[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

Jak tylko idą wyżej z momentem to pojawia się szarpanie.
Gdyby nie to, to spokojnie mogliby go na okolice 290 zrobić, bo turbina bardzo ładnie dmucha, no ale te szarpanie...

Jeszcze w poniedziałek mają spróbować jakiś program z innego Maxia podłożyć gdzie nie było tego cięcia momentu i może im się uda ominąć ten limiter.

Dla mnie absolutnie ostateczną data wyjazdu po auto to czwartek, więc mam nadzieję że coś im się uda zrobić.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

Ciekawe,czy to pomoże.Ja wczoraj walczyłem z kolektorem.Niestety kawałek jednej śruby był nie do wyciągnięcia z głowicy,mimo prób ze spawarką,wymieniłem też wirnik w turbawce. Potwierdzam,że demontaż półosi pomaga w wyciągnięciu kolektora z turbawką(daliśmy radę bez tego),robota przy garażu to lekko mówiąc hardcore.
Tomek

snafu

To przetrzymaj ile dasz radę. Może uda się coś wywalczyć z tą mocą.

Viczi

Chłopaki dadzą rade z tym potworkiem. Cierpliwości.

MAG

Jestem niesłychanie cierpliwym człowiekiem... ;-)

Podobno wczoraj natrafili na dobry trop - uzgodniłem z Thomasem, że mają jeszcze 2 dni - tak czy siak muszę odebrać auto w czwartek
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

My też...
Tomek

weksla

Czwartek...jakie wieści?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

cliner

Pisał Maciej na Forum Ford Club Polska,że zostało stabilne 260.Dzisiaj jechał do nich odebrać auto.

« Dodane: 23.06.2017, 06:31 »

Last minute Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.news.Na razie został przy serii.W planach powrót na kontynuacje.Mają dłubać innego S-Maxa i dopracować program.
Tomek

sseebbaa1

Zaskakująco duże problemy z tym programem.
Czy inne 2.5T też notowały takie problemy z szarpaniem, cięciem momentu?
Snafu napisał, że to standardowy problem. Ale w innych autach napisanie po prostu poprawnego programu eliminowało jakiekolwiek szarpania.

MAG - jak już z sukcesem zakończysz walkę o moc, to będą chyba najwartościowsze konie pod względem poświęconego czasu :)

3mam kciuki!


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

snafu

Jest problem przy s-max/mondeo gdy chcesz mocniej dmuchnąć

MAG

Thomasowi udało się przeskoczyć problem z zamykaniem przepustnicy, ale wyszedł inny - cięcie jak tylko moment przekraczał 400Nm.
Podejrzewane jest powiązanie tego z obcinaniem ciśnienia paliwa.

Thomas jeszcze wczoraj rano próbował coś kombinować i skończyło się przedobrzeniem - ciągle coś powodowało szarpanie.
Nie miałem czasu na to żeby ciągnąć zabawę, więc zdecydowaliśmy załadować serię, żebym mógł normalnie jeździć.
Na czwartek umówiłem się na pomiar serii i próbę wgrania poprzedniego programu robionego przez chłopaków z Kosakowa.
Jeśli nie będzie szarpania to póki co zostanę na tym programie ktory podchodził do 250KM na seryjnej turbinie.


Jeśli będą szarpania,, to będę jeździł na serii, a tak czy siak będę czekał aż FSV poradzi sobie z innym S-Maxem, który na dniach ma do nich trafić, bo nie po to instalowałem hybrydę aby zatrzymać się na okolicach tylko 250 kucyków.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

Musi być dobrze :) Będzie dobrze. Czekamy razem.

MAG

Seria to oczywiście za mało, więc podjechałem do chłopaków z Kosakowa na wgranie poprzedniego programu.
Wynik na rolkach pozytywny, ale niestety w teście jazdy na drodze szarpało.

Szybka decyzja i piszemy poprawkę.
Zdjęli moment w zakresie 2.200-2.800 rpm i szarpanie ustało :diabel2:

Postanowiłem zostać póki co na tej poprawce i czekam na to aż FSV poradzi sobie z limiterami.

W tzw międzyczasie spróbuję podkręcić aktuator w hybrydzie (teraz jest skręcony na minimum) i jeśli nie będzie szarpania, to podjadę pomierzyć Smokusa w jakiś chłodniejszy poranek, bo dzisiejsza temperatura i bardzo niskie ciśnienie atmosferyczne nie sprzyjały osiąganiu dobrych wyników na rolkach.

A tak to wygląda na wykresie :568:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 29.06.2017, 22:52 »

Bym zapomniał - to są wykresy z hamowania na 4-tym biegu.
Na piątym zaczynał ciąć, ale moment max był 413 Nm...


No i tym razem udało sie połączyć z autem po kablu i nie trzeba było tak jak poprzednio, wyciągać sterownika na stół...


Chłopaki sugerują mi, że skoro planuję zostawić Smokusa jeszcze na kolejne 2 lata, to żebym pomyslał o montażu wskaźnika EGT...
Wtedy bym zapewne dołożył juz 3 zegary - EGT, doładowanie i temperatura lub ciśnienie oleum.

Kwestia do przemyślenia...


Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

Słuszna droga,też spoglądam na budziki,dobre miejsce na przednim słupku.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Tomek

MAG

No ja akurat na słupku bym nie chciał.
Mam ideę żeby wykorzystać schowek na desce do ich montażu...
Oczywiście o ile do tego dojdzie...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0