[Mondeo] Mondeo ST-220 full black

st-power, 04.07.2014, 19:42 « poprzedni - następny »

T

Większość producentów łączy wydech wcześniej, bo tak jest po prostu taniej. Oczywiście rozwiązanie z JP jest lepsze. Niemniej ja cały czas odradzam usuwanie tych tłumików środkowych. Nic to nie da, u mnie różnica była na poziomie błędu pomiaru, u MAG-a też jakaś minimalna, chociaż u niego jeden z tych tłumików był chyba rozsypany w środku. Głośniej będzie na pewno, ale duża część dźwięków, które się pojawią to będą te wyższe tony, a nie bulgot. Posłuchaj jak brzmi JP na wysokich obrotach na YT. Jest tam już sporo brzęczenia.

Naprawdę zachęcam do zrobienia dolotu. O ile zrobisz to dobrze, to zmiana będzie bardzo fajna, w kierunku bardziej selektywnego bulgotu, a nie hałasu. Poza tym taki mod ma tę zaletę, że zmiana dźwięku następuje głównie przy mocnym otwarciu przepustnicy, czyli nie przeszkadza podczas spokojnej jazdy w trasie. Dodatkowo na pewno poprawi to reakcję na gaz, a prawdopodobnie także moment w dość szerokim zakresie obrotów. Seryjny airbox jest naprawdę słaby. Ma mnóstwo ostrych kantów, a różnica pomiędzy wersją do 1.8-3.0, a ST220 polega na tym, że w tej drugiej wycięto dwa niewyprofilowane otwory w dolnej części. Dramat.

Co do średnicy dolotu, to przepływomierz ma ok. 3" (dokładnie jest to chyba 80 mm lekko spłaszczone od góry). Przepustnica ma chyba 70 mm na wlocie. Czyli pomiędzy filtrem a przepływomierzem może być standardowa rura 76 mm (ok. 3"), a gdzieś pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą trzeba zrobić redukcję z 76 na 70 mm. Problem jest tylko w tym, że obudowa przepływomierza jest zintegrowana z airboksem. Czyli masz dwa rozwiązania. Albo coś takiego, jak zrobiłem w zestawie, który teraz ma Seba (odciąłem obudowę przepływomierza od airboksa, część dolotu od przepływomierza może zostać wtedy seryjna, co upraszcza całą sprawę), albo robisz cały dolot wraz z mocowaniem przepływomierza w miejscu o średnicy zbliżonej do seryjnej obudowy. Jednak w takim wypadku, ze względu na trochę nietypowy kształt tej obudowy i zamocowanie jej do airboksa pod lekkim kątem wskazania przepływomierza mogą być nieco zaburzone.

A jak z tym wygłuszeniem maski? Próbowałeś zdemontować? To jest mocowane na klipsy, można zdemontować łatwo na próbę, a różnica w brzmieniu jest naprawdę na plus.

Oprócz tego, jeśli nie chcesz robić całego dolotu, to możesz spróbować zamontować panel K&N. W airboksie ST220, ze względu na te kuriozalne otwory w dolnej części, powoduje dość wyczuwalną różnicę w brzmieniu. Mam taki panel nawet gdzieś w garażu.

Może te dwie rzeczy, tj. zdjęcie wygłuszenia maski i panel K&N by wystarczyły, skoro różnica w stosunku do Twoich oczekiwań nie jest duża?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Potwierdzam wszystko co powiedział Tomasz odnośnie dźwięku,a zwłaszcza to, że głośniej jest TYLKO przy przyśpieszaniu, a nie utrzymywaniu prędkości.
Czyli w trasie, przy utrzymywaniu prędkości jest fajnie, a głośno dopiero przy ostrym pałowaniu :)
Jest to właściwość zmodyfikowanego dolotu, którą szczególnie lubię!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

23.11.2014, 16:57 #62 Ostatnia edycja: 23.11.2014, 18:36 by st-power
Ok, wygłuszenie maski zdejmę w ten weekend. Postaram się w przyszłym tygodniu jechać na hamownię i wówczas zlecę zrobienie dolotu,by mieć odniesienie czy coś poprawi oprócz dźwięku.
Sprawę części środkowej wydechu przemyślę jeszcze,bo muszę go dobrze przepalić najpierw i chcę by go posłuchali koledzy na spocie przy obciążeniu,bo może ja w kabinie go słabo słyszę,a na zewnątrz może brzmieć fajnie.
Tomasz serdeczna prośba do Ciebie, ponieważ nie posiadam żadnej wiedzy w zakresie dolotu-możesz mi wytłumaczyć co poszczególne cyfry seryjnego airboxa oznaczają i faktycznie aż tak mocno rozbudowany jest w ST220?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Teraz kwestia jak zbudować optymalny dolot. Z reguły wszędzie słyszę hasła pt. stożek w nadkole.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ten gotowy zestaw wykonany jest z carbonu i cena 1800zł to już abstrakcja.
Wykonałbym ze stali nierdzewnej-tylko pytanie, czy nagrzana rura od temperatury panującej w komorze nie podgrzeje przepływającego w nim powietrza?
Potrzebuję zdjęcie lub schemat optymalnie wykonanego dolotu w ST220 oraz model filtra stożkowego.
Wspominałeś ,że są filtry ,które nie wymagają nasączania olejkiem-tu w tym zestawie widzę gąbkowy.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

JAM

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.thepipercrossshop.co.uk/pipercross-performance-induction-system-pk306_p23348503.htm

T

24.11.2014, 13:17 #64 Ostatnia edycja: 24.11.2014, 13:19 by badger
Cytat: st-power w 23.11.2014, 16:57Tomasz serdeczna prośba do Ciebie, ponieważ nie posiadam żadnej wiedzy w zakresie dolotu-możesz mi wytłumaczyć co poszczególne cyfry seryjnego airboxa oznaczają i faktycznie aż tak mocno rozbudowany jest w ST220?
Jeżeli chcesz zrobić dolot od przepustnicy (czyli opcja 2), to wywalasz wszystko z tego zdjęcia oprócz przewodów odmy i IAC oraz sensora MAF (czyli 3, 4, 5, 6, 12 zostaje).

Cytat: st-power w 23.11.2014, 16:57Teraz kwestia jak zbudować optymalny dolot. Z reguły wszędzie słyszę hasła pt. stożek w nadkole.
Zdecydowanie odradzam, to się w ogóle nie nadaje do naszych warunków. W najlepszym razie będziesz musiał go bez przerwy czyścić, a w najgorszym zassiesz wodę. Nadkole jest otwarte od przodu, a w zderzaku masz ogromny wlot. Poza tym w nadkolu nie zmieści się duży filtr.

Ja mam to zrobione w ten sposób:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Temperatura powietrza podczas jazdy jest taka jak na zewnątrz (powiedzmy +1-3 stopnie, ale przy airboksie jest tak samo). Trochę szybciej rośnie jak się stoi, ale to nie ma żadnego znaczenia, bo jak tylko ruszysz, to komora się prawie natychmiast przewietrza, a moc na 1 biegu jest obojętna. Oczywiście mój silnik i zderzak jest trochę inny, więc nie mam 100% pewności, że u Ciebie będzie tak samo, ale nie porównuj pod tym względem ST220 do Cougara, który ma zdecydowanie mniejszą komorę i nieporównywalnie mniejszą powierzchnie wlotów z przodu. Tam faktycznie stożek umieszczony w komorze może  się "gotować".

Odpowiadając na Twoją prośbę na PW wrzucam szkic, jak ja bym to zrobił w ST220 (wersja od przepustnicy):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tylko tutaj dwie uwagi. Po pierwsze, jak już pisałem, mój silnik jest trochę inny i nie robiłem dolotu w ST220, więc ten projekt będzie, powiedzmy, na 99% dobry. Po drugie zastosowałem w nim redukcję przy przepustnicy dlatego, że wtedy można później dołożyć przepustnicę 65 mm, która ma wlot ok. 75 mm. Jeśli jesteś pewien, że przepustnicy nie będziesz zmieniał, to raczej lepiej zrobić redukcję za przepływomierzem. Co do kształtu osłony termicznej to jest ona zrobiona na wzór tej z K&N FIPK do Cougara. Przetestowałem u siebie różne opcje, także bardziej zabudowane i ta działa najlepiej. W zasadzie określenie "osłona" jest błędne, bo celem tego elementu jest przede wszystkim "łapanie" zimnego powietrza, które wpada do komory silnika od przodu. Co do pomysłu na podłączenie odmy od dołu to tak jest we wspomnianym FIPK — jak u siebie mam odmę odłączoną od dolotu, jest podłączona do catch-tanka umieszczonego przed chłodnicą, w zderzaku.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Bardzo dziękuję za wyczerpującą wypowiedź i szkice:)
Jeszcze poleć filtr powietrza-jeśli nie KN to jaki kupić?
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

JAM

Zerknij, przez przypadek trafiłem na te stronę. B.dobra cena za zestaw K&N 57i do st220

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.fk-shop.de/Luftfilter-Tuning/Direkt-Luftfilterkit/K-N-57i-Performance-Kit-Ford-Mondeo-III-3-0i-ST220-Bj-4-02-4-07-oxid.html?&filterFahrzeughersteller=Ford&filterFahrzeugmodell=Mondeo+3+%28B4Y%2FB5Y%2FBWY%29&verbose=true&catalog=true&searchparam=%2A&fnc=ajaxListLoader&cnid=9eaa2eeac7127f6cb730932cd1039284

st-power

Cena prawie tysiąc złotych, w Polsce ten sam kosztuje 870zł-ale wg mnie ten zestaw jest słaby  i nie ma osłony ,którą i tak bym musiał wykonać.
Za tą cenę można zrobić na zamówienie typowo pod auto.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

JAM

Cena 135 EUR to nie jest prawie tysiąc:)
Osłonę można wykonać na miejscu. Jakoś nie widzę tego żebyś np. w Piastowie zamknął się w tysiu...
A zdecydowałeś już, że na 100% robisz dolot czy kombinujesz jeszcze ze środkowymi?

T

Cytat: st-power w 24.11.2014, 14:29Jeszcze poleć filtr powietrza-jeśli nie KN to jaki kupić?
Ciężko powiedzieć. Ja mam Fujitę, ale oni nie robią wersji "długiej" na 3". Minimum to 3,5".

« Dodane: 24.11.2014, 19:05 »

Cytat: JAM w 24.11.2014, 18:53Osłonę można wykonać na miejscu. Jakoś nie widzę tego żebyś np. w Piastowie zamknął się w tysiu...
Osłonę można sobie zrobić samemu. Tyle, że w tym zestawie K&N jest dość mały filtr, tak naprawdę zawiera on mały filtr stożkowy i obudowę przepływomierza.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

arkadius73

Sorry że to napiszę ale macie zjebane pod maską co za idiota montuje acu na przodzie pojazdu hmmm , ja na twoim mijscu kupiłbym adapter Spectre bo to ci tanio wyjdzie no chyba że masz zaplecze garażowe i spawarkę to mogę pomóc bo ja też z wa-wy
albo grubo albo wcale

st-power

Czas podsumować 2014 rok i inwestycje poczynione w STejka by śmigał jak należy :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

custom

drogie te st w utrzymaniu ---  he he  :)

btw
Zacny wóz

st-power

Cytat: custom w 11.01.2015, 19:24
drogie te st w utrzymaniu -—  he he  :)

btw
Zacny wóz
Dziękuję  :)

Jest drogi jak się wyznaje zasadę "wolę zapobiegać, niż leczyć " oraz "jak się dba, tak się ma"  :D
A to moje oczko w głowie,więc nie żałuję na niego złotówek :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

custom

Cytat: st-power w 11.01.2015, 19:47Dziękuję  

Jest drogi jak się wyznaje zasadę "wolę zapobiegać, niż leczyć " oraz "jak się dba, tak się ma"  
A to moje oczko w głowie,więc nie żałuję na niego złotówek
wychodzę z tego samego założenia tak tez powinna pracować służba zdrowia bo lepiej i taniej zapobiegać niż leczyć  ;)