Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 20.10.2013, 15:09korek wlewu oleju z S-type
Ile to dało koni?
:D :D :D







A tak serio to też chętnie przyjąłbym większy dolot. Najlepiej taki jak Ty zrobiłeś.
Sam niestety chyba tego nie wydłubię, a lubuskie jest jednak trochę dziurą tuningową.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Saliwawa

a nie myślałeś o takiej jeszcze pokrywie ? Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-5-v6-pokrywa-silnika-i3578217975.html
ładnie by te baranki przykryła

T

Cytat: caqerr w 20.10.2013, 15:18Hmmm czyli co jeszcze zostało poza rozwierceniem kolektora pod przepustnice?
Big bore LIM, drobna poprawka wydechu no i podłączenie czujnika IAT (MAF z S-type nie ma zintegrowanego).

No i poza tym kilka napraw eksploatacyjnych, co w sumie jest największym problemem, bo mechanicy boją się dotykać V-ki. :/

« Dodane: 20.10.2013, 21:52 »

Cytat: sseebbaa1 w 20.10.2013, 16:38A tak serio to też chętnie przyjąłbym większy dolot. Najlepiej taki jak Ty zrobiłeś.
Sam niestety chyba tego nie wydłubię, a lubuskie jest jednak trochę dziurą tuningową.
Mój poprzedni dolot (cały komplet, czyli obudowa przepływomierza, osłona termiczna, stożek) będzie niedługo do sprzedania, jest praktycznie identyczny tylko na średnicę 3". Przebieg ok. 10 tys. km.

« Dodane: 20.10.2013, 21:52 »

Cytat: Saliwawa w 20.10.2013, 20:47a nie myślałeś o takiej jeszcze pokrywie? Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/ford-mondeo-mk3-2-5-v6-pokrywa-silnika-i3578217975.html
ładnie by te baranki przykryła
Ale przecież ten kolektor to najładniejsza część silnika. Po co go przykrywać? :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Saliwawa

Tomasz mój kumpel ma warsztat i nie boi się vki, jak Ci lokalizacja w Wawrze nie przeszkadza (w sumie nie daleko siekierkowskiego) to daj znać ceny przyzwoite i przynajmniej nic CI nie podmienią :-)

T

Cytat: Saliwawa w 20.10.2013, 22:27
Tomasz mój kumpel ma warsztat i nie boi się vki, jak Ci lokalizacja w Wawrze nie przeszkadza (w sumie nie daleko siekierkowskiego) to daj znać ceny przyzwoite i przynajmniej nic CI nie podmienią :)
Udało mi się ostatecznie dogadać w warsztacie i zrobią co trzeba. :)

A tutaj macie stary dolot:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



i nowy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



do porównania. Różnica niby niewielka, ale najważniejsza rzecz to inny przepływomierz. Różnica jest, tak jak wspomniałem, w obudowie (ta z S-type ma kształt lejka 3,5" -> 3"), ale także w sensorze. Ten z S-type nie ma zintegrowanego czujnika IAT. Co prawda miejsce na niego zostało (koszty, koszty) ale je zeszlifowałem i efekt jest następujący:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ten nowy to oczywiście ten z lewej. :) I w ten prosty sposób udało mi się uzyskać przepływomierz, który nie powinien być większą restrykcją niż przepustnica 75 mm (inaczej wstawianie takiej przepustnicy byłoby bez sensu). Co ciekawe przepływki z S-type są śmiesznie tanie, za moją, absolutnie sprawną, dałem 69 zł. :D

No i na koniec ostatni zakup czyli:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



kluczyk a la scyzoryk z nowszych modeli. Do tej pory używałem pilota od alarmu (w pierwszych rocznikach mk3 ASO montowało alarm "Silicon"), ale niestety najpierw ducha wyzionęła bateria syreny, potem syrena (zamiast wyć, zaczęła wydawać jakieś smętne dźwięki), a na końcu całość zaczęła żreć prąd w taki sposób, że po kilku dniach postoju akumulator odszedł do krainy wiecznych łowów. Naprawa raczej nie ma sensu, a myślę, że taki kluczyk będzie fajnym gadżetem i swego rodzaju kropką nad i.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ry2y

Cytat: Tomasz w 24.10.2013, 11:31I w ten prosty sposób udało mi się uzyskać przepływomierz, który nie powinien być większą restrykcją niż przepustnica 75 mm (inaczej wstawianie takiej przepustnicy byłoby bez sensu).

Nie do końca rozumiem. Czemu oryginalny przepływomierz mógłby być zbyt restrykcyjny dla przepustnicy? Ma za mały zakres pomiaru?
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

T

Cytat: Ry2y w 24.10.2013, 14:59Nie do końca rozumiem. Czemu oryginalny przepływomierz mógłby być zbyt restrykcyjny dla przepustnicy? Ma za mały zakres pomiaru?
Przepływomierz powinien mieć nie mniejsze efektywne pole powierzchni przekroju niż przepustnica. Ten nowy tak ma, w dodatku ma lepszy kształt niż stary (kształt "lejka" jest korzystny z punktu widzenia przepływu).



Dzisiaj uporałem się z kosmetyką, czyli chromowanymi obwódkami zegarów:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



oraz chromowaną obwódką zegarka:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zegarek oczywiście został z przedliftowej ghia, bo moim zdaniem ten wzór jest najładniejszy i bardzo dobrze pasuje do zegarów ST220 (ten sam kolor tarczy).

Nie wiem czy zdjęcie oddaje efekt, ale na żywo zegary wyglądają naprawdę rewelacyjnie. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Saliwawa

jest jakaś odczuwalna różnica pomiędzy stożkiem 3" a oryginalnym airboxem st220 z wkładką?

T

Cytat: Saliwawa w 25.10.2013, 16:04jest jakaś odczuwalna różnica pomiędzy stożkiem 3" a oryginalnym airboxem st220 z wkładką?
Dźwięk, reakcja na gaz i kilka KM. :)

PS. Nowy jest jeszcze lepszy, ale to prawdopodobnie głównie zasługa przepływomierza. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Autko miało wylądować w warsztacie na kilka ostatnich poprawek w najbliższy poniedziałek, ale upomniało się o to wcześniej:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Stawiam na zalane świece zbyt bogatą mieszanką. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Może to i dobrze, że zalało go tak na amen. Bo słyszałem, że zbyt bogata mieszanka w trakcie pracy silnika może nawet spowodować dostawanie się paliwa do oleju.
Rozrzedzenie oleju na pewno spowodowałoby zatarcie silnika.

A inna sprawa, że Twój RS wygląda zaskakująco dobrze na tych felgach. Naprawdę pasują kółeczka do autka!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Ba wygląda lepiej niż dobrze:D To prawie blixniak mojegoD:
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Cytat: weksla w 01.11.2013, 00:04
Ba wygląda lepiej niż dobrze:D To prawie blixniak mojegoD:
Prawie  :evil:
Ty nie masz przecież przodu RS-a.

Chociaż z boku oba rzeczywiście podobnie wyglądają przez te ściągnięte listwy boczne.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

To ze nie mam pełnego pakietu Rs nie oznacza źe wygląda gorzej. To juź raczej kwestia gustu.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: sseebbaa1 w 31.10.2013, 19:37Może to i dobrze, że zalało go tak na amen. Bo słyszałem, że zbyt bogata mieszanka w trakcie pracy silnika może nawet spowodować dostawanie się paliwa do oleju.
Rozrzedzenie oleju na pewno spowodowałoby zatarcie silnika.
To by musiał raczej zalewać bardzo na wysokich obrotach, u mnie zalewał na niskich, relatywnie mocno, ale nominalnie już niezbyt. Także zaszkodzić mu to nie powinno, zdecydowanie gorsza dla silnika jest zbyt uboga mieszanka, bo zwiększa się wtedy temperatura spalania co może dość szybko doprowadzić do uszkodzenia zaworów, a nawet tłoków.

Cytat: sseebbaa1 w 31.10.2013, 19:37A inna sprawa, że Twój RS wygląda zaskakująco dobrze na tych felgach. Naprawdę pasują kółeczka do autka!
Mi zawsze kombi RS podobał się bardziej niż kombi ST — ze względu na to, ze RS ma nieco delikatniejsze zderzaki, a felgi z kolei bardziej masywne i dzięki temu ma dużo lepsze proporcje. A co do samych felg to zdecydowanie lepiej wyglądają na żywo. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club