Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Mondeo TDDi 115

Ry2y, 13.11.2011, 20:14 « poprzedni - następny »

Ry2y

Najgorsze jest to, że to rura w kształcie litery "S". Z jednej strony ma średnicę wew. 45mm a z drugiej 56mm. Ciężko będzie znaleźć jakiś pancerny zamiennik. A najgorsze jest to, że ten lipny oryginał kosztuje ponad 200zł

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

wilhelm


T

Cytat: wilhelm w 18.02.2012, 21:13
dwa kolanka 90* :)
...i złączka redukcyjna.

Tyle, że to pewnie będzie w środku wyprofilowane gorzej niż oryginał. A może kupić oryginał i okleić go grubo zbrojoną taśmą w stylu Power Tape? Wcale nie żartuję. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Kumplowi w Ibizie pekl przewod i poszla cala rola dobrego Pattex Power Tape 25metrow. Jedno przekroczenie 2k rpm i jeb.
Chyba nie da rady...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

No jak już pękło to nie, mówię o oklejeniu nieuszkodzonej rury. :)

PS. Może lepiej jakaś aluminiowa, zbrojona? Jest tego trochę na Allegro, ktoś to miał w rękach? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

No ja znam ten ból wymieniałem tą rurę w moim tdci  łącząca EGR z IC dałem coś 250zł w ASO
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Ry2y

Może czymś opleść... np drutem jak to jest w "baranku" do tdci?
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

T

Tylko jak go ciasno nawinąć i zabezpieczyć, żeby się nie odwinął...

Z tego co jest na Allegro ciekawe wydaje się np.
to: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/tasma-aluminiowa-zbrojona-50-mm-x-45-72-mb-i2152600629.html
lub to: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/promocja-tasma-zbrojona-wloknem-szklanym-50-50-i2086063984.html
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Zamienniki po 100 kilkadziesat zl. Moze wytrzymalsze sa ?
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Ry2y

24.02.2012, 08:29 #54 Ostatnia edycja: 24.02.2012, 14:18 by Ry2y
Wczoraj wymieniłem tą rurę na nową (zamiennik). Kupiłem ją za 140 zł z roczną gwarancją. No i po przejechaniu wczoraj około 10 kilometrów mam wrażenie, że dopiero teraz, pierwszy raz jest w dolocie szczelnie.
Teraz na każdym biegu ciśnienie bardzo szybko leci na 2 bary i się tam trzyma (koniec wskaźnika). Wcześniej na wyższych biegach, ciśnienie rosło leniwie, czasem się zatrzymując na chwilę i pod koniec obrotów ledwo dobijało do końca wskaźnika.
Postaram się to dziś nagrać i będę dalej obserwować. Bo może na tym krótkim odcinku tak chciałem żeby było ok, że oszukały mnie moje własne zmysły ;)
Pewne jest to, że po zamontowaniu hybrydy cybanty zaczęły się samoistnie luzować/przekręcać (olej podciekał spod łączeń rur). Po uszczelnieniu porządnymi opaskami nie wytrzymała rura. Tak więc teraz jest szansa, że po raz pierwszy od założenia nowej turbiny jest szczelnie. Trzymajcie kciuki :)

« Dodane: 24.02.2012, 14:18 »

No i wróciłem z małego testdrive. Jadąc na 4 lub 5 biegu i mając obroty na 1500 wciskałem gaz do dechy. Wyniki są identyczne dla 4 i 5 biegu. Przy 2000 obrotów 1,2 bara, przy 2500 obrotów są już 2 bary i trzyma. Także chyba jest OK :)
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

weksla

a jeśli chodzi o przyspieszenie to jest lepiej?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Ry2y

No mam wrażenie że jest dużo lepiej, ale sprawdzę u heka za tydzień :)
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Ry2y

Poprawiłem trochę wydech. Załatałem dziurę i wyciąłem środkowy tłumik. Teraz prezentuje się tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

auchim

oo elegancko :] co to za wydech? przelot czy 2 tłumiki na końcu?
Niestety nie dam rady dotrzeć na dynoday, ale jak już będę na chodzie to na pewno wpadnę na jakiś spot do wawy. Nagraj jakiś filmik z hamowania u Heka, ciekawe co wypluje tym razem z wydechem i szczelnym dolotem  8)

Ry2y

Niestety nie jest to nic wyjątkowego, tylko dedykowany ulter, ale daje radę. Miło mruczy, ale turbinkę już dobrze słychać :) W każdym razie nie jest męczący. Filmik z hamowania zrobię :)
No jak już wydobrzejesz, to zapraszam. W razie co jest zlot MKP na torze w Radomiu jakoś w maju, chyba 10-13 maja.
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko