Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz ich tuningu


Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

BINGO!

Wygrałeś świeżutkie wypieki z mojej domowej kuchenki!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 09.11.2013, 17:13Kto zgadnie co to jest?

hm..stawiam że to nowa wersja rogali Marcińskich?

sseebbaa1

09.11.2013, 19:23 #122 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 07:22 by sseebbaa1
Musiałem wygrzewać zaciski hamulcowe po malowaniu farbą, gdyż takie są wymagania dla tej farby termoodpornej, którą znalazłem.

A zaczęło się od tego, że lakiernik pomalował zaciski i pomimo upływu 24h zaciski ciągle były lekko klejące. Dopiero później dowiedziałem się, że mechanik nie przekazał lakiernikowi wydruku technicznego dotyczącego tej farby oraz sposobu jej nakładania i utwardzania.
Ja sam wcześniej postarałem się o załatwienie rozpiski technicznej żeby wszystko było jasne, a oni sobie tego po prostu nie przekazali. Ręce opadają...

Zabrałem więc te zaciski od lakiernika i wymyśliłem, że wygrzeję te zaciski sam w domu - przy użyciu zwykłego piekarnika domowego.

I była to genialna myśl!
Tylko małżonka myśli trochę inaczej, jak zobaczyła opary w chacie  :o


Farba to TEKNOHEAT 500, kolor jak widać czerwony, matowy. Odporna na stałe ogrzewanie do 400 st. C, a chwilowe ogrzewanie do 500.

W opisie zaznaczono, że po położeniu każdej warstwy farby należy ją wygrzać w temp. min. 200 st. C przez 1h.
W przypadku moich zacisków niestety lakiernik o tym nie wiedział i położył następną wartwę po zwykłym przeschnięciu.
Po zakończeniu malowania, jak już wspomniałem, zaciski były całe lepiące się i lakier był podatny na ugiannie sie pod mocniejszym naciskiem.
Byłem załamany.


Ale po wypiekaniu :D w domowej kuchence w temperaturze początkowo 200 st. C a potem nawet 250 st. C (łącznie przez 1,5 h) powłoka zrobiła sie twarda i wygląda OK.

A w kuchni już nie śmierdzi. Naprawdę.


Tutaj efekt - czerwone zaciski od Focusa II ST, które będę montował do swojego Mondeo mk3 ST220.
Ostateczny efekt nie jest taki fajny jak się spodziewałem, ale jest nadzieja, że ta farba po prostu nie zejdzie pod wpływem temperatury nagrzewających się hamulców.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak to wygląda Waszym zdaniem?

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

bishop

Nie jest źle. Wyglądają całkiem nieźle. Na aucie będą wyglądać super
Cytat: sseebbaa1 w 09.11.2013, 18:23Ręce opadają...

Skąd Ty takich fachowców wytrzasnąłeś?
ps. Emblematy już zamontowałeś?

linkgrabber

ta blacha też rdzewieje także szkoda, że jej nie pomalowałeś ;)


Na mnie dziwnie sie patrzyli z kolei jak lampę do piekarnika wsadziłem :D

sseebbaa1

Cytat: bishop w 09.11.2013, 18:46Skąd Ty takich fachowców wytrzasnąłeś?

No niestety lubuskie cierpi na mocny niedostatek warsztatów mających doświadczenie z tuningiem.
Najbliżej to chyba w Szczecinie albo w Poznaniu można znaleźć fachowców, którzy już coś wiedzą i nie będą się uczyli na błędach.

Cytat: bishop w 09.11.2013, 18:46Emblematy już zamontowałeś?

Będę je montował najwcześniej na wiosnę.

Cytat: linkgrabber w 09.11.2013, 19:50ta blacha też rdzewieje także szkoda, że jej nie pomalowałeś

Bałem się, że będzie odpryskiwała farba, bo w końcu ten element sprężynuje. Ale może jeszcze pomaluję, bo resztka farby została. Zobaczymy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Ładnie wyszło nie powiem. Sam bym sobie tak zrobił bo zmojego lakieru w aerozolu już mało co zostało. Ile taka farba?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

sseebbaa1

Wziąłem 0,5 litra za 38 złotych.
Tyle wystarczyło na dwa zaciski.

Wydaje mi się, że te farby są sprzedawane normalnie w dużych puszkach (chyba po 10 litrów), ale dystrybutorzy na życzenie rozlewają je do mniejszych pojemników i tak sprzedają.
Ja to kupiłem przez jakiegoś dystrybutora regionalnego, który wysłał puszkę za pobraniem.
Ale może znajdziesz sklep w swoim regionie, to zaoszczędzisz na przesyłce.

Sprawdź też inne kolory:
http://www.arkadiafarby.com.pl/zaroodporne.htm
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

13.11.2013, 19:56 #128 Ostatnia edycja: 23.09.2019, 07:24 by sseebbaa1
Po ostatnich moich wpisach można było poznać, że przygotowywałem się do jednej z najpopularniejszych modyfikacji w Mondeo mk3 - do montażu większych hamulców.
Większość użytkowników Mondeo mk3 bowiem wie, że samochód ten cierpi właśnie na zbyt małe przednie hamulce, które po prostu ,,puchną" po troszeczkę ostrzejszym ich potraktowaniu. Doskwierające jest to zwłaszcza w mocniejszych wersjach silnikowych, takich jak ST220. Dla przypomnienia - moje hamulce ATE (tarcze i klocki) przy standardowej wielkości tarczy 300 mm skończyły się całkowicie po zaledwie 7.000 km przebiegu (delikatnym wytłumaczeniem jest tylko to, że samochodu używam praktycznie wyłącznie w mieście, co stanowi zawsze większe wyzwanie dla hamulców).

Zatem przyszedł czas na upgrade hamulców poprzez zamontowanie hamulców od Focusa mk2 ST (2.5T 225KM). Jest to już znany na tym forum sposób ,,przeszczepu" hamulców, więc nie odkrywam tutaj nic nadzwyczajnego, jednak chciałem Wam przedstawić te ulepszenie w moim wydaniu.

Hamulce od FF II ST pozwalają na założenie tarcz o większej średnicy (320 mm zamiast 300 mm) oraz skorzystanie z większych zacisków (mimo że dalej jednotłoczkowych). Większe tarcze powodują trochę lepszą dźwignię działania klocków, ale przede wszystkim większe tarcze w połączeniu z większymi zaciskami potrafią przyjąć i szybciej oddać większą ilość ciepła wydzielanego przy hamowaniu. To z kolei oznacza późniejsze ,,zagotowanie się" zestawu.

Skoro już zmieniałem główne składnik zestawu, to uzupełniłem to o jednoczesną wymianę przewodów hamulcowych i płynu hamulcowego.


Elementy składające się na mój nowy zestaw hamulców to :

- zaciski hamulcowe ATE od Forda Focusa II ST
[11.9576-9975.2] lewy zacisk
[11.9576-9976.2] prawy zacisk

- tarcze Zimmermann o średnicy 320 mm, gładkie, wentylowane, z powłoką antykorozyjną ,,CoatZ"
[610.3709.20]

- klocki hamulcowe HAWK Performance HPS
[515f.760]

- przewody hamulcowe w oplocie stalowym firmy HEL
[symbolu nie podają, tylko zamawia się to podając nazwę samochodu]

- płyn hamulcowy Motul RBF 660


Przygody z malowaniem zacisków opisałem już wcześniej.


Zestaw przed zamontowaniem wyglądał tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Wybrałem tarcze gładkie, bez nawierceń. Miałem już nawiercane tarcze i wiem, że otworki powodują bardzo szybkie pękanie tarczy.
Przy wyborze tarcz miałem dylemat czy wybrać gładkie ATE czy gładkie Zimmermanny, ale skoro ostatnie moje tarcze ATE padły w ekspresowym tempie (patrz post #67), to tym razem dałem szansę tarczom Zimmermana.

Podobnie przy wyborze klocków też miałem do wyboru dwie opcje. Jedna to ,,Ferodo DS 2500", a druga to ,,HAWK Performance HPS". Wybrałem te drugie, gdyż spotkałem się z opiniami, że Ferodo potrafią piszczeć. Nie chcę piszczących hamulców, ponieważ samochodu używam na co dzień. Zresztą HAWK'i były nawet tańsze od Ferodo, a skuteczność hamowania jest podobno porównywalna.

Początkowo miały zostać zamontowane przewody hamulcowe Goodridge, ale ostatecznie okres oczekiwania na nie przekroczył miesiąc i zrezygnowałem z nich. Wziąłem przewody w oplocie firmy HEL - w jeden dzień zamówiłem, a na drugi dzień już je miałem w domu.

Pozostał mi tylko na koniec wybór płynu hamulcowego, ale że na tym się akurat najmniej znam, to wziąłem po prostu jeden z tych charakteryzujących się najlepszymi parametrami odporności na przegrzanie (wysoka temperatura wrzenia, 325 st. C).


Dzisiaj to wszystko zostało zamontowane.
Teraz zaczniemy testowanie zestawu, bo wcześniejszy (standardowy) nie wytrzymał nawet pełnego sezonu  :)

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

weksla

Wygląda fajnie. Szkoda tylko że część tłoczkowa nie pomalowana. Musisz mocno eksploatować te heble:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
Ford Focus ST225--------------------> 400ps

sseebbaa1

Cytat: weksla w 13.11.2013, 19:46Szkoda tylko że część tłoczkowa nie pomalowana.

Części tłoczkowej i tak nie widać jak zacisk jest zamontowany pod felgą. A przy słabym zabezpieczeniu tej części przed malowaniem można nieźle narozrabiać np. poprzez zamalowanie miejsca na tłoczek czy na sworznie (inaczej prowadnice czy ślizgi).
Jeżeli czytałeś z jakimi "magikami" musiałem się męczyć przy malowaniu tych zacisków, to zrozumiesz dlaczego minimalizowałem potencjalne zagrożenia  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Ładnie wyglądają ;)
Powiedz mi ile kosztują przewody w oplocie i gdzie kupowałeś ? ;)

sseebbaa1

- zaciski hamulcowe
600 zł + 20 zł przesyłka (Allegro)

- tarcze Zimmermann CoatZ gładkie
390 zł + 17 zł przesyłka tarcz i klocków (brakeparts.pl)

- klocki hamulcowe HAWK Performance HPS
513 zł (brakeparts.pl)

- przewody hamulcowe w oplocie stalowym HEL (przód + tył)
360 zł + 10 zł przesyłka (Allegro)

- płyn hamulcowy Motul RBF 660
117 zł (zaprzyjaźniony warsztat w Gorzowie)


Czyli jak tak dobrze policzyć, to za całkowicie nowiutki i kompletny zestaw hamulców zapłaciłem ok. 2000 złotych.
(całe przednie hamulce plus jeszcze przewody na tył)

Koszty malowania zacisków, to już wyłącznie moja fanaberia  8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

pawpor

Cytat: sseebbaa1 w 13.11.2013, 22:33- przewody hamulcowe w oplocie stalowym HEL (przód + tył)
360 zł + 10 zł przesyłka (Allegro)

Było się pytać - u nas taniej :)

sseebbaa1

Cytat: pawpor w 14.11.2013, 09:01Było się pytać - u nas taniej

No rzeczywiście. Po uwzględnieniu rabatu dla forumowiczów faktycznie wyjdzie taniej.
Jakoś to przegapiłem.
Ale to wina tego, że jak zamawiałem u Ciebie tarcze i klocki, to już miałem zamówione przewody, a dopiero później okazało się, że dostawa przewodów w tym innym sklepie masakrycznie się opóźnia.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy