Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

pawpor

Cytat: sseebbaa1 w 14.11.2013, 10:08że dostawa przewodów w tym innym sklepie masakrycznie się opóźnia.
Trzeba robić zakupy w dobrym sklepie  ;)
A dodam jeszcze, że przewody Black Diamond są w jeszcze lepszej cenie 340zł bez rabatu :)

sseebbaa1

A potrafisz porównać jakość tych przewodów w oplocie?

-Goodridge
-HEL
-Black Diamond

Są jakieś istotne różnice?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

pawpor

Na Goodridge nigdy nie jeździłem więc nie będę się wypowiadał. Hel robi dobre przewody a ich zaletą jest możliwość doboru koloru oraz wykonanie praktycznie każdego przewodu na wymiar. W przypadku Black Diamond są zastosowane ciekawe końcówki (przewód stalowy wchodzi w taki stożek) przez co jest mniejsze prawdopodobieństwo przerwania przewodu na łączeniu przewód-końcówka. Black Diamond robi tylko przeźroczyste przewody


sseebbaa1

Dzięki pawpor za Twoje informacje. Zwrócę w przyszłości uwagę na szczegóły, o których piszesz.


Zestaw hamulców ASBO jest już zamontowany w moim ST. Ale nie chcę opisywać swoich wrażeń z jazdy, bo zestaw po prostu nie ułożył się jeszcze.
Zrobiłem na razie 80 km z nowymi hamulcami i przy hamowaniu ciągle muszę mocniej naciskać pedał hamulca niż to robiłem wcześniej przy standardowym zestawie. A to ewidentnie świadczy o tym, że klocek nie przylega do tarczy całą swoją powierzchnią.

Teraz to tylko cieszę się efektem wizualnym. Jak idę do samochodu to widać przez żeberka felgi zdecydowanie fajniej wyglądający zacisk i tarczę trochę lepiej wypełniającą wnętrze felgi.
Oczywiście przeszczepu hamulców nie robiłem dla wrażeń estetycznych, a dla skuteczności hamulców, ale i tak miło popatrzeć.

No i muszę stwierdzić, że czerwone zaciski przy masywnych rysach ST nie robią wrażenia wiochy, czego się obawiałem. Takie zaciski pasują do ST220 i jego czerwonych dodatków (zwłaszcza przy nadwoziu w srebrnym kolorze).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

19.11.2013, 17:37 #139 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 07:33 by sseebbaa1
Jakoś tu cicho, więc coś wrzucę. Tak wygląda pomalowany zacisk od Focusa pod oryginalną felgą Mondeo ST220.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A hamulce cały czas testuję.
Mam jednak już wrażenie, że (wbrew moim wcześniejszym obawom) auto zrobiło się stabilniejsze dzięki mocniejszym hamulcom z przodu. Dohamowanie w zakręcie nie wyrzuca tyłu samochodu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 19.11.2013, 16:37auto zrobiło się stabilniejsze
Czyli coraz lepiej. To git. wygląda też całkiem fajnie. A pokaż fotkę całego auta z boku.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

baki

dobrze to wygląda i bardzo dobrze że się sprawują  :D
2.0 TDCi 167KM 388 Nm

sseebbaa1

24.11.2013, 00:14 #142 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 07:34 by sseebbaa1
Cytat: bishop w 20.11.2013, 10:38Czyli coraz lepiej. To git. wygląda też całkiem fajnie
Cytat: baki w 20.11.2013, 12:22dobrze to wygląda i bardzo dobrze że się sprawują
Dzięki!

Z nowymi hamulcami z Focusa zrobiłem ok. 350 km i chyba już się ułożyły.
Teraz dopiero mogę rzetelnie ocenić i powiedzieć, że jest poprawa w stosunku do seryjnego zestawu.

Tak jak już pisali tu koledzy, nie jest to kolosalna różnica, ale na pewno każdy kierowca, nawet mniej doświadczony, wyczuje różnicę.
Po pierwsze wystarczy mniejsza siła na pedale hamulca, a osiąga się dane opóźnienie. To akurat zapewne zasługa dużo lepszych klocków (Hawk HPS zamiast ATE), ale też i właśnie większych tarcz (320 zamiast 300).
Zestaw z ASBO powoduje przede wszystkim, że początkowa faza naciskania hamulca szybciej przekłada się na silniejsze hamowanie. Jest wrażenie jakby hamulce były mocniej wspomagane (niektórym kierowcom Mondeo ST220 przeszkadza, że hamulce są zbyt bezpośrednie, czyli za mało wspomagane - a zestaw z ASBO częściowo rozwiązuje ten problem).

Hamulce oczywiście da się przegrzać, co zdążyłem już przećwiczyć nawet przy tak niewielkim przebiegu na nowym zestawie. Ale następuje to później. Hamulce wydają się też pracować bardziej liniowo, jeżeli chodzi o ich zmęczenie - tzn. można trochę łatwiej wyczuć, że dochodzą do swoich granic. Przy zestawie seryjnym, to następowało bardziej niespodziewanie.

No i jeszcze jedna ważna rzecz, o której już wcześniej pisałem. Samochód zrobił się stabilniejszy w hamowaniu. To można sprawdzić w dohamowywanych zakrętach. Jeszcze nie do końca wiem z czego to wynika, ale będę testował.


Cytat: bishop w 20.11.2013, 10:38A pokaż fotkę całego auta z boku.
Seweryn! Już chyba nie muszę wstawiać fotki, skoro widzieliśmy się dzisiaj w ZG, hehe!
Zresztą jak widziałeś zacisk jest częściowo maskowany przez felgi i tylko trochę go widać na postoju.
Ja akurat nie chciałem żeby za bardzo się rzucał w oczy, a był takim delikatnym akcentem. No i chyba udało się (mówię o czerwonym malowaniu zacisku).
No ale samo spotkanie eSTeków warto uwiecznić.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Faktycznie zaciski czerwone nie rzucają się w oczy i oto chodziło. Seba nie czekaj do wiosny ze znaczkami. Zakładaj, najwyżej je zdemontujesz ;]
Dzięki za spota i przejażdżkę. pozdr
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

Dzisiaj zamówiłem nowy komplecik opon zimowych.

Wbrew powszechnej tendencji, ja akurat będę zakładał opony na moje "letnie" felgi. Nie zakładam żadnych mniejszy felg, bo po pierwsze nie zdzierżyłbym wyglądu ST220 na szesnastkach, a po drugie jak będzie naprawdę poważny śnieg, to obniżone zawieszenie (35/30) i tak nie pozwoli na jazdę. No chyba, że podejmę samobójczą decyzję o odśnieżaniu drogi moim smokiem  :P
Jakby co, będę jeździł S-Maxem żony.

W tym sezonie miałem wyjątkowo dużo dylematów odnośnie wyboru konkretnego modelu opony zimowej.
Wynikało to z tego, że opona, na którą się nastawiałem od dłuższego czasu - okazała się po prostu średniakiem.
Chodzi o opony Goodyear Ultragrip 8 Performance. We wrześniu pokazały się pierwsze testy tej opony i porównania do konkurencji. Wyniki zwłaszcza na mokrym były rozczarowujące, a przecież GY zawsze brylował w tej konkurencji...

Zatem musiałem poszukać innych modeli opon. Najpierw zwróciłem uwagę na zbierający bardzo wysokie oceny nowy model Continentala TS850, który jednak nie jest dostępny w rozmiarze który mnie interesuje.
Także Bridgestone wypuścił stary model, ale w ulepszonej mieszance, które to opony w teście ADAC uzyskały najwyższe noty na mokrym. Chodzi o LM-32S ("S" oznacza nową mieszankę). Niestety i te opony nie występują jak na razie na felgi 18 (tylko dla 17).

Ostatecznie wybrałem więc sprawdzony stary model Dunlopa SP Wintersport 3D, który jest ciągle produkowany mimo, że wszedł do produkcji 4D. Wielu kierowców uważa że 3D jest lepsza od 4D. Zresztą sam fakt ciągłego produkowania starego modelu może świadczyć o tym, że jest to udana opona.

A więc podsumowując moje wypociny - wybrałem opony
Dunlop SP Wintersport 3D
w rozmiarze 225/40R18 92V XL
Oponki mają rant ochronny, który sprawdził się już w letnich oponach.

