Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

WojtasS

Cytat: kubek w 06.01.2014, 06:49Podobno najgorzej jest z odklejeniem progu tak żeby go nie uszkodzić, wiem że u mnie był z tym wielki problem jak chciałem malować je na nowo.



trzeba powoli odklejać...jest bardzo ciężko ale da się odkleić tak żeby nie trzeba było jakoś mocno naprawiać przy ponownym montażu ;)
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

sseebbaa1

Cytat: kubek w 06.01.2014, 07:49Ciekawe jestem jak ta felga jest polerowana, też mam właśnie ten poliftowy model felgi i kupiłbym drugi komplet przy drugiej okazji bo wyglądają Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.obłędnie.Na forum ktoś sprzedawał jedną felgę od ST220, trzebaby zapytać która to wersja.
Felgi w ST220 różniły się wykończeniem w zależności od tego czy były przed czy po lifcie?

Myślałem, że ten jeden (16-szprychowy) wzór przewidziany przez producenta do ST wyglądał przez cały okres produkcji tak samo.
Na czym miała polegać ta różnica w wykończeniu?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 30.12.2013, 23:20Ma ktoś takie felgi 18" do ST220 do sprzedania?
Ale chyba uszkodziłeś tylko jedną — po co Ci pozostałe? :) One często chodzą na sztuki, podobnie jak RS-owe.

Cytat: sseebbaa1 w 06.01.2014, 21:09Na czym miała polegać ta różnica w wykończeniu?
Pierwsze słyszę, że jakaś była. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

06.01.2014, 22:53 #198 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 08:07 by sseebbaa1
Też nigdy nie słyszałem o innym wykończeniu felg. Może kolega kubek natknął się na często spotykane felgi po regeneracji i wtedy one zazwyczaj są pryśnięte na srebrno, bez takiego fajnego połysku. Może jakiś sprzedawca wciskał mu kit, że to była wersja przedliftowa :)


Cytat: T w 06.01.2014, 22:15Ale chyba uszkodziłeś tylko jedną — po co Ci pozostałe?  One często chodzą na sztuki, podobnie jak RS-owe.
Jedna felga jest kompletnie rozwalona - przednia prawa.
Natomiast obie felgi po lewej stronie auta miały kontakt z krawężnikiem, gdy odbijałem, żeby uniknąć zderzenia z kobietą, która mi zajechała drogę. Myślę, że felgi te są proste bo trudno je pogiąć, ale jak już są tak mocno porysowane, to warto rozglądnąć się za kompletem.

Uszkodzone felgi ST220 po kontakcie z krawężnikiem:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



no i sam krawężnik :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

grubo...
i weź tu się staraj utrzymywać auto w zajebistym stanie...

sseebbaa1

Mam problem z zamówieniem prawidłowych przednich wahaczy.

Chciałem zamówić oba oryginalne fordowskie wahacze do swojego ST220. Oczywiście zamówienie było połączone z podaniem numeru VIN, aby uniknąć jakichś wpadek.
Serwis skontaktował się z dostawcą, który ustalił (po nr VIN), że w moim samochodzie było montowane "zawieszenie specjalne" i takie mogą przysłać.
Ale później serwis jeszcze raz skontaktował się z dostawcą i już odebrała telefon inna osoba, która stwierdziła, że to nie jest wcale takie pewne, że to będzie "zawieszenie specjalne", bo może to być też "zawieszenie specjalne wzmocnione".
Wtedy też dowiedziałem się, że w ST220 były montowane trzy rodzaje zawieszeń przednich (jeszcze dodatkowo chyba "standardowe").

Dostawca zasugerował wtedy, żeby skontaktować się z głównym przedstawicielem Forda na Polskę i ustalić to u nich, bo oni "mają podgląd na to co było zakładane na pierwszy montaż".
Dziwna sprawa. Myślałem, że już sam VIN pokazuje w bazie producenta w jakiej konfiguracji auto wyjechało z fabryki.

Ford Polska odpowiedział, że w aucie było zamontowane "zawieszenie specjalne wzmocnione", ale była to tylko informacja telefoniczna bez podania jakichś numerów seryjnych części, czy wytłumaczenia rzeczywistych różnic.
No i zasugerowano też, aby sprawdzić numery jakie są wybite na wahaczach zamontowanych w moim aucie, bo to da całkowitą pewność.
A więc jednak sprawdzenie po numerze VIN i sprawdzenie tego co poszło na pierwszy montaż nie daje jednak takiej pewności?!

