wiadomość przez Abart - 24.08.2023, 21:57
Witam , mam taki problem z STekiem .
Po wyłączeniu silnika auto nie chce odpalić . Rozrusznik kręci , brak błędów . Z drugiego kluczyka to samo. Parę miesięcy temu było podobnie ale rano odpalił bez problemu . Silnik wcześniej nie przerywał itp.
Edition: Rano odpalił bez problemu . Teraz to już nic nie wiem....🤷
52
Problemem w tym zestawie z Focusa RS mk3 nie są tarcze. Tarcze o średnicy 350 mm są bowiem bardzo fajnym rozwiązaniem zastosowanym przez Forda zwłaszcza, że są stosunkowo tanie jak na ten rozmiar.

Natomiast w mojej ocenie to zaciski z RS mk3 są bardzo słabym elementem układu. Analizowałem wspomniane zaciski, gdy projektowałem swój zestaw dużych hamulców do Mondeo ST220, który zresztą może być montowany też do Focusów ST mk2. Zauważyłem wówczas, że zaciski z RS mk3 mają bardzo malutkie tłoczki, a to przecież pole powierzchni tłoczków decyduje o sile generowanej przez zacisk (jeżeli to nie jest jasne, to polecam poszukać w internecie tematów związanych z wyszukiwaniem "wzór na równanie prasy hydraulicznej").

Przedni zacisk Forda ST mk3 ma jeden tłoczek o średnicy 57 mm (zacisk jednostronny).
Przedni zacisk Forda RS mk3 ma cztery tłoczki o średnicy 38 mm (zacisk dwustronny).
I teraz ważna uwaga, która niestety czasami nie jest rozumiana nawet przez mechaników: porównując siłę hydrauliczną zacisku jednostronnego do zacisku dwustronnego - do obliczeń pola powierzchni należy brać tylko tłoczki z jednej strony zacisku.

jeden tłoczek fi 57 mm to 2551,76 mm2
dwa tłoczki fi 38 mm to łącznie 2268,23 mm2
Porównanie pól powierzchni tłoczków pokazuje, że zacisk RS jest o 11,1% słabszy od zacisku ST!

Ciekawostką jest to, że większa tarcza (350 vs 320) powoduje zysk na dźwigni o 10,5%. Czyli jeżeli pod uwagę bierzemy wyłącznie siłę hydrauliczną to cały zestaw z RS-a jest w ogólnym rozrachunku minimalnie słabszy od zestawu eSTeka. Bo większa tarcza nie kompensuje w pełni słabości zacisku.
Stąd zapewne Twoje odczucia, które opisujesz.

Inna sprawa, że nie do końca rozumiem dlaczego zestaw z RS-a ulega dosyć łatwemu przegrzaniu, choć mam swoją teorię. Jeżeli bowiem siła hamulców na przedniej osi RS jest powiedzmy zbliżona do tej z ST i tym samym balans przód-tył jest mniej więcej zachowany, to jednak zestaw z RS powinien wyraźniej mniej grzać się. Wynika to z większej tarczy, która pozwala przykładać mniejszą siłę zacisków, aby otrzymać taką samą siłę spowalniania samochodu jak w ST.
Już dawno temu spotkałem się z uwagami, że hamulce w RS mk3 grzeją się tak bardzo, że aż dochodzi do nadtopienia uszczelek kurzowych przy tłoczkach! W innych zaciskach nie spotkałem się z takimi problemami, nawet w cięższych i szybszych samochodach.
Uważam (i to jest ta moja teoria), że przyczyną mogą być właśnie malutkie tłoczki. Tłoczki są bowiem też "kanałem" którym odbierane jest ciepło z klocków. Jeżeli te kanały są niewielkie, to dochodzi do ich termicznego przeciążenia, czego dowodem mogą być(?) właśnie nadtapiane uszczelki kurzowe będące praktycznie na pierwszej linii frontu.


Na koniec uwaga. Pompa hamulcowa na pewno nie jest problemem. Nie słuchaj mechaników, którym nawet nie chce się sprawdzić parametrów hydraulicznych zacisków i pomp hamulcowych. Katalogi pokazują, że obie pompy hamulcowe RS i ST mają identyczne średnice tłoczka (25,4 mm), zatem wymiana nic nie zmieni w "równaniu prasy hydraulicznej". Potrafię sobie wyobrazić, że zacisk RS mógłby lepiej działać w odczuciu kierowcy, gdyby Ford zastosował tłoczek pompy hamulcowej o mniejszej średnicy. Wtedy byłaby większa różnica pomiędzy powierzchniami tłoczków prasy hydraulicznej (wejście vs wyjście). Ale że pompa jest taka sama co do parametrów w RS i w ST, to nie ma co gdybać. Reasumując: pompy hamulcowej nie ruszaj, bo to niepotrzebny manewr.
53
Witam. Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim aktywnym użytkownikom forum bo wiele razy korzystałem z cennych porad. Niestety musze prosic o pomoc. Postanowiłem w Focus ST mk3 zmienić hamulce przod na RS. Kupiłem zaciski, tarcze (350mm) klocki, przewody w metalowym oplocie, zalałem plyn Motul 660. Ku mojemu zdziwieniu hamulce wcale nie są lepsze. Jak są zimne są porównywalne do seryjnych, wystarczy je lekko zagrzać i już skuteczność spada. Pedal hamulce robi się twardy i trzeba mocno wciskać żeby się zatrzymać. Nawet przy 30 km/h czuć,że trzeba mocno wcisnąć żeby się zatrzymać. Efekt jakby tarcza była sliska i ciężko ją zatrzymać tym zaciskiem. Tracza jest czysta i zrobiłem już dużo km. Niestety nic się nie poprawiło. Sprawdziłem nr pompy hamulcowej i zauważyłem, że RS ma inny nr części niż ST choć wygladaja tak samo . Serwo wygląda zupełnie inaczej niestety. Jeden mechanik mówi, że trzeba pompę wymienić i będzie ok a drugi, że to serwo (którego nie chciałbym zmieniać ze względu na różnice w konstrukcji). Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo chciałbym w końcu poczuć co to znaczy dobry hamulec(znaczna roznica względem ST) ale niestety nie wiem jaki krok podjąć. Pozdrawiam. Zdj w załączniku
54
Zadaj pytanie na forum / Błąd U3000-92 w RS mk3
Ostatnia wiadomość przez malju - 05.08.2023, 14:06
witam,
AWD service - to się pojawia przy trybie drift lub kiedy esp zostaje zmuszone do działania
Forescan pokazał błąd U3000:92-2F      (kod U3000  moduł sterujący  -    moduł napędu na wszystkie koła

czy ktoś się z tym spotkał i ew jakie leczenie można wdrożyć?

dzięki
55
Napęd, zawieszenie, hamulce, opony / Błąd AWD ford kuga
Ostatnia wiadomość przez Natalia35 - 05.08.2023, 10:35
Witam,
Jestem posiadaczem Forda kugi titanum z 2011 roku i mam problem z obniżającymi się obrotami. Od 4 biegu w górę, przy obrotach +2000 silnik jakby chciał przełączyć napęd na 4 i zniża obroty pulsacyjnie. Dotego wyświetla się błąd AWD. Czy miał ktoś podobną sytuację? Czy to może być pompa haldex?
56
Zawieszenie / Odp: Ford Focus RS mk3 kw V3 N...
Ostatnia wiadomość przez JEDI - 02.08.2023, 11:14
Dzień dobry wszystkim.
Do sprzedania mam Nowe Zawieszenie gwint Ford Focus RS mk3 kw V3.
Odbiór osobisty we Wrocławiu.
Cena 6000zł
Tel 509309813
Szczegóły w ogłoszeniu pod linkiem:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.olx.pl/d/oferta/ford-focus-rs-mk3-kw-v3-nowe-zawieszenie-gwint-CID5-IDUTyVt.html?bs=olx_pro_listing
57
Napęd, zawieszenie, hamulce, opony / Odp: [Focus] ST 2.5T - Jaki ol...
Ostatnia wiadomość przez lancer340 - 28.07.2023, 15:20
Tylko po co przepłacać.. Ja kupiłem febi. Już jakiś czas jeżdżę i skrzynia normalnie pracuje.
58
Napęd, zawieszenie, hamulce, opony / Odp: [Focus] ST 2.5T - Jaki ol...
Ostatnia wiadomość przez ST - 28.07.2023, 14:49
Dawno tu nie zaglądałem, ale do skrzyni potrzeba dokładnie 2 litry oleju. Może się to komuś na przyszłość przyda. A najbardziej wskazany to jest ten fordowski:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://allegro.pl/oferta/olej-przekladniowy-75w90-1l-oryginal-ford-m2c200c-5370516148
59
Zawieszenie / Ford Focus RS mk3 kw V3 Nowe Z...
Ostatnia wiadomość przez JEDI - 26.07.2023, 13:47
Dzień dobry wszystkim.
Do sprzedania mam Nowe Zawieszenie gwint Ford Focus RS mk3 kw V3.
Odbiór osobisty we Wrocławiu.
Cena 7200zł
Tel 509309813
Szczegóły w ogłoszeniu pod linkiem:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.
60
Nasze Fordy / Odp: Ford Mondeo MK3 ST220 200...
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 17.07.2023, 14:14
Koniec historii.
Trochę chce się powiedzieć, nareszcie.

3,5 roku używania, jakieś 100 tysięcy kilometrów zrobione. Dobre auto, ale z tym wiekiem, byciem kombi i bez zapasowego worka pieniędzy to nie auto dla mnie. Nie popularne, przyćmione Focusem ST225, z szeregiem dziwnych zabiegów ze strony projektantów i księgowych co policzyli ilość części zapasowych na magazynach, a także marną produkcją zamienników.
Jednocześnie jednak prowadziło się świetnie, było wygodne, wyciszone, rozsądnie wyposażone i technologicznie na dobrym poziomie.

Czy żałuję sprzedaży? Nie. Czy żałuję zakupu? Trochę tak. Czy żałuję użytkowania? Nigdy.

Co dalej? Absolutnie nie wiem, zakres jest od Ka+ przez Fiestę, Mazdy 3 czy Volvo V40.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10