[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

T

Cytat: MAG w 12.10.2016, 22:15Pyrshal z kolei twierdzi, że kevlarowa tarcza którą robił mu Thomas jest świetna i jest z niej super zadowolony....
Trudno powiedzieć, czy wszystkie okładziny kevlarowe są takie same. Tak jak napisałem, nie chcę uogólniać moich doświadczeń, bo są jednak jednostkowe. Miałem tylko jedno takie sprzęgło. Miałem natomiast dwa spieki i z obu byłem zadowolony, chociaż 4-łopatkowy był trochę hardkorowy. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

No cóż - postanowiłem zaryzykować i sprzęgło leci do regeneracji i obicia kevlarem do tego warsztatu co Seba podał namiary...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

PyRsHaL

Kwestia jak grubą warstwę zrobią i bodajże różne odmiany są i jaka jest jakoś wykonania - na tym co ja mam podobno 40% więcej przenosi.
Docisk RS i wysprzęglik RS, a tarcza z ST poszła na kevlar.

Nic nie ślizga, wszystko ładnie klei, a jak finanse pozwolą to wpadnie zestaw jednomasowy z lżejszym kołem zamachowym od FSV
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

MAG

Wysprzęglik jest taki sam w ST i RS (podobnie jak dwumasa) - to tak gwoli informacji
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

PyRsHaL

Ale i tak z tego co szukaliśmy to samego docisku osobno nie da się kupić tylko zestaw z tarczą i wysprzęglikiem - więc dlatego napisałem RS :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

T

Cytat: PyRsHaL w 13.10.2016, 19:33Kwestia jak grubą warstwę zrobią
Jeśli chodzi o całkowitą grubość tarczy, to nie ma tu wielkiego pola do manewru, bo to zależy od koła i docisku. Jeśli będzie za mało, to źle, jeśli za dużo to też źle. A dobrze jest zwykle tak, jak seryjnie przy danym zestawie koło+docisk.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

Cytat: PyRsHaL w 13.10.2016, 22:55
Ale i tak z tego co szukaliśmy to samego docisku osobno nie da się kupić tylko zestaw z tarczą i wysprzęglikiem - więc dlatego napisałem RS :)
Tez to sprawdzalem.
Nie da sie kupic samej tarczy i samego docisku, ale mozna kupic zestaw tarcza plus docisk lub tarcza plus docisk plus wysprzeglik. 

Sam wysprzeglik luzem kosztuje dwa razy Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tyle.co w zestawie z tarcza i dociskiem...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

PyRsHaL

Cytat: MAG w 14.10.2016, 06:44
Tez to sprawdzalem.
Nie da sie kupic samej tarczy i samego docisku, ale mozna kupic zestaw tarcza plus docisk lub tarcza plus docisk plus wysprzeglik. 

Sam wysprzeglik luzem kosztuje dwa razy Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tyle.co w zestawie z tarcza i dociskiem...

W skrócie - czysty marketing - znam to ze swojej pracy :)
W każdym bądź razie ważne że działa i nie ma problemów z przeniesieniem momentu
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

MAG

Powoli kończy sie czas oczekiwania na uzdrowienie Smokusa.

Było po drodze kilka niemiłych niespodzianek, ale obecnie nowe serducho jest w trakcie operacji pakowania do auta.
Nowe sprzęgło i nowy rozrząd juz na miejscu i na fajrant wszystko powinno juz siedziec pod maską.

Przy dobrych wiatrach w poniedziałek będę mógł go w końcu odebrać :)


Dodatkowo zamawiam nowy zestaw zimowy, bo poprzednie Borbety powedrowały w zeszłym roku do chłopaka, który ujeżdża mojego poprzedniego Maxia.

Ponieważ znalazłem w dobrej cenie zestaw ori alusów razem z zimówkami w pasującym mi rozmiarze, to wpadnie on do Smokusa, a letnie Wolfy ida do sprzedania i plan na kolejny sezon wiosenny to powrót do 20-tek, lub ewentualnie zmiana Wolfów na jakis ciekawszy wzór 19-tek - oczywiście pod warunkiem, że Wolfy sie sprzedadzą...






btw - na srode umówiłem sie na pomierzenie nowego serducha na hamowni.
Plan na nowe strojenie jest po zrobieniu wydechu, czyli jak sie uda, na samym poczatku stycznia.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

weksla

Kupiłeś silnik? Co się stało?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

MAG

Weksla - przeczytaj dwie ostatnie strony - wszystko opisałem...

Silnik jest już w aucie (nareszcie ;-) ).
Jutro będzie odpalanie, bo dzisiaj kończyli robić przewodologie...

Niestety po odbiór auta będę jechał dopiero w piątek, bo mi sie tu na miejscu w Szwecji pare pilnych spraw urodziło.
W zwiazku z tym, niestety wizyta na hamowni odłożona w czasie.





Kurczaki - kółeczka które chciałem kupic okazało się że sie sprzedały akurat wczoraj - musze szukać innego zestawu, albo ewentualnie tylko same oponki kupic i na Wolfy założyć.

« Dodane: 15.11.2016, 13:37 »

Smokus odpalony!!! :)






btw - mam zagwozkę z zimowym zestawem...

opcja 1. 19-tki z Kugi z oponami 235/45 z bieznikiem 7mm - wzór na który od dawna chorowałem, ale felgi lekko poobcierane na rantach.
opcja 2. 19-tki z poliftowego Mk4 z oponami 235/40 5,5-6mm bieznika - felgi jak nówki (może pare drobnych rysek), ale opony słabsze...



opcja 3. Kupić tylko same zimowe oponki i zostawić resztę kasy na inne rzeczy...


Plus opcji 1 i 2 to mozliwość sprzedania Wolfów z letnim obuwiem i przeznaczenia tej kasy na zakup letniego zestawu.
Plus opcji 3 - oszczędność kasy w tej chwili (przydatne patrząc na rachunek jaki będę musiał w warsztacie zabólić...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

IT'S ALIVE!


Nowe serducho podobno bije jak dzwon ;-)


Postanowiłem opóźnić przyjazd po odbiór auta i jednak od razu zrobić porządek z wydechem.

Dzisiaj dostałem propozycję na tłumiki MagnaFlow. (chodzi o same tłumiki plus końcówki - rury będą dorabiane w warsztacie montującym wydech)

Tłumik środkowy na rurze 2,5" i puszce o przekroju 13x20cm i długości 46cm, potem Y-pipe z zejściem z 2,5" na 2 x 2,25" i dwa tłumiki końcowe przelotowe o wymiarach puszek 13x20cm i długosci 35cm.

W przypadku MagnaFlow stwierdził, że tłumiki końcowe komorowe będą głośniejsze i bardziej agresywne jesli chodzi o efekty dźwiekowe, więc raczej wybiore przelotowe - nie chcę natretnego dudnienia ...


Końcówki jesli byłyby z MagnaFlow, to tylko okragłe fi100


Opcja nr2

Wydech srodkowy jak wyżej (tylko kwestia dobrania jakiegos tłumika o zblizonych rozmiarach), natomiast tlumiki końcowe z Ultera na rurze fi55 (czyli 2,25") z końcówkami 120x80 (identyczne jak ta co miałem w poprzednim Maxiu)

Opcja nr2 jest tańsza o jakies 6-7 stówek przy zastosowaniu Ultera ze stali uluminiowanej, a przy nierdzewce różnica to ok. 250-300zł






A Wolfy takimi kółeczkami chcę zastąpić ...   ;-)


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Toretto88

19" z pierwszej Kugi? Sadomaso :D

Wyklepane z aluminiowej blaszki... M8s

MAG

Ano te z Kugi bym chcial, ale nie jestem pewien czy mi teraz starczy na nie kasy...


Wszystko zalezy za ile uda sie zbudowac nowy wydech...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Poniewaz kolesie ze Szczecina, którzy mieli budować wydech okazali sie kompletnie niepoważni i od zeszłej środy do dzisiaj nie potrafili zrobić mi kalkulacji ile by ten wydech miał kosztować, to rezygnuje z ich usług.

Jadę w piatek rano odebrac auto z warsztatu gdzie wymieniali silnik, potem po zimówki (niestety na razie odpuszczam te alu z Kugi) i wracam do siebie.

Wydech będę robił w trakcie pobytu świateczno-noworocznego w Polsce, albo w Warszawie, albo w Gdańsku.

No i na razie postanowiłem wydech zrobic w wersji ekonomicznej, tzn wymienię tylko tłumiki i odcinek rury od kata do pierwszeego tłumika, żeby tam jak najmniej strat było.  Rura łącząca pierwszy tłumik z końcowymi zostanie na razie seryjna - i tak ma właściwą średnicę, więc raczej dużych strat powodować nie będzie...

Jesli zdecyduję się na zrobienie Stage3 (wymiana turbiny), to wtedy zrobię wszystkie nowe rury. Na razie są inne priorytety...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0