Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

T

10.11.2014, 18:56 #1230 Ostatnia edycja: 10.11.2014, 18:58 by badger
Ale rzecz w tym, że nie są, przecież zrobilem swap z 2,5 na 3,0 i wiele innych modyfikacji. ECU ustawia LTFT na maksimum w dół, czyli na -30,5 i manipuluje tylko STFT. AFR jest ok i właściwie w każdym stadium rozwoju tego auta było ok.

PS Wymieniłem przepływomierz na inny, tego samego typu (z S-type 3,0). Korekcje niby podobne, ale subiektywne wrażenie dużo lepsze. Tamten musiał być uszkodzony i chyba działał mało precyzyjnie i dość leniwie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

koyot8

10.11.2014, 19:03 #1231 Ostatnia edycja: 10.11.2014, 19:04 by koyot8
Może zatem jest tak że przy WOT brane są pod uwage korekty LTFT z górnego zakresu obciążenia silnika z trybu CL.
Jaki powinien byc AFR przy WOT?

« Dodane: 10.11.2014, 19:04 »

a check engine Ci sie nie zapala skoro LTFT masz juz maksymalnie na dole?

T

Cytat: koyot8 w 10.11.2014, 18:03Może zatem jest tak że przy WOT brane są pod uwage korekty LTFT z górnego zakresu obciążenia silnika z trybu CL.
Jaki powinien byc AFR przy WOT?
Z całą pewnością ECU nie jest w stanie traktować informacji z sond narrow-band przy WOT jako precyzyjnych, bo te sondy po prostu wtedy zbyt precyzyjne nie są. ECU jest w stanie stwierdzić czy mieszanka jest bogata czy stechiometryczna czy też uboga i to wydaje się bardzo przydatną informacją. Na pewno więc algorytm CL przy WOT jest trochę inny niż przy POT.

AFR przy WOT to zwykle ok. 12,5.

Cytat: koyot8 w 10.11.2014, 18:03a check engine Ci sie nie zapala skoro LTFT masz juz maksymalnie na dole?
Zapala, ale to jest, w tym aucie, problem czysto estetyczny. I myślę, że może uda mi się go dość łatwo rozwiązać. Znalazłem fajne i niedrogie urządzenie które pozwala w łatwy i wystarczający dla mnie sposób skalibrować MAF. Kosztuje to $199, jest łatwe w montażu (wpina się w obieg MAF i podłącza do + i -) i myślę, że byłbym, w stanie uzyskać tym urządzeniem z 90% efektu strojenia (korzystając dodatkowo ze ScanXL-a) i pozbyć się tej irytującej kontrolki. Napisałem do producenta, zobaczymy, czy da się to zamówić do Europy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

koyot8

Niedobrze ze LTFT masz na max bo to znaczy ze musi korygować extra STFT i adaptowac sie za kazdym razem jak odpalasz auto.
Ten wynalazek o którym piszesz faktycznie byłby sprytnym rozwiazaniem problemu. To urządzonko sie programuje przez usb? Pewnie dziala na podobnej zasadzie jak mnożnik w jednostce sterującej instalacji LPG.

T

12.11.2014, 11:20 #1234 Ostatnia edycja: 12.11.2014, 11:26 by badger
Cytat: koyot8 w 12.11.2014, 10:06Niedobrze ze LTFT masz na max bo to znaczy ze musi korygować extra STFT
Wbrew pozorom jest na odwrót, dzięki temu, że ustawił LTFT na sztywno nie psuje mi WOT. I w ogóle lepiej, gdy manipuluje jedną wartością niż dwiema, bo ECU nie ma AI i jest wtedy mniejsze ryzyko flat-spotów (u mnie ich w ogóle nie ma). Generalnie sytuacja jest taka, że wszystko zaadaptowało się bardzo fajnie. LTFT na sztywno, STFT +/- kilka %. Jedyny problem jest taki, że największa różnica w STFT jest pomiędzy idle a POT na niskich obrotach w związku z czym auto w korkach pali więcej niż by mogło. Jest to spalanie na poziomie 2,5, więc niby dobrze biorąc pod uwagę ponad 40% wzrost mocy, ale ja wiem, że mogłoby być jeszcze lepiej i mnie to denerwuje. :)

Cytat: koyot8 w 12.11.2014, 10:06adaptowac sie za kazdym razem jak odpalasz auto.
Nie, no co Ty. Wręcz przeciwnie, adaptacja jest bardziej ograniczona niż normalnie, bo nie kombinuje z LTFT.

Cytat: koyot8 w 12.11.2014, 10:06Ten wynalazek o którym piszesz faktycznie byłby sprytnym rozwiazaniem problemu. To urządzonko sie programuje przez usb? Pewnie dziala na podobnej zasadzie jak mnożnik w jednostce sterującej instalacji LPG.
Tutaj możesz obejrzeć to urządzenie: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://splitsec.com/product/arc1-airfuel-ratio-calibrator/

To taki mega-prosty piggy-back, wpina go się tylko w obwód przepływomierza (no i pod 12V).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

koyot8

mają tam widze tez w pełni programowalne ale za 361$. Jakbyś chciał to mógłbyś pewnie to samo zrobić używając Arduino Leonardo (kosztuje chyba 90zl). Prosty programik w C i mógłbys wystroic idealnie w kazdym zakresie obciążeń:)
Elektroprzewodnik ma kilka odcinków o Arduino i jego wykorzystaniu:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=9SIS8MA-dGI

T

Cytat: koyot8 w 12.11.2014, 10:43mają tam widze tez w pełni programowalne ale za 361$.
To już lepiej kupić DET3, jest dużo tańszy i w Polsce wiele osób go zna. Zaletą tego ARC1 jest właśnie to, że jest do bólu prosty. Można to założyć w kwadrans, ingeruje się tylko w wiązkę przepływomierza, a potem "kalibracja" to najwyżej z 2 godziny. Pytanie tylko, czy to wystarczy.

Cytat: koyot8 w 12.11.2014, 10:43Jakbyś chciał to mógłbyś pewnie to samo zrobić używając Arduino Leonardo (kosztuje chyba 90zl). Prosty programik w C i mógłbys wystroic idealnie w kazdym zakresie obciążeń:)
Elektroprzewodnik ma kilka odcinków o Arduino i jego wykorzystaniu:
C znam, ale nie znam się na elektronice. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

A to właśnie całym założeniem Arduino jest to że nie musisz się znać na elektronice, podajesz mu program napisany w C, +5V DC i gra samo. Nic nie lutujesz, nie konfigurujesz itd.

koyot8

C tam wykorzystywany to totalne podstawy. Napiecie zasilania zalecane 7-12V. Sam uklad pracuje na 5V ale ma stabilizator napiecia ktory dostarcza do niego 5V z np 12V jakie podepniesz. Nie trzeba sie znać szczególnie na elektronice. Podpina sie tak samo jak Twoje urządzenie z tym że zamiast gałek do regulacji piszesz program w C który pozwoli Ci wyregulować każdy zakres napięć przepływki indywidualnie a wiemy że korekta nie będzie liniowa na co wskazują korekty ECU w różnym zakresie obrotów silnika.

Tu jest dobrze opisane
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.plociennik.info/index.php/funkcje?showall=&start=2

na samym koncu jest kod ktory robiłby przetwarzanie analogowego synalu wejscia z potencjomentru (przepływki w Twoim przypadku) na wyjście - diodę LED (ECU w Twoim przypadku).
Podpinasz przepływkę pod jeden z pinów analogowych, definiujesz w programie ten pin jako wejscie. Do jednego z pinów PWM podpinasz sygnal do ECU i definiujesz w programie ten pin jako wyjscie. Czasowo wiecej zabawy niż z Twoim urządzeniem ale za to taniej, nieograniczone możliwości korekty sygnalu w pełnym zakresie no i satysfakcja ze sie ogarnęło takie cos:) A takie umiejetności mogą sie przydać w przyszłosci;)

#define ledPin = 11              // LED podpięte do pinu 9
#define analogPin = 0            // potencjometr na A0
int val = 0;                     // zmienna przechowująca wartość z A0

void setup()
{
  pinMode(ledPin, OUTPUT);       // pin 9 jako wyjście
}

void loop()
{
  val = analogRead(analogPin);   // odczyt z potencjometru
  analogWrite(ledPin, val / 4);  // zapis do PWM
}


T

Cytat: koyot8 w 14.11.2014, 22:01A takie umiejetności mogą sie przydać w przyszłosci;)
Na pewno fajnie się tym pobawić, ale jak dla mnie nie w celu strojenia. Zdecydowanie za dużo komplikacji. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

20.11.2014, 08:14 #1240 Ostatnia edycja: 20.11.2014, 08:26 by badger
Panowie jest takie pytanie.

Jako, że przepływomierz z Jaga V8 jest większy i wydaje się pasować, zastanawiam się nad zrobieniem dolotu bazując na nim. W moim aucie ma to sens, bo i tak chce mu zrobić, przynajmniej, lekką kalibrację, w seryjnym nie ma żadnego.

I tu pytanie — czy ktoś z Was byłby potencjalnie zainteresowany moim obecnym dolotem? Mam tu na myśli cały komplet, czyli przepływomierz, stożek Fujita, osłonę termiczną i trochę drobiazgów. Pasuje do ST220 i V-ki mk3.

« Dodane: 20.11.2014, 08:20 »

Zapomniałbym, jeszcze foto:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Cytat: Tomasz w 20.11.2014, 08:14czy ktoś z Was byłby potencjalnie zainteresowany moim obecnym dolotem?
A jaka cena za taki zestaw?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

yayko

20.11.2014, 10:04 #1242 Ostatnia edycja: 20.11.2014, 10:05 by yayko
właśnie cena :)

« Dodane: 20.11.2014, 10:05 »

bo jak by była ok to dziś bym nawet brał :)

sseebbaa1

No proszę! Zaraz będzie normalnie licytacja pomiędzy zainteresowanymi hehe!
A sam Tomasz zostanie wręcz producentem dolotów do Durateców 3.0 :D
Ja już przecież też od niego zakupiłem podobny komplecik.
A jakbym miał wystawić opinię odnośnie zakupu, to napiszę tylko: POLECAM!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

mnie w sumie zastanawia czy nie będzie problemów z włożeniem do st220 przecież tam jest pod kontem dolot :)