Opony już zamówione z internetu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Nie wiem co pisza w testach ale ja jeżdzę już III sezobn na Goodyear UG8 i nie zamienię za Chiny na żadne inne. No ale może mało wiem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Cytat: weksla w 26.11.2013, 23:07
Nie wiem co pisza w testach ale ja jeżdzę już III sezobn na Goodyear UG8 i nie zamienię za Chiny na żadne inne. No ale może mało wiem.
weksla bardzo dobrze mówisz!
Tyle tylko, że ja pisałem o innych oponach  :)

"Ultragrip 8" to jest coś innego niż
"Ultragrip 8 Performance"!

Gdyby Ultragrip 8 (bez dopisku Performance) były robione na felgi 18, to już dawno bym je zamówił. To są jedne z najlepszych opon. Wiem, bo sam takie miałem we wcześniejszym Mondeo mk3 TDCi 115KM w rozmiarze 205/55R16. Tamtym Mondeo zimą objeżdżałem dużo mocniejsze bryki. Zwłaszcza na mokrym.

Doświadczenie z UG8 spowodowało, że chciałem założyć do ST220 nowość GY - właśnie te Performance. Niestety, jak się później okazało, jest to model nieudany (jak na standardy GY).
Słyszałem już nawet od wulkanizatorów, że część klientów nie jest z nich zadowolona.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 26.11.2013, 21:31Wbrew powszechnej tendencji, ja akurat będę zakładał opony na moje "letnie" felgi.
Jeśli mają już trochę uszkodzeń, to po zimie mogą wyglądać niezbyt ciekawie...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 27.11.2013, 01:07
Jeśli mają już trochę uszkodzeń, to po zimie mogą wyglądać niezbyt ciekawie...
Mówisz? Moje wcześniejsze Mondeo miało tylko jedne oryginalne aluminiowe felgi 16" i to na te felgi przez 4 kolejne sezony zakładałem zimówki, a latem wchodził letni komplet. Był to wtedy mój jedyny samochód i był on dosyć mocno eksploatowany jeżeli chodzi o przebieg i warunki - w zimie nie mogłem mu odpuszczać i zawsze musiał mnie dowozić do celu. Tam felgi nie miały żadnych wżerów korozji od soli, a miały drobne uszkodzenia mechaniczne, które wydaje się naruszyły zewnętrzną warstwę ochronną.

Skoro tamte wytrzymały, to obecne oryginałki w ST chyba też dadzą radę? Chociaż mogę się mylić, bo może inaczej są wykonane? Zobaczymy.
Ale nie do końca sie tym przejmuję, bo ten samochód ma dawać przyjemność z jazdy.
Najwyżej na wiosnę przerobię mod pod tytułem renowacja felg - i będzie co opisywać  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Wczoraj przyjechały kurierem opony Dunlop SP Wintersport 3D w rozmiarze 225/40R18 92V XL.

No ale przy odbiorze zobaczyłem, że opony są wyprodukowane 2,5 roku temu - DOT "2511"!
A przy zamawianiu zaznaczyłem, że moim warunkiem jest to, aby opony były z 2013 roku. Masakra.
Nie odebrałem opon, bo przy zimówkach wiek opon ma jeszcze większe znaczenie, niż przy letnich.

Całe szczęście tym razem zamówiłem opony za pobraniem, więc nie martwię się o jakieś zwroty kasy.
Sklep internetowy, z którego zamawiałem poleciał sobie centralnie w kulki. W innych sklepach to chociaż zachowują pozory i mówia np. że nie mogą na 100% sprawdzić daty produkcji itp. A ci zapewniali wręcz, że będzie aktualny rok.



Dobra informacja wynikająca z tej sytuacji jest taka, że w tzw. międzyczasie dowiedziałem się, że są jednak dostępne w tym rozmiarze nowe opony Bridgestone Blizzak LM-32S.
(niemecka strona producenta nie podaje aktualnych informacji o rozmiarówce; polska strona w ogóle nie pokazuje tej opony)
W teście ADAC te opony uzyskały najlepsze noty na mokrym.

Zatem obecnie zastanawiam się czy nie zamówić tych Bridgestonów...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy