Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

wild_weasel

Dlaczego nie gładki Zimmerman? Do tego klocki Ferodo. To naprawdę dobry zestaw!

SteelRat

ATE Ceramic nie pylą, fakt, że teraz mam piękne, czarne felgi, ale jednak... ;)
Ale tarcze, owszem, nie zdecydowałem. Z tyłu jeszcze ujdą chyba, ale lewy klocek, Galfer, to chyba przepalony - w zimie się zacisk zblokował - więc i na tył coś by trzeba.

Myślałem nad powerdiscami, ale nie widzę chyba jakiejś większej zalety zastosowania.
Zimmermany też biorę pod uwagę. Pytanie, co mi mogą zaoferować w Focie czy Regplaście we Wrocku.

Przy wymianie tarcz i klocków wleje się też oczywiście nowego Motula w układ hamulcowy.

Obecne tarcze działąją, ale przy dłuższym hamowaniu z wyższej prędkości biją, kolorek też wskazuje na ich przegrzanie.
Ale że Kleber ich nie przegrzał, tylko ja? szok ;)

sseebbaa1

Mam w planach pewna przeróbkę hamulców (jak wyjdzie, to oczywiście ją przedstawię) i zastanawiam się już z wyprzedzeniem jaki sposób malowania zacisków jest lepszy
- farba w sprayu, czy farba nakładana pędzelkiem?

Za sprayem przemawia możliwość fajnego nakładania, natomiast te w klasycznych puszkach występują z dodatkowym utwardzaczem mieszanym bezpośrednio przed malowaniem (zakładam, że ten utwardzacz przekłada się jednak na twardszą powłokę).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

SteelRat

06.09.2017, 13:20 #693 Ostatnia edycja: 06.09.2017, 13:25 by SteelRat
Znajomek malował jakąś farbą do silników zaciski, w sprayu i wyszło ładnie, estetycznie, gładko. Pędzelek raczej kojarzy się z niezbyt równą powierzchnią, a kto by to potem polerował?

A, edytnę, dla pełni informacji.

Tarcze z przodu Zimmermann, z tyłu TRW, klocki z przodu miały być Zimmermann, ale mi się machnęli i dali do zwykłej Foki, nie ST ;/ Więc weszły ATE z... Audi A8 ;) wygląd taki sam, ale, jak się okazało, grubsze niż STkowe są. Akurat te mieli na miejscu w hurtowni, a koleś, który to brał w warsztacie, jakoś nie skojarzył, że miało być do Foki ST. Płyn hamulcowy, no i znowu dali ciała, miał być Motul, ale jakoś szef na urlopie i nie dopilnował, więc zalany ATE jakimś lepszym.

Fakt faktem, heble mam teraz zaprawdę zacne.

sseebbaa1

Z jakiego materiału robione są adaptery do zacisków hamulcowych?
Chodzi mi o precyzyjne wskazanie rodzaju stopu.

W internecie można znaleźć wiele zdjęć z takimi adapterami, ale bardzo ciężko znaleźć informacje odnośnie stopu z jakiego są zrobione. A przenoszą one ogromne obciążenia i dlatego nie ma tu miejsca na eksperymenty.

Pracuję nad Stage 2 do Mondeo mk3 :)
(jako Stage 1 traktuję zaciski od Focusa mk2 ST)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 10.09.2017, 23:09W internecie można znaleźć wiele zdjęć z takimi adapterami, ale bardzo ciężko znaleźć informacje odnośnie stopu z jakiego są zrobione. A przenoszą one ogromne obciążenia i dlatego nie ma tu miejsca na eksperymenty.
Znany jest mi jeden przypadek wykonania adapterów z aluminium...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

PyRsHaL

Moje adaptery są ze stali konstrukcyjnej używanej w górnictwie :D
Także śpię spokojnie :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

bishop

Cytat: PyRsHaL w 11.09.2017, 19:38Moje adaptery są ze stali konstrukcyjnej używanej w górnictwie
tzn?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

enforte

Cytat: sseebbaa1 w 10.09.2017, 23:09
Z jakiego materiału robione są adaptery do zacisków hamulcowych?
Chodzi mi o precyzyjne wskazanie rodzaju stopu.