Chciałbym zamontować wahacze dokładnie takie same jak miałem, bo autko bardzo dobrze wtedy jeździło.
Czy po pierwsze ma ktoś możliwość potwierdzenia informacji o rodzajach zawieszenia?
A po drugie i ważniejsze - jak można ustalić NA PEWNO jakie wahacze mam zamontowane? (numery na wahaczach są bardzo trudne do odczytania i rozszyfrowania)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

kup same sworznie te co ktoś brał na forum i są ich numery podane ;)

sseebbaa1

Wahacz to nie tylko sworzeń.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

linkgrabber

wiem o tym ;)

Tuleje metalowo-gumowe też da sie wymienić a reszta to metal która przeżyje spokojnie jeszcze auto. No chyba, że masz skrzywiony jeden to wtedy trzeba sie zastanowić co robić. Nie pamiętam czy jest różnica tylko w sworzniu czy w całym wahaczu ale od zwyklego mk3 używki to za śmieszne pieniądze kupisz


T

Ale przecież sseebbaa1 miał stłuczkę i to ona jest jednym z głównych powodów wymiany. Ja tez nie bawiłbym się w takiej sytuacji w wymianę tulei.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

linkgrabber

wcześniej było napisane że nie wie czy jest uszkodzony ten wahacz czy nie a wymiana i tak będzie bo są luzy

Druga strona na pewno nie ucierpiała a znając ASO to ciekawą cenę mu za to zaproponują. No chyba że robi to z ubezpieczalni.

sseebbaa1

Chcę wymienić wahacze na nowe, bo ubezpieczyciel i tak ma zwrócić kasę za jeden wahacz, który ucierpiał w stłuczce.
Nie ma więc sensu szukać oszczędności.
Drugi wahacz wymienię "przy okazji" bo już czułem i słyszałem luzy w przednim zawieszeniu.
Nie będę kupował tego przez ASO, a przez zaprzyjaźniony warsztat, który też będzie brał części z oficjalnych źródeł. Ceny na pewno będą lepsze niż w ASO.

Wiadomo, że wymiana tulei jest jakimś rozwiązaniem i jest ona możliwa, ale w moim przypadku i przy moim stylu jazdy nie chcę się bawić w półśrodki. Zresztą i tak nie mam pewności czy ten jeden stary wahacz nie wygiął się jakoś. A jak zamontuję nowy oryginał, to będę miał pewność, że ewentualne zgubienie zbieżności auta będzie wynikało z uszkodzenia innego elementu (tutaj najbardziej podejrzane będą sanki, do których przymocowany jest wahacz).

linkgrabber - cały wahacz w ST220 różni się od wahacza w każdym innym mk3 - nie tylko sworzeń.
Inne jest miejsce przyspawania (do ramienia wahacza) obręczy trzymającej większą tuleję metalowo-gumową.
Różnica wynika z tego, że ST220 wyjeżdżając z fabryki jest już obniżone o 15 mm w stosunku do "zwykłych" mk3. Wahacz jest przystosowany właśnie do tego obniżenia.
Później postaram się wstawić zdjęcia z porównania tych elementów, bo już to kiedyś sprawdziłem doświadczalnie.

Wymiana samego sworznia (na Lemforder nr 26060 02 - o czym pisał już NeroN) wchodzi w rachubę tylko wtedy, gdy montujesz go do wahacza pochodzącego od ST220. A to oznacza, że samym sworzniem nie zrobisz ze zwykłego wahacza pełnowartościowej części do ST.


A co do mojego zamawiania części, to wydawało mi się, że poszedłem najłatwiejszą technicznie drogą - zamówiłem oryginały po nr VIN.
A tu okazuje się, że nie ma żadnej pewności czy wahacze będą identyczne!
Zastanawiam się czy nie wypytać się jakiegoś niemieckiego serwisu Forda o numery części do mojego autka. Może oni lepiej się orientują bo przecież u nich ordnung muss sein. Tylko, że ja nie dogadam się telefonicznie z Niemcami...

Teraz powiedziałem w warsztacie żeby wykręcili jeden wahacz i jak się wkurzę, to wyślę go do Forda żeby sami zbadali co to za rodzaj zawieszenia :) (wzmocnione czy nie)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Pytałeś się po różnych internetowych sklepach z częściami do forda? Może tam coś pomogą? Widziałem na paru że są wahacze do St220.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

bishop - przeglądnąłem kilka sklepów i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że chyba wszystkie z nich nie wiedzą jakie są różnice w przednim zawieszeniu w ST220 względem pozostałych mk3. Można to poznać zarówno po wahaczach, jak i sworzniach proponowanych w tych sklepach do Mondeo ST220.
Nie ma zresztą co się dziwić skoro dostawcy zamienników w swoich katalogach twierdzą, że przednie wahacze są identyczne, a tak naprawdę różnią się. Sprawdziłem to.

Mogę powiedzieć, że już rozgryzłem o co chodzi z innym kształtem wahacza i jego sworznia. Ale obecnie mamy nową zagadkę w postaci rozróżnienia:
-zawieszenie standardowe ST
-zawieszenie specjalne ST
-zawieszenie specjalne wzmocnione ST

Spróbuję w najbliższym czasie to ustalić i sprawdzić czy takie rozróżnienie rzeczywiście istnieje (była to jedynie informacja telefoniczna).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 09.01.2014, 21:12-zawieszenie standardowe ST-zawieszenie specjalne ST-zawieszenie specjalne wzmocnione ST
Wierzyć mi się nie chcę aby ford coś takiego wymyślił.  Ciekaw jestem bardzo od czego by to zależało? Czekam na dalszy rozwój sytuacji.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html