Tuning hamulców w mondeo mk3

wojoo, 14.05.2010, 14:23 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Absolutnie nie.
Zagadka z zaciskami i jej rozwiązanie były w temacie mojego auta :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg65128.html#msg65128
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

enforte

Cytat: sseebbaa1 w 10.11.2017, 18:57
Absolutnie nie.
Zagadka z zaciskami i jej rozwiązanie były w temacie mojego auta :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg65128.html#msg65128

Uff, pomieszały mi się powiadomienia o nowych postach, dzięki!
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

sseebbaa1

Czym zmywać oryginalny lakier z zacisków?

Kupiłem produkt Boll Zmywacz lakieru, bo spodobało mi się to, że jest w żelu i można go nakładać nawet na pionową powierzchnię. Ale okazało się, że ten zmywacz nie chce ruszyć lakieru na zaciskach Brembo z BMW E38...

W sporej części stary lakier usuwam mechanicznie, ale jednak są pewne zagłębienia, których nie da się dosięgnąć i tam jest potrzebny ten zmywacz.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 20.11.2017, 21:06W sporej części stary lakier usuwam mechanicznie, ale jednak są pewne zagłębienia, których nie da się dosięgnąć
Końcówki ze drucianymi szczoteczkami na dremel (jest kilka rodzajów) nie dadzą rady? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Teraz już wiem :( że szczotka druciana, to nie jest dobry pomysł przy zaciskach aluminiowych.
Zacząłem od takiej szczotki w wiertarce i zdzierałem lakier, ale okazało się, że sam lakier stawiał większy opór niż aluminum pod spodem.
Zajęło mi potem sporo czasu wygładzanie zagłębień w aluminium po tej szczotce.

Dużo lepszym pomysłem było stosowanie gumek polerskich zamontowanych w Dremelu. Nawet lepiej zdzierały lakier, a nie uszkadzały aluminium.

Ale jakim rozpuszczalnikiem/zmywaczem potraktować lakier zacisków?
Potrzebna mi jest broń chemiczna, a nie mechaniczna :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ST

Ja kiedyś męczyłem się przy pozostałości jakiegoś dziwnego kleju po znaczku ST na prawym błotniku, bo wymieniałem na nowy. I tak próbowałem te resztki zmyć: acetonem, benzyną ekstrakcyjną, denaturatem i zmywaczem do paznokci, nie dało rady. W końcu użyłem rozpuszczalnika nitro i poszło. Ale poszło tak, że  musiałem cały błotnik dać do malowania, bo zaczęło mi lakier zmywać...

sseebbaa1

Dzięki za podpowiedź. Wypróbuję taki rozpuszczalnik.


Gotowy adapter z rurką "odwracającą" zacisk Brembo z E38:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Teraz przez zimę będzie czas, aby doprowadzić zaciski do jakiegoś wyglądu :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ST


MAG

Cytat: enforte w 16.10.2017, 22:01
Fajne rozwiązanie istnieje dla Focusa ST. Po wymianie samego jarzma na część z mazdy można założyć tarczę 302mm z Volvo V70/Focusa RS (ta druga lepiej dopasowana). Może podobnie da się ugryźć mondeo?

Jedyny problem to dostępność jarzm, bo o ile się nie mylę nie występowały w modelach na EU.
A nie prościej uzyć zaciski z S-Max'a?
Tam z tyłu sa tarcze takie jak w RS Mk2 ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

SteelRat

Cytat: MAG w 30.11.2017, 09:26
A nie prościej uzyć zaciski z S-Max'a?
Tam z tyłu sa tarcze takie jak w RS Mk2....

Ale to o tył biega? Bo niezbyt mam czas weryfikować wątek, a na przód, to RS ma 335(6)mm chyba? Dobrze kojarzę? Z STka mam 320mm z przodu.

enforte

30.11.2017, 09:31 #730 Ostatnia edycja: 30.11.2017, 09:33 by enforte
Cytat: MAG w 30.11.2017, 09:26
A nie prościej uzyć zaciski z S-Max'a?
Tam z tyłu sa tarcze takie jak w RS Mk2...

Ten mod który podkleiłem dotyczył focus ST, a tam w porównaniu do RS/Kugi na pewno jest inna piasta.
Jak wygląda to z mondeo to nie wiem ;)

Cytat: SteelRat w 30.11.2017, 09:30
Ale to o tył biega? Bo niezbyt mam czas weryfikować wątek, a na przód, to RS ma 335(6)mm chyba? Dobrze kojarzę? Z STka mam 320mm z przodu.

Przejrzyj wątek, bo mocno wykracza poza klasyczny swap na tarcze 336mm ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

sseebbaa1

Cytat: enforte w 16.10.2017, 22:01Fajne rozwiązanie istnieje dla Focusa ST. Po wymianie samego jarzma na część z mazdy można założyć tarczę 302mm z Volvo V70/Focusa RS (ta druga lepiej dopasowana). Może podobnie da się ugryźć mondeo?

Jedyny problem to dostępność jarzm, bo o ile się nie mylę nie występowały w modelach na EU.