Rozglądałem się za podobną informacją i fora CNC podają:
- dla aluminium: PA9, PA11 (i PA6 - określana jako budżetowa) - przy czym te nazwy są już rzadziej spotykane - nowe, równoważne oznaczenia Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.tutaj
- dla stali: C45, ST45, ST55

Ale to jak zawsze - informacje z forum = ograniczone zaufanie. Podejrzewam, też że dobór materiału będzie zależeć od projektu adaptera. Spotkałem się z zaleceniami, aby w adapterach aluminiowych mimo wszystko pomiędzy otworem a brzegiem elementu zwiększyć ilość materiału - co pewnie nie zawsze będzie możliwe z uwagi na obudowę zacisku.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

T

Stopy aluminium mają temperaturę topnienia ok. 500-600 stopni, podczas gdy stal ok. 1500 stopni. Do tego dochodzą inne parametry wytrzymałościowe, które aluminium też ma gorsze. Moim zdaniem wykonywanie adapterów zacisków z aluminium to zupełna pomyłka.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Jestem pewny, że adapterów nie będę robił z aluminium.

Co prawda nie ogarnąłem jeszcze właściwości różnych stopów stali (ich twardości, ani jednostek tej twardości), ale raczej będę to robił ze stali konstrukcyjnej, która cechuje się wyższą twardością. Tak dla świętego spokoju.


Ale jeszcze wcześniej przymierzę tarczę i zacisk pod oryginalna felgę ST220 (18", ET 52,5).
Mam samą felgę w garażu, więc zobaczę od razu czy np. będzie wymagany dystans, czy da się założyć te hamulce 350mm nawet bez tego dodatkowego odsunięcia.
W najbliższych dniach zrobię zdjęcia, to też zobaczycie :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

enforte

Cytat: sseebbaa1 w 08.10.2017, 19:15
Ale jeszcze wcześniej przymierzę tarczę i zacisk pod oryginalna felgę ST220 (18", ET 52,5).
Mam samą felgę w garażu, więc zobaczę od razu czy np. będzie wymagany dystans, czy da się założyć te hamulce 350mm nawet bez tego dodatkowego odsunięcia.
W najbliższych dniach zrobię zdjęcia, to też zobaczycie :)

Czy dobrze czuję, że skoro zaciski z st225 wchodzą do mondeo to przygotowywany zestaw będzie kompatybilny z focusem? Jeśli tak, skłonny jestem zapisać się w kolejce po adaptery :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

sseebbaa1

Cytat: enforte w 08.10.2017, 20:46to przygotowywany zestaw będzie kompatybilny z focusem?
W zasadzie powinien być kompatybilny.
Ale zauważ, że jednak są niewielkie różnice - tarcze i zaciski Focusa ST mk2 zamontowane do Mondeo mk3 jednak minimalnie inaczej się ustawiają. W Mondeo na tarczach nie pojawia się rant na zewnątrz tarczy, a w Focusie tak. Czyli klocek w Mondeo jest bardziej wysunięty poza obwód tarczy.
Oznacza to, że piasta Mondeo bardziej promieniowo wysuwa zacisk (a konkretnie otwory montażowe piasty, które trzymają jarzmo).
Czyli teoretycznie do Focusa wypadałoby minimalnie zwiększyć wymiary adaptera. Nie są to duże różnice, ale można się nad tym zastanowić.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 08.10.2017, 21:01Czyli teoretycznie do Focusa wypadałoby minimalnie zwiększyć wymiary adaptera. Nie są to duże różnice, ale można się nad tym zastanowić.
Ta różnica to ok. 1-2 mm. Myślę, że można pokusić się o zrobienie adaptera, który będzie pasował do obu modeli. W końcu zaciski przekłada się bez żadnych modyfikacji.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

PyRsHaL

Kumpel wczoraj do Mondeo MK4 montował 4 tłoczkowy Big Brake przygotowany w FSV - dość przyjemnie to wyglądało

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance