Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

T

Cytat: darecki1 w 03.05.2013, 21:50Całkowicie wywaliłeś przeciwmgłowe tył, "czy poodcinałeś" diodami i załączasz raz stopy a raz przeciwgłowe
Nic nie wywalałem, wszystko jest zrobione diodami. Po prostu po naciśnięciu stopu na żarówkę dwuwłóknową idzie 21W. Jeśli tylne przeciwmgłowe są włączone, to efektu oczywiście nie widać -- jest jak w serii.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i wreszcie zdobyłem króla filtrów i zarazem bodaj jedyny airbox, który coś daje w testach:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Plan jest taki, żeby doprowadzić powietrze do filtra z dolnego grilla w szczelnym układzie. Da to coś w stylu "dynamicznego doładowania" -- oczywiście przy większych prędkościach. Jest to rozwiązanie powszechnie stosowane w motocyklach, a także w wielu autach.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Venomus

Czytałem bardzo dobre opinie na temat tego sprzętu :) . Jestem ciekaw czy coś da. U mnie Simota obojętnie jakby nie była zabudowana grzała się i tylko robiła więcej złego niż dobrego, tylko sam dźwięk był lepszy. Dlatego teraz zdecydowałem się na puszkę ST200, którą trochę przerobiłem, zobaczę jak wyjdzie w praniu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D

T

Cytat: Venomus w 06.06.2013, 22:27Jestem ciekaw czy coś da.
Wprost się tego nie dowiem, bo w tym celu trzeba by w zasadzie stroić auto na dwóch dolotach...

Cytat: Venomus w 06.06.2013, 22:27U mnie Simota obojętnie jakby nie była zabudowana grzała się i tylko robiła więcej złego niż dobrego, tylko sam dźwięk był lepszy.
U mnie z temperaturą było ok, no, ale to inne auto. Niestety było, do czasu gdy poprawiłem nawiew na chłodnicę. Niestety przy okazji popsułem nawiew na filtr. :)

Cytat: Venomus w 06.06.2013, 22:27Dlatego teraz zdecydowałem się na puszkę ST200, którą trochę przerobiłem, zobaczę jak wyjdzie w praniu.
Nie mam doświadczeń z tym airboksem, ale ten z ST220 w 3,0 sprawdza się słabo.

« Dodane: 06.06.2013, 23:49 »

BMC CDA w środku:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i niestety problem z klimatyzacją wrócił. Przy swapie wymieniłem cieknącą sprężarkę na nową-używaną (wydawało mi się, że nie opłaca się kupić nowej, bo to mało istotny element), no i po prawie trzech latach padła i to niestety solidnie -- po prostu się zatarła. Efekt jest taki, że przy włączonej klimatyzacji nie da się praktycznie ruszyć, przy wyłączonej (a więc po wysprzęgleniu sprężarki) wszystko jest w porządku. No, ale to jest dość jasne. Dziwniejsza sprawa jest taka, ze w czasach agonalnych przez jakiś czas z lewych nawiewów miałem ciepłe powietrze, a z prawych zimne, a nie przypominam sobie, że w mk3 montowali dwustrefową klimę.

I tutaj dwa pytania -- wiecie może, gdzie zregenerują mi porządnie sprężarkę? Ta obecna się raczej do tego nie nadaje, ale ta stara, nieszczelna, pewnie spokojnie tak. I po drugie, czy ktoś z Was ma pomysł co może być przyczyną "udwustrefowienia" klimy? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Saliwawa

Koło mnie w Zakręcie jest bardzo dobry spec od klimy, wielu moich znajomych tam jeździ i wszyscy zawsze byli zadowoleni

T

Fajnie, pewnie zgłoszę się po namiar. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Dawno nic nie pisałem, bo nie miałem za bardzo czasu na auto, ale dzisiaj znalazłem chwilę na zrobienie obudowy MAF. Jak się okazuje przedliftowe S-type miały sensor identyczny pod względem kształtu jak Mondeo mk3, kształt obudowy w okolicy sensora też jest ten sam. Różnica jest taka, że ta obudowa nie jest zintegrowana z airboksem jak w Mondeo i — co najlepsze — jest jednocześnie redukcją z 3,5" na wlocie do 3" na wylocie. Nadaje się więc idealnie do montażu stożka 3,5". Jedyne co trzeba zrobić, to odciąć flanszę (i tylko flanszę, fragment, w którym obudowa się rozszerza oczywiście zostawiamy) i dopasować odpowiednią złączkę. Idealnie nadaje się do tego złączka redukcyjna 89/76 mm, z której obcinamy fragment o średnicy 76 mm i zostawić tylko fragment 89 mm no i redukcję — tak żeby pasowała idealnie do kształt MAF. Następnie naciągamy ją lekko na siłę na MAF — dlatego musi być gumowa, ze zbrojoną, silikonową to się raczej nie uda. ;)

MAF z S-type przed przeróbką:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



...i po niej:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Takie to proste, a nikt chyba jeszcze tak nie zrobił. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Tomasz ale masz ikonek nawalone na pasku :D:D:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 24.09.2013, 22:24
Tomasz ale masz ikonek nawalone na pasku :D:D:D
W dodatku to jest Debian. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

30.09.2013, 16:36 #1045 Ostatnia edycja: 01.10.2013, 12:20 by badger
No i przepustnica 75 mm prawie gotowa:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wszystko już dopasowane, zostało złożenie całości i dopracowanie detali. :)

« Dodane: 01.10.2013, 12:20 »

No i już wstępnie poskładana:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



...w tyle korpus przepustnicy ST200 (taki sam rozmiar jest w seryjnym ST220) -- dla porównania. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i przepustnica gotowa:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Po lewej 60 mm. Różnica w rzeczywistości jest większa niż widać na zdjęciu, bo przepustnica 60 mm ma na wlocie 65 mm, a ta nowa ma średnicę 75 mm na całej długości.

Niedługo montaż. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Saliwawa

no czekam niecierpliwie na efekt po strojeniu :-)

T

Cytat: Saliwawa w 19.10.2013, 22:37
no czekam niecierpliwie na efekt po strojeniu :)
Oby już niedługo. :)

Dzisiaj auto dostało nowy dolot, przepustnica na razie stara, bo do nowej muszę jeszcze rozwiercić kolektor, na co chwilowo nie mam czasu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Nowości:

- lekko zmodyfikowany przepływomierz z S-type (3,5" -> 3"),
- filtr stożkowy Fujita 3,5",
- nowa obudowa termiczna (zasadniczo taka sama jak stara, tylko pasująca do większego dolotu),
- korek wlewu oleju z S-type (:D).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Hmmm czyli co jeszcze zostało poza rozwierceniem kolektora pod przepustnice ?