Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

T

Oj tam, oj tam, to nie rysunek techniczny, tylko szkic poglądowy. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i LIM jest już gotowy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zbliżenie na motylek:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A tak to wyglądało w oryginale:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



I na koniec małe podsumowanie. Wszystko co w nim zrobiłem miało na celu maksymalizację, ale też wyrównanie prędkości przepływu w obu kanałach, co jest istotne przy swapie port-matched.

Więc po kolei:

- kanał primary rozwiercony do średnicy secondary (ok. 44,5 mm),
- pełny half-shaft (płaskie śrubki, ucięte końce, bardziej aerodynamiczne wyprofilowanie ośki),
- knife-edge w motylkach ("zaostrzone" brzegi),
- polerka wszystkiego (kanały, ośka, motylek),
- lepsze spasowanie motylków.

Mam nadzieję, że efekt będzie wart poświęconego na to czasu. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

Oba kolektory gotowe:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jeszcze tylko polerka górnego i montaż. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Tomasz, mistrzu, zlituj się nad nami!
My chcemy w końcu poznać matematyczne efekty Twoich wypocin! :)

Od strony wizualnej jest przepięknie. Ale jeżeli mam wybierać, to wolę efektywność, niż efektowność.
(ale podoba mi się Twoja dbałość o szczegóły)
Czekam więc na wyniki najbardziej wyczekiwanego tuningu Durateca 3.0.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 08.06.2014, 22:14Tomasz, mistrzu, zlituj się nad nami!
To już ostatnie części. :D

Cytat: sseebbaa1 w 08.06.2014, 22:14Czekam więc na wyniki najbardziej wyczekiwanego tuningu Durateca 3.0.
Właściwie był to tuning Durateka 2,5. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

caqerr

Cytat: Tomasz w 09.06.2014, 01:38To już ostatnie części.


Nie żebyś mówił tak od 2 lat :D

T

Cytat: caqerr w 09.06.2014, 18:36Nie żebyś mówił tak od 2 lat
Jak się poświęca na to kilka wieczorów raz na pół roku, to tak jest. :) Niestety, nie mam na to hobby więcej czasu. :(

Ale koniec już blisko. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i LIM już w aucie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



:D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

29.06.2014, 12:39 #1118 Ostatnia edycja: 29.06.2014, 12:40 by badger
Projekt powoli zbliża się ku końcowi. Ostatnio znalazłem trochę czasu na ogarnięcie felg. Tak jak przypuszczałem, dwie nadawały się do prostowania, ale dało się to bez problemu zrobić na odpowiedniej maszynie, bo skrzywienie było dość powierzchowne (lekkie wgniecenie na rancie od wewnątrz). Tak czy inaczej na lato pójdą dwie nieprostowane felgi ze starego kompletu i dwie ładniejsze z tego, co kupiłem ostatnio. Te prostowane pójdą, na wszelki wypadek, na zimę na tył, chociaż teoretycznie po tak niewielkiej korekcie felga nie powinna być w żaden istotny sposób osłabiona.

Przy okazji przekonałem się ostatecznie, że moje stare, biedne, CSC2 udało mi się zajeździć do totalnego końca — tylko jedna przez zimę nie straciła powietrza. Przy okazji była to jedyna pozbawiona uszkodzeń mechanicznych. Zachowałem ją sobie jako ew. zapas. Resztę zostawiłem w warsztacie. Ciekawe, czy zrobią z nich "nalewki" z "bieżnikiem michelina (goodyeara, continentala...)", które potem będą komplementowane przez znawców na forach motoryzacyjnych. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

baki

Cytat: Tomasz w 29.06.2014, 12:39Projekt powoli zbliża się ku końcowi.

jakieś plany na nowy projekt? :)
2.0 TDCi 167KM 388 Nm

T

Cytat: baki w 30.06.2014, 12:41jakieś plany na nowy projekt?
Nie planuję nic o podobnym stopniu skomplikowania, na pewno nie będę już swapował. Oczywiście jakieś felgi czy drobny tuning -- być może.

A tak w międzyczasie ogarnąłem trochę Octavię, ale tylko wizualnie. To był bardzo fajny tuning, o rewelacyjnym stosunku efektu do włożonych środków. W sumie nie widziałem chyba jeszcze ładniejszej Octavii, a wszystko kosztowało ok. 1000 zł. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

poka foty
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

30.06.2014, 16:42 #1122 Ostatnia edycja: 30.06.2014, 21:28 by badger
To nie forum Skody. :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

w dziale inne auta:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

baki

Poka poka to i ja swoją OII pokaże ;)
2.0 TDCi 167KM 388 Nm