[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

Musi jakiś wredny sterownik...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

Z ktorego roku masz smaxa?

MAG

styczeń 2007
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Zapomniałem wczoraj napisać, że w rejonie gdzie zaczynało sie szarpanie, cisnienie paliwa było w okolicach 2,7 bara. Wykres miał kształt paraboli, pompa dawała od ok 3,5-3,7 bara przy "starcie", potem w okolicy 2-3 tys obr były spadki do ok 2,5-2,7 bara, a potem ciśnienie znowu rosło do tych 3,7 a może nawet ciutkę więcej.

Musze poprosić Łukasza żeby zrobił mi wykresy jak zachowywało sie ciśnienie przy seryjnym programie i chipsie.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Nie wiem dokładnie jak jest w S-Maxie, ale na pewno nie różni się to znacząco od tego co jest w serii ST MK2. A ciśnienie 2.5-2.7 bara to jest dramat. Wystarczy sprawdzić jaki był wtedy AFR, czas otwarcia wtryskiwaczy i short fuel trim, a wszystko się wyjaśni.

1donrafaello

Na lpg tez szarpie a instalacja lekko 300km powinna dac rade wiec paliwo odpada

TAM

Nie zgadzam się. Co za problem sprawdzić to co napisałem? Zamiast wróżenia z fusów będzie widać czarno na białym co się dzieje.

MAG

Dostałem wykresy paliwa, ale jestem na mieście i teraz nie dam rady tego wstawić

Łukasz ma skonsultować te wyniki i moją sugestię odnośnie wymiany pompy na mocniejszą.

W przyszły czwartek wracam już do Szwecji, ale jak będę następnym razem w Polsce to podjadę do Łukasza na diagnostykę żeby sprawdzić te parametry o których pisał TAM
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Na zdjęciu wykres mocy i momentu razem z cisnieniem paliwa.
Jak widać w dolnym zakresie obrotów na chipsie są znaczące spadki, czego efektem były szarpania i "cięcie" mocy. Dlatego chłopacy musieli delikatnie przyciąć dół, żeby auto mogło jeździć płynnie.

Wg wszelkiego prawdopodobieństwa to właśnie te ciśnienie paliwa, czyli za słaba pompa paliwa, stoi za kiepskimi wynikami i brakiem możliwości wykożystania potencjału setupu jaki jest w Smokusie zamontowany.

Zobaczymy jak się potoczą dalsze losy, ale istnieje opcja która przewiduje mozliwośc tego, że Smokus pozostanie w moich rękach jeszcze przez parę lat jako "auto rezerwowe" i wtedy prawdopodobnie pokuszę się o montaż wydajniejszej pompy i próbę osiągnięciaa okolic 300KM.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

cliner

Czujnik na listwie paliwa masz jeszcze fabryczny?
Tomek

MAG

tak sądzę  ....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Minęło parę tygodni i Smokus przejechał 700km spalając średnio 12,5 literka na stówkę. Po drodze "uwieczniłem taka sytuację ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





W tzw międzyczasie Smokus powoził troche materiałów do budowy domku narzędziowego który stawiam w ogrodzie. Deski długości 3m wchodza do środka i klapę bagaznika da się zamknąć ;-)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Z innych ciekawostek - ponieważ nikt nie chciał proszkowo pomalować moich zimówek, to ze wzgledu na konieczność poskładania ich jeszcze przed przyjazdem do Szwecji, to postanowiłem zająć się tym własnoręcznie ;-)
Tak sie teraz prezentują ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.







I na koniec jeszcze taka informacja - dzisiaj złożyłem u Tomka z FSV zamówienie na przerabianą pod S-Max'a mocniejszą pompę paliwa, która daje stabilne 4 bary nawet pod dużym obciążeniem.
Jak dobrze pójdzie, to jak przyjade do Gdańska pod koniec października, to wyląduje ona na aucie.
Może nawet zdążę od razu zrobić podejście do strojenia, chociaż na tę kwestię nie będę naciskał, bo była w planach na następny sezon.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

W piątek miałem małą traskę do zrobienia i takie cudo po drodze trafiłem - normalnie pierwszy raz na żywca spotkałem tego rodzynka.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Jako że pogoda jeszcze dopisywała, to umyłem i posprzątałem Smokusa, więc trzeba było to uwiecznić, bo nie wiadomo kiedy kolejny raz trafi się tak czyste auto ;-)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Ostatnio zaczęły sie buntować zegary - wyświetlacz centralny wariuje, więc postanowiłem zrobic to co odkładałem od paru lat, czyli na pokład wpadnie Convers+ z najnowszym oprogramowaniem i wizualizacją czujników parkowania.

Zastanawiałem się czy dać do zrobienia jakąś startowa grafikę, ale póki co ten pomysł został odłożony...

Skupiam się bardziej na innych tematach - jeśli sie uda, to od razu po montażu przerobionej pompy będę próbował podejść do próby strojenia.
Będę to robił u "swoich" chłopaków w Kosakowie, bo w trakcie tego krótkiego pobytu w Polsce, nie będę miał czasu na wycieczkę na południe.

Jeśli Smokus się dobrze sprawi w trakcie tego strojenia, to w planach pojawią się też nakładki progowe MS Design, czyli te z pakietu Titanium S.
Być może nawet poszukam jakiejś półskóry ...  ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Odbiło mi chyba do reszty. Właśnie zakupiłem nakładki przednich błotników do progów MS Design. Co prawda miałem najpierw robić strojenie, ale że dostałem je w dobrej cenie...
Teraz musze szukać samych progów i patrząc w jakich cenach one chodzą, to może nawet uda się zmieścić w tysiącu za cały komplet. Oczywiście plus lakierowanie i montaż.

Zakupiony Convers + powinien dzisiaj dotrzeć do kolegi który zajmie sie jego zaprogramowaniem pod Smokusa i w wolnej chwili podrzuci go potem do chłopaków w Chwaszczynie, gdzie mi go podmienią przy okazji wymiany pompy paliwa.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0