Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Dziękuję "dawcy" za podesłanie organu :)
Na pewno opiszę później efekty.
Spodziewam się takowych!

No i z niecierpliwością czekam na zakończenie Twojego projektu.

Pozwolę sobie tylko na taką małą uwagę - z Twoim samochodem jest taki problem, że modyfikacje trwają już tak długo, że chyba wszyscy będą zawiedzeni jeśli autko nie wypluje z siebie 250 KM.
Czego Ci gorąco życzę!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 25.03.2014, 18:45Pozwolę sobie tylko na taką małą uwagę - z Twoim samochodem jest taki problem, że modyfikacje trwają już tak długo, że chyba wszyscy będą zawiedzeni jeśli autko nie wypluje z siebie 250 KM.
Czego Ci gorąco życzę!
Dzięki, ale to raczej nierealne. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Skoro mój ST220 po strojeniu miał 230 to Twój przy lepszym wydechu i znacznie lepszym dolocie to sądzisz że mimo wszystko nie dojdzie w granice 250-ciu?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Ja też uważam, że masz realną szansę na niezły wynik. Poprawiasz przecież "płuca" czyli dolot powietrza. A zwłaszcza przy dużych pojemnościach silników kwestia tlenu jest bardzo istotna.
Pamiętaj, że w Duratecu 3.0 następuje fajny skok mocy przy około 5.000 obr/min, więc zwiększenie wydajności podawania tlenu i być może przesunięcie dzięki temu w górę obrotów przy których moc ostatecznie gaśnie, ma naprawdę szansę na przełożenie się na wynik 250 KM.

No i tak jak pisze MAG, "mniej oporny" wydech dopełnia całościowy łatwiejszy przepływ gazów (najpierw powietrza, a potem spalin).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

To niestety nie jest takie proste, przecież nie bez przyczyny od dłuższego czasu dopracowuje dolot. :) I niestety mam wrażenie, że doszedłem już do ściany, której nie da się przekroczyć bez nieopłacalnych inwestycji. Problem z tym autem polega na tym, że pewnych rzeczy nie mogę zrobić tak jakbym chciał i dotyczy to zarówno dolotu jak i wydechu. Po prostu nie da się — albo nie ma na to miejsca albo nie ma nikogo, kto by to wykonał, za cenę, która nie zbliży się do wartości auta.

A wracając do meritum. Przyczyny dla których ta modyfikacja nic nie dała, mogą być dwie. Albo, jak wspomniałem, ze względu na łączenie się kanałów w jeden w głowicy, turbulencje powstające na skutek innej prędkości powietrza w kanałach o różnej średnicy niwelują mniejsze opory związane ze zwiększoną średnicą. albo też wąskim gardłem jest UIM ST200. W obu przypadkach nic z tym już nie zrobię.

Ale zmodyfikowałem nieco mój plan. Otóż w LIM rozwiercę tylko kanał primary — z 33 na 34 mm. 35 mm sobie daruję z dwóch powodów. Przede wszystkim dlatego, że pozycjonowanie dolnej uszczelki jest u mnie nieco nietypowe i nie jest ultra dokładne, a uszczelka ta ma otwory 35/35 — więc lepiej będzie, jeśli zostanie 1 mm tolerancji. Po drugie dla 1 mm nie ma chyba sensu bawić się w wycinanie nowych motylków, które też niekoniecznie muszą wyjść lepiej od seryjnych. Za to wypoleruję wszystko i dopracuję. Powinno dać to nawet lepszy efekt.

No nic, zobaczymy jak to wyjdzie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i projekt zbliża się ku końcowi bo udało mi się zdobyć drugi zestaw "SVT lite". Jak dobrze pójdzie to UIM od razu pójdzie do polerki. Z kolei LIM oddałem już do obróbki. Tak jak napisałem wyżej, tym razem zrobię tak, żeby oba kanały miały identyczną średnicę. Jak się okazuje ten z motylkiem ma 44,5, więc primary zrobię tak samo. Wydaje się to optymalnym rozwiązaniem przy swapie "port-matched", no, ale zobaczymy. Przepustnica będzie 65 mm, bo reakcja na gaz z nią jest naprawdę niepowtarzalna, więc wolę ją mieć nawet jeśli miałaby być nieco gorsza (a chyba nie będzie). Przy okazji dorobię jej porządną uszczelkę z PTFE. Ten materiał bardzo dobrze izoluje termicznie, więc temperatura dolotu powinna się lekko zmniejszyć. Poza tym seryjna była już zakładana kilka razy, więc chyba pora wysłać ją na emeryturę.

Stary zestaw pójdzie na sprzedaż w całości. Jest znacznie lepszy od seryjnego "SVT lite", więc myślę, że ktoś go przygarnie i zrobi z niego dobry użytek. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i mam już rozwiercony LIM, pora teraz to wszystko do siebie dopasować, wypolerować UIM, no i wreszcie poskładać. Mam nadzieję, że moja teoria o wyrównaniu prędkości przepływu w obu kanałach okaże się słuszna i więcej nie będę musiał tego ruszać. :)

Przy okazji w LIM zrobię jeszcze knife-edge. W głównej przepustnicy trochę się boję, ale z LIM-em się pobawię.

No i oprócz tego zamówiłem drugi komplet 18", identycznych jak już mam. Z obu kompletów wybiorę 4 najlepsze na lato, a pozostałe pójdą na zimę i auto będzie wyglądało przyzwoicie przez cały rok.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Wszystkich kwestii związanych z dolotem nie ogarniam tak dobrze jak Ty, więc po prostu czekam na efekt końcowy okraszony przepięknym wykresem z hamowni.
Trzymam kciuki!

A co do kół na zimę, to bardzo podoba mi się te podejście. Ja również nie mógłbym patrzeć na swojego smoka, gdyby miał jeździć na 16".
Też zimą puściłem go na mróz w 18-calowych butach.

Tylko będziesz niemiło zaskoczony cenami zimówek. Są bowiem zauważalnie droższe od letnich w identycznym rozmiarze.

No ale efekt wizualny zimą, będzie kolosalny na tle pozostałych stalówkowo-kołowych toczydeł!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 12.04.2014, 06:26Wszystkich kwestii związanych z dolotem nie ogarniam tak dobrze jak Ty, więc po prostu czekam na efekt końcowy okraszony przepięknym wykresem z hamowni.
To co robię teraz, to nawet nie tyle tuning, co poprawianie słabej strony mojego swapu. :)

Cytat: sseebbaa1 w 12.04.2014, 06:26Tylko będziesz niemiło zaskoczony cenami zimówek. Są bowiem zauważalnie droższe od letnich w identycznym rozmiarze.
Niestety masz rację, ale da się kupić przyzwoite zimówki w cenie w okolicach 450 zł za sztukę. Może nie topowe, ale też zimą nie jeżdżę 250 km/h i ogólnie poruszam się spokojniej, bo nigdy nie wiadomo, czy w środku "suchego" zakrętu nie pojawi się jednak trochę lodu. Na zimę prawdopodobnie zdecyduję się na Uniroyal MS Plus 66. A Ty, co założyłeś?

Cytat: sseebbaa1 w 12.04.2014, 06:26No ale efekt wizualny zimą, będzie kolosalny na tle pozostałych stalówkowo-kołowych toczydeł!
I oto chodzi. :) Poza tym, srebrne kombi ze zderzakami RS wygląda naprawdę masywnie, więc 16 do tego nijak nie pasują. Gdyby to był np. czarny sedan bez pakietu, to jeszcze dałoby się to znieść...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

qualin

Ja teraz cala zime przejezdzilem na 16tkach. Masakra, te kola wygladaja jakbym je z forda ka przelozyl :)
Na nastepna zime tez bede szukal czegos w wiekszym rozmiarze zeby nie wstydzic sie z garazu wyjechac :P

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 12.04.2014, 15:10Na zimę prawdopodobnie zdecyduję się na Uniroyal MS Plus 66. A Ty, co założyłeś?
Ja założyłem najnowszy model Bridgestona, a mianowice Blizzak LM-32S (225/40R18 92V XL)
Istotna jest tu ta literka "S", bo oznacza ona zmieniony bieżnik i mieszankę.
Opony ściągałem z Niemiec, bo pod koniec 2013 roku nie były jeszcze dostępne w Polsce.

Niestety dobrze ich nie potestowałem zimą, bo zrobiłem na nich zaledwie około 300 km i to w warunkach nie za bardzo zimowych (przyczyna tego to kolizja w połowie grudnia i późniejsza przedłużająca się naprawa).

Wybrałem te opony, bo miały w teście ADAC najlepsze wyniki na mokrym.

A ten model Uniroroyala to jakiś starszy?
W tym teście ADAC był testowany Uniroyal MS plus 77 (a nie 66).


« Dodane: 12.04.2014, 16:33 »

Tak wygląda mój bieżnik zimowek:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg33974.html#msg33974
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Ja po zmianie z zimowych 16'' na letnie (nowe) 18'' jestem i powiem wam że szczerze po przesiadce "zapłakałem" - komfort jazdy na 16'' jest niewspółmiernie lepszy niż na 18'' - chyba się starzeję:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: sseebbaa1 w 12.04.2014, 16:31A ten model Uniroroyala to jakiś starszy?
Tak, ale to nie znaczy, że gorszy. W porównaniu do nowszego jest gorszy na śniegu, ale za to lepszy na suchym i mokrym. W zasadzie na suchym i mokrym był jedną z najlepszych opon w teście ADAC. Na śniegu wypadł słabo, ale ile tego śniegu mamy w roku? Może kilka dni podczas których i tak stoimy w korkach. Niezaprzeczalnym atutem tej opony jest także cena -- znalazłem je po 419 zł za szt.

Cytat: weksla w 12.04.2014, 23:53Ja po zmianie z zimowych 16'' na letnie (nowe) 18'' jestem i powiem wam że szczerze po przesiadce "zapłakałem" - komfort jazdy na 16'' jest niewspółmiernie lepszy niż na 18'' - chyba się starzeję:D
Przesadzasz. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Przez jakiś czas nie pisałem, bo miałem inne sprawy, ale pora zakończyć wreszcie projekt. :)

Jakiś czas temu przyszły CSC5:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A także drugi komplet 18" RS:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W międzyczasie dopracowałem też motylki w LIM, mniej więcej jak na szkicu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zostało wypolerowanie, poskładanie, no i strojenie. A na koniec kilka kosmetycznych zmian wizualnych i auto powinno być wreszcie gotowe. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Jaki profi paint master :DDD