Więcej pod hasłem "frankenbrake" w google
Niestety takie rozwiązanie nie przejdzie w Mondeo mk3.
Na temat z tą przeróbką tylnych zacisków (Frankebrake) polegającą na zamianie jarzm wpadłem już dawno temu i w niepohamowanym uniesieniu nawet kupiłem zaciski z Mazdy (i tak leżą w garażu już od 2 lat! :)).
Rozstaw otworów w jarzmie jest 100 mm, a w Mondeo mk3 jest 90 mm.
Czyli ta modyfikacja nie pasuje.


Cytat: enforte w 16.10.2017, 22:01Jedyny problem to dostępność jarzm, bo o ile się nie mylę nie występowały w modelach na EU.
Są dostępne.
Kiedy przerabiałem ten temat (2 lata temu) to ustaliłem jaki model jest dawcą i najważniejsze jakiego napisu szukać na jarzmach, aby mieć 100% pewność. Wytłoczony numer pozwala znaleźć taką część tanio na złomowisku.
Ale to nie info na temat Mondeo mk3, więc nie zaśmiecam.


PS. W sumie dobrze, że mi przypomniałeś o tych zaciskach, bo je odszukałem i je sprzedam :) i któryś z właścicieli Focusa ST mk3 będzie się cieszył większymi tylnymi hamulcami.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Dzisiaj znowu walczyłem z projektem tylnych hamulców. Temat jest trudniejszy, niż przeróbka przednich!
Chciałbym zaprojektować adapter, który wykorzysta standardowy zacisk, co oszczędzałoby kasę i eliminowało problemy przy przekładaniu hamulców (nie trzeba odpinać przewodów i dzięki temu każdy mógłby to zrobić samemu w garażu).
Ale problemem jest to, że nie ma dostępnych tarcz niewentylowanych większych niż 302 mm i z rozstawem otworów 5x108.
Pewnie mógłbym znaleźć tarcze z innym rozstawem otworów na szpilki i je oddać do nawiercenia pasującego nam układu, ale nie o to chodzi.

Zatem męczę się z dostępnymi tarczami 302 mm. Gdyby były większe, to adapter po prostu odsuwałby po promieniu zaciski i tyle. Natomiast przy niewielkim przeskoku średnicy tarcz z 280 mm na 302 mm trzeba kombinować z przesunięciem, aby nie wchodzić w istniejące otwory w zwrotnicach.

Wykorzystałem luźniejszą sobotę i zrobiłem kolejne podejście do tematu. Tym razem pożyczyłem z zaprzyjaźnionego serwisu (TEMA w Gorzowie) tarcze o różnych wysokościach, aby mieć pole do manewru.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Niższa tarcza daje parę milimetrów więcej przestrzeni w pewnym newralgicznym miejscu przy zwrotnicy.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Adapter mógłby tak wyglądać, jak ten kawałek pleksy.
Ale tam jest naprawdę bardzo ciasno i górny otwór adaptera wychodzi bardzo blisko zwrotnicy.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Przy takim ustawieniu klocki wystają na zewnątrz o około 2 mm i nie da się ich niżej ustawić, żeby zrównać je z krawędzią zewnętrzną tarczy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Ale to w sumie nie jest problem, bo i tak klocek pokrywa całą część roboczą tarczy, ponieważ przy wewnętrznej krawędzi tarczy pozostawia zaledwie około 0,5 mm luzu:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Adapter będzie wymagał jeszcze ustalenia miejsc, w których będzie on kompensował inne odsadzenie zacisku względem płaszczyzny tarczy. Na razie radziłem sobie podkładkami. Ustalenie to jest istotne, bo musi od razu uwzględniać możliwości maszyny, która będzie robiła miejscowe fazowanie adaptera (żeby zrobić schodek w adapterze tylko przy dwóch otworach).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Walka trwa! :D

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Leszek Gorzów

Jesteś perfekcyjny, Sebastianie. Nie bój się dotknąć zaciskiem do zwrotnicy, a nawet ich punktowego zespawania. Klocek będziesz musiał zeszlifować, aby po częściowym zużyciu (rant) nie piszczał i się nie klinował. Powodzenia

sseebbaa1

Cześć Leszek! Jeszcze raz dziękuję za użyczenie tarcz hamulcowych. Bez tego nie ruszyłbym z projektem.

Cytat: Leszek Gorzów w 17.01.2018, 23:10Klocek będziesz musiał zeszlifować, aby po częściowym zużyciu (rant) nie piszczał i się nie klinował.
Słuszna uwaga. Pewnie bym na to wpadł, jak już hamulce zaczęłyby piszczeć :D a dzięki tej podpowiedzi zrobię to przed montażem.

Cytat: Leszek Gorzów w 17.01.2018, 23:10Nie bój się dotknąć zaciskiem do zwrotnicy, a nawet ich punktowego zespawania.
Racja. Adapter ma być przedłużeniem zwrotnicy, a tym samym -w sensie mechanicznym- jej integralną częścią.


Po modelu wyciętym z pleksy przyszedł czas na zrobienie sztywnego modelu. Stary panel podłogowy o grubości 1 cm był idealnym materiałem :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na tym modelu adaptera zaznaczałem miejsca, które muszą być niżej, aby uzyskać idealne ustawienie tarczy w szparze zacisku.